Skocz do zawartości

Tomasz Skałuba

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    15
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

110 wyświetleń profilu

Tomasz Skałuba's Achievements

0

Reputacja

  1. Panie Kacprze, Ja nie nazwał bym tego wdrożeniem funkcjonalności tylko naprawą błędu. Ktoś od początku błędnie przyjął 2 miejsca po przecinku a powinny być 4 (jak w GT). Jak widać błąd wydaje się być nie do naprawienia.
  2. Panie Andrzeju, bardzo dziękuję za Pana pomoc. Mam jednak prośbę aby rozwijał Pan swoje myśli i pisał pełnymi zdaniami. To by zaoszczędzi nam obu wiele czasu. Napisał Pan, że jestem w błędzie pisząc, że Paragonu nie można zadekretować do VAT: Więc zgodnie z Pana sugestią, przygotowałem odpowiedni schemat i zadekretował paragon do KPiR i VAT. A teraz Pan pisze: Może Pan rozwinąć swoją myśl? Dlaczego Pan by dekretował paragonów? Jak w takim razie wcześniejszy Pana wpis o dekretowaniu paragonów miał pomóc w rozwiązaniu mojego problemu? Jak prawidło dodać wpisy sprzedaży detalicznej do ewidencji KPiR i VAT? Skoro uznał Pan w poprzedniej odpowiedzi że można zadekretować paragon do KPiR i VAT to nie chciałem nadwyrężać Pana uprzejmości drążąc dalej temat raportów. Ale jeśli ma Pan jeszcze siłę na dalszą konwersację to już odpowiadam. W kolumnie "Status księgowy" był znak "-" przy próbie dekretacji pojawił się komunikat o błędnej konfiguracji "Obsługa typów dokumentów". Po zmianie trybu obsługi dla "Raport dobowy" z "brak" na "Pełny" można już zadekretować raport dobowy. Bardzo Panu dziękuję za pomoc. Ponieważ nie znalazłem wzorcowego schematu dla raportu dobowego dodałem go samodzielnie. Mam jednak prośbę o przesłanie zrzutu ekranu z prawidłowo przygotowanym schematem dekretacji raportu dobowego. Czy zadekretowanie raportu dobowego kończy proces księgowy czy należy wykonać jeszcze jakąś czynność?
  3. Skoro paragony można dekretować do VAT tylko trzeba zmienić schemat dekretacji to zaraz zmienię schemat i po problemie. Dziękuję za pomoc. Byłem przekonany że paragonów nie można dekretować do VAT z powodu JPK i trzeba zadekretować raport dobowy / okresowy. Dlaczego domyślnie schemat dekretacji paragonów nie ma ustawionej dekretacji do VAT? Tak, po kliknięciu wykonaj okienko znika bez żadnego komunikatu. Nic się nie zmienia.
  4. Klikam PPM na raporcie, z rozwijanego menu wybieram "Księgowość" -> "Zmień status" -> "Opisany" (można szybciej Ctrl+O) pojawia się okienko z informacją "Zmiana statusu księgowego dokumentów (0)" po wybraniu wykonaj nic się nie zmienia. Klikam PPM na raporcie, z rozwijanego menu wybieram "Księgowość" -> "Edytuj opis", otwiera się raport i nigdzie nie ma możliwości zmiany na "opisany".
  5. Bardzo dziękuję za odpowiedź ale proszę o rozwinięcie myśli. Co konkretnie jest nie prawdą? Jak w takim razie prawidłowo zadekretować sprzedaż paragonową?
  6. Dziękuję za szybką odpowiedź. Pomimo stworzenia schematu dekretacji dla raportów dobowych / okresowych nadal nie można ich zadekretować. Jeśli w module "HANDEL" -> "Sprzedaż" wybierzemy raport dobowy i z górnego menu "Księgowość" -> "Dekretuj" to pojawi się komunikat "Nie wybrano żadnych dokumentów, które można zadekretować". Jeśli w module "HANDEL" -> "Sprzedaż" otworzymy raport dobowy i z górnego menu (raportu) "Księgowość" -> "Dekretuj" to pojawi się okno dekretacji ale w kolumnie "Poprawność" jest informacja "Status dokumentu uniemożliwia dekretację." Przepraszam za powielenie wątku, to dlatego że nie wiedziałem gdzie szukać pomocy. Wydaje mi się że wątek dotyczy zarówno Subiekt nexo jak i Rachmistrz nexo.
