PanBanBan Marcin 185 Napisano 28 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2017 w Klient zgłasza reklamację na towar i chce zwrot wszystkich kosztów ? Na pewno temat się przewijał ale u mnie jest to pierwsza reklamacja na towar z Allegro od bardzo długiego czasu więc trochę się zamotałem. Klient kupił towar kilka miesięcy temu, odsyła że przestał działać i chce zwrot pieniędzy: -za towar, -za pierwszą wysyłkę do niego, -za koszty odesłania do nas. Ja chcę mu zwrócić tylko za towar bo niby czemu mam mu oddawać za wysyłki? To nie jest odstąpienie od umowy więc czemu miałbym oddawać za pierwszą wysyłkę. A i reklamację też klient dostarcza na swój koszt do sprzedawcy. A najlepsze jest to, że towar jest wart 2zł Jak to jest zgodnie z przepisami? Cytuj Link to postu
MARCIN e-kupowanie.pl 1 015 Napisano 28 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2017 w Klient zgłasza reklamację na towar i chce zwrot wszystkich kosztów ? Cześć! Ja bym dla spokoju poodawał... PS https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/ Osobiście ten portal często dobrowolnie cytuję jak oddaję np. mniej za wysyłkę. Nikt do tej pory nie protestował... Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 28 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2017 w Klient zgłasza reklamację na towar i chce zwrot wszystkich kosztów ? Więc tak, nie musisz mu oddawać forsy,bo pierwszym elementem rozpatrzenia reklamacji jest usunięcie wady lub wymiana towaru na nowy. Problemem jest oczywiście wartość towaru i idący tym tropem niewspółmiernie wysoki koszt przesyłki. Zgodnie z przepisami musisz oddać klientowi za przesyłkę towaru z uzasadnioną reklamacją. I musisz odesłać sprawny towar także na swój koszt. Tak więc jak by nie patrzeć, 2 koszty jesteś w plecy. Jeżeli towar jest trefny, a klient wredny, lepiej będzie nie odsyłać mu drugiego takiego samego towaru, aby znowu po 2 miesiącach mieć to samo. Lepiej zakończyć ten temat i oddać 2 koszty wysyłki + 2 zł. Cytuj Link to postu
Sławomir B 10 Napisano 28 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2017 w Klient zgłasza reklamację na towar i chce zwrot wszystkich kosztów ? witam podobny przypadek miałem wartość towaru podobna poprosiłem klienta o to by nawet nie odsyłał bo i po co generować dodatkowe koszty i zwróciłem środki Cytuj Link to postu
PanBanBan Marcin 185 Napisano 28 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2017 w Klient zgłasza reklamację na towar i chce zwrot wszystkich kosztów ? 1. Drugi koszt wysyłki rozumiem. Ale dlaczego mam oddawać ten pierwszy koszt wysyłki? Bo jest to wtedy traktowane jak odstąpienie od umowy? I czy do 14-tu dni, czy po X miesiącach mam mu oddać kasę za pierwszą wysyłkę? 2. A co jeśli nie oddam kasy za wysyłkę? Czy rzecznik praw konsumenta się tym będzie bawić za 2zł? 3. Jeśli tak jest faktycznie to wszyscy sprzedawcy są w D. bo gdyby klienci o tym wiedzieli to nawet oficjalny sklep Allegro nie utrzymałby się zwracając za koszty wysyłki na prawo i lewo A w 2 lata to klient jest w stanie uszkodzić każdy towar i twierdzić że samo się to stało Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 775 Napisano 28 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2017 w Klient zgłasza reklamację na towar i chce zwrot wszystkich kosztów ? Może nie załapał się na zwroty z paczkomatów więc zwraca co może Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 28 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2017 w Klient zgłasza reklamację na towar i chce zwrot wszystkich kosztów ? 1. Drugi koszt wysyłki rozumiem. Ale dlaczego mam oddawać ten pierwszy koszt wysyłki? Bo jest to wtedy traktowane jak odstąpienie od umowy? I czy do 14-tu dni, czy po X miesiącach mam mu oddać kasę za pierwszą wysyłkę? 