Skocz do zawartości

Cenniki dostaw a Trafnośc .

Polecane posty

Zastanawiam się już od jakiegoś czasu czy "Cenniki dostaw " mają wpływ na trafność.

 

Podejrzewam że allegro docenia wszystko co możliwe jeśli chodzi o trafność.

My wystawiając z sello wypisujemy dostawę a nie robimy gotowego cennika - czy jest opcja zmienić to by nasze cenniki zapisywały się w allegro i były wybrane jako "cennik dostawy"

Myślę że pomogło to by w zwiększeniu widoczności naszych produktów.

Link to postu

Póki co nie ma takiej możliwości.

 

Ostatnio dyskutowaliśmy trochę o algorytmie trafności i o tym jak bardzo jest on dyskusyjny. Nie raz widzimy oferty o gorszych parametrach które są znacznie wyżej niż nasze.

Allegro odpisuje nam (gdy ich pytamy o działanie algorytmu), że to "decyzja użytkowników".

 

Ciężko wywnioskować jak dokładnie ten algorytm działa, każdy ma swoje (inne) obserwacje.

Link to postu

Jak dla mnie, uzupełnienie każdego podpunktu jest ważne, - jeśli to jest algorytm to musi sprawdzać "jeśli to zaznaczone to pkt 1 " "jeśli to to pkt 2"

 

Ma znaczenie ilość kliknięć w stosunku do zakupów. Ale jeśli możemy coś zmienić co nie zaszkodzi a jedynie może pomóc to róbmy to.

 

Duże znaczenie ma EAN. Allegro doskonale podpisuje się pod standardy Pozycjonowania .

Dlatego też rezygnacją z szablonów które się za długo wczytują i aukcje są niżej w google niż sklepy internetowe.

Link to postu

Jak dla mnie, uzupełnienie każdego podpunktu jest ważne, - jeśli to jest algorytm to musi sprawdzać "jeśli to zaznaczone to pkt 1 " "jeśli to to pkt 2"

 

Ma znaczenie ilość kliknięć w stosunku do zakupów. Ale jeśli możemy coś zmienić co nie zaszkodzi a jedynie może pomóc to róbmy to.

 

Duże znaczenie ma EAN. Allegro doskonale podpisuje się pod standardy Pozycjonowania .

Dlatego też rezygnacją z szablonów które się za długo wczytują i aukcje są niżej w google niż sklepy internetowe.

 

 

Ciekawe obserwacjie ja potwierdzam na pewno, liczba kliknięć do transakcji, czyli chyba fachowo mówi się na to

konwersja.

 

W tym temacie potwierdzam obserwacije i oczywiście działajmy na rzecz lepszej trafności naszych aukcji.

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...

Liczba kliknięć w stosunku do transakcji? Chyba nie... Przykład, przy wyszukiwaniu po "pad ps3":

 

1. http://allegro.pl/pad-kontroler-sony-dualshock-3-ps3-czarny-tanio-i7015321700.html

4 lub 5 miejsce, 5764 wyświetlenia, 155 sprzedanych.

 

2. http://allegro.pl/pad-kontroler-sony-dualshock-3-ps3-bezprzewodowy-i7008692345.html

146 - 147 miejsce, 5609 wyświetleń, 256 sztuk sprzedanych.

 

W drugim przypadku dodatkowo 71 razy dłuższa historia konta, więcej komentarzy, wypełnione parametry, niższa cena.

 

Chyba więc coś się nie zgadza, Panie Hotkey :)

Link to postu

Rzeczywiście dziwne. Dodam, że moje obserwacje potwierdzają fakt, iż liczy się ten stosunek zakupów do wejść w ofertę (konwersja) z okresu tylko ostatnich 30 dni.

 

No tutaj dopatrzyłem się też, iż ta firma co jest dalej w trafności ma lokalizację w Niemczech NIP podany jakiś dziwny (same zera) no i jest to firma angielska.

 

Do tego ten pierwszy ma do wyboru kolor / wzór no nie wiem czy to ma wpływ, ale jakieś wytłumaczenie musi tego być.

 

Rzadki przypadek pierwszy raz coś takiego widzę, no cóż być może Allegro tego nie promuje ...

 

Nie wiem jak inaczej wytłumaczyć.

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...

Ja zaś zauważyłem, że podniesienie ceny spowodowało skok w górę w trafności. Ciekawe, nie sądzicie? Może właśnie to miało na myśli Allegro pisząc "cena ma wpływ na trafność"? Dzięki temu sprzedają tańsi - bo tych wyszukują kupujący wytrwali, ale sprzedają też drożsi - bo są wyżej w trafności, co pasuje tym kupującym, którzy kupują szybko. Co sądzicie?

