Skocz do zawartości

Zerowanie towaru w paczce, podwójna wysyłka do klienta - PILNE

Polecane posty

Stwierdziłem występowanie problemu, który był już kiedyś opisywany, jednak w dalszym ciągu występuje. Sello 1.18, sgt 1.38

Poniżej linki do wątków.

https://forum.sello.pl/index.php?topic=6380.msg39161#msg39161

https://forum.sello.pl/index.php?topic=5059.msg44951#msg44951

 

W skrócie: księgujemy wpłatę, drukujemy fakturę, tworzymy paczkę, robimy listę wysyłkową, oznaczamy jako wysłane, drukujemy etykiety, listy magazynowe. Czasami najpierw drukujemy druki do paczek przed oznaczeniem jako "wysłane".

Na wydrukowanej liście magazynowej mamy faktyczną zawartość całej transakcji: np. towar X 5szt, towar Y 3szt. Następnego dnia wchodzimy w transakcje "do paczek" i pojawiają się transakcje, które poprzedniego dnia zostały już zrealizowane. Po wejściu w utworzoną wcześniej paczkę mamy zmienioną zawartość np. towar X 0szt, towar Y 3szt. W każdej z paczek w historii mamy informację "zmieniono listę towarów", a nikt nie zmieniał ręcznie zawartości.

Po przeanalizowaniu historii w paczkach wydaje mi się, że towary w paczkach zerują się podczas oznaczania paczek na wysłane. Powyższa sytuacja dotyczy grup transakcji oraz transakcji, w których jest tylko jedna pozycja.

Na razie na 4000 paczek w 4 wystąpił taki błąd (aktualnie sprawdzamy pozostałe transakcje).

Ten błąd kosztował nas już kilkaset zł. Klika osób otrzymało dwa znacznie więcej towaru, niż zamówili, a z odzyskaniem drugiej paczki jest spory problem.

U innych użytkowników ten problem prawdopodobnie też występuje, ale nie są tego świadomi.

Link to postu

Stwierdziłem występowanie problemu, który był już kiedyś opisywany, jednak w dalszym ciągu występuje. Sello 1.18, sgt 1.38

Poniżej linki do wątków.

https://forum.sello.pl/index.php?topic=6380.msg39161#msg39161

https://forum.sello.pl/index.php?topic=5059.msg44951#msg44951

 

W skrócie: księgujemy wpłatę, drukujemy fakturę, tworzymy paczkę, robimy listę wysyłkową, oznaczamy jako wysłane, drukujemy etykiety, listy magazynowe. Czasami najpierw drukujemy druki do paczek przed oznaczeniem jako "wysłane".

Na wydrukowanej liście magazynowej mamy faktyczną zawartość całej transakcji: np. towar X 5szt, towar Y 3szt. Następnego dnia wchodzimy w transakcje "do paczek" i pojawiają się transakcje, które

poprzedniego dnia zostały już zrealizowane.

 

 

Jeszcze ani razu nie zaobserwowałem u siebie, aby transakcja z paczką wysłaną wskoczyła drugi raz do "Do paczek".

 

Po wejściu w utworzoną wcześniej paczkę mamy zmienioną zawartość np. towar X 0szt, towar Y 3szt. W każdej z paczek w historii mamy informację "zmieniono listę towarów", a nikt nie zmieniał ręcznie zawartości.

 

Czy dzieje się tak tylko w tych paczkach, których transakcje pojawiły się ponownie w "Do paczek" ?

 

Czy towar pozostaje w takich paczce tylko ma wpisane 0 szt., czy też jest usuwany z paczki ?

 

 

Po przeanalizowaniu historii w paczkach wydaje mi się, że towary w paczkach zerują się podczas oznaczania paczek na wysłane. Powyższa sytuacja dotyczy grup transakcji oraz transakcji, w których jest tylko jedna pozycja.

Na razie na 4000 paczek w 4 wystąpił taki błąd (aktualnie sprawdzamy pozostałe transakcje).

Ten błąd kosztował nas już kilkaset zł. Klika osób otrzymało dwa znacznie więcej towaru, niż zamówili, a z odzyskaniem drugiej paczki jest spory problem.

U innych użytkowników ten problem prawdopodobnie też występuje, ale nie są tego świadomi.

 

 

Hmmm....

Bardzo dziwne.

Jeżeli towary zostają w paczkach, a tylko ilość zmienia się na 0, to w teorii byłaby możliwość zrobienia zapytania SQL do sprawdzenia, czy takie paczki występują i ile ich jest.

Jeżeli towary są usuwane, to będzie trudne, bo trzebaby porównywać ilość towarów w paczkach z ilością towarów w transakcji....

A w transakcji może być wiele paczek z częścią towaru....

 

Jak sobie z tym radzić ?

Hmmm.....

Włączcie sobie kolumnę w transakcji z numerem dokumentu końcowego.

Dzięki temu będziecie wiedzieli, że nie należy drukować faktury drugi raz, bo już wyszła.

