Skocz do zawartości

Domyślny sposób zapłaty

Polecane posty

 

Czy jest w Sello możliwość wybrania domyślnego sposobu zapłaty w dokumencie końcowym ?

Domyślnie ustawia mi się zapłacono gotówką.

Jako, że w Allegro wszyscy moi klienci płacą przez PayU, wolałbym aby domyślna była opcja zapłacono kartą.

Oczywiście mogę to sobie ręcznie za każdym razem zmieniać, ale tylko wówczas, gdy wystawiam dokumenty końcowe pojedynczo. Przy zbiorowym wystawianiu takiego wyboru nie ma.

Potem nie zgadzają mi się rozrachunki z PayU w Subiekcie, gdyż część paragonów jest ustawionych jako gotówka.

Link to postu

 

Czy jest w Sello możliwość wybrania domyślnego sposobu zapłaty w dokumencie końcowym ?

Domyślnie ustawia mi się zapłacono gotówką.

Jako, że w Allegro wszyscy moi klienci płacą przez PayU, wolałbym aby domyślna była opcja zapłacono kartą.

Oczywiście mogę to sobie ręcznie za każdym razem zmieniać, ale tylko wówczas, gdy wystawiam dokumenty końcowe pojedynczo. Przy zbiorowym wystawianiu takiego wyboru nie ma.

Potem nie zgadzają mi się rozrachunki z PayU w Subiekcie, gdyż część paragonów jest ustawionych jako gotówka.

 

Subiekt > Administracja > Parametry > np. Paragon imienny > Płatności

Link to postu

Niestety tam nie ma ustawień domyślnej formy zapłaty.

 

Doszedłem, że w subiekcie domyślne wartości ustawia się w kontrahentach.

Tam ustawiłem Zapłacono kartą, i jak w Subiekcie wybiorę nowy Paragon imienny, to automatycznie jest ustawione na zapłacono kartą.

Ale w Sello już tak nie działa.

 

W Sello -> Administracja -> Zewnętrzny system sprzedaży -> Dokumenty

jest pole do wybierania domyślnej formy płatności, ale nie ma do wyboru Karty kredytowej a jedynie:

-Gotówka

-Przelew

-Odroczony 7 i 14 dni

 

 

Czyli nie da się ustawić PayU w Sello ?  :'(

 

 

 

Link to postu

No tak, ale wówczas nie przechodzi to przez centrum autoryzacji kart w subiekcie, jakim mam ustawione PayU.

A to bardzo ułatwia pracę jak się chce odznaczać które transakcje są faktycznie zapłacone - przychodzi informacja z PayU i paroma kliknięciami rozksięgowuję sobie automatycznie otrzymaną wpłatę na poszczególne transakcje.

 

Nie chciałbym tego stracić.

Cóż - pozostaje drukowanie paragonów pojedynczo, do czasu aż w Sello będzie można wybrać domyślną zapłatę kartą.

Link to postu

A to bardzo ułatwia pracę jak się chce odznaczać które transakcje są faktycznie zapłacone - przychodzi informacja z PayU i paroma kliknięciami rozksięgowuję sobie automatycznie otrzymaną wpłatę na poszczególne transakcje.

 

Zaciekawiło mnie to. Jak to masz skonfigurowane w Subiekcie? Chodzi o te "parę kliknięć".

Link to postu

 

Heh, gdybym wiedział jak do tego dojść... :)

 

Ale działa to tak - w Subiekcie mam kontrahenta PayU.

Jest zaznaczony jako centrum autoryzacji kart płatniczych.

 

Potem Administracja -> Słowniki -> "Płatności kartą przy sprzedaży" mam ustawione to PayU jako formę płatności kartą.

 

Przy sprzedaży zaznaczam wszędzie "Karta - PayU".

 

Wszystkie należności gromadzą się przy kontrahencie "PayU".

 

Potem wchodzę w Rozrachunki wg kontrahentów, podświetlam PayU

i mam od razu w Subiekcie na dole okna listę dokumentów sprzedaży, które są niezapłacone.

 

Klikam prawym przyciskiem na PayU i wybieram "Rozlicz zbiorczo"

W oknie wpisuję kwotę jaką otrzymałem właśnie z PayU i daję "Rozdziel".

 

Subiekt ładnie rozdzieli tą kwotę wg dat sprzedaży, jakby się pomylił, zawsze można ręcznie odznaczyć lub zaznaczyć właściwe pozycje.

 

OK i gotowe.

 

Link to postu

OK, rozumiem zasadę rozliczenia, ale co wtedy, gdy np. w poniedziałek są trzy wpłaty z PayU - trzeba je sumować i dopiero wpisać jako spłatę? Bo jeśli pojedynczo to Subiekt nie rozdzieli płatności po nickach.

 

Oczywiście jest to jakieś uproszczenie, bo płatności są zgrupowane w jednym miejscu.

Link to postu

Subiekt rozlicza wpłatę, którą mu się wpisze, jak masz 3 i przychodzą razem, to można wpisać sumę (w Subiekcie jest kalkulator przy tym polu).

A jak osobno, to może się zdarzyć, że rozliczysz ostatnią pozycję w części, a pozostałą część z kolejnej wpłaty.

 

Korzyścią było by zgrupowanie w jednym miejscu takich płatności, ale czy w takim zestawieniu kontrahenta (karta PayU) są nicki klientów? Bo jeśli wpłata z PayU przychodzi, załóżmy popołudniu, i chcę ją zaksięgować to  przez cały dzień doszły tam nowe płatności przez PayU - czy takie zestawienie pozwoli rozpoznać co ma być zaksięgowane z dzisiejszej wpłaty a co na drugi dzień, po przyjściu przelewu Payu?

Link to postu

Więc nicków nie ma, są kwoty i symbole dowodów sprzedaży, daty sprzedaży.

Subiekt sortuje te pozycje domyślnie wg daty płatności a potem wg kolejności wystawianych dokumentów.

Przy jednym koncie i przy jednej wypłacie z PayU u mnie działa to bardzo dobrze - zawsze schodzą górne pozycje, wszystko idealnie się zgadza.

 

Przy kilku kontach i otrzymywaniu wielu wypłat w tym samym dniu, może się zdarzyć kłopot z rozpoznaniem które transakcje trzeba rozliczyć z danej wypłaty.

 

W takim wypadku sugerowałbym utworzenie kilku kontrahentów PayU - po jednym dla każdego konta. Wówczas można sobie rozliczać bez kłopotu.

Jedyne o czym trzeba pamiętać, to wybranie właściwej "karty kredytowej" dla danego konta przy wystawianiu dowodu sprzedaży.

 

Chociaż na logikę z jednym PayU też powinno działać.

Przecież dostaniesz wszystkie należności z PayU za dany okres w tym samym dniu, więc wszystkie rozrachunki z tego okresu, z wszystkich kont powinny być rozliczone w całości.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...