Skocz do zawartości

Zakładka "OPIS" i edytory

Polecane posty

Z dużą przykrością stwierdzam, że edytory są bardzo przestarzałe i źle funkcjonują. Wiele tego. Począwszy od mechanizmu oczekiwania na załadowanie wszystkich grafik, poprzez zawijanie wierszy, złe wyświetlanie (brak background) aż po brak możliwości swobodnego edytowania HTML.

 

Apeluję o ulepszenie edytorów, bo w mojej pracy są mi potrzebne.

 

Dziękuję.

Link to postu

jeżeli edytor ma działać tak jak obecnie jeszcze przez kilka najbliższych wersji to apeluję o całkowite jego wyłączenie  ;D

 

Zostawić podgląd i edycję kodu html, (ale z edycji wyłączyć te wszystkie "ulepszacze" poprawiacze kodu czyli zrobić coś na wzór notatnika).

 

Wracając do tematu:

 

O edytorze wiemy od lat, że jest be, wiemy też, że ma zostać wymieniony ale na to zwyczajnie brakuje czasu.

 

Jak sobie radzimy z tym od tylu lat ?

Przygotowanie wizualne szablonów wykonujemy w zewnętrznych edytorach, gotowy szablon wklejamy w postaci czystego kodu html.

Link to postu

Jakiś czas temu przeprowadzaliśmy wstępne rozeznanie tematu i póki co najlepsze możliwości powinno dać zastosowanie edytora webowego typu CKEditor, TinyMCE. Niestety w technologii w jakiej stworzone jest Sello o dobry moduł edytora HTML ciężko, a zastosowanie webowego, pomimo pewnych ograniczeń wydaje się najsensowniejszym wyjściem.

Link to postu

Wszyscy macie rację ale ten szablon tworzy się JEDNĄ SZTUKĘ (na konto) i tylko JEDEN RAZ na lata i już przyzwyczailiśmy się do życia z tym edytorem ;) Po co ktoś tam zagląda jak mamy powiązania szablonu opisu z szablonami aukcji, plus towarami, polami własnymi i modyfikatorami?

 

Zresztą zapominacie że większość użytkowników przegląda strony z urządzeń mobilnych gdzie np. nie zdaje sobie sprawy z przycisku "pokaż pełny opis".

 

Na marginesie: przez ostatnie kilka miesięcy celowo podpuszczałem różne osoby żeby sprawdziły dowolne (nie tylko moje) aukcje na Allegro ze swoich telefonów w mojej obecności i byłem zszokowany jak przeglądają aukcje. Potwierdziło to tylko telefony i maile od naszych klientów z Allegro, że brakuje czegoś w opisie bo przeglądają aukcje z mobilnego Allegro, a to robi sito z moich wielozdjęciowych aukcji ;) (dlatego muszę zmienić szablon na coś prostszego). I w ogóle można się chwycić za głowę jak klienci przeglądają aukcje z mobilnego Allegro - jakby próbowali czytać po chińsku. Sami poproście swoich znajomych żeby Wam coś wyszukali na Allegro i podali dane z opisu to zobaczycie jak to robią - jakaś MASAKRA ;)

 

Reasumując klienci oglądają aukcje tak jak ją Allegro przytnie i nie klikają "pełny opis". Dlatego zamiast tworzyć skomplikowane szablony, które Allegro i tak przytnie jak będzie chciało to lepiej samemu go uprościć żeby wyglądał w mobilnym Allegro tak jak my chcemy (a nie jak Allegro go przytnie). I do tego celu edytor w Sello jest wystarczający :)

 

 

Wg mnie są inne ważniejsze funkcje:

1. Przede wszystkim dalsza rozbudowa synchronizacji aukcji trwających bo to się robi codziennie, a tylko czekać jak Allegro wyłączy aukcje na 30 dni i wszystkie będą do wyczerpania, a potem będą aukcje jak na Amazonie, czyli jedna karta produktowa i jak Allegro nie będzie mieć tego towaru u siebie w magazynie to dopiero wtedy pokaże oferty innych sprzedawców. Sam zaczynam szerzej patrzeć na ten cały monopolistyczny handel internetowy ;)

 

