Skocz do zawartości

Automatyczne maile po czasie x od sprzedaży.

Polecane posty

Byłoby fajnie, gdyby w Sello można było skonfigurować automatyczne maile przypominające o transakcji i innych takich.

 

Kto jest za, łapka w górę! ;)

Było już mówione na forum kilka razy. Ciężko jest to skonfigurować, bo po jakim czasie od powstania w Sello transakcji miałyby się takie maile wysyłać? Po X dniach czy po X godzinach. Po X dniach to za długo, a po X godzinach to nie wiadomo co się ma posłać jak są różne czasy zapisania transakcji, fodów, płatności więc np. pośle się mail "proszę wypełnić foda..." a ten i tak się pobierze za kilka minut sam.

 

Za każdym razem polecam w takiej sytuacji nie zasypywać kupujących zbędnymi mailami i raz dziennie, np. w południe posyłać ręcznie mailingiem maile do transakcji do których trzeba przypomnieć klientom o wypełnieniu foda czy zapłacie.

 

Oczywiście ST na bieżąco dodaje nowe wiadomości automatyczne więc jak będą wiedzieli dokładnie jak to ma wyglądać i będzie to miało sens, to pewnie postarają się takie coś wdrożyć.

Link to postu

już są

Administracja / Parametry / Wiadomości automatyczne / Transakcja zaległa

 

Są, ale jak by nie było.

 

Nie wiem czy ktoś to ma włączone.

Pewnie ktoś taki się znajdzie  ;D

 

Ale z mojego punktu widzenia takie maile nie mogą być włączone, bo:

-klient się określił, że zapłaci za tydzień,

-klient kupił coś, ale czeka na dostawę z mojej strony i kupi coś jeszcze nie wiadomo kiedy

-klient wybrał przelew tradycyjny i po 5 dniach wysłał maila, że właśnie wpłacił na poczcie, czyli za 3 dni nie licząc weekendu pieniądze będą.

 

Jak takim wysłać maila o zaległej aukcji ?

 

Takie maile wysyłam tylko ręcznie.

Link to postu

Jedyne wyjście jakie mi przychodzi do głowy to w parametrach maili automatycznych dać przy każdej opcji - dodatkowe pole z możliwością wpisania tagów i modyfikatorów. Jedynie wtedy dałoby się wysyłać prawidłowe maile do klientów na zasadzie:

-jeżeli od pobrania transakcji z Allegro minęło X godzin i brak foda to wyślij mail Y,

-jeżeli transakcja dodana ręcznie to nie wysyłaj maila,

-itd.

 

Lub utworzyć w automatycznych wiadomościach tyle opcji do każdego rodzaju transakcji ile się da ale wątpię żeby i to pomogło.

 

Na pewno pomogłyby tagi/modyfikatory [Wiadomość::KILL] i [Wiadomość::KILL and EXIT] - jeśli w treści wiadomości wprowadzimy taki tag i warunek będzie prawdziwy to Sello:

-dla [Wiadomość::KILL] - nie pośle akurat generowanej automatycznej wiadomości ale oznaczy ją jako nie posłana i przy następnym generowaniu wiadomości automatycznych spróbuje ponownie wygenerować maila,

-[Wiadomość::KILL and EXIT] - nie pośle akurat generowanej automatycznej wiadomości i oznaczy ją jako "niby posłana" więc przy następnym generowaniu wiadomości automatycznych nie będzie próbować ponownie wygenerować maila.

Oczywiście trzeba by dodać czasowe wysyłanie maili automatycznych i znowu masę przeróbek ;) Ale wraz z tagami matematycznymi pozwoliłoby to generować wiadomości automatyczne i niejako czekać aż warunek zostanie spełniony podczas kolejnych wysyłek automatycznych maili.

