Skocz do zawartości

Kosztorys a Wz z materiałami

Polecