med2014 0 Napisano 12 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 w Długie pobieranie danych - pomocy - Witam, Sello mamy zainstalowane na serwerze obsługujemy program z 4 komputerów na 4 różnych loginach z allegro. Proces pobierania danych codziennie trwa około 2,5 godziny !!!. Uniemożliwia nam to normalne funkcjonowanie Ogólnie sello działa nam bardzo źle np. grupowanie transakcji trzeba po 10 razy nacisnąć tą funkcję żeby to zadziałało. Tworzenie paczek, list wysyłkowych również stwarza problemy i przywiesza program Proszę o pomoc Tomek Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 12 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 w Długie pobieranie danych - pomocy - Napisz która wersja Sello i ile mniej więcej macie transakcji dziennie ba każdym z kont. Kolejna sprawa to jaki macie sprzęt na serwerze i jaką wersję sql servera macie zainstalowaną. Cytuj Link to postu
med2014 0 Napisano 12 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 w Długie pobieranie danych - pomocy - Wersja sello 1.18, tansakcji około 60, sql wersja 2009.0100.2500.00. Serwer zakładała zewnętrzna firma wiec nie mam pojęcia co to jest dokładnie. Tomek Cytuj Link to postu
Alwin Kolano 143 Napisano 12 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 w Długie pobieranie danych - pomocy - Pokaż parametry pobierania danych, bo jeżeli masz zaznaczone "Pobierz pełne dane", "Pełne informacje o aukcjach" to nie ma się czemu dziwić. Edit. Po za tym masz wersje 1.18, a w między czasie wyszła wersja 1.18.3 nitro (przyśpieszająca właśnie pobieranie) o 1.19 już nie wspominam. Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 12 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 w Długie pobieranie danych - pomocy - Takie ilości Sello powinno obsługiwać bez problemów. Nowa wersja Sello przynosi korzyści w zakresie pobierania danych, więc warto ją zainstalować. Jednak stawiam na kiepskie parametry komputerów i serwera. Zacinanie się Sello sugeruje małą ilość pamięci ram. Cytuj Link to postu
med2014 0 Napisano 12 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 w Długie pobieranie danych - pomocy - Mam zaznaczone pełne dane i pobieram dane z wszystkich 4 kont. Kiedy "Pełne dane" są odznaczone występuje problem z adresami jeśli ktoś zmienił. To w sello tego nie ma. Druga sprawa to wybór sposobu wysyłki mamy często "wysyłka email" pomimo, że klient wybierze inną. Nie mam czegoś takiego jak wysyłka email. Jak pobieram pełne dane to tych problemów nie ma. Tomek Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 782 Napisano 12 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 w Długie pobieranie danych - pomocy - Polecam zaktualizować Sello, dalej skonfigurować pobieranie danych automatycznie bez pełnych danych, a te pełne dane skonfigurować tak, aby pobierały się np. raz dziennie aby wyeliminować potencjalne problemy z brakiem danych w dzienniku zdarzeń Allegro. Cytuj Link to postu
med2014 0 Napisano 12 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 w Długie pobieranie danych - pomocy - Na serwerze jest 8GB RAM i Core i5 4570 3.2GHz, system na SSD, dane na HDD. Po aktualizacji klienta Sello muszę również zaktualizować bazę danych. Niestety najpierw wymagana jest archiwizacja, której nie da się przeprowadzić, ponieważ program wyrzuca błąd "Parametr niepoprawny". Po kliknięciu "OK" okienko archiwizacji zostaje, ale nie wiem czy coś się dzieje, bo nie ma żadnego paska postępu. Zrobiłem jeszcze raz archiwizację na serwerze, ale nadal jest problem, chociaż proces archiwizacji przeszedł. W oknie loga serwera po kolei takie błędy mam: 2015-11-12 14:28:28 spid62 Error: 18204, Severity: 16, State: 1. 2015-11-12 14:28:28 spid62 BackupDiskFile::CreateMedia: Backup device 'C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\InsERT\Temp\{7892CBC0-E5D6-4D49-BDD6-08973D947E73}\TOMEK_INSERTGT-kopia_2.bak' failed to create. Operating system error 3(System nie może odnaleźć określonej ścieżki.). 2015-11-12 14:28:28 Backup Error: 3041, Severity: 16, State: 1. 2015-11-12 14:28:28 Backup BACKUP failed to complete the command BACKUP DATABASE TOMEK_INSERTGT. Check the backup application log for detailed messages. 