Jakub Kuliński 3 Napisano 4 Marca 2020 Udostępnij Napisano 4 Marca 2020 w Błąd zapisu do bazy i zdublowane listy InPost (edytowane) Witam. Mam tu do poruszenia dwie związane ze sobą kwestie. Od dłuższego już czasu borykamy się z pewnym problemem w sello. Przy pracy wielostanowiskowej, gdy ktoś inny robi transakcje i przenosi do paczek i zakończy dane zamówienie to ja wtedy nie mogę nic zrobić w tej paczce (ustawić gabarytu, przypisać numeru przesyłki, wpisać notatek, oznaczyć paczki jako wysłanej) bo pojawia się komunikat "błąd zapisu do bazy". Zaznaczam, że tamta pierwsza osoba już wszystko zakończyła i wyszła z transakcji/paczki. Dopiero po tym jak skończy robić kolejne zamówienie/paczkę to wtedy to wcześniej robione zamówienie jest "zwalniane", ale to nowo robione jest blokowane. Było to upierdliwe, ale radziliśmy sobie tak, że ja podsyłałem koledze numer przesyłki żeby wpisał go do przesyłki i oznaczył ją jako wysłaną. Ponieważ od niedawna korzystamy z robienia listów InPost przez Sello to dzisiaj wyniknął kolejny problem związany z w/w usterką. Przy wysyłaniu przesyłek do InPostu został zwrócony błąd dot. paczki "zablokowanej" przez błąd zapisu. Log pokazał błąd a sello nie zwróciło numeru przesyłki. Jakiś czas później, gdy "zblokowana" przez błąd paczka została już "zwolniona" znów generowałem listy na inpost. Tym razem z sukcesem, ale okazało się, że za pierwszym razem (wtedy kiedy wystąpił błąd) sello jednak wysłało dane do InPostu pomimo pojawienia się błędu, i wygenerowało przesyłkę i opłaciło etykietę, ale nie zwróciło numeru przesyłki. Nie byłem świadomy tego, że za pierwszym razem przesyłka została wygenerowana i listy zostały zdublowane i tym samym pobrało mi kasę za wygenerowanie listów. Sytuacja pojawiła się dwukrotnie w dniu dzisiejszym. I teraz dwie kwestie. Poprawienie błędu związanego z zapisem do bazy. I druga - może jakieś zabezpieczenie, np. w formie komunikatu, że "dla danej przesyłki został już wygenerowany list. Czy chcesz wygenerować go ponownie". Mam nadzieję, że w miarę jasno to opisałem. W razie niejasności proszę pytać Pozdrawiam Edytowane 4 Marca 2020 przez Jakub Kuliński Cytuj Link to postu
MARCIN e-kupowanie.pl 1 016 Napisano 4 Marca 2020 Udostępnij Napisano 4 Marca 2020 w Błąd zapisu do bazy i zdublowane listy InPost 17 minut temu, Jakub Kuliński napisał: Log pokazał błąd a sello nie zwróciło numeru przesyłki. Odniosę się do jednej kwestii: jeśli nr został nadany (albo żeby to sprawdzić) można go pobrać z menu WYŚLIJ/ODBIERZ / DOSTAWCY PACZEK / ODBIERZ. Cytuj Link to postu
Jakub Kuliński 3 Napisano 4 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2020 w Błąd zapisu do bazy i zdublowane listy InPost 3 minuty temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał: Odniosę się do jednej kwestii: jeśli nr został nadany (albo żeby to sprawdzić) można go pobrać z menu WYŚLIJ/ODBIERZ / DOSTAWCY PACZEK / ODBIERZ. Wiem, robiłem to, ale pomimo tego, że listy były już wygenerowane w systemie InPost to Sello ich nie bobierało. Mówię o tych paczkach w których wystąpił błąd, bo przy pozostałych, gdzie błędu nie było, to wszystko było OK - numery w Sello się pokazały. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 778 Napisano 5 Marca 2020 Udostępnij Napisano 5 Marca 2020 w Błąd zapisu do bazy i zdublowane listy InPost Jeśli podczas tworzenia paczek w inPoście nastąpił błąd zapisu do bazy danych informacji o stworzeniu paczki to nie ma podstaw aby stwierdzić, że taka paczka została już utworzona. Zatem nie bardzo jest jak zrobić zabezpieczenie przed taką sytuacją. Prawdopodobnie chodzi o to, że o ile blokady nakładane na transakcje i paczkę nie pozwalają edytować ich na wielu stanowiskach jednocześnie, o tyle przetwarzanie paczki, czy nawet jej tworzenie na koniec aktualizuje transakcję (ustawia w niej znaczniki). Dochodzi zatem do sytuacji, że na jednym stanowisku zablokowana jest transakcja do edycji, a na drugim tworzona jest np. paczka do niej. W tym momencie nie ma żadnych problemów z blokadami, bo zablokowane są różne obiekty (transakcja i paczka). Natomiast zapis paczki aktualizując transakcję (zablokowaną na drugim stanowisku) doprowadza do błędu zapisu. Jest to jakby proces drugorzędny i stąd standardowy mechanizm blokowania obiektów go nie jest w stanie obsłużyć. Spróbujemy wymyślić jakieś rozwiązanie takich wzajemnych aktualizacji. Cytuj Link to postu
