Skocz do zawartości

1.17.1 Lista magazynowa problem - brak towarów.

Polecane posty

Jestem w trakcie uruchamiania Sello u klienta. Rozpoczynamy pracę i na starcie dziwny problem. Transakcje nie wystawione z Sello nie mają przypisanych towarów, bo nie ma powiązania. Klient w takich transakcjach ręcznie podmienia sobie towary jednorazowe jako towary z kartoteki synchronizowanej z Navireo. Wystawia paragon itd. Problem pojawił się na koniec dnia. Chcemy wydrukować listę magazynową i lipa. Kontrahenci, tabelka i wszystko jest ale w tabelce z towarami pusto.

Przechodzę na zakładkę transakcji patrzę w podglądzie na dole i ok towar jest.

Przechodzę na zakładkę paczki, klikam na paczkę i wszystkie informacje są tylko w tabeli z towarami pusto. Co za tym idzie na wydruku również pusto.

Czy tak powinno być? Nigdy nie spotkałem się z takim problemem.

Link to postu

Domyślnie jest Towar_nazwa. Wzorzec nie zmieniany. Dodatkowo napisałem, że w towarach na podglądzie (dolna sekcja ekranu) tabela z towarami jest pusta.

Tak zawsze działało to normalnie, a tu nie wiem co się dzieje. Zastanawiam się teraz czy aplikacja siódemki podczas zapisu numerów listów do bazy nic nie kaszani.

Czy spotkał się ktoś z takim problemem?

Link to postu

Według mnie "Klient w takich transakcjach ręcznie podmienia sobie towary jednorazowe jako towary z kartoteki synchronizowanej z Navireo" to jest kluczowe.

 

Klient kasuje transakcje jednorazową i zamiast przypisać do niej towar, kasuje i wstawia z kartoteki. Po wydrukowaniu listy sello nie może pobrać nazwy towaru (bo Towar_nazwa odpowiada za nazwę towaru z subiekta).

 

Próbowałeś zmienić na Towar_zrodlo jak pisałem wcześniej ? Wtedy nazwę towaru na liście wydrukowanej zastąpi nazwa aukcji.

Link to postu

Dokładnie tak robi klient. Dodawany jest ręcznie towar z kartoteki w Sello pobranej z Navireo. Usuwany towar jednorazowy.

Towar źródło mnie nie interesuje. Tytuł aukcji często na magazynie nie mówi co ma być spakowane.

Mam już bazę pod ręką i sprawa wygląda dokładnie tak:

Mamy transakcję do aukcji nie wystawionej z Sello. W niej mamy towar jednorazowy.

Klient dodaje towar z kartoteki. Usuwa towar jednorazowy.

Do tego tworzymy paczkę, i właśnie tu zaczynają się problemy. W paczce jest towar, cena itd. jednak ilość jest 0. W związku z tym na liście magazynowej też mamy pustkę.

Coś tu działa nie do końca poprawnie.

Link to postu

A w transakcji jest liczba sztuk inna niż 0? Po utworzeniu paczki pojawia się w niej 0? 0 w paczce może się pojawić, gdy do transakcji jest już utworzona paczka. Kolejna paczka utworzona do transakcji będzie zawierała różnicę pomiędzy sztukami w transakcji i w już utworzonych paczkach.

Link to postu

W transakcji jest usuwany towar jednorazowy. Dodany towar z kartoteki (1 szt).

Oznaczone jako opłacone. Sello pyta się czy utworzyć paczki. Potwierdzamy.

Powstaje paczka z tym samym towarem ale ilością 0. Innej paczki nie ma. Generalnie to nowa baza są może 3 paczki więc nie ma mowy o błędzie. Coś to nie gra.

Link to postu

Mam jednak nadzieje na 1.17.2 usuwające ten błąd podczas tworzenia paczek.

