Skocz do zawartości

Klauzule niedozwolone - macie je w regulaminach ? :)

Polecane posty

 

Tak sobie przeglądam i widzę, że połowa sklepów powinna siedzieć w więzieniu za te przestępstwa regulaminowe laughing-019.gif

 

Oto parę przykładów, zobaczcie jak często się je spotyka w sklepach:

 

"Zwracany towar nie może być uszkodzony, musi być w oryginalnym, nienaruszonym opakowaniu, bez śladów użytkowania oraz kompletny"

 

"Art. Maginarium nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia powstałe z winy poczty polskiej lub firm kurierskich"

 

"Nie przyjmujemy przesyłek odsyłanych za pobraniem lub wysłanych bez uprzedniej konsultacji"

 

"Zwrotowi nie podlegają opłaty dodatkowe związane z przeprowadzeniem transakcji, jeśli w danym przypadku takowe występowały na dokumencie sprzedaży (opłaty za dostawę, opłata za płatność w kanale internetowym "eCard")"

 

"Właściwym sądem do rozstrzygania sporów związanych z działalnością sklepu jest sąd właściwy dla siedziby właściciela sklepu"

 

""sklep.max-ceramika.pl" nie odpowiada za opóźnienie w dostawie lub brak możliwości dostarczenia zamówionego towaru"

 

"Sklep nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia przesyłki powstałe na skutek transportu przez Pocztę Polską"

 

"Koszt przesyłki reklamowanego towaru pokrywa kupujący"

 

"Złożenie zamówienia oznacza akceptację Regulaminu H&S"

 

"Składając zamówienie Klient jednocześnie potwierdza, że zapoznał się z regulaminem sklepu i go akceptuje"

 

"Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia mechaniczne towaru powstałe podczas przewozu"

 

"Sklep internetowy zastrzega sobie prawo do ewentualnych błędów"

 

"Zdjęcia i opisy produktu mają charakter informacyjny i nie mogą być podstawą do reklamacji"

 

"Zdjęcia produktów mogą nieznacznie odbiegać od oryginałów"

 

"Pomimo dołożenia wszelkich starań, aby publikowane informacje były aktualne, nie gwarantujemy, że nie zawierają one uchybień lub błędów, które nie mogą być jednak podstawą do roszczeń"

 

"W przypadku gdy zawartość paczki zostanie uszkodzona w transporcie reklamacje uwzględniamy wyłącznie z protokołem szkody sporządzonym przez kuriera"

 

"Zwracany towar należy odesłać razem z dowodem zakupu w stanie nienaruszonym bez oznak użytkowania w oryginalnym nieuszkodzonym opakowaniu"

 

"W ciągu 7 dni od bezskutecznego upływu takiego ostatecznego terminu Sprzedawca będzie mógł odstąpić od umowy, zatrzymując zaliczkę uiszczoną przez Kupującego tytułem kary umownej za niewykonywanie umowy"

 

"Towary zabezpieczone fabrycznie przed otwarciem nie mogą być zwrócone po zdjęciu folii lub usunięciu zabezpieczeń."

 

"W chwili odbioru towaru Kupujący jest zobowiązany sprawdzić stan zabezpieczenia przesyłki (karton, taśma pakowa - to jest najważniejsze!), kompletność przesyłki, zgodność z zamówieniem oraz czy nie nastąpiło uszkodzenie mechaniczne przesyłki i/lub zawartości podczas transportu do Państwa (przyjęcie przesyłki bez zastrzeżeń jest równoznaczne z akceptacją jej stanu jak i zawartości)."

 

 

Za każdą z tych klauzul grozi 25 lat łagru, więc lepiej wywalcie je ze swoich regulaminów  ;D ;D ;D:D :D

 

 

Link to postu

"Nie przyjmujemy przesyłek odsyłanych za pobraniem lub wysłanych bez uprzedniej konsultacji"

Nic mnie nie zmusi żebym odebrał przesyłkę za pobraniem :)

 

Może i nie wolno tego zamieszczać w regulaminach ale nie mam też obowiązku przyjmować takich przesyłek więc lepiej taką informację podać klientowi - tylko teraz gdzie ;)

Link to postu

"Nie przyjmujemy przesyłek odsyłanych za pobraniem lub wysłanych bez uprzedniej konsultacji"

Nic mnie nie zmusi żebym odebrał przesyłkę za pobraniem :)

 

Może i nie wolno tego zamieszczać w regulaminach ale nie mam też obowiązku przyjmować takich przesyłek więc lepiej taką informację podać klientowi - tylko teraz gdzie ;)

 

Jak nie masz, jak masz :);D

Zaraz Ci coś wyślę, bo mi się forsa kończy  ;D ;D

 

Ja też uważam, że mam prawo nieodebrać takiej przesyłki.

Klient ma obowiązek zwrócić towar, ale nie ma prawa pobierać za to opłaty.

Jedynie należy mu się zwrot kosztów, jeżeli jest to reklamacja.

Wygodnym sposobem wydaje się ta nowa usługa PP ze zwrotami, ale jeszcze jej u siebie nie aktywowałem.

Wtedy klient nie ma argumentu, że musi za pocztę zapłacić, bo nie płaci nic.

 

 

Link to postu

A podobno to jest jeden ze sposobów wyłudzania pieniędzy - wysyłanie przesyłek za pobraniem do firm. Spotkaliście się z tym?

 

Nie spotkałem się z tym, owszem czasami zdarzają się sytuacje że nie wiadomo "czyja" jest przesyłka, ale w miarę szybko można to wyjaśnić u nas. Choć kiedyś dostaliśmy części od Yarisa... do dziś nie wiemy kogo jest ta paczka, firma kurierska też umywa ręce :) - ale bez pobrania

Link to postu

Ja swojego czasu miałem wielką batalię z UOKiK o zapis:

"zwrot towaru przyjmowany jest tylko wraz z paragonem fiskalnym"

 

Zakończyło się na tym, że musiałem zmienić paragon fiskalny na dowód zakupu, co możne być rozumiane jako np. potwierdzenie przelewu lub mail z allegro, jednak nadal wymagam paragonu, ponieważ dla mnie to jest dokument księgowy za pomocą którego mogę zmniejszyć swój przychód ze względu na przyjęcie zwrotu.

 

A jak z tym zapisem jest u Was? I co o tym myślicie?

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...