Skocz do zawartości

Obsługa zwrotów przez PP na koszt nasz

Polecane posty

Czy ktoś może korzysta z usługi Poczty Polskiej "Obsługa zwrotów" ?

 

http://ecommerce.poczta-polska.pl/obsluga-zwrotow

 

Jak patrzę, to działa to tak, że klient nadaje przesyłkę do nas na nasz koszt drukując sobie we własnym zakresie etykietę z internetu.

 

Pytanie tylko czy jest to darmowe, tzn. płacę tylko za przesyłkę, czy też jest od tego jakiś abonament ?

 

Interesuję się tym tematem, bo niekiedy jest potrzeba odesłania czegoś do mnie np. w wyniku wysłania nie tego przedmiotu. Klient zawsze chce forsę na wysyłkę jak najszybciej, najlepiej przed nadaniem. Obecnie zwracam klientowi opłatę na podstawie skanu dowodu nadania. Jest z tym kłopot i dla mnie i dla klienta. Poza tym kto wie jak będzie interpretowana nowa ustawa konsumencka, być może za zwrot towaru w ciągu 14 dni też my będziemy płacić.

Więc chciałbym mieć nad tym jakąś kontrolę, a nie, że klient odeśle do mnie kurierem UPS w taryfie konsumenckiej za 35zł. ;D

 

Ktoś z tego korzysta?

 

A może korzystacie z jakichś innych sposobów w takich sytuacjach ?

Link to postu

Czy ktoś może korzysta z usługi Poczty Polskiej "Obsługa zwrotów" ?

 

Masz wyjaśnienie od pocztowców (czekam na aneks, bo PH na urlopie, więc w praktyce nie wiem więcej):

 

 

OPCJE OBSŁUGI eZWROTÓW

 

 

Zwrot bezpłatny - dla Klientów umownych PP, którzy chcą pokrywać koszty zwrotów towarów (wymagana umowa na eZwroty).

• Pełen panel zarządzania eZwrotami

• Generowanie raportów o przesyłkach ze zwrotami towarów

• Łatwe wyszukiwanie sprzedawcy na formularzu

• Brak konieczności wypełniania danych adresowych.

 

Zwrot płatny - dla Klientów umownych PP, którzy nie chcą pokrywać kosztów zwrotów towarów (niewymagana umowa na eZwroty, należy zgłosić takiego Klienta przez formularz „Zgłoś sklep” na witrynie eZwrotów).

• Łatwe wyszukiwanie sprzedawcy na formularzu

• Brak konieczności wypełniania danych adresowych

• Klient posiadający umowę na ‘bezpłatne’ eZwroty zachowuje pełną kontrolę nad przychodzącymi zwrotami towarów (automatyczna zgoda/manualna zgoda na wszystkie eZwroty/manualna zgoda         na pojedyncze eZwroty)

• •Zwracający podczas wypełniania formularza musi podać numer przesyłki, którą został dostarczony towar. Formularz automatycznie zweryfikuje, czy towar został nadany przez danego sprzedawcę, pozwalając na dokonanie zwrotu.• Jeśli towar został dostarczony innym operatorem niż PP, zwracający zostanie poproszony o wpisanie numeru zamówienia, nazwy towaru oraz adresu e-mail. Te informacje zostaną przesłane do panelu zarządzania eZwrotami w eNADAWCY, co pozwoli sprzedawcy              na zweryfikowanie danych. Akceptacja możliwości zwrotu towaru generuje link do wygenerowania nalepki adresowej.• Możliwość zdefiniowania przyjaznej nazwy sklepu ułatwiającej odnalezienie sprzedawcy na formularzu Zarządzanie usługami, którymi będą nadawane zwroty do sprzedawcy (PACZKA48/Pocztex Ekspres 24)

 