Link to postu

Ja zaś zauważyłem, że podniesienie ceny spowodowało skok w górę w trafności. Ciekawe, nie sądzicie? Może właśnie to miało na myśli Allegro pisząc "cena ma wpływ na trafność"? Dzięki temu sprzedają tańsi - bo tych wyszukują kupujący wytrwali, ale sprzedają też drożsi - bo są wyżej w trafności, co pasuje tym kupującym, którzy kupują szybko. Co sądzicie?

 

Hehe no nawet bym to całe Allegro pochwalił raz za kreatywność ;D ;D ;D

Link to postu

Ta cała trafność to jest jedno wielkie nieporozumienie.

Ja mam ofertę gdzie jak się wpisze odpowiednią frazę to według sprzedaży jest numerem 1 z całej kategorii w której się znajduje. Jak ustawię według trafności to jest ona na ostatniej pozycji. I takich ofert mam całe mnóstwo. Wczoraj mi nerwy puściły i napisałem do nich email. Oczywiście stwierdzili że wszystko jest ok

 

z racji tego, że w historii każdej przeglądarki znajdują się różne dane dotyczące wcześniej wyszukiwanych przez Pana ofert, to wyniki wyszukiwania mogą się od siebie różnić i nie jest to błędem.
 

 

W odpowiedzi wypisałem im oferty które mają o wiele gorszą sprzedaż, stare opisy, wysokie ceny itp. A ja mam najniższą cenę, wysyłkę itp. I co, dzisiaj od dwóch miesięcy trafiłem z ostatniego miejsca na 2  :o

Tylko co z tego jak takich ofert mam całe mnóstw  :(

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...

Hey odswiezam temat ->

 

Własnie miałem przypadek że klient wybrał sobie przesyłke do niemiec za 14 zł - choć mam ustawione tylko kurier w normalnym cenniku - bez cennika wysyłki za granice.

 

Sprawdziłem i niestety da się tak zaznaczyć - wina chyba lezy po stronie sello.

Ponieważ nie mamy ustalonego cennika dostaw więc allegro widzi to jako kuriera na cały świat.

 

Czy macie tak samo? Przy jakiejś automatyzacji ciężko skontrolować czy ktoś nie wybrał sobie przesyłki w świat. Czy macie na to jakieś sposoby ?

 

 

 

 

Link to postu

Bardzo rzadki przypadek. Ja mam cenniki międzynarodowe, więc problem w tym wydaniu nie da się  chyba zaobserwować.

 

Nie taki znowu rzadki. Wczoraj opisał swoje doświadczenie w tym zakresie w temacie:

https://forum.sello.pl/index.php?topic=9767.msg75752#msg75752

 

Poniżej cytat z mojego wpisu:

 

A jak u Was bywa ze sprzedażą za granicę? Mam na kontach zaznaczone że zgadzam się na taka sprzedaż, jednak koszty dostawy mam tylko na Niemcy ustawione.

 

W ubiegłym roku miałem kilka poniższych sytuacji:

kupuje klient z Czech czy Słowacji. Wprowadza adres dostawy do swojego kraju (dodam że prawidłowo) i wybiera sposób dostawy. System Allegro nalicza mu koszty dla Polski  :o Dlaczego? Bo tak mają :P Klient płaci przez PayU i czeka na towar.

 

My mu piszemy żeby wskazał adres w Polsce lub dopłacił do wysyłki, a on nam za to negatywa.

Zwracam klientowi pieniądze, no ale wszystko trwa kilka dni a codziennie wypłacamy z PayU kasę, więc mogę zwrócić tylko zwykłym przelewem. Koszt przelewu wynosi kilkadziesiąt PLN, bo to zagraniczny. A więc na samej transakcji jestem z 30 zł w plecy, tylko dlatego że system Allegro widząc adres do Słowacji wyświetla koszt dostawy 15 zł na terenie Polski, jakby nie mogli wyświetlić komunikatu, że musi się z nami skontaktować w celu ustalenia ceny wysyłki. No bo po co straszyć klienta drogą wysyłką, niech się sprzedawca martwi.

 

Odpowiedź Allegro w tej sprawie? Poniżej zamieszczam:

"Witam,

 

Panie Dominiku - osoby spoza Polski także mogą brać udział we wszystkich aukcjach i dokonywać zakupów w serwisie. Niezależnie od tego, czy w ofercie lub cenniku jest zamieszczona informacja o braku możliwości wysyłki paczki za granicę, czy nie i tak osoby spoza kraju mogą kupować wystawione produkty.

 

W sprawie finalizacji transakcji zachęcam w takich sytuacjach do ponownego kontaktu z Kupującym i ustalenia warunków wysyłki paczki np. na adres polski lub ostatecznego terminu na kontakt w sprawie tej transakcji.

