Skocz do zawartości

Dominik Lachowski

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

341 wyświetleń profilu

Dominik Lachowski's Achievements

1

Reputacja

  1. Poniżej ruch magazynowy towaru z informatora. Posortowane po datach. Zielone wiersze to przyjęcia. Widać po jakiej cenie został przyjęty towar. Ostatnie wydanie na RW zostało zrobione z ceną magazynową 93,12 zł. Czy ta cena magazynowa jest równoznaczna z "Ceną z najstarszej, istniejącej dostawy" ? Czy zgodnie z wyżej widocznym stanem magazynowym narastająco, nie powinna być brana cena 93,12 zł podczas montażu kompletu? Poniżej screen z montażu kompletu w skład którego wchodzi dany towar: Do czego mi to potrzebne? Wchodząc w kartotekę towarową kompletu, chcę skalkulować cenę sprzedaży. Żeby było szybciej, chcę zaznaczyć ostatnią cenę przychodu i wstawić do Ceny kartotekowej. Niestety "Ostatnia cena przychodzi" nie jest zgodna z wartością magazynową tego kompletu. W oknie kalkulacji nie ma pozycji "Cena magazynowa".
  2. Zapominam czasem, że po drugiej stronie siedzą programiści i trzeba sprawy rozpisywać mocno zero-jedynkowo Niestety jestem przeciętnym użytkownikiem, więc staram się wytłumaczyć na miarę swojej wiedzy. Zaczniemy jeszcze raz: Wprowadzam PZ. Do niej później prowadzam FZ. PZ zostaje zmieniony na PZa, jednocześnie aktualizując ceny zgodnie z cenami w FZ Wprowadzam PZ. Do niej później wprowadzam FZz. W tym przypadku PZ nie jest zmieniana na PZa i co za tym idzie, ceny w PZ nie muszą się pokrywać z cenami w FZ jak to ma miejsce na przykładzie pierwszym. Jeśli jest to prawidłowe działanie, to w jaki sposób uzyskać prawidłową cenę magazynową, jeśli w chwili wprowadzania PZ nie znam cen? Będą dopiero na FZ. Jeśli dostawca wystawi kilka PZ i do nich jedną FZz, to jak zrobić, żeby w PZ ceny były prawidłowe, bez konieczności edycji dokumentu? Cena najstarszej istniejącej dostawy kompletu, nie jest zgodna z sumą wartości składników (uwzględniam daty w ruchu magazynowym, uproszczenia zakładamy, że został towar z jednej dostawy i w jednej cenie, nie było żadnych zwrotów, dekompletacji i innych dokumentów, które mogłyby nam zaburzyć chronologię). Niezgodność o jakiej pisze dotyczy tylko towaru, który został przyjęty PZ do której później wystawiono FZz.
  3. Dziś trafiłem na niezgodność ceny nabycia towaru na PW (przy montażu kompletu). Po przeanalizowaniu ruchu magazynowego i ustawień programu wysuwam poniższe wnioski: Wprowadzając kilka PZtek do dostawy i kolejno jedną zbiorczą fakturę zakupu, niestety SGT nie aktualizuje ceny nabycia towaru w PZtkach. Przy ustawieniu żeby SGT brał do wydań magazynowych przy montażu kompletu "Cenę z najstarszej, istniejącej dostawy", jest wrzucana cena nabycia towaru z PZetek. Przykład 1 Wprowadzam PZtkę na której jest towar A w cenie 1,00 zł netto. Na dokumencie magazynowym od dostawcy nie mam ceny nabycia, więc nie mogę jej od razu skorygować. PZtka ma ustawione, żeby wprowadzała uwzględniała cenę kartotekową. Kolejno przychodzi od dostawcy faktura, którą wprowadzam do PZtki. Na fakturze towar A ma cenę 2,00 zł netto. Po wpisaniu w FVZ właściwej ceny i zapisaniu dokumentu, cena na PZ zostaje zaktualizowana do 2,00 zł netto. Montując komplet w skład którego wchodzi towar A zostanie uwzględniona cena 2,00 zł Przykład 2 Wprowadzam PZtkę nr 1 oraz nr 2. Nie mam na dokumentach magazynowych od dostawcy ceny towaru, więc do towaru A ustawia się automatycznie kartotekowa. Przychodzi faktura zbiorcza i tak też ją wprowadzam. Do obu PZtek zapisuję fakturę zakupu, na której towar A ma cenę jednostkową 2,00 zł netto. Niestety w PZtkach cena nabycia nie zostaje zaktualizowana do 2,00 zł, pozostaje nadal 1,00 zł. Skutkiem tego jest naliczanie nieprawidłowej wartości magazynowej kompletu, przy jego montażu. Proszę o sprawdzenie i informację, czy faktycznie jest to błędem w SGT, czy też może należy zmienić jakieś ustawienia? W parametrach Faktury VAT zakupu mam ustawiony poziom cen "Cena kartotekowa" a w Fakturze zakupu zbiorczej był "Cena z ostatniej dostawy". To jednak jak się nie mylę dotyczy tyko ceny, jaka ustawi się automatycznie przy wprowadzaniu dokumentu a nie przy jego zapisie.