  7. Witam, Uprzejmie proszę o pomoc. Posiadamy pakiet InsERT nexo a w nim między innymi Subiekt nexo PRO i Rachmistrz nexo PRO. Czy istnieje możliwość dekretowania / ujęcia w ewidencjach KPiR oraz VAT raportów dobowych lub okresowych pobranych z drukarki fiskalnej? Jeśli tak to jak to należy zrobić? Z poziomu modułu "HANDEL" -> "Sprzedaż" można zadekretować do ewidencji niektóre dokumenty, np.: - Faktury sprzedaży można zadekretować do KPiR oraz VAT. Można modyfikować lub tworzyć nowe schematy dekretacji. Wszystko proste i zrozumiałe. - Paragony również można zadekretować do KPiR (wydaje się to zbyteczne) ale nie można do VAT (co jest prawidłowym działaniem). Można pobrać z drukarki raporty dobowe i na ich podstawie wygenerować łączny raport okresowy. Zarówno raporty dobowe jak i okresowe widoczne są w module "HANDEL" -> "Sprzedaż" ale niestety nie można ich zadekretować do ewidencji. Jeśli jest jakiś sposób aby na podstawie pobranych raportów dobowych, dodać sprzedaż paragonową do ewidencji KPiR oraz VAT (bez dodawania ręcznie wpisów do ewidencji) to bardzo proszę o wyjaśnienie jak to zrobić.
  8. 1. Źle to opisałem. Generując dyspozycję bankową automatycznie tworzy się rozrachunek "Spłata zobowiązania" ale nie tworzy się rozrachunek "Zobowiązanie" z którym można połączyć spłatę. W efekcie mamy nierozliczoną spłatę zobowiązania. Możemy edytować dyspozycję i zapisać bez rozrachunku "Spłata zobowiązania" ale po dodaniu wyciągu ponownie pojawi się rozrachunek "Spłata zobowiązania" do którego brakuje rozrachunku "Zobowiązanie". Kwota spłaty zobowiązania jest w kolumnie należności. Pytanie co należy zrobić aby generując dyspozycję bankową tworzył się automatycznie nie tylko rozrachunek "Spłata zobowiązania" ale również rozrachunek "Zobowiązanie"? W załączniku zrzut z rozrachunkiem "Spłata zobowiązania". W kolumnie dokument jest "Dyspozycja bankowa". Jeśli rozrachunek utworzy się po dodaniu wyciągu bankowego to w kolumnie dokument jest "Wypłata bankowa". Podobny problem jest z zaliczką PIT i VAT (również nie tworzą się automatycznie rozrachunki "Zobowiązanie"). W przypadku PIT nie można wygenerować ani dyspozycji ani rozrachunku a w przypadku VAT można wygenerować dyspozycję lub rozrachunek. Dla VATu po wygenerowaniu dyspozycji nie można już wygenerować rozrachunku i odwrotnie po wygenerowaniu rozrachunku nie można wygenerować dyspozycji. Teoretycznie możemy wygenerować rozrachunek a później rozliczyć go dyspozycją ale w rozrachunku brakuje informacji z deklaracji które musimy ręcznie uzupełnić na dyspozycji. 2. OK 3. Nie rozumiem dlaczego "wspomniana funkcjonalność nie została jeszcze zrealizowana", przecież InsERT od 30 lat tworzy programy dla małych i średnich firm (systemy do obsługi sprzedaży, księgowości, finansów, kadr i płac) z których korzysta prawie milion firm, a sama seria Nexo jest dostępna już od kilku lat.
  9. Panie Kacprze, Dziękuję za odpowiedź. Proszę o doprecyzowanie. 1. Rozumie Pan ironię swojej odpowiedzi? Jeśli wygeneruję samą dyspozycję bez rozrachunku to w rozrachunkach pojawi się zarówno w zobowiązaniach jak i w należnościach. Po dodaniu wyciągu bankowego zniknie zobowiązanie i pozostanie nierozliczona należność. Właśnie tą należność chciałbym rozliczyć. 2. Bardzo proszę o wskazanie gdzie w tym artykule jest informacja jak dodać deklarację ZUS dla płatnika moja firma? Tworzę deklarację zgodnie z tą instrukcją i nadal nie mogę wygenerować rozrachunku. 3. Dlaczego po dodaniu deklaracji nie tworzy się automatycznie rozrachunek (jak np. w przypadku faktury sprzedaży / zakupu)? Słowo klucz to "dlaczego".
  10. Aktualnie można już wygenerować dyspozycję bankową ale nadal brakuje generowania rozrachunku. 1. Jak rozliczyć automatycznie (wyciągiem bankowym) dyspozycję bez rozrachunku? 2. Jak dodać deklarację (DRA) dla płatnika moja firma? 3. Dlaczego po dodaniu deklaracji nie tworzy się automatycznie rozrachunek (jak np. w przypadku faktury sprzedaży / zakupu)?
  11. Uprzejmie proszę o rozwinięcie myśli: 1. Dla kogo w takim razie jest opcja generowania dyspozycji bankowej? 2. Jak dodać deklarację (Zaliczka miesięczna PIT) dla podmiotu moja firma? 3. Dlaczego po dodaniu deklaracji nie tworzy się automatycznie rozrachunek (jak np. w przypadku faktury sprzedaży / zakupu)?
  12. Ponawiam pytanie "Czy da się ustawić precyzję rabatu procentowego np. 4 miejsca po przecinku?" W GT jest taka możliwość.
  13. Uprzejmie proszę o informację kiedy możemy spodziewać się wprowadzenia wspomnianej funkcjonalności. Na etapie zakupu otrzymaliśmy informację iż taka funkcjonalność naturalnie jest w programie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...