Jakub Kuliński 3 Napisano 5 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2020 w Błąd zapisu do bazy i zdublowane listy InPost A sam problem blokowania paczki do edycji? Już pomijając problem z tworzeniem listów. Czy spotkaliście się już z tym wcześniej? Jakaś szansa na rozwiązanie tego? Tak jak już wspomniałem, ktoś skończy tworzyć transakcję i paczkę i wyjdzie z tego, więc Sello przestaje już to blokować, ale blokada wciąż pozostaje w bazie danych do chwili utworzenia kolejnej paczki. Czasem, gdy się zdarza, że jest to ostatnia paczka danego dnia to ja nie jestem w stanie przeprowadzić na niej żadnych operacji, przez np. kilkadziesiąt minut i muszę o to prosić kolegę bo u mnie się pojawia wtedy "błąd zapisu do bazy". Jest nas w firmie dwóch więc wiemy kiedy ktoś coś edytuje, zresztą każdy z nas ma konkretne, inne zadania w Sello, więc sobie nie przeszkadzamy na wzajem Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 778 Napisano 5 Marca 2020 Udostępnij Napisano 5 Marca 2020 w Błąd zapisu do bazy i zdublowane listy InPost A czy ten błąd zapisu do bazy pojawia się po otwarciu paczki i próbie zapisania? W sensie, czy paczka jest dłuższy czas otwarta czy jest otwierana dopiero po zakończeniu przetwarzania na innym stanowisku? Cytuj Link to postu
Jakub Kuliński 3 Napisano 5 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2020 w Błąd zapisu do bazy i zdublowane listy InPost Opiszę to może krok po kroku: - Przychodzi zamówienie z allegro. Kolega tworzy na podstawie transakcji dokumenty sprzedaży. - Po wystawieniu PA/FA transakcja jest zapisywana. Czasem nawet nie jest otwierana tylko Ctrl+S (Dokument końcowy), później jest edytowana w Subiekcie. - Po wystawieniu dokumentów i zakończeniu przetwarzania, CTRL+Shift+R (Utwórz paczki) i ląduje sobie w zakładce Paczki. Tam już kolega nie wchodzi, bo nie ma takiej potrzeby a rolę przejmuję tutaj ja. - Mogę wejść w paczkę w Sello, otworzyć okno, ale nie mogę nic edytować (zmiana gabarytu, dodanie numeru przesyłki, wpisanie notatki) bo przy próbie zapisania pojawia się "błąd zapisu do bazy danych". Zaznaczam, że nikt przede mną nie otwierał tej paczki. Jestem pierwszą osobą. Problem trwa do momentu do kiedy kolega nie utworzy kolejnej paczki do nowego zamówienia. - Kolega przenosi nowe zamówienie do paczek i wtedy ta problemowa paczka jest "odblokowywana" i mogę ją już edytować, ale wtedy w/w problem pojawia się w tej nowo utworzonej. 1 Cytuj Link to postu
Jakub Kuliński 3 Napisano 16 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2020 w Błąd zapisu do bazy i zdublowane listy InPost @Bartosz Rosa Chciałem wrócić do problemu zapisu do bazy danych. Ostatnia transakcja w dniu dzisiejszym, która została utworzona przez kolegę i ja nie mogę wysłać numeru przesyłki do allegro ani oznaczyć przesyłki jako wysłanej. Nie mogę też dodać numeru przesyłki do paczki, ale zewnętrzny program (SmartPaczka) robi to bez problemu. Problem dotyczy zawsze ostatniej transakcji, która była zrobiona. Nadmienię, że od wcześniejszych postów z powodu innych błędów w działaniu Sello była postawiona nowa, czysta baza danych i problem wciąż występuje. Załączam screeny. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 778 Napisano 17 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2020 w Błąd zapisu do bazy i zdublowane listy InPost Czy w momencie pojawienia się tych błędów da się otworzyć transakcję powiązaną z tymi paczkami? Cytuj Link to postu
Jakub Kuliński 3 Napisano 17 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2020 w Błąd zapisu do bazy i zdublowane listy InPost (edytowane) Nie da się. Przy czym kolega wyszedł z tej transakcji jakby co. EDIT: Nazwa operatora została zasłonięta przeze mnie Program pokazuje jego nazwę Edytowane 17 Kwietnia 2020 przez Jakub Kuliński Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 778 Napisano 17 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2020 w Błąd zapisu do bazy i zdublowane listy InPost Z transakcji ale i paczki też nie ma edytowanej czy ma? Cytuj Link to postu
Jakub Kuliński 3 Napisano 17 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2020 w Błąd zapisu do bazy i zdublowane listy InPost (edytowane) Ani transakcji ani paczki nie ma edytowanej. I transakcji nie da się otworzyć a paczkę da się otworzyć ale nie da się w niej zapisać zmian Edytowane 17 Kwietnia 2020 przez Jakub Kuliński Cytuj Link to postu
Jakub Kuliński 3 Napisano 17 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2020 w Błąd zapisu do bazy i zdublowane listy InPost I nawet jeśli kolega wyłączy sello to w paczce wciąż nie da się nic zrobić. Jest odblokowywana tylko wtedy gdy kolega zajmie się robieniem innej paczki do transakcji Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 778 Napisano 20 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2020 w Błąd zapisu do bazy i zdublowane listy InPost Nie potrafimy takiej sytuacji powtórzyć niestety. Jedynie w sytuacji takiej, że na drugim komputerze nie jest zwolniony transakcja bądź paczka (jest w edycji). Być może na drugim stanowisku są wtedy tworzone dokumenty? Sprawdziłbym jeszcze czy czasami takiego zachowania nie powoduje zewnętrzny program SmartPaczka i wyłączył go na czas sprawdzenia. Cytuj Link to postu
Jakub Kuliński 3 Napisano 20 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2020 w Błąd zapisu do bazy i zdublowane listy InPost Smart Paczka tego nie powoduje. Problem występował już wcześniej, zanim jeszcze zaczęliśmy jeszcze SP używać. Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.