2015-11-12 14:28:28 spid62 Error: 18204, Severity: 16, State: 1. 2015-11-12 14:28:28 spid62 BackupDiskFile::CreateMedia: Backup device 'C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\InsERT\Temp\{7892CBC0-E5D6-4D49-BDD6-08973D947E73}\TOMEK_INSERTGT-kopia_2.bak' failed to create. Operating system error 3(System nie może odnaleźć określonej ścieżki.). 2015-11-12 14:28:28 Backup Error: 3041, Severity: 16, State: 1. 2015-11-12 14:28:28 Backup BACKUP failed to complete the command BACKUP DATABASE TOMEK_INSERTGT. Check the backup application log for detailed messages. Dziwne jest kilka rzeczy. Po pierwsze archiwizacja w programie Archiwizator się wykonała. Po drugie zaczynam mieć watpliwość czy archiwizacja i backup to jest to samo w rozumieniu programu. Po trzecie po co program chce uzyskać dostęp do takiej ścieżki jak w logu jeśli w ustawieniach ma: - Folder archiwum: D:\Kopie\Insert GT -> w tym folderze stworzyły się dwa pliki - jeden o rozszerzeniu .i01, a drugi .iar - Folder roboczy: C:\ProgramData\InsERT\Temp\ Pragnę zwrócić uwagę, że ścieżka do folderu roboczego jest inna od tej z loga, a mimo to w obu miejscach są te same katalogi - screen niżej: Po czwarte gdzie powinienem szukać (albo jak sprawdzić gdzie) zbackupowanego pliku .mdf, który jest plikiem bazy danych? Czy archiwizacja oznacza backup bazy danych Sello, a backup bazy danych klientów, transakcji etc jest wykonywany oddzielnie i nie da się go zrobić w programie? Po piate co to jest "dearchiwizacja" - wgrywanie danych z backupu? Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 782 Napisano 12 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 w Długie pobieranie danych - pomocy - Archiwizacja z programu to proces dwuetapowy. Najpierw wykonywany jest backup bazy do pliku bak - powinien on się znajdować w folderze roboczym. Proszę jednak sprawdzić czy ta inna ścieżka nie jest ustawiona w archiwizatorze GT. Sello ma swój własny archiwizator wbudowany w program i nie gwarantuję, że działać to będzie z archiwizatorem GT (a prawdopodobnie archiwizator GT nie będzie nawet widział baz Sello). Drugim etapem jest kompresja tego backupu do plików iar i i01. Dearchiwizacja to proces odwrotny, czyli z plików iar i i01 jest odtwarzany plik bak, a z niego odtwarzana jest baza danych. Cytuj Link to postu
med2014 0 Napisano 12 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 w Długie pobieranie danych - pomocy - Proszę powiedzieć dlaczego proces archiwizacji w Archiwizatorze przeszedł, a mimo to podczas próby aktualizacji bazy danych pojawia się błąd z pierwszego screena z poprzedniego postu. Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 12 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 w Długie pobieranie danych - pomocy - Ależ Bartek już powiedział Archiwizator to jakiś zewnętrzny program, nie służący do backupu bazy Sello. Wykonaj archiwizację z Sello lub za pomocą MS Sql Server Management Studio. Cytuj Link to postu
PrzemekSc 0 Napisano 12 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 w Długie pobieranie danych - pomocy - Witam. Mam podobny problem, we wtorek wszystko było ok z pobieraniem transakcji i kontrahentów, natomiast w dniu dzisiejszym niestety nic się nie pobiera. Sello zatrzymuje się na "Aktualizacji danych kontrahentów"- pracuję na wersji 1.18.1 Proszę o pomoc, zaznaczę,że nie mam żadnych błędów przy pobieraniu danych Cytuj Link to postu
Alwin Kolano 143 Napisano 12 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 w Długie pobieranie danych - pomocy - pracuję na wersji 1.18.1 To zaktualizuj do najnowszej Cytuj Link to postu
med2014 0 Napisano 12 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 w Długie pobieranie danych - pomocy - Ależ Bartek już powiedział Archiwizator to jakiś zewnętrzny program, nie służący do backupu bazy Sello. Wykonaj archiwizację z Sello lub za pomocą MS Sql Server Management Studio. Archiwizacja z Sello wygląda identycznie (okna i tworzenie plików) jak z Archiwizatora, tworzą się te dwa pliki z różnymi rozszerzeniami, mimo to wciąż przy próbie aktualizacji wyrzuca błąd jak na pierwszym screenie dwa posty temu. Przez to wciąż nie mogę wykonać aktualizacji bazy danych. A i żeby była jasność - na screenie pierwszym jest informacja by użyć programu Archiwizator i jego mam na myśli. Nie widziałem żeby tam pisało gdzieś GT. Chociaż pewnie to jest ten sam program. Przyjrzyjcie się tym screenom i logom. Cytuj Link to postu
