Ks. Robak 314 Napisano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 w Klauzule niedozwolone - macie je w regulaminach ? :) Tak sobie przeglądam i widzę, że połowa sklepów powinna siedzieć w więzieniu za te przestępstwa regulaminowe Oto parę przykładów, zobaczcie jak często się je spotyka w sklepach: "Zwracany towar nie może być uszkodzony, musi być w oryginalnym, nienaruszonym opakowaniu, bez śladów użytkowania oraz kompletny" "Art. Maginarium nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia powstałe z winy poczty polskiej lub firm kurierskich" "Nie przyjmujemy przesyłek odsyłanych za pobraniem lub wysłanych bez uprzedniej konsultacji" "Zwrotowi nie podlegają opłaty dodatkowe związane z przeprowadzeniem transakcji, jeśli w danym przypadku takowe występowały na dokumencie sprzedaży (opłaty za dostawę, opłata za płatność w kanale internetowym "eCard")" "Właściwym sądem do rozstrzygania sporów związanych z działalnością sklepu jest sąd właściwy dla siedziby właściciela sklepu" ""sklep.max-ceramika.pl" nie odpowiada za opóźnienie w dostawie lub brak możliwości dostarczenia zamówionego towaru" "Sklep nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia przesyłki powstałe na skutek transportu przez Pocztę Polską" "Koszt przesyłki reklamowanego towaru pokrywa kupujący" "Złożenie zamówienia oznacza akceptację Regulaminu H&S" "Składając zamówienie Klient jednocześnie potwierdza, że zapoznał się z regulaminem sklepu i go akceptuje" "Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia mechaniczne towaru powstałe podczas przewozu" "Sklep internetowy zastrzega sobie prawo do ewentualnych błędów" "Zdjęcia i opisy produktu mają charakter informacyjny i nie mogą być podstawą do reklamacji" "Zdjęcia produktów mogą nieznacznie odbiegać od oryginałów" "Pomimo dołożenia wszelkich starań, aby publikowane informacje były aktualne, nie gwarantujemy, że nie zawierają one uchybień lub błędów, które nie mogą być jednak podstawą do roszczeń" "W przypadku gdy zawartość paczki zostanie uszkodzona w transporcie reklamacje uwzględniamy wyłącznie z protokołem szkody sporządzonym przez kuriera" "Zwracany towar należy odesłać razem z dowodem zakupu w stanie nienaruszonym bez oznak użytkowania w oryginalnym nieuszkodzonym opakowaniu" "W ciągu 7 dni od bezskutecznego upływu takiego ostatecznego terminu Sprzedawca będzie mógł odstąpić od umowy, zatrzymując zaliczkę uiszczoną przez Kupującego tytułem kary umownej za niewykonywanie umowy" "Towary zabezpieczone fabrycznie przed otwarciem nie mogą być zwrócone po zdjęciu folii lub usunięciu zabezpieczeń." "W chwili odbioru towaru Kupujący jest zobowiązany sprawdzić stan zabezpieczenia przesyłki (karton, taśma pakowa - to jest najważniejsze!), kompletność przesyłki, zgodność z zamówieniem oraz czy nie nastąpiło uszkodzenie mechaniczne przesyłki i/lub zawartości podczas transportu do Państwa (przyjęcie przesyłki bez zastrzeżeń jest równoznaczne z akceptacją jej stanu jak i zawartości)." Za każdą z tych klauzul grozi 25 lat łagru, więc lepiej wywalcie je ze swoich regulaminów ;D :D Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 w Klauzule niedozwolone - macie je w regulaminach ? :) Z regulaminem jest jak z backupem. Niektórzy zmieniają regulamin dopiero jak klient wytoczy proces, podobnie jak niektórzy zarzynają robić backup po pierwszej awarii dysku twardego. Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 22 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 w Klauzule niedozwolone - macie je w regulaminach ? :) Tak. Ale najlepsze jest to, że nawet wielkie sklepy, czołówki ceneo mają wiele z tych klauzul w swoich regulaminach. Z tego wniosek, że kontrole tych największych nie dotyczą. Cytuj Link to postu
PanBanBan Marcin 185 Napisano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 w Klauzule niedozwolone - macie je w regulaminach ? :) "Nie przyjmujemy przesyłek odsyłanych za pobraniem lub wysłanych bez uprzedniej konsultacji" Nic mnie nie zmusi żebym odebrał przesyłkę za pobraniem Może i nie wolno tego zamieszczać w regulaminach ale nie mam też obowiązku przyjmować takich przesyłek więc lepiej taką informację podać klientowi - tylko teraz gdzie Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 22 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 w Klauzule niedozwolone - macie je w regulaminach ? :) "Nie przyjmujemy przesyłek odsyłanych za pobraniem lub wysłanych bez uprzedniej konsultacji" Nic mnie nie zmusi żebym odebrał przesyłkę za pobraniem Może i nie wolno tego zamieszczać w regulaminach ale nie mam też obowiązku przyjmować takich przesyłek więc lepiej taką informację podać klientowi - tylko teraz gdzie Jak nie masz, jak masz Zaraz Ci coś wyślę, bo mi się forsa kończy ;D Ja też uważam, że mam prawo nieodebrać takiej przesyłki. Klient ma obowiązek zwrócić towar, ale nie ma prawa pobierać za to opłaty. Jedynie należy mu się zwrot kosztów, jeżeli jest to reklamacja. Wygodnym sposobem wydaje się ta nowa usługa PP ze zwrotami, ale jeszcze jej u siebie nie aktywowałem. Wtedy klient nie ma argumentu, że musi za pocztę zapłacić, bo nie płaci nic. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2014 w Klauzule niedozwolone - macie je w regulaminach ? :) A podobno to jest jeden ze sposobów wyłudzania pieniędzy - wysyłanie przesyłek za pobraniem do firm. Spotkaliście się z tym? Cytuj Link to postu
Patryk Tworek 39 Napisano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2014 w Klauzule niedozwolone - macie je w regulaminach ? :) A podobno to jest jeden ze sposobów wyłudzania pieniędzy - wysyłanie przesyłek za pobraniem do firm. Spotkaliście się z tym? Nie spotkałem się z tym, owszem czasami zdarzają się sytuacje że nie wiadomo "czyja" jest przesyłka, ale w miarę szybko można to wyjaśnić u nas. Choć kiedyś dostaliśmy części od Yarisa... do dziś nie wiemy kogo jest ta paczka, firma kurierska też umywa ręce - ale bez pobrania Cytuj Link to postu
berliner 0 Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 w Klauzule niedozwolone - macie je w regulaminach ? :) Ja swojego czasu miałem wielką batalię z UOKiK o zapis: "zwrot towaru przyjmowany jest tylko wraz z paragonem fiskalnym" Zakończyło się na tym, że musiałem zmienić paragon fiskalny na dowód zakupu, co możne być rozumiane jako np. potwierdzenie przelewu lub mail z allegro, jednak nadal wymagam paragonu, ponieważ dla mnie to jest dokument księgowy za pomocą którego mogę zmniejszyć swój przychód ze względu na przyjęcie zwrotu. A jak z tym zapisem jest u Was? I co o tym myślicie? Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 25 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 w Klauzule niedozwolone - macie je w regulaminach ? :) No cóż, temat jest znany. I gdzieś widziałem interpretację US, że skoro klient nie ma obowiązku zwrotu paragonu, to można zmniejszyć przychód bez niego. Na podstawie protokołu zwrotu towaru. Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.