2. A co jeśli nie oddam kasy za wysyłkę? Czy rzecznik praw konsumenta się tym będzie bawić za 2zł? 3. Jeśli tak jest faktycznie to wszyscy sprzedawcy są w D. bo gdyby klienci o tym wiedzieli to nawet oficjalny sklep Allegro nie utrzymałby się zwracając za koszty wysyłki na prawo i lewo A w 2 lata to klient jest w stanie uszkodzić każdy towar i twierdzić że samo się to stało PanBanBanie masz rację, nie masz obowiązku zwracania pierwszego kosztu transportu, tj. tego przy zakupie. Cytuj Link to postu
MARCIN e-kupowanie.pl 1 015 Napisano 28 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2017 w Klient zgłasza reklamację na towar i chce zwrot wszystkich kosztów ? Jak uszkodził - to nie uznajesz reklamacji. Koszt: 1 koszt za "odsyłkę". Kwestia, czy są solidne/logiczne dowody na uszkodzenie przez klienta. Jak uznałes reklamację - zwrot za 2 przesyłki. PS Kiedyś w empiku wymieniłem kartę pamięci, która faktycznie się uszkodziła - żadne urządzenie jej nie czytało. Mój zysk (jednak) taki, że gwarancja była 5-letnia i zostało jej z 2 miesiące... Nikogo nie oszukałem, chociaż trochę trwało zanim pozytywnie załatwili reklamację. W cenie zwrotu kupiłem dużą współczesną kartę. No tak już jest... Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 28 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2017 w Klient zgłasza reklamację na towar i chce zwrot wszystkich kosztów ? Jak uszkodził - to nie uznajesz reklamacji. Koszt: 1 koszt za "odsyłkę". Kwestia, czy są solidne/logiczne dowody na uszkodzenie przez klienta. Jak uznałes reklamację - zwrot za 2 przesyłki. PS Kiedyś w empiku wymieniłem kartę pamięci, która faktycznie się uszkodziła - żadne urządzenie jej nie czytało. Mój zysk (jednak) taki, że gwarancja była 5-letnia i zostało jej z 2 miesiące... Nikogo nie oszukałem, chociaż trochę trwało zanim pozytywnie załatwili reklamację. W cenie zwrotu kupiłem dużą współczesną kartę. No tak już jest... Ja pamiętam jak w latach 90 wchodziły na rynek nagrywarki DVD i kupiłem model 4x firmy LG. Po prawie 2 latach się zepsuł, oddałem na gwarancję i dali mi model 16x Pozwolę sobie tylko przypomnieć, że wtedy napędy nie kosztowały 150 zł jak teraz, tylko bliżej 1000. Cytuj Link to postu
legend 5 Napisano 28 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2017 w Klient zgłasza reklamację na towar i chce zwrot wszystkich kosztów ? jak juz stwierdzono, w przypadku uznania reklamacji oddajesz wszystko, a jak się gość uprze to nawet z kosztem mechanika i innymi takimi. Jeśli towar wymieniasz to: -zwracasz kupującemu koszt odesłania i wysyłasz na własny koszt Jeśli to uznajesz reklamacje i towar do klienta nie wraca -oddajesz za towar, za koszt wysyłki w jedną i w drugą W KC jest zapis o utrudnionym wykonaniu takiej reklamacji i związku z tym masz prawo klientowi oddać kasę za towar i za przesyłkę i go nie wymieniać, ani nie naprawiać. Ja w przypadku rzeczy o małej wartości się na to powołuję. ART 560, par 2. W związku z tym, że jest to konsument to ma prawo do zażądania od Ciebie od razu wymiany na nowe. Cytuj Link to postu
lagren ... eee kiedy 1.40? 