PrzemekSc 0 Napisano 12 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 w Długie pobieranie danych - pomocy - Tak też zrobiłem...ale niestety nie miałem już możliwości sprawdzenia poprawności działania pobierania transakcji oraz danych klientów. Myślisz, że problem tkwi tylko (albo aż) w wersji programu? Jutro zrobię test, ale co jeżeli to nie pomoże, macie może jakieś inne sugestie, porady? Przypomnę że 11.11 nie pracowaliśmy a właśnie po tym dniu coś nagle przestało funkcjonować poprawnie... Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 13 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2015 w Długie pobieranie danych - pomocy - Ależ Bartek już powiedział Archiwizator to jakiś zewnętrzny program, nie służący do backupu bazy Sello. Wykonaj archiwizację z Sello lub za pomocą MS Sql Server Management Studio. Archiwizacja z Sello wygląda identycznie (okna i tworzenie plików) jak z Archiwizatora, tworzą się te dwa pliki z różnymi rozszerzeniami, mimo to wciąż przy próbie aktualizacji wyrzuca błąd jak na pierwszym screenie dwa posty temu. Przez to wciąż nie mogę wykonać aktualizacji bazy danych. A i żeby była jasność - na screenie pierwszym jest informacja by użyć programu Archiwizator i jego mam na myśli. Nie widziałem żeby tam pisało gdzieś GT. Chociaż pewnie to jest ten sam program. Przyjrzyjcie się tym screenom i logom. U Ciebie jest inny problem niż tworzenie backupu. Backup pewnie jest wykonany, bo nie otrzymujesz błędu o braku backupu, a o braku możliwości utworzenia kopii bazy, którą Sello i inne programy Insertu tworzą w instancji SQL Servera. Jak widać z logów "System nie odnalazł ścieżki". Czy masz taką ścieżkę "C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\InsERT\Temp\" ? Czy masz do niej uprawnienia ? Dla pewności zmień folder roboczy na inny, np. C:\Temp po utworzeniu tego folderu wcześniej i nadaniu mu uprawnień dla użytkownika, którego używasz. Inna sprawa to wielkość bazy. Czy korzystacie z darmowej wersji SQL Servera ? Jeśli tak - być może przekroczyliście 10GB i przez to nie można zrobić konwersji. Cytuj Link to postu
med2014 0 Napisano 13 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2015 w Długie pobieranie danych - pomocy - Ależ Bartek już powiedział Archiwizator to jakiś zewnętrzny program, nie służący do backupu bazy Sello. Wykonaj archiwizację z Sello lub za pomocą MS Sql Server Management Studio. Archiwizacja z Sello wygląda identycznie (okna i tworzenie plików) jak z Archiwizatora, tworzą się te dwa pliki z różnymi rozszerzeniami, mimo to wciąż przy próbie aktualizacji wyrzuca błąd jak na pierwszym screenie dwa posty temu. Przez to wciąż nie mogę wykonać aktualizacji bazy danych. A i żeby była jasność - na screenie pierwszym jest informacja by użyć programu Archiwizator i jego mam na myśli. Nie widziałem żeby tam pisało gdzieś GT. Chociaż pewnie to jest ten sam program. Przyjrzyjcie się tym screenom i logom. U Ciebie jest inny problem niż tworzenie backupu. Backup pewnie jest wykonany, bo nie otrzymujesz błędu o braku backupu, a o braku możliwości utworzenia kopii bazy, którą Sello i inne programy Insertu tworzą w instancji SQL Servera. Jak widać z logów "System nie odnalazł ścieżki". Czy masz taką ścieżkę "C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\InsERT\Temp\" ? Czy masz do niej uprawnienia ? Dla pewności zmień folder roboczy na inny, np. C:\Temp po utworzeniu tego folderu wcześniej i nadaniu mu uprawnień dla użytkownika, którego używasz. Inna sprawa to wielkość bazy. Czy korzystacie z darmowej wersji SQL Servera ? Jeśli tak - być może przekroczyliście 10GB i przez to nie można zrobić konwersji. Jak pisałem wyżej w ogóle nie wiem po co program chce się do takiej ścieżki dostać, ponieważ w ustawieniach ma inną (od wieków taką samą ), a jedyne co się powiela to \InsERT\Temp, ale zmienię i zobaczymy co się stanie. Jeszcze się upewnię odnośnie uprawnień, ale jakiś czas temu nie było problemu - od wersji bodajże 1.11 z płyty udało się dojść do 1.18.1, a teraz niezbyt idzie współpraca z