Nadanie zwrotu – zwrot bezpłatny

1. Wypełnienie formularza

• Wyszukanie i wskazanie sprzedawcy do którego nadawany będzie zwrot

• Wpisanie numeru przesyłki, którą był dostarczony towar

 Parowanie numerów przesyłek

 Wpisanie danych zamówienia

• Określenie liczby przesyłek do nadania

• Wpisanie danych zwracającego (nadawcy)

• Wybór urzędu do nadania przesyłki

• Wygenerowanie nalepki adresowej – dane automatycznie przekazywane do odpowiedniego urzędu

2. Wydruk nalepki adresowej i umieszczenie na przesyłce

3. Dostarczenie przesyłki do wybranego urzędu i bezpłatne nadanie w formie „opłata przerzucona           na adresata”

 

Nadanie zwrotu – zwrot płatny

1. Wypełnienie formularza

• Wyszukanie i wskazanie sprzedawcy do którego nadawany będzie zwrot lub ręczne wpisanie danych adresata

• Określenie liczby przesyłek do nadania

• Wpisanie danych nadawcy

• Wybór urzędu do nadania przesyłki

• Wygenerowanie nalepki adresowej – dane automatycznie przekazywane do odpowiedniego urzędu

2. Wydruk nalepki adresowej i umieszczenie na przesyłce

3. Dostarczenie przesyłki do wybranego urzędu i nadanie płatne zgodnie z cennikiem dla Klienta Indywidualnego

Link to postu

Dzięki, brzmi ciekawie.

 

A wiadomo czy płacę tylko za paczkę, czy za "abonament" też ?

 

Wg tego co rozmawiałem z PH, to tylko za rzeczywiste usługi/zwroty. Tak samo mają paczkomaty - za rejestrację/utrzymanie konta 0 zł - płacisz tylko za zwroty. W wypadku paczkomatów klient nadaje zwrot w paczkomacie a inpost przywozi Ci go do firmy.

http://szybkiezwroty.pl/

Link to postu

Teoretycznie fajnie to wygląda ale jak w praktyce klient będzie musiał drukować etykietę to już słyszę te zrzędzenia :) U nas to są nawet problemy jak prosimy o przesłanie zdjęcia uszkodzonego towaru/paczki.

 

W każdym razie dla sprzedawcy lepiej bo dostanie na taki zwrot fakturę i będzie miał swoją wynegocjowaną cenę. No właśnie jaka będzie wtedy cena? I czy klient będzie musiał stać w kolejce czy tylko poda oklejoną paczkę w okienku, a potwierdzenie nadania paczki przyjdzie sms'em, mailem??

Link to postu

I czy klient będzie musiał stać w kolejce czy tylko poda oklejoną paczkę w okienku, a potwierdzenie nadania paczki przyjdzie sms'em, mailem??

 

Pewnie będzie  to standardowe nadanie, tyle, że z wydrukowaną etykietą.

Jak drukujesz z EN dla indywidualnych, to dla paczek jest dodatkowy druk "potwierdzenia". Pani normalnie przybija na to pieczątkę.

Myślę, że tutaj będzie podobnie.

 

A zrzędzenie będzie i tak.  ;D

Link to postu

Ok, umowa podpisana - abonament free, płacimy tylko za zrealizowane poprzez tę usługę zwroty.

 

P.S. Spoko usługa, ale dowiedziałem się dzisiaj, że jesteśmy 3 (sic!) klientem na tę usługę w PL:D

 

Ja już czekam ok. 2 tygodni na działanie naszej PH z poczty. Ponoć czekają na zatwierdzenie przez Warszawę. No cóż... kolejna wprowadzona nowość do której Poczta nie jest przygotowana od ręki. W DPD wynegocjowane zmiany w umowach są nanoszone prawie z dnia na dzień... a reakcja PH jest natychmiastowa...

 

Może będziemy tą 4-tą firmą? :)

Link to postu
  • 7 miesięcy temu...

