Skocz do zawartości

Lista towarów lub klientów z wyłączeniem grup lub cech

Polecane posty

Witam.

Czy jest możliwość ustawienia na listach filtrów w taki sposób, żeby pokazywały wszystkie towary (lub klientów) z wyłączeniem pewnej grupy lub pewnej cechy?

Nasza firma kupuje hurtowe ilości np. kołków po kilka tysięcy w kartonie zbiorczym, a następnie tworzy z nich inne opakowania jako komplety z przypisanymi kodami kreskowymi. Są to blistry z kilkoma kołkami oraz kartoniki z kilkudziesięcioma kołkami. Wtedy klient może kupić sobie wybrane opakowanie, a dla nas jego sprzedaż jest prosta po zeskanowaniu kodu kreskowego. Nie trzeba przeliczać za każdym razem ilości kołków i wpisywać np. 0,010 (przy jednostce głównej 1000 sztuk), tylko od razu sprzedajemy przygotowany blister z 10 sztukami.

Kołki w opakowania zbiorczych mamy oznaczone cechą "ŹRÓDŁOWE" i np. dla większej przejrzystości lepiej gdyby nie występowały na listach sprzedaży. Po prostu ustawienie filtra na listach pokaż towary bez : ŹRÓDŁOWE poprawiłoby czytelność listy i szybkość działania.

Jeżeli nie ma takiej możliwości to proponowałbym wprowadzenie takiej funkcjonalności.

 

Pozdrawiam i życzę wszystkim dużo zdrowia. Prezes Bercik

Link to postu

Co Pan rozumie przez "listy sprzedaży". Jeśli jest to lista asortymentu ogólna, czy też ta wybrana przez F2, podczas wystawiania dokumentu, to w obu, w filtrze Cecha, można wybrać opcję wybrane, a w niej zaznaczyć wszystkie, poza grupą, którą chce Pan ukryć. Gorzej tylko, jeśli wpisuje Pan to z ręki czy też czytnika kodów, bo wtedy wybierze niezależnie od filtra tej listy.

Link to postu

Witam.

Dziękuję za szybką reakcję. Niestety podany przez Pana sposób jest prawie niewykonalny. Jeżeli ma Pan np. dużą ilość modeli towarów to są one tworzone na podstawie cech. W naszej branży (metalowej) samych rozmiarów wkrętów lub kołków jest kilkaset i odznaczenie wszystkich oprócz jednej, dwóch cech lub grup po prostu mija się z celem.

Wygodniej byłoby dodać kontrolkę do list (towarów lub klientów) z wyborem "wszyscy oprócz ...." Wtedy moglibyśmy np. tworząc promocję dla grup klientów powiedzmy stolarzy, ślusarzy i elektryków wybrać wszystkich, oprócz klientów z cechę "niesolidni", a tylko z cechami "VIP, ważni, potencjalni itd." Byłoby to dużo łatwiejsze, szybsze i bardziej przejrzyste.

Myślę, że dla programistów z Insertu jest to 3 i pół minuty pracy.

 

Pozdrawiam, Prezes Bercik

Link to postu
1 godzinę temu, Robert Schmidt napisał:

W naszej branży (metalowej) samych rozmiarów wkrętów lub kołków jest kilkaset ...

Jednym z największych rozwiązań, którym się opiekuję, jest firma z branży stalowej i przy 120 tysiącach indeksów, nie ma za bardzo problemu z filtrowaniem, ale my nie używamy cech, bo do tego one się totalnie nie nadają - stosujemy grupy, z odpowiednio stworzonymi polami własnymi - polecam, ale to wymaga wersji PRO, ale możliwości daje zdecydowanie większe. W takim przypadku mógłby Pan dodać nawet ten znacznik "źródłowe" jako checkbox i filtrować go ekspresowo z każdej list

1 godzinę temu, Robert Schmidt napisał:

odznaczenie wszystkich oprócz jednej, dwóch cech lub grup po prostu mija się z celem.