31 Napisano 28 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2017 w Klient zgłasza reklamację na towar i chce zwrot wszystkich kosztów ? Zwracasz wszystko (to co na paragonie + koszt odesłania) - w przypadku uznania jeśli odsyłał towar. Jeśli uznajesz mu uznaniowo na odległość, zwracasz to co na paragonie. A jak rozwiązać sprawę z towarem za 2zł i tym VIPem MNK? Prosisz grzecznie o numer rachunku, przelewasz wszystko, dodajesz na CL .... i nie marnujesz więcej czasu PS. Nie chodzi tu o Twój czas , tylko Bartka, bo widzę, że się rozpisuje, a robota w lesie Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 28 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2017 w Klient zgłasza reklamację na towar i chce zwrot wszystkich kosztów ? Ciekawie mówicie. I chyba faktycznie Konsument ma prawo żądać zwrotu wszelkich kosztów. Ale co do odesłania towaru to jest ciekawy zapis na stronie UOKIK: Koszty wymiany lub naprawy ponosi sprzedawca. W szczególności obejmuje to koszty demontażu i dostarczenia rzeczy, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia. Jeżeli koszt demontażu i ponownego montażu przewyższa cenę kupionego towaru, to konsument jest zobowiązany ponieść koszty przewyższające wartość zakupionego towaru lub ma prawo żądać od sprzedawcy pokrycia kosztów montażu i ponownego zamontowania – do wysokości ceny kupionego towaru. I chyba z tego należałoby korzystać przy tanich towarach. Pytanie tylko jak załatwiać takie reklamacje. Jak powiem klientowi, że zwrócę mu kasę za przysłanie do mnie towaru, ale za odesłanie naprawionego, tylko do wysokości 2 zł, to będzie nieco mało logiczne. Najlogiczniej będzie jeśli nie będę chciał wcale towaru, tylko od razu oddam forsę. Ale to będzie oznaczało, że klienci mogą tak sobie oszukiwać i zarabiać. Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 28 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2017 w Klient zgłasza reklamację na towar i chce zwrot wszystkich kosztów ? :D Cytuj Link to postu
PanBanBan Marcin 185 Napisano 28 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2017 w Klient zgłasza reklamację na towar i chce zwrot wszystkich kosztów ? Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Trochę to chore i doprowadzi do szybszego upadku małych firm, no ale trudno Może nie załapał się na zwroty z paczkomatów więc zwraca co może No widzisz ile my sprzedawcy musimy się nacierpieć za 2zł obrotu Mam nadzieję, że w programowaniu nie ma takich problemów? A jak rozwiązać sprawę z towarem za 2zł i tym VIPem MNK? Prosisz grzecznie o numer rachunku, przelewasz wszystko, dodajesz na CL .... i nie marnujesz więcej czasu Teraz już wiem, tylko to zawsze boli gdy tracę 20zł za 2zł, zwłaszcza gdy sprzedaż w tym roku i bez takich wydatków jest tragiczna Co to MNK? PS. Nie chodzi tu o Twój czas , tylko Bartka, bo widzę, że się rozpisuje, a robota w lesie Ja tam nic nie chcę mówić ale odkąd Allegro zaczęło straszyć zmianami to ja już nikomu nie zawracam głowy a zwłaszcza Bartkowi Nie widzieliśmy się z chłopakiem już pewnie parę lat to chociaż jedno zdanie pasuje wymienić :D Sugerujesz żebym wysłał temu ziemniakowi schabowego? Cytuj Link to postu
MARCIN e-kupowanie.pl 1 015 Napisano 29 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2017 w Klient zgłasza reklamację na towar i chce zwrot wszystkich kosztów ? MNK - Miłościwie Nam Kupujący / MNK to chyba zwrot panujący na innym forum sprzedawców... My tak na łasce tych MNK-ów ciągle... byle tylko u nas kliknęli... Cytuj Link to postu
PanBanBan Marcin 185 Napisano 29 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2017 w Klient zgłasza reklamację na towar i chce zwrot wszystkich kosztów ? MNK - Miłościwie Nam Kupujący / MNK to chyba zwrot panujący na innym forum sprzedawców... My tak na łasce tych MNK-ów ciągle... byle tylko u nas kliknęli... Dzięki za wytłumaczenie Jakoś przez lata to mnie nie docierało Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 29 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2017 w Klient zgłasza reklamację na towar i chce zwrot wszystkich kosztów ? MNK - Miłościwie Nam Kupujący Tak właśnie widzi to Allegro, szkoda, że naszymi rękami i naszymi kosztami. Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.