Bartek już o tym wiele razy pisał, że Team Sello nie jest chętne do wypuszcza poprawek bo burzy im to zaplanowane prace. Zazwyczaj kończy się na 1 patchu i to tylko w przypadku krytycznych błędów...

 

PS

Bartek, za sugestią Alwina z innego wątku, czy mógłbyś zmienić datę 1.18 na luty lub marzec przyszłego roku, bo wcześniej i tak nie wyjdzie, a gdyby nawet to wszyscy się ucieszą, że pierwszy raz przed czasem ;)

Link to postu

Mimo wszystko interesuje mnie oficjalne stanowisko Sello Team'u.

Zbędne jest zaśmiecanie forum niepotwierdzonymi informacjami że nowa wersja będzie po nowym roku, że na pewno nie będzie poprawki...

W przypadku Sello we współpracy z Navireo już kilkakrotnie okazało się, że pewne rzeczy da się zrobić troszkę szybciej, lub w ogóle da się zrobić. I za takie podejście jestem wdzięczny Bartkowi.

Tym razem temat nie jest aż tak pilny. Cieszy mnie tylko, że udało się problem odtworzyć i prędzej czy później zostanie on usunięty.

Link to postu

Zbędne jest zaśmiecanie forum niepotwierdzonymi informacjami że nowa wersja będzie po nowym roku,

Ja mam tylko potwierdzone informacje ;)

https://forum.sello.pl/index.php?topic=7440.msg46751#msg46751

Ale okej, szanuję Twoją decyzję - już nigdy więcej nie będę zaśmiecał Twoich wątków :)

Link to postu

Chodzi o to, że nie ma żadnej oficjalnej informacji czy jest szansa na poprawienie tego konkretnego błędu (a nie do końca jest to błahostka)w postaci jakiejś poprawki. Tu nie chodzi o dołożenie nowej funkcjonalności tylko usunięcie błędu w funkcjonowaniu programu. Zazwyczaj producenci oprogramowania błędy usuwają w poprawkach, a nie każą czekać do następnej wersji.

Dla mnie jest to np. dosyć kluczowe ponieważ od tego aktualnie zależy czy wdrożę to Navireo czy nie.

W okresie przejściowym to jedyny, dość szybki sposób postępowania który klientowi w miarę pasuje. Jak się okazuje program nie do końca działa poprawnie.

Co mam klientowi powiedzieć - nie działa to poprawnie ale kiedyś będzie naprawione. Wdrożymy to jednak i poczekamy co będzie...

Klient maksymalnie od nowego roku chce przejść na nowe oprogramowanie w pełni. A tu na starcie przeszkoda.

Ja z Sello i Navireo mam naprawdę przykre przeżycia i wiele nieprzespanych nocy (budzik co 3 godziny żeby puścić ręcznie pobierania transakcji, czy upewnić się i wznowić kiedy sesja wygasła). Nie wdrożę już Sello klientowi kiedy widzę, że cokolwiek czego sobie klient życzy nie działa poprawnie.

 

Nie atakuję nikogo w żaden sposób, i nie miało to wyglądać na zasadzie nie śmiecić bo to mój wątek. Każda podpowiedź i dodatkowa informacja jest na wagę złota, ale jednak nie podałeś żadnych potwierdzonych informacji co do możliwości oraz czasu usunięcia danego błędu. I dlatego też zależy mi na oficjalnych informacjach od Team'u Sello.

Link to postu

Nie atakuję nikogo w żaden sposób, i nie miało to wyglądać na zasadzie nie śmiecić bo to mój wątek. Każda podpowiedź i dodatkowa informacja jest na wagę złota, ale jednak nie podałeś żadnych potwierdzonych informacji co do możliwości oraz czasu usunięcia danego błędu. I dlatego też zależy mi na oficjalnych informacjach od Team'u Sello.