Zajęło mi to całe 3 sekundy, ale zakładam, że przy dużej liczbie cech, mogło by to wymagać użycia filtra w polu wyboru cech, więc pisanie na klawiaturze, ok może wolniej, ale w sumie, funkcja "wyszystkie oprócz..." sprowadziła by się do identycznego okna wyboru, w którym tak samo trzeba by ją znaleźć, czyli wyeliminowalibyśmy tylko kliknięcie w opcję "zaznacz wszystkie", w oknie wyboru cechy.

1 godzinę temu, Robert Schmidt napisał:

Wygodniej byłoby dodać kontrolkę do list (towarów lub klientów) z wyborem "wszyscy oprócz ...." Wtedy moglibyśmy np. tworząc promocję dla grup klientów powiedzmy stolarzy, ślusarzy i elektryków wybrać wszystkich, oprócz klientów z cechę "niesolidni", a tylko z cechami "VIP, ważni, potencjalni itd." Byłoby to dużo łatwiejsze, szybsze i bardziej przejrzyste.

No ok, ale daje rozmawiamy o wykluczeniu jednej, jedynej cechy? Czyli klikamy w filtr Cecha, wybieramy opcję (wybrane), w oknie dialogowym po prawej klikamy Zaznacz wszystkie, a następnie na liście znajdujemy niesolidni (lub z użyciem filtra po prawej szukamy) i odznaczamy ją. Z funkcją wszystkie oprócz różni ją tylko Zaznacz wszystkie.

1 godzinę temu, Robert Schmidt napisał:

Myślę, że dla programistów z Insertu jest to 3 i pół minuty pracy.

3 minuty, to trwa wpisanie do listy propozycji, potem musi być poparte przez zapotrzebowanie, kilkunastu konsultantów, potem może trafi do programisty, dogada się z programistą od GUI, wykonają okno, potem przekażą testerom, no przy obecnie średnim tempie, to za 2 lata okno będzie - wierzy mi Pan, wiele z moich postów jest nabite sugestiami, których nigdy nie zrealizowano ;)

Oczywiście, w tej kwestii, pewnie w końcu wypowie się ktoś z InsERT'u i może nawet wprowadzą.

Link to postu

Odnośnie problemu z filtrem, to sugestia @Radomił Ząbik jest bardzo dobra.

Funkcjonalnie bardzo niewiele różni się od okienka „wszystkie oprócz” i powinno wystarczyć, a jeżeli chodzi o uciążliwość to:

13 godzin temu, Radomił Ząbik napisał:

Zajęło mi to całe 3 sekundy, ale zakładam, że przy dużej liczbie cech, mogło by to wymagać użycia filtra w polu wyboru cech, więc pisanie na klawiaturze, ok może wolniej, ale w sumie, funkcja "wyszystkie oprócz..." sprowadziła by się do identycznego okna wyboru, w którym tak samo trzeba by ją znaleźć, czyli wyeliminowalibyśmy tylko kliknięcie w opcję "zaznacz wszystkie", w oknie wyboru cechy.

 

Odpowiadając na pytanie wdrożenia opcji dedykowanego filtra, to nie planujemy funkcjonalności w najbliższej przyszłości.

@Radomił Ząbik W Pańskich wątpliwościach warto wziąć pod uwagę skomplikowanie procesu tworzenia oprogramowania oraz zakres prac, który nie jest opracowywany na podstawie jednego kryterium, a czas wykonania jest tylko jednym z wielu przed wdrożeniem na produkcję.

Link to postu

Witam ponownie.

Nie chciałem broń Boże umniejszać pracy programistów. Sam nim nie jestem, chociaż pamiętam z czasów użytkowania Subiekta GT, że zrobienie zestawienia sql na podstawie innego zestawienia było banalnie proste. Tylko kwestia zmiany niektórych parametrów. Być może tu jest inaczej.