Już minęło bardzo dużo czasu od wprowadzenia tej usługi - czy ktoś może mi coś więcej powiedzieć na jej temat, proszę:

 

1. Jakie są obecnie koszty takiej przesyłki? Czy są uzależnione od wagi, gabarytu?

 

2. Czy za wyjątkiem opłaty za faktycznie zrealizowaną usługę coś jeszcze się płaci?

 

3. Kto u Was wypełnia dane na stronie - klient czy sprzedawca? Bo my tak zamawiamy kuriera dla klienta i sami wszystko wypełniamy na stronie kuriera, otrzymujemy maila z listem przewozowym i sami go przesyłami klientowi celem wydrukowania. Klient nie musi nic wypełniać, tylko drukuje list przewozowy.

 

4. No i co jeśli klient nie ma drukarki, czy mieliście już taki przypadek?

Link to postu

1. Jakie są obecnie koszty takiej przesyłki? Czy są uzależnione od wagi, gabarytu?

My mamy w takiej cenie jak Kurier48 - zwrot mamy przez Kurier48

 

2. Czy za wyjątkiem opłaty za faktycznie zrealizowaną usługę coś jeszcze się płaci?

Nie.

 

3. Kto u Was wypełnia dane na stronie - klient czy sprzedawca? Bo my tak zamawiamy kuriera dla klienta i sami wszystko wypełniamy na stronie kuriera, otrzymujemy maila z listem przewozowym i sami go przesyłami klientowi celem wydrukowania. Klient nie musi nic wypełniać, tylko drukuje list przewozowy.

Raczej my - jest wszystko pod kontrolą. Nie włączyliśmy opcji, że klient sam może nadać zwrot bez naszego zatwierdzenia.

 

4. No i co jeśli klient nie ma drukarki, czy mieliście już taki przypadek?

Nie, raczej klienci są zadowoleni, że nie muszą nic płacić i czekać na zwrot kasy.

Link to postu

Podpisałem tez umowę na tę ciekawą usługę.

 

Chciałem żeby zroty szły pocztex kurier 48 ale nie dao rady :( bo wtedy bym sobie zaznaczył "obdiór w punkcie" żeby było taniej ale się nieda.

 

Raczej na poczcie będzie trzeba stać w kolejce na potwierdzenie bo w  wydrukach niema żadnego potwierdzenia.

 

7zł za zwrot dostałem - w porównaniu do darmowych inpostów to dużo.

Link to postu

Podpisałem tez umowę na tę ciekawą usługę.

 

Chciałem żeby zroty szły pocztex kurier 48 ale nie dao rady :( bo wtedy bym sobie zaznaczył "obdiór w punkcie" żeby było taniej ale się nieda.

 

Raczej na poczcie będzie trzeba stać w kolejce na potwierdzenie bo w  wydrukach niema żadnego potwierdzenia.

 

7zł za zwrot dostałem - w porównaniu do darmowych inpostów to dużo.

 

Jakie potwierdzenie? Wysyłasz klientowi etykietę (albo sam sobie drukuje) i paczka przychodzi do firmy/domku...

Link to postu
  • 9 miesięcy temu...

Wreszcie Poczta wprowadziła opcję powiadamiania sklepu, że ktoś poprosił o zwrot. Dostałem mail:

 

"Na konto (...) w aplikacji e-nadawca wpadło zapytanie o zgodę na eZwrot."

 

Dobrze, że komuś wpadło do głowy to zrobić. Półtora roku po uruchomieniu usługi :)

Link to postu

Tak, jest to od tego roku.

Zauważyliśmy też, że z poziomu EN'a są teraz dwie opcje do wyboru - płatność za przesyłkę:

-darmowy

-płatne wg cennika

ale nie wiemy do czego służą. Wybieraliśmy darmowy ;)

 

Jeszcze jakby ktoś wpadł na pomysł żeby zrezygnować z tej comiesięcznej wymuszonej zmiany hasła to by było zajebiście. Chyba tylko Poczta Polska ma takie debilne rozwiązanie. Za każdym razem jak zmieniam hasło to aż mnie korci żeby wpisać nowe hasło jako 1234 ;)

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...