Ja też użyłem uśmieszków ;)

 

Informacje, które staram się na forum podawać wszystkim użytkownikom wynikają z mojego własnego doświadczenia, a przede wszystkim z czytania ze zrozumieniem wszystkich wypowiedzi Bartka przez ostatnie X lat :) Można sobie na tej podstawie wyrobić bardzo dobre wyobrażenie jak wygląda sytuacja w TS czy nawet szerzej w Insercie, i co jest możliwe do zrobienia, a co nie. Bartek bywa zazwyczaj raz dziennie na forum więc wolałem Ci od razu napisać żebyś nie łudził się co do szybkiego wypuszczenia nowej wersji skoro wiem, że będzie po nowym roku.

 

Jeśli chodzi o poprawki to nie jest tak, że jak są jakieś błędy to poprawia się je w poprawkach. Gdyby było tak jak piszesz to nie mielibyśmy wersji Sello 1.17.1 tylko 1.0.2357 ;) bo przynajmniej tyle poprawek od pierwszej wersji Sello chłopaki byli zmuszeni wprowadzić (wymuszone samymi błędami/zmianami Allegro).

 

Dla TS wypuszczenie poprawki z naprawą jednego błędu jest prawie tak samo czasochłonne jak wypuszczenie kolejnej wersji i zazwyczaj w takim przypadku Bartek pisze, że trzeba poczekać do nowej wersji. Chyba, że uznają że jest to poprawka krytyczna i musi zostać natychmiast wypuszczona. Jak będziesz mieć szczęście to będziesz mieć poprawkę - to nie ode mnie zależy,  przecież ja jestem tylko użytkownikiem i nie mam na to żadnego wpływu :) Piszę Ci na podstawie doświadczenia...

 

Rozumiem, że czekasz na wypowiedź Bartka i się doczekasz :) Moje wypowiedzi traktuj jako gratis ;)

 

A wracając do problemu to Twój klient stosuje dość specyficzną metodę pracy polegającą na podmianie towarów w transakcji. Przy kilku transakcjach dziennie jest to czasochłonne, a przy kilkudziesięciu to już sobie nawet nie wyobrażam takiej pracy. Pracę należy zaplanować tak żeby to wszystko spływało z automatu i magazyn wiedział o czym jest mowa. W prawidłowym układzie tytuł aukcji nie ma nic wspólnego z nazwą towarów, którą magazynierzy powinni znać. Sello pobiera dane i tworzy transakcję w której towar nie jest po tytułach aukcji tylko nazwach towarów - czytać "powiązanie towarów z aukcjami(!)" lub lepiej od razu pracować po Bożemu ;) i wystawiać aukcje z Sello ;);D

Ale ilu użytkowników tyle metod pracy ;) I tylko staram się podpowiedzieć dobre praktyki :)

 

PS

No i wybór nexo niestety też nie był do końca trafny ;)

https://forum.sello.pl/index.php?topic=7264.msg46506#msg46506

 

PS 2

Nikt się na nikogo nie gniewa ;) bo nie ma o co :)

Link to postu
A wracając do problemu to Twój klient stosuje dość specyficzną metodę pracy polegającą na podmianie towarów w transakcji. Przy kilku transakcjach dziennie jest to czasochłonne, a przy kilkudziesięciu to już sobie nawet nie wyobrażam takiej pracy. Pracę należy zaplanować tak żeby to wszystko spływało z automatu i magazyn wiedział o czym jest mowa. W prawidłowym układzie tytuł aukcji nie ma nic wspólnego z nazwą towarów, którą magazynierzy powinni znać. Sello pobiera dane i tworzy transakcję w której towar nie jest po tytułach aukcji tylko nazwach towarów - czytać "powiązanie towarów z aukcjami(!)" lub lepiej od razu pracować po Bożemu Mrugnięcie i wystawiać aukcje z Sello Mrugnięcie Duży uśmiech

Ale ilu użytkowników tyle metod pracy Mrugnięcie I tylko staram się podpowiedzieć dobre praktyki Uśmiech

Metodyka wynika z okresu przejściowego. Część aukcji jest wystawiana z Sello i ma powiązania z towarami, a część jest pobierana już z istniejących aukcji i tego powiązania nie ma.