Zainteresował mnie jednak wątek pola własnego. Mam wersję PRO i chętnie "pobawię" się takim rozwiązaniem. Proszę mnie tylko lekko nakierować : jakiego rodzaju musiałoby być takie pole, żeby potem móc jest wyfiltrować na listach towarów np. podczas wprowadzania faktury zakupu. Po prostu od razu wprowadzę ilość kompletów (10 kartonów kołków po 100 sztuk, a nie opakowanie zbiorcze 1000 sztuk z którego składam 10 kartonów po 100 sztuk). Wtedy na liście towarów nie potrzebuję widzieć opakowań zbiorczych )nazywanych u nas źródłowymi)

 

Pozdrawiam, Prezes Bercik

Link to postu

Na wstępie, proszę się zapoznać z pomocą odnośnie pól własnych i najlepiej zrobić Sobie kopię bazy danych, na której wprowadzi Pan zmiany i przetestuje. Sugerowałbym też, o ile program nie zrobił tego sam, to zmienić pola własne na nową wersję v2 - jeśli Pan ich nie używał, to chyba od razu będą w tej wersji, będą one obligatoryjne za parę miesięcy. Należy też pamiętać, że każda zmiana w konfiguracji pól, będzie się wiązać z rekonfiguracją w bazie i ponownym uruchomieniem programu, więc trzeba to robić bez podłączonych klientów, tak jak aktualizacje.

Każde pole własne, jest dostępne zarówno jako filtr jak i kolumna, w liście asortymentu jako moduł, oraz tej odpalanej z dodawania pozycji do dokumentu. Oczywiście są one dostępne też w innych miejscach, ale czasem zdarzają się braki, ale Insert uzupełnia w miarę potrzeb klientów ;) Dla Pana potrzeby, czyli oznaczenia indeksu, jako źródłowy, na moje wystarczy pole wyboru. Dodajemy je z takimi parametrami:

obraz.thumb.png.1be12404605ef6028995892247064f2d.png

Efektem tego, w asortymencie, w zakładce pola własne mamy taki znacznik:

obraz.png.ec731e703d012b899cbee6ddfe26f485.png

Potem możemy wyciągnąć na liście kolumnę i filtr:

obraz.png.00c24ba70670ff0188ba8821d3031e7f.png

Gdy z filtru wybierzemy (brak), to pokaże nam wszystkie produkty, które nie mają zaznaczonego znacznika. W sumie, dla wartości logicznej jest opcja Nie, ale nie mam pojęcia, jak zaznaczyć znacznik, aby ją uzyskać, myślę, że jest tu jakiś błąd logiki, ale to już InsERT musiałby się wypowiedzieć.

To co Panu podałem, to najprostsza z możliwości. Np. można Sobie mocno rozbudować pola własne, aby uzyskać coś na takiej zasadzie:

obraz.png.7a06d3f64660bca519349b4919fbc02a.png

Jeszcze tak zastanawia mnie temat tych kompletów. Rozumiem, że trzyma Pan dwa osobne indeksy, na opakowanie zbiorcze i te zestawy w kartonikach, aby wiedzieć ile Pan ma zarówno zrobionych kartoników jak i tych zbiorczych? Bo jeśli na tym by Panu nie zależało, to tak naprawdę powinno się problem rozwiązać dodatkową jednostką miary z przelicznikiem na odpowiednich dokumentach.

Link to postu

Witam.

Właśnie przeczytałem Pana uwagi. Już wczoraj się bawiłem zaawansowanymi polami własnymi. Oczywiście mam Nexo PRO i opcje nowej wersji pól już dawno wprowadziłem.

Wybór pola logicznego TAK/NIE od razu wydał mi się "logiczny" i tak też to zrobiłem. Działa super , a może nawet lepiej niż listy z wykluczeniami. Tylko niestety teraz muszę kilkanaście tysięcy produktów "nie źródłowych" odhaczyć w kartotece. Ale to nic. Ja kocham Subiekta.