 

 

 

Lub na poważnie - przestać zasypywać klientów i wysyłać tylko 1x maila po wysłaniu paczki, a resztę nieskończonych transakcji pilnować mailingiem, zwłaszcza że (jak już kiedyś pisałem) my wybieramy szablon wiadomości w zależności od klienta - mniej lub bardziej uprzejmy, np.:

-kupiłeś za 1000zł - dziękujemy i grzecznie i czekamy na wpłatę :)

-kupiłeś za 5zł - a fod i wpłata gdzie, ile mamy czekać? ;)

 

Ostatnio kupiłem u kilku sprzedawców korzystających z MS i dostaję maile:

-otrzymałem wpłatę... - przecież wiem, że otrzymałeś wpłatę bo zapłaciłem przez PayU od razu po zakupie i dostałem maila od PayU, i to wiele godzin temu ;)

-zamówienie jest w trakcie realizacji - dopiero teraz, czemu jeszcze nie jest wysłane?  ::)

-sprzedający wprowadził numer przesyłki na karcie płatności - to mam się logować na Allegro żeby w milionie kupionych towarów szukać tego co u Ciebie kupiłem i sprawdzić drogę przesyłki? Czemu nie dostałem tej informacji na maila z klikalnym linkiem?  ::)

-wysyłam towar - no wreszcie :)

-Twoje zamówienie zostało zrealizowane - co? a ja myślałem że jak wysyłasz towar to już go wysyłasz? Będzie jeszcze jakiś mail?

-będzie ;) - prosimy o wystawienie pozytywnego komentarza i opinię na opineo, ceneo... - o jeju...  ::) jak to dobrze że korzystam z Sello i moich klientów nie zasypuję takimi głupotami :) LOL

Link to postu

I ten automat co jest teraz ma jeszcze jedną wadę, mianowicie powinien mieć do zaznaczenia opcję "nie wysyłaj wiadomości w godz. od - do" - chodzi o możliwość ustawienia godzin nocnych, np 23-7 - jak ktoś ma w telefonie skonfigurowaną pocztę to maile w środku nocy mogą denerwować (tak wiem - w telefonie często można ustawić "godziny ciszy" ale nie każdy to ma i chce używać).

 

To samo tyczy się komentarzy.

Link to postu

Na pewno pomogłyby tagi/modyfikatory [Wiadomość::KILL] i [Wiadomość::KILL and EXIT] - jeśli w treści wiadomości wprowadzimy taki tag i warunek będzie prawdziwy to Sello:

-dla [Wiadomość::KILL] - nie pośle akurat generowanej automatycznej wiadomości ale oznaczy ją jako nie posłana i przy następnym generowaniu wiadomości automatycznych spróbuje ponownie wygenerować maila,

-[Wiadomość::KILL and EXIT] - nie pośle akurat generowanej automatycznej wiadomości i oznaczy ją jako "niby posłana" więc przy następnym generowaniu wiadomości automatycznych nie będzie próbować ponownie wygenerować maila.

Popieram! Na początek wystarczyłby tag [Wiadomość::EXIT] który spowoduje, że wiadomość nie zostanie wysłana jeśli jakiś tam warunek zostanie spełniony. Dzięki temu można by ustalić, żeby automatyczne wiadomości dla nowych transakcji nie były wysyłane do zamówień z Allegro tylko dla zamówień dodanych ręcznie (e-mail z podsumowaniem zamówienia telefonicznego/emailowego). Wystarczy analizować pole "Dotyczy" i jeśli zawiera swoją ustaloną frazę dla zamówień dodanych ręcznie np. "Nowa transakcja .." to wysyłaj e-mail, jeśli nie to EXIT (nie wysyłaj).

 

Co do e-maili odnośnie otrzymania wpłaty (opłaconych z góry) to też bym wtedy mógł ustalić, żeby dla transakcji opłaconych przez Payu nie wysyłać automatycznego e-maila a dla zapłaconych przelewem już tak. Co prawda trzeba by dorobić wtedy tag dla transakcji odnośnie typu płatności (przelew zaksięgowany ręcznie, wpłata payu) ale i tak to już jakiś plan.

Link to postu

W samej treści maila to może być ciężko zrobić, bo przetwarzanie tagów w tekście odbywa się na innym poziomie i trzeba by łamać kilka poziomów abstrakcji kodu aby zatrzymać generowanie wiadomości. Można jednak spróbować dodać osobne pole, które przetwarzało by tagi i jeśli znajdzie się w nim określona wartość to wiadomość nie zostanie wysłana.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...