programem. Da się jakoś sprawdzić czy wersja SQL Servera jest darmowa? EDIT Zmieniłem te katalogi, uprawnienia są przydzielone użytkownikowi, a błąd jest taki sam jak wcześniej: W logach wygląda na to, że bez errora backup się zrobił. Na serwerze dziś (btw MS SQL 2008R2) nie wyrzuciło tego błędu, ale ekran wygląda następująco (kółko się kręci i brak odpowiedzi): Czy powinien być brak odpowiedzi zgłoszony przez aplikację podczas tworzenia kopii? EDIT Wychodzi na to, że aktualizację należy wykonać najpierw aktualizując klienta na serwerze, a potem poprzez najnowszą wersję klienta lokalnie update bazy. Następnie na stacjach roboczych również trzeba ściągnąć najnowszą wersję klienta. Poza tym Archiwizator wykonuje kopię Inserta, Sello "kopię siebie". Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 782 Napisano 13 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2015 w Długie pobieranie danych - pomocy - Myślisz, że problem tkwi tylko (albo aż) w wersji programu? Po to właśnie przygotowywaliśmy poprawkę 1.18.3, bo nie dało się pobrać wszystkich klientów. Natomiast sam problem może wynikać również z ostatnich problemów i awarii na Allegro. Co do wątku głównego, okno, które pojawia się z informacją, że nie udało się wykonać kopii bazy jest oknem "wspólnym" dla GT i Sello, dlatego pojawia się tam informacja o archiwizatorze (GT). Sello archiwizator ma własny i wbudowany jest on w Sello. Jeśli kopia (backup) bazy została wykonana w dniu dzisiejszym to można tutaj wybrać aktualizację bez tworzenia kopii zapasowej w ostateczności. Dobrze jest jednak mieć tą kopię w postaci backupu, gdyby proces aktualizacji z jakiegoś powodu się nie udał. Cytuj Link to postu
med2014 0 Napisano 13 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2015 w Długie pobieranie danych - pomocy - Wszystko już zaktualizowane. Problem natomiast jest dalej z pełnymi danymi. Pobieramy dane odznaczając "pełne pobieranie". Pobieranie trwa dość krótko niestety większość pobranych klientów nie ma adresów i zaznaczona jest "wysyłka elektroniczna" Zaznaczając "pełne dane" sello pobiera je już godzinę i końca nie widać. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 782 Napisano 13 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2015 w Długie pobieranie danych - pomocy - Nie ma adresów oznacza, że nie ma formularzy? Czy są formularze ale z błędnymi danymi? Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 13 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2015 w Długie pobieranie danych - pomocy - Wszystko już zaktualizowane. Problem natomiast jest dalej z pełnymi danymi. Pobieramy dane odznaczając "pełne pobieranie". Pobieranie trwa dość krótko niestety większość pobranych klientów nie ma adresów i zaznaczona jest "wysyłka elektroniczna" Zaznaczając "pełne dane" sello pobiera je już godzinę i końca nie widać. Długie pobieranie pełnych danych jest normalne. Zwłaszcza opóźnienia widać w aukcjach "Do wyczerpania" z dużą ilością kupujących. Starajcie się używać opcji bez pełnych danych. A pełne dane pobierajcie co jakiś czas np. co 2 godziny (można to zautomatyzować w ustawieniach Wysyłania/Pobierania). Co do wysyłki elektronicznej, to jakiego dostawcę macie wybranego w Sello Administracja -> Parametry -> Parametry transakcji -> Transakcje płatne z góry ? Cytuj Link to postu
med2014 0 Napisano 1 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2015 w Długie pobieranie danych - pomocy - Witam, mam kolejny problem z Inpostem Przy pobieraniu danych od dostawców paczek, nie pobierają się pełne dane. Gdy pobieramy dane z serwera paczki są przesyłane na stronę firmy inpost ale nie zostają opłacone automatycznie przez sello, przez co nie możemy wydrukować etykiet z sello. Proszę o pomoc Pozdrawiam Tomek Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 782 Napisano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2015 w Długie pobieranie danych - pomocy - Nie bardzo rozumiem. Do dostawców paczek dane się wysyła a nie pobiera. W Sello nie ma też automatycznego opłacania przesyłek, trzeba tą opcję wywołać ręcznie. Czy to nie jest może problem opisany tutaj? https://forum.sello.pl/index.php?topic=8507.0 Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.