  4. Jest jeszcze jedno rozwiązanie, które w ostatnim miesiącu mocno testowałem a od dziś z niego korzystam, czyli z nowej/starej bazy. Można zrobić kopię istniejącej bazy i wyczyścić w niej zbędne dane. U siebie usuwałem transakcje. Z pomocą Bartka udało mi się stworzyć poniższy scenariusz kasowania danych z bazy: Czyszczenie odwołań do transakcji Sello w bazie Subiekta: update dok__Dokument set dok_SelloId = NULL, dok_SelloSymbol = NULL, dok_SelloData = NULL Czyszczenie w bazie Sello: delete from adr__Address delete from pc_Item delete from tr_Item delete from tr_Group delete from pb_PostBuyFormTransaction delete from em_Source delete from em__Email delete from tr_Property delete from pc_History delete from pc__Package delete from tr__Transaction delete from jb_Message Robiłem tez zmianę bazy Subiekta (również była czyszczona). Żeby nie utracić powiązań z towarami w Sello, również zrobiłem kopię bazy SGT i po jej wyczyszczeniu podpiąłem do Sello. Ważne w tej czynności jest to, żeby nie zamykać okna z ustawieniem bazy. Klikasz "Odłącz od systemu" (pojawia się komunikat, że zmiana zostanie zapamiętana po wciśnięciu OK - Nie rób tego!). Klikasz "Zmień" tuż obok wyżej znajdującego się napisu "PARAMETRY BAZY DANYCH SYSTEMU SPRZEDAŻY". Uaktywnią się pola do zmiany bazy Subiekta. Wybrałem odpowiednią bazę i wcisnąłem "Podłącz do systemu" Dopiero teraz wciskasz OK. Baza Sello nie traci powiązania towarów z kartotekami w Subiekcie. Gdybyś po odłączeniu Subiekta wyszedł z okna ustawień i wrócił żeby podpiąć nową bazę, niestety powiązania zostaną utracone Po wszystkim zrobiłem archiwizację tej bazy. Kolejno czyszczenie bazy narzędziem dostępnym z poziomu Programu serwisowego Sello. Narzędzie jeszcze znalazło trochę zbędnych danych. W efekcie końcowym zmniejszyłem bazę z 33 GB do 8,5GB. Od 1 listopada działamy na tej właśnie kopii bazy. Na tą chwilę problemów nie zauważyłem. Zmiana bazy w taki sposób pozwala zachować wszystkie wystawione oferty, przypisane do nich towary, ustawienia programu, cenniki dostaw i wszystko inne co zabiera sporo czasu przy nowej, świeżej bazie danych.
  5. Dzięki za wiadomość. Nie zaglądam na forum SGT i liczyłem że jest tutaj też "grupa wsparcia" jak na forum Sello Podrzuć cenę usługi. Do wyczyszczenia są wszystkie dokumenty jakie znajdują się w bazie. Po czyszczeniu baza ma wyglądać jakbym zaczynał działalność na nowo, zachowując jednocześnie wszystkie dotychczasowe ustawienia (pola własne, wzorce wydruków, zestawienia, cechy itp.) oraz kartoteki towarowe i kontrahentów. Przyznam się, że próbowałem. Utknąłem na nz_FinanseSplata i na tą chwile nie mam pomysłu jak to obejść.
  6. Odświeżam temat. Potrzebuję wyczyścić bazę ze wszystkich dokumentów (FZ, FS, PA, WZ, PZ, kasowe itd). Chcę uzyskać bazę ze wszystkimi ustawieniami jakie przez lata wprowadziliśmy, kartotekami itd, jednak zupełnie bez dokumentu. Wspomoże ktoś jakimś poleceniem SQL? Musze odciąć sprzedaż z z pewnego okresu i od nowego mieć świeżą bazę. Tworzenie nowej bazy traktuję jako rozwiązanie ostateczne. Wprowadzanie do niej wszystkich ustawień, pół własnych, cech, kartotek, indywidualnych wzorców wydruku, kategorii itd., będzie w mojej ocenie bardziej czasochłonne.
  7. ? nie wiem. Może Ctrl+F ? Szukam czegoś, czego nie ma też na liście ZK w SGT. Pozostałe są już faktycznie zajęte. W sumie, to bardziej wina teamu SGT, bo to oni w późniejszym czasie dodali możliwośc powielania dokumentów stosując skrót Ctrl+D - to tak na usprawiedliwienie Sello
×
×
  • Dodaj nową pozycję...