2. Trzeba naprawdę poważnie zacząć myśleć o wielowariantowości (którą zapewne trzeba będzie robić jednocześnie z kompletami) - bo lepiej żeby wszyscy użytkownicy Sello nie mieli tego co przeżywali ludzie sprzedający buty jak w tamtej kategorii wprowadzono wielowariantowość ponad rok temu ;) A jak Allegro wprowadzi ją we wszystkich kategoriach to ST nie rozwiąże tego problemu przez zapewne kilka tygodni/miesięcy, a codziennie na forum będzie się pojawiać kilkadziesiąt wątków na ten temat sfrustrowanych użytkowników. A jak do tego uwzględnić wiele cen i wiele magazynów - to kolejne kilka lat na to zejdzie ;) Zresztą uważam, że to jest dość kluczowa funkcja dla aukcji do wyczerpania zapasów z X-setnymi popularnościami.

 

3. O Ebayu nie wspominając ;)

 

4. itd. 

 

A rąk do pracy wciąż brakuje ;)

 

 

PS

A nie było kiedyś mowy o dorobieniu do edytora linku - podglądnij w przeglądarce? ;)

Link to postu

Zresztą zapominacie że większość użytkowników przegląda strony z urządzeń mobilnych gdzie np. nie zdaje sobie sprawy z przycisku "pokaż pełny opis".

 

Masz jakieś statystyki pisząc o większości ?  ;D

 

Ja korzystam z mobilnego allegro tylko wtedy kiedy otrzymam kupon, ale tak czy inaczej zakupy robię przez komputer a płacę przez mobilne ;)

 

Co do szablonów to pełna zgoda, ale nie zmusisz wszystkich użytkowników Sello do ich tworzenia.

Po wpisach na forum można wywnioskować, że wielu użytkowników wznawia zakończone aukcje, dokonując pewnych zmian w opisie, więc tutaj szablony nie pomogą.

Link to postu

Zresztą zapominacie że większość użytkowników przegląda strony z urządzeń mobilnych gdzie np. nie zdaje sobie sprawy z przycisku "pokaż pełny opis".

Masz jakieś statystyki pisząc o większości ?  ;D

Pytasz i masz ;) Tak świeże, że jeszcze gorące ;) I to tylko dla moich najlepszych znajomych :)

https://magazyn.allegro.pl/5451-wyniki-raportu-mshopper-2-0-polacy-na-zakupach-mobilnych

https://magazyn.allegro.pl/5516-wyniki-raportu-mshopper-2-0-dlatego-wybieramy-m-commerce

 

Albo w skrócie - niestety nie ma już Akademii Allegro (zlikwidowali ją razem z forum) na której szkolenia lubiłem jeździć bo za 50 lub 100zł można było pogadać z ludźmi związanymi bezpośrednio z Allegro. Ostatnie szkolenie na którym byłem to jechałem aż do Poznania (ponad rok temu) i był tam menedżer projektu mobilnego Allegro (coś mam szczęście do tych menedżerów projektów ;) ). W każdym razie facet mega zorientowany w kwestii mobilnych zakupów. Długo by tłumaczyć co się dowiedziałem i jaka czeka nas wizja ;) Nie pamiętam szczegółów ale już wtedy wspominał, że ze statystyk Allegro wychodziło im, że znaczna część allegrowiczów przegląda oferty mobilnie wieczorami (szuka i wybiera interesujące ich produkty), a zakupów dokonuje z PC. Teraz z raportu wynika, że już coraz więcej osób kupuje bezpośrednio na mobilnych urządzeniach, a na stacjonarnych zaczęła się właśnie tendencja spadkowa. Zresztą parcie Allegro na mobilne Allegro widać jak na dłoni - cały czas rozdają kupony i jest w tym mega strategia ale to już trzeba było być na szkoleniu i pogadać z menedżerem projektu ;)

 

Co do szablonów to pełna zgoda, ale nie zmusisz wszystkich użytkowników Sello do ich tworzenia.

Po wpisach na forum można wywnioskować, że wielu użytkowników wznawia zakończone aukcje, dokonując pewnych zmian w opisie, więc tutaj szablony nie pomogą.