Taka specyfika wynika też z tego, że klient wcześniejsze aukcje i tak w Subiekcie wystawiał ręcznie paragony więc czy doda towar w Sello czy już w Navireo czasowo nie wiele zmienia. Natomiast ma już transakcje w pełni powiązane z systemem sprzedaży, a w systemie sprzedaży informacje zwrotne o tym do jakiej aukcji dany dokument powstał.

 

No i wybór nexo niestety też nie był do końca trafny

Nikt nic nie wspominał o nexo?:) Mówię ciągle o Navireo. Znam doskonale nexo i niestety na aktualnym etapie rozwoju tego produktu i moich przejściach z Sello...

No powiedzmy, że nie mam zapędów sado-masochistycznych, a i samobójcą też nie jestem :)

Link to postu

Metodyka wynika z okresu przejściowego.

Czyli po okresie przejściowym zgłoszony problem nie będzie już problemem więc można to wytłumaczyć klientowi i zmotywować go żeby jak najszybciej skończył okres przejściowy :) Tak tylko podpowiadam na wypadek... ;)

 

Nikt nic nie wspominał o nexo?:) Mówię ciągle o Navireo. Znam doskonale nexo i niestety na aktualnym etapie rozwoju tego produktu i moich przejściach z Sello...

No powiedzmy, że nie mam zapędów sado-masochistycznych, a i samobójcą też nie jestem :)

A faktycznie :D tu n i tu N ;)

Źle doczytałem, sorry... :)

Link to postu

Walczymy wciąż, dlatego data jeszcze nie jest przestawiona, aczkolwiek przegrywamy (z czasem). Oficjalnie zatem na tą chwilę wersja kolejna będzie w styczniu.

 

Błędy powstałe w wersji poprzedniej staramy się poprawiać w kolejnej, lub jeśli noszą znamiona szczególnie uciążliwych dla wielu użytkowników to przygotowujemy wtedy poprawkę do wersji publicznej. W przypadku takich problemów jak z paczkami poprawki byśmy nie wypuszczali. Zdajemy sobie sprawę, że pracuje się z tym nieco gorzej, jednak taki problem w naszej ocenie ma za małą rangę aby wymagał poprawki, tym bardziej, że jest proste obejście. Inaczej, musielibyśmy reagować podobnie na inne zgłoszenia, których codziennie przybywa.

Inna sprawa, że dotyczy to Navireo a tam obowiązują (jak niepowszechnie wiadomo) nieco inne zasady gry :) i zdarza się, że robimy poprawki tylko dla Navireo - "pod stołem". Nie są one wtedy publiczne i nie przechodzą całego procesu testowania jak to się dzieje z poprawkami standardowymi. W tym przypadku jednak mamy tą świadomość, że wdrażane są przez partnerów InsERT zazwyczaj w obrębie jednej firmy i to oni dbają o to, aby program działał. Wiemy kto i taką poprawkę otrzymał i w razie problemów wiemy co robić dalej. W przypadku szerszej społeczności poprawki muszą być dobrze przetestowane zanim ujrzą światło dzienne, bo nie panujemy nad tym kto i co instaluje. Inaczej sami na siebie sprowadzalibyśmy nieszczęście :). Pomijam już kwestie związane z samą procedurą wypuszczenia wersji, która też zajmuje sporo czasu. A taką poprawkę poprawkę pod stołem jesteśmy w stanie wytworzyć relatywnie niskim nakładem pracy.

Poprawkę do 1.18 będziemy opracowywać za około 3 tygodnie zatem prawdopodobnie w tych okolicach będziemy mogli podesłać mniej legalne z punktu widzenia polityki wypuszczania wersji rozwiązanie w postaci pliku DLL do podmiany.

 

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...