Przy okazji wymyśliłem nowy problem. Tak jak już wcześniej pisaliśmy, u nas w firmie bardzo dokładnie opisujemy każdy towar. Cena, waga, kody, zdjęcia i jednostki dodatkowe. Jeżeli jest taka możliwość to jednostki dodatkowe mają własne kody kreskowe. Np. zgrzewka farb 1 litrowych to 12 sztuk. Jeżeli producent ma określony kod kreskowy dla opakowania zbiorczego to oczywiście my go przypisujemy. Niestety podczas wprowadzania do dokumentów zakupu, sprzedaży, zamówień, po zeskanowaniu opakowania zbiorczego wyskakuje produkt w podstawowej jednostce. Nie wiem, czy tak po prostu jest, czy my mamy coś źle ustawione.

 

Pozdrawiam, Prezes Bercik

Link to postu
11 godzin temu, Robert Schmidt napisał:

Tylko niestety teraz muszę kilkanaście tysięcy produktów "nie źródłowych" odhaczyć w kartotece. Ale to nic. Ja kocham Subiekta.

Tutaj podczas przygotowania dla Pana screenów też to zauważyłem - tutaj InsERT mógłby rozważyć dodanie zbiorczej modyfikacji pól własnych, to by była coraz bardziej przydatna funkcja.

12 godzin temu, Robert Schmidt napisał:

Niestety podczas wprowadzania do dokumentów zakupu, sprzedaży, zamówień, po zeskanowaniu opakowania zbiorczego wyskakuje produkt w podstawowej jednostce. Nie wiem, czy tak po prostu jest, czy my mamy coś źle ustawione.

Na logikę, tak to powinno działać. Tutaj znowu InsERT by się musiał wypowiedzieć :)

Link to postu

Witam Pana.

Co do ostatniej Pana uwagi powiem : niekoniecznie.

Nie do końca wiem, jak jest w innych branżach, ale w naszej bardzo często kupuje się opakowania zbiorcze. Ujednolicenie wszystkiego jest praktycznie niemożliwe dlatego przyjęło się, że jednostką podstawową dla produktów jest 100 sztuk lub 1000 sztuk. Ponieważ np. kołki mają różne wielkości (od 4x20 mm do 16x360 mm) opakowania mogą zawierać od powiedzmy 10 kołków do 200 kołków. Kartony zbiorcze przeważnie są standaryzowane. Proszę sobie wyobrazić, że przyjeżdża kilka palet na których jest kilkadziesiąt opakowań zbiorczych. W jednym takim kartonie jest 100 kartoników z kołkami 4x20 mm po 200 sztuk kołka, a w drugim 10 kartoników z kołkami 12x200 mm po 20 sztuk kołka. Na fakturze może to wyglądać tak:

KR 4x20 mm - 200 sto   lub    KR 4x20 mm - 20 tys

KR 12x200 mm - 2 sto   lub   KR 12x200 mm - 0,2 tys

Tak więc wprowadzając towar za każdym razem musi się Pan zastanawiać ile pudełek kołków przyszło w dostawie. Oczywiście można to sobie ułatwiać opisami itd.

Jak Pan napisał po zeskanowaniu naturalnie powinna się pojawiać konkretna pozycja na którą wskazuje kod kreskowy, ale jeżeli np. mamy ustawiony jako jednostkę podstawową kartonik to skanowanie kodu kreskowego przypisanego do opakowania zbiorczego moim zdaniem mogłoby od razu przeliczyć ilość wprowadzonych kartoników.

W naszym przykładzie : magazynier bierze karton zbiorczy z kołkami KR 4x20 mm - skanuje kod kartonu zbiorczego - system wprowadza na stan 100 kartoników kołka KR 4x20 mm po 200 sztuk.

Wiem, że teraz padnie podpowiedź, że można zdefiniować jednostką podczas zakupu, ale nie zawsze kupuje się opakowanie zbiorcze.

 

Pozdrawiam, Prezes Bercik

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...