A jak wyszła, to nie wyślecie paczki drugi raz, bo nie będziecie mieli faktury do włożenia do środka.

 

Link to postu

Jedyna możliwość, która przychodzi mi na myśl, poza oczywiście ingerencją człowieka, samoistnej zmiany w paczkach to pobranie nowego formularza. Proszę sprawdzić czy w tych transakcjach są jakieś formularze późniejsze niż godzina utworzenia paczki.

Inna możliwość, grupowanie oraz dogrupowanie jakiejś transakcji do istniejącej grupy - np jeśli używana jest opcja Grupuj transakcje klienta lub na podstawie formularzy. Czy możliwe jest, że któreś z powyższych wystąpiło?

 

Proszę również podesłać np na sello@insert.com.pl zrzuty ekranu transakcji na każdej zakładce i paczki. Być może zauważymy coś podejrzanego.

Link to postu

Przy pierwszej takiej transakcji wszystko wskazywało na błąd człowieka, jednak od tego czasu po zrobieniu listy, oznaczeniu paczek jako wysłane sprawdzamy, czy nie pojawiły się transakcje w "do paczek", które mają już jakieś paczki.

Do Bartka:

Jedyna możliwość, która przychodzi mi na myśl, poza oczywiście ingerencją człowieka, samoistnej zmiany w paczkach to pobranie nowego formularza. Proszę sprawdzić czy w tych transakcjach są jakieś formularze późniejsze niż godzina utworzenia paczki.

Do większości transakcji jest tylko jeden formularz.

Inna możliwość, grupowanie oraz dogrupowanie jakiejś transakcji do istniejącej grupy - np jeśli używana jest opcja Grupuj transakcje klienta lub na podstawie formularzy. Czy możliwe jest, że któreś z powyższych wystąpiło?

Nie było dogrupowywania. Grupujemy wg klienta.

Proszę również podesłać np na sello@insert.com.pl zrzuty ekranu transakcji na każdej zakładce i paczki. Być może zauważymy coś podejrzanego.

Zrzuty wszystkich transakcji zostały wysłane.

 

Ks.Robak

Cytat: slr  Wczoraj o 13:40:25

Po wejściu w utworzoną wcześniej paczkę mamy zmienioną zawartość np. towar X 0szt, towar Y 3szt. W każdej z paczek w historii mamy informację "zmieniono listę towarów", a nikt nie zmieniał ręcznie zawartości.

 

Czy dzieje się tak tylko w tych paczkach, których transakcje pojawiły się ponownie w "Do paczek" ?

 

Czy towar pozostaje w takich paczce tylko ma wpisane 0 szt., czy też jest usuwany z paczki ?

 

Tak się dzieje tylko w paczkach, w których zeruje się ilość towaru.

Towar w paczce podczas generowania wydruku jest z prawidłową ilością. Natomiast za chwilę (wydaje mi się, że po oznaczeniu paczki jako wysłana) w paczce pozostają wszystkie towary, ale np. w jednej pozycji jest ilość zero.

 

Jak sobie z tym radzić ?

Hmmm.....

Włączcie sobie kolumnę w transakcji z numerem dokumentu końcowego.

Dzięki temu będziecie wiedzieli, że nie należy drukować faktury drugi raz, bo już wyszła.

A jak wyszła, to nie wyślecie paczki drugi raz, bo nie będziecie mieli faktury do włożenia do środka.

 

Faktury wysyłamy automatycznie w formie elektronicznej. Wyłapujemy takie transakcje w sposób, który powyżej opisałem Bartkowi.

Link to postu

Z tego co widzę na zrzutach, z jakiegoś powodu w paczce pojawia się wpis Zmieniono listę towarów - co oznacza wyzerowanie liczby sztuk najprawdopodobniej. W połowie z nadesłanych przypadków godzina tej zmiany pokrywa się ze zdarzeniem Wysłano paczkę, co by potwierdzało spostrzeżenia. Jednak są przypadki, gdy godzina wysyłki jest przesunięta o kilka minut później, co sugeruje, że paczka była edytowana dwukrotnie. Za pierwszym razem wyzerowana została cena, a po kilku minutach paczka była oznaczona jako wysłana. Edycja paczki może się odbywać tylko w sytuacjach:

- ręczna edycja paczki

- zmiana adresu paczki po zmianie adresu w transakcji (takiej edycji jednak nie ma odnotowanej w transakcji o godzinie, w której nastąpiło wyzerowanie w paczce)

- umieszczenie paczki na liście wysyłkowej

- oznaczenie listy jako wysłanej

- oznaczenie paczki jako wysłanej

- ingerencja zewnętrznego programu w bazę danych Sello

 

Proszę zwrócić uwagę na te punkty powyżej, czy przy którymś pojawia się ten problem.

 

Jeszcze jedna możliwość, to czy zdarza się, że w transakcji pojawia się towar jednorazowy na który nie można wystawić faktury/paragonu? Być może przy podmianie towaru jednorazowego na towar kartotekowy zmienia się towar w już utworzonej paczce.

 

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...