Michał Lewandowski 1 Napisano 5 Lutego Udostępnij Napisano 5 Lutego w Usuwanie zbędnych rozrachunków Dzień dobry W procesie zakładania ksiąg w Nexo, oraz w procesie konwersji z GR do Nexo, oraz później głównie przy pobieraniu plików epp z Subiektów klientów, tworzyły mi się podwojone rozrachunki (zarówno zobowiązania jak i należności). Jaki jest najskuteczniejszy sposób na pozbycie się zbędnych? Link to postu
Arkadiusz Cieśla 199 Napisano 6 Lutego Udostępnij Napisano 6 Lutego w Usuwanie zbędnych rozrachunków Dzień dobry, 19 godzin temu, Michał Lewandowski napisał: później głównie przy pobieraniu plików epp z Subiektów klientów samo wczytanie pliku EPP nie powoduje utworzenia rozrachunku. Program tworzy tzw. obrazy księgowe. Dopiero dekretacja tych obrazów może powodować powstanie nowych rozrachunków. Proszę zweryfikować tryb dekretacji rozrachunków na schemacie dekretacji. 19 godzin temu, Michał Lewandowski napisał: Jaki jest najskuteczniejszy sposób na pozbycie się zbędnych? W programie nie ma mechanizmu do usuwania zdublowanych rozrachunków. Link to postu
Michał Lewandowski 1 Napisano 6 Lutego Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego w Usuwanie zbędnych rozrachunków Oczywiście uprościłem nieco. Chodziło o to, że pliki epp z Subiekta niosą już informację o rozrachunkach. Plik epp zaczytany do Rewizora Nexo jeszcze tej informacji nie używa. Dzieje się to dopiero w procesie dekretacji. Zaczynając pracę z Nexo tworzyłem tak schematy dekretacji jak umiałem, działając nieco pod presją czasu. Skutek tego jest taki, że mam podwójne rozrachunki. Jedne z nich porozliczały się w czasie, a duble zostały. Co zrobić, żeby się ich pozbyć? Link to postu
Arkadiusz Cieśla 199 Napisano 6 Lutego Udostępnij Napisano 6 Lutego w Usuwanie zbędnych rozrachunków 2 minuty temu, Michał Lewandowski napisał: a duble zostały. Co zrobić, żeby się ich pozbyć? Usunąć. Link to postu
Daniel Kozłowski 1 173 Napisano 6 Lutego Udostępnij Napisano 6 Lutego w Usuwanie zbędnych rozrachunków 28 minut temu, Michał Lewandowski napisał: Co zrobić, żeby się ich pozbyć? Niestety nie ma prostej odpowiedzi, rozwiązanie zależy od popełnionych błędów i aktualnego układu danych, podstawowe ścieżki są dwie: - usunąć, ale to może wymagać wcześniejszej zmiany rozliczeń i podpięcia rozrachunku pod zapis na konto / dokument VAT - rozliczyć, ale tak, aby nie naruszyło to spójności ewidencji księgowej z ewidencją rozrachunków Można też drastycznie - utworzyć nowy podmiot i przenieść tylko poprawne dane. 1 Link to postu
Michał Lewandowski 1 Napisano 6 Lutego Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego w Usuwanie zbędnych rozrachunków a czy może istnieje jakaś szansa by w procesie tworzenia kolejnego roku obrotowego nie przenosić rozrachunków w ogóle? Wtedy możnaby utworzyć BO kolejnego roku ręcznie tworząc rozrachunki już tylko prawidłowe? Link to postu
Michał Lewandowski 1 Napisano 6 Lutego Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego w Usuwanie zbędnych rozrachunków 8 minut temu, Daniel Kozłowski napisał: - rozliczyć, ale tak, aby nie naruszyło to spójności ewidencji księgowej z ewidencją rozrachunków Tej metody próbowałem w ten sposób, że zbędny rozrachunek rozliczałem spłatą. Skojarzenie wówczas następuje automatycznie i moduł "rozrachunki nierozliczone" wykazuje prawidłowe dane czyli: albo jakieś saldo zgodne z saldem na koncie, albo nic, co również jest zgodne z saldem na koncie. Do tej pory wyjście satysfakcjonujące. Problem pojawia się jednak w chwili gdy chcę wygenerować potwierdzenie salda i tam te operacje są widoczne: czyli że kontrahent miał zobowiązanie i je spłacił. Saldo się zgadza, ale pozostaje lista niepotrzebnych rozliczeń. Link to postu
Daniel Kozłowski 1 173 Napisano 6 Lutego Udostępnij Napisano 6 Lutego w Usuwanie zbędnych rozrachunków (edytowane) 32 minuty temu, Michał Lewandowski napisał: a czy może istnieje jakaś szansa by w procesie tworzenia kolejnego roku obrotowego nie przenosić rozrachunków w ogóle? Wtedy możnaby utworzyć BO kolejnego roku ręcznie tworząc rozrachunki już tylko prawidłowe? Podstawy, podstaw obsługi programów - rozrachunki istnieją i będą sprawiać problemy do momentu kiedy nie zostaną usunięte lub rozliczone (za zachowaniem spójności), stąd tak ważne jest poznanie obsługi programu przed rozpoczęciem pracy, aby unikać problemów, gdyż ich naprawa jest trudna i czasochłonna. Technicznie rozrachunki NIE przenoszą się do nowego roku, tylko są podłączane pod konta w nowym roku, a jeśli nie zostaną podłączone to naruszy to wspomnianą spójność. 27 minut temu, Michał Lewandowski napisał: Tej metody próbowałem w ten sposób, że zbędny rozrachunek rozliczałem spłatą. Skojarzenie wówczas następuje automatycznie i moduł "rozrachunki nierozliczone" wykazuje prawidłowe dane czyli: albo jakieś saldo zgodne z saldem na koncie, albo nic, co również jest zgodne z saldem na koncie. Do tej pory wyjście satysfakcjonujące. Problem pojawia się jednak w chwili gdy chcę wygenerować potwierdzenie salda i tam te operacje są widoczne: czyli że kontrahent miał zobowiązanie i je spłacił. Saldo się zgadza, ale pozostaje lista niepotrzebnych rozliczeń. Pomimo mojej sugestii jak rozumiem nie sprawdził Pan wspomnianej spójności ? Jak widać tutaj nie ma miejsca na żadne uproszczenia, gdyż to się zemści przy zakładaniu nowego roku (kiedy jest sprawdzana spójność) czy wspomnianym potwierdzeniu sald. Edytowane 6 Lutego przez Daniel Kozłowski Link to postu
Polecane posty