Tak, tylko z edytorem Sello można żyć i da się go łatwo obejść milionem innych narzędzi, a bez wielowariantowości i innych zmian narzucanych przez Allegro nie. Lub innymi słowy - po co komu lepszy edytor jak nie będzie w stanie w ogóle wystawić aukcji wielowariantowej ;) A Bartek w kółko pisze o braku rąk do pracy ;)

Link to postu

To, że rynek mobilny rośnie w siłę to wiem, sam budując sklep internetowy kładłem duży nacisk na responsywność.

Natomiast pytając o statystyki miałem na myśli same allegro, czyli jakie zakupy w jakich działach mają największą popularność wśród urządzeń mobilnych.

 

Być może wygodniej jest kupić jeden wybrany, porównywalny produkt w aplikacji mobilnej np. klocki lego nr 41122. Natomiast kupno przedmiotów niemarkowych, nieistniejących w porównywarkach cenowych i w dodatku kiedy produktów w koszyku ma być kilkanaście lub kilkadziesiąt to z całą pewnością zakupy przez komputery będą w dalszym ciągu górą.

 

Poza tym dostosowywanie szablonu tak aby dobrze wyglądał zarówno na PC jak i telefonie, wydaje się być niemożliwym i raczej trudne będzie do osiągnięcia. Prędzej można się spodziewać, że allegro wprowadzi dodatkowy krótki opis dla urządzeń mobilnych.

Porównaj sobie aukcję otworzoną w telefonie za pomocą przeglądarki i aplikacji mobilnej.

Link to postu

Natomiast pytając o statystyki miałem na myśli same allegro, czyli jakie zakupy w jakich działach mają największą popularność wśród urządzeń mobilnych.

Tego nie wiem :)

 

Być może wygodniej jest kupić jeden wybrany, porównywalny produkt w aplikacji mobilnej np. klocki lego nr 41122. Natomiast kupno przedmiotów niemarkowych, nieistniejących w porównywarkach cenowych i w dodatku kiedy produktów w koszyku ma być kilkanaście lub kilkadziesiąt to z całą pewnością zakupy przez komputery będą w dalszym ciągu górą.

Nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego jak bardzo się mylisz ;) Właśnie o tym mówił tamten menedżer :) Ja też sobie nie wyobrażam pracy bez PC ale rozrywkę już tak. A zakupy dla ludzi to rozrywka.

 

Poza tym dostosowywanie szablonu tak aby dobrze wyglądał zarówno na PC jak i telefonie, wydaje się być niemożliwym i raczej trudne będzie do osiągnięcia. Prędzej można się spodziewać, że allegro wprowadzi dodatkowy krótki opis dla urządzeń mobilnych.

I dodatkowa praca dla ST ;)

 

Porównaj sobie aukcję otworzoną w telefonie za pomocą przeglądarki i aplikacji mobilnej.

Ja to wiem i Ty to wiesz ale moje obserwacje zwykłych kupujących pokazują zupełnie coś innego. Po prostu jak zobaczysz kogoś ze smartfonem to zapytaj go np. "a sprawdź czy mają takie słonie na Allegro" i zobacz jak będzie ich szukał ;) Jeśli nie widzą w aukcji tego czego potrzebują to idą do następnej. Oni nie porównują gdzie lepiej jest oglądać daną aukcję tylko najzwyczajniej szukają słoni w taki sposób w jaki im smartfon pozwala. Nawet nie zdają sobie sprawy czy przeglądają aukcję z przeglądarki czy z apki ;)

 

Link to postu
Zresztą zapominacie że większość użytkowników przegląda strony z urządzeń mobilnych gdzie np. nie zdaje sobie sprawy z przycisku "pokaż pełny opis".

Bo jest na samym końcu ;). Ostatnio dodali jeszcze link na samej górze. Jak dla mnie opis pełny powinien się domyślnie pojawiać, bo i tak zawsze go przełączam. Opisów tekstowych nie idzie czytać, bo wszystko w nich jest pomieszane - opis, dostawa, o nas, cała masa "szumów" dotyczących wyższości kuriera nad przesyłkami nierejestrowanym, ubezpieczeniu wysyłki i chusteczkach z mikrofibry dołączanych w gratisie :).

