Michał Banasik 0 Napisano 17 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2019 w Problem z aktualizacją Witam, Aktualnie pracuję na wersji 23.0.0 i proces aktualizacji do nowszej wersji nie może zostać zakończony. Na samym końcu konfigurowania użytkownika pojawia się komunikat o błędzie i jedyną możliwością jest zamknięcia aplikacji. Najwyraźniej w bazie jest jakiś błąd z pustą wartością. Może ktoś się spotkał z podobnym problemem. Cytat Baza danych musi być przygotowana do działania z nową wersją programu. Czas trwania operacji: 0:00:00,1596485. Model danych - etap #1 jest aktualizowany... Model danych - etap #1: zaktualizowano. Czas trwania operacji: 0:00:00,8188007. Model danych - etap #2 jest aktualizowany... Model danych - etap #2: zaktualizowano. Czas trwania operacji: 0:00:54,4211294. Model danych - etap #3 jest aktualizowany... Wystąpił błąd: Cannot insert the value NULL into column 'dok_Id', table 'Nexo_SUPERIOR - Michał Banasik.ModelDanychContainer.zzz_rtnetSymSyncOrderFlags'; column does not allow nulls. INSERT fails. The statement has been terminated. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie. Pozdrawiam, Michał Link to postu
Katarzyna Rozmarynowska 176 Napisano 17 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2019 w Problem z aktualizacją Wygląda na to, że doszło do jakiejś kolizji między nexo a - jak przypuszczam - jakimś rozwiązaniem własnym, które ma Pan zainstalowane. Czy może Pan przesłać pełny raport z aktualizacji? Może go Pan wkleić tutaj lub wysłać zgłoszenie formularzem kontaktowym . Nie zaszkodzi też, jeśli prześle Pan komplet logów z c:\Users\{użytkownik}\AppData\Local\InsERT\InsLauncherLogs i c:\Users\{użytkownik}\AppData\Local\InsERT\Logs. Link to postu
Michał Banasik 0 Napisano 23 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2019 w Problem z aktualizacją Bardzo dziękuję za odpowiedź. Wysłałem zgłoszenie formularzem kontaktowym. Link to postu
Jacek Magiera 147 Napisano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2019 w Problem z aktualizacją Sytuacja wygląda następująco: * Aktualizacja nexo nie powodzi się z powodu błędu przy aktualizacji jednej tabeli w bazie. Ta tabela nazywa się ModelDanychContainer.zzz_rtnetSymSyncOrderFlags. To nie jest tabela, która należy do nexo. To znaczy, że nie my ją utworzyliśmy, nie wiemy, co tam jest i nasz kod nie operuje bezpośrednio na tej tabeli. * Tabela ModelDanychContainer.zzz_rtnetSymSyncOrderFlags prawdopodobnie została utworzona przy instalacji jakiegoś rozwiązania własnego, które utworzyło również w bazie trigger na jakiejś tabeli nexowej, powiedzmy X. Aktulizowanie tabeli X powoduje uruchomienie triggera i aktualizację tabeli zzz_rtnetSymSyncOrderFlags, która się nie powodzi (przypuszczalnie dlatego, że trigger źle obsługuje pewne przypadki danych wejściowych). * Tabela X, na której prawdopodobnie założono trigger, to jedna z tych: ModelDanychContainer.Dokumenty, ModelDanychContainer.PozycjeDokumentu, ModelDanychContainer.RealizacjePozycji. * Rozwiązaniem problemu na teraz jest znalezienie tego triggera i wyłączenie go na czas aktualizacji (da się to zrobić klikając w SSMS lub przy pomocy SQLa). Niestety trzeba go najpierw znaleźć, a nie wiemy, jak się nazywa. Załączam zapytanie SQL, które listuje wszystkie triggery w bazie poza tymi, które na pewno są nasze. * Sądzę, że warto zgłosić problem autorowi rozwiązania własnego, bo mógłby poprawić ten trigger tak, by uniknąć tego typu błędów. -- SQL do listowania potencjalnych obcych triggerów SELECT tr.[name] AS 'Trigger', ob.[name] AS 'Tabela' FROM sys.triggers tr JOIN sys.objects ob ON ob.object_id = tr.parent_id WHERE tr.[name] NOT LIKE '%InsTYNKT%' AND tr.[name] NOT LIKE '%Vendero%' AND tr.[name] NOT IN ('tr_AkrualizujIloscZadysponowana', 'tr_InsteadOfDeleteApplicationSession', 'tr_Usun_ZapiszIdentyfikatorObiektuSladuRewizyjnegoDoSprawdzenia', 'tr_DodajAktualizuj_ZapiszIdentyfikatorObiektuSladuRewizyjnegoDoSprawdzenia') AND ob.[type] = 'U' Link to postu
Michał Banasik 0 Napisano 17 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2019 w Problem z aktualizacją Dzień dobry, "Trochę" mi to zajęło czasu, ale chciałbym powrócić do tematu. Prosiłbym o podanie sposobu jak wyłączyć trigger. Może być na stałe, ponieważ dodatek, który narobił problemów nie będzie już używany. Trigger zzz_rtnetSymSyncOrderFlagsUpdate Tabela Dokumenty Link to postu
Przemysław Werner 395 Napisano 18 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2019 w Problem z aktualizacją Dnia 17.06.2019 o 09:38, Michał Banasik napisał: Dzień dobry, "Trochę" mi to zajęło czasu, ale chciałbym powrócić do tematu. Prosiłbym o podanie sposobu jak wyłączyć trigger. Może być na stałe, ponieważ dodatek, który narobił problemów nie będzie już używany. Trigger zzz_rtnetSymSyncOrderFlagsUpdate Tabela Dokumenty Wyłączanie triggera - instrukcja ze strony Microsoftu. Link to postu
Michał Banasik 0 Napisano 18 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2019 w Problem z aktualizacją Ok, temat zamknięty. Dziękuję za pomoc. Link to postu
Polecane posty