 

Natomiast przy odmowie wysyłki na adres zagraniczny można powołać na obecny zapis w regulaminie - punkt 6.9: „Sprzedający, oprócz ceny za Towar, może dodatkowo obciążyć Kupującego jedynie wskazanymi w Ofercie kosztami dostawy w rzeczywistej wysokości”.

 

Co do komentarza - rozumiem, iż jest to bardzo przykra sytuacja, niemniej jednak opinię negatywną można usunąć wyłącznie za porozumieniem stron w ciągu 21 dni od daty wystawienia komentarza. W nowym systemie opinii są one nierozłączne z liczbą gwiazdek.

 

Aby usunąć komentarz wystawiony przez Kupującego należy przejść do zakładki "Twoje oceny":

 

https://allegro.pl/seller-rating-dashboard/index?page=1&recommend=

 

Przy komentarzu od danego Kupującego należy kliknąć na "szczegóły", by rozwinąć otrzymane oceny. Wtedy pod oceną mamy możliwość wybrania opcji "poproś o usunięcie" i uzasadnienia swojej prośby.

 

Prześlemy wówczas do Kupującego powiadomienie, w którym poprosimy go o podjęcie decyzji o usunięciu oceny. Będzie mieć na to 14 dni.

 

Pozdrawiam,"

 

 

Nie poddałem się moja odpowiedź:

Dziękuję za odpowiedź, jednak nie jest ona w żaden sposób satysfakcjonująca. O tym, że z zagranicy można dokonać zakupu, to wiem. Pytanie dlaczego kupujący wpisując adres:

Monika ...................

Krásna Hôrka J. Matúšku ............

027 44 Tvrdošín

Słowacja

 

w formularzu wysyłki, dostaje informację, że możemy mu towar wysłać w cenie za przesyłkę jak na terenie kraju. Skoro wprowadza kraj "Słowacja" to system od razu powinien go poinformować o innych kosztach wysyłki lub o konieczności kontaktu z nami. Stosując aktualną praktykę przerzucacie odpowiedzialność za złe wyliczenie na nas.

 

Nie mam w firmie osoby znającej słowacki, jeśli nie będzie możliwości porozumienia się z kupującym, to my zostajemy z niesłuszna oceną.

 

Kolejna rzecz, to przecież chronicie sprzedawców przed nieuczciwymi ocenami i opiniami. Tymczasem dostaję od Pani inf, że kupujący może nas tak ocenić choć to on nie odpowiada na nasze maila i to on nie zapoznał się z regulaminem. Więc gdzie jest ochrona? Uważam, że macie podstawy do usunięcia oceny.

 

Bardzo chciałbym zamknąć sprawę pozytywnie i nie irytować się Waszymi błędami a tym bardziej nie brać na swoje barki odpowiedzialności za luki w systemie Allegro.

 

Co na to obsługa Allegro?

Panie Dominiku,

 

przeanalizowałam ponownie tę sytuację i zadecydowałam o usunięciu wskazanej opinii.

 

Życzę Panu wielu udanych transakcji. :)

 

 

Udanego dnia,

 

 

Sumarycznie, po komentarzu nie ma śladu, prowizja została nam zwrócone i mam mniej w portfelu o 30,00 poświęcone na przelew zwrotny.

 

Aż się boję sytuacji, gdy Allegro zainwestuje w jakiś marketing za granicą, że niby można u nich kupować itd.

 

Nie testowałem, ale myślę, że najbezpieczniej będzie ustawić cenę zaporową w cennikach dostawy na wysyłki za granicę. To powinno pomóc. Allegro nie mając ustawionej ceny np do Niemiec chyba liczy te, które są udostępnione. Wybór przez klienta z Niemiec takiej wysyłki nie zobowiązuje Ciebie do nadania paczki za 14,00 zł. Tj koszt dostawy na terenie Polski a zgodnie z regulaminem kupujący powinien się z Tobą skontaktować i ustalić koszty.

Link to postu

Nie bardzo tutaj widzę winę Sello, ustawiając kuriera nie definiuje się przecież jego zasięgu. Biorąc pod uwagę, że są dostawy do innych krajów wyszczególnione to raczej można wnioskować, ze opcja kurier dotyczy tylko Polski.

 

Bo to nie wina Sello tylko Allegro. Kupującemu z zagranicy naliczają lokalne koszty wysyłki jeśli nie mamy ustawionych właściwych w ofercie. Niemiec kupując w ofercie gdzie nie ma ceny wysyłki do tego kraju, ale sprzedawca zgadza się na wysyłkę za granicę, otrzyma w FOD cenę wysyłki jak w Polsce. Od taki wymysł Allegro

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...