 

 

Link to postu

Jak dla mnie opis pełny powinien się domyślnie pojawiać, bo i tak zawsze go przełączam.

Menedżer mobilnego Allegro tłumaczył, że musieli tak zrobić bo aukcje są za duże i wczytywanie każdej jednej nie było by dla użytkowników wygodne. Chodzi o przeglądanie w ruchu przy słabym połączeniu.

 

Ewentualnie dać użytkownikom opcje do wyboru - zawsze pokazuj klasyczny opis.

Link to postu
  • 2 tygodnie później...

Oj tam, nie zawsze użytkownik wie lepiej, przykład:

 

Nie korzystaliśmy z badań marketingowych – gdybyśmy zapytali klientów czego potrzebują, to powiedzieliby, że szybszego konia
~Henry Ford o sekrecie sukcesu modelu T

 

 

Zwłaszcza, że Ford wprowadził 8 godzinny dzień pracy.

Użytkownicy..tzn. pracownicy myśleli, że to dla ich dobra.

A Ford po prostu zauważył, że jak tyrają po 16 godzin, to się nie rozmnażają i zaczyna brakować rąk do pracy.

 

Teraz na szczęście cywilizacja poszła do przodu i można tyrać po 20 godzin, a rozmnażanie będzie dzięki 500+. ;D

Tego Ford nie wymyślił.

Link to postu
  • 2 tygodnie później...

Denerwuje czas oczekiwania na wczytywanie szablonu. Lub po kliknięciu na opis. Choćby to wyeliminować prosiłbym uprzejmie i bardzo.

Podpowiedź - sprawdź sobie ile waży Twój szablon aukcji bo na Allegro nie brakuje aukcji co ważą po 10MB, a nie powinny więcej jak 600kB. Edytor Sello ma to do siebie, że niestety takie ciężkie strony ładuje strasznie długo. Z lżejszymi szablonami nie czeka się tak długo.

Link to postu

Nie zaglądam do tego kodu zbyt często, więc niestety nie wiem. Musiałbym przeanalizować, ale na tyle na ile znam kod w tych okolicach, to usunięcie tego na pewno odbije się gdzieś obok ;). Pamiętam nawet fragment rozmowy pomiędzy ówczesnymi programistami, z którego wynikało, że jest to konieczne.

Poprawianie tego kodu jest dosyć ciężkie bo sama kontrolka HTMLowa ma swoje liczne ograniczenia i widzimisię, więc przy poprawianiu czegokolwiek można utknąć na spory czas. Dlatego też raczej skłaniamy się do zastąpienia edytora, ale to jeszcze nie teraz.

Link to postu

Wg mnie jeśli chodzi o ten temat to:

1. Edytor graficzny - do usunięcia (sello to nie program do robienia aukcji),

2. Edytor tekstowy - do przerobienia (zrobić sprawniejszą edycje kodu, kolorowanie kodu html, więcej opcji jak np znajdź i zamień)

3. Dodatkowa opcja "Podgląd w przeglądarce" (link)

4. Dodatkowa opcja do załączenia kodu css, który zapisuje się w innym miejscu (możliwość korzystania z jednego kodu css w wielu szablonach)

 

Link to postu

4. Dodatkowa opcja do załączenia kodu css, który zapisuje się w innym miejscu (możliwość korzystania z jednego kodu css w wielu szablonach)

To już jest - jeden szablon opisu wiążesz na stałe z wieloma szablonami aukcji, pamiętam jak bez tego było ciężko wystawiać aukcje.

 

No i dodatkowo masz pola własne towarów i globalne ;)

Link to postu

No tak. W sumie ten punkt nie jest tak istotny. Mi chodziło coś w stylu odłączenia kodu css od szablonu w taki sposób, żeby też był szybki do niego dostęp czyli coś w rodzaju kolejnej zakładki w karcie aukcji. Od razu wtedy też można by zrobić odpowiednie kolorowanie.

 

 

Jeśli chodzi o CSS to potrzebna jest możliwość dołączenia na chwilę pliku CSS w celu sprawdzenia poprawności wyglądu aukcji (np. w przeglądarce), ale który nie wchodziłby w skład szablonu wysyłanego do Allegro.

 

Obecnie trzeba to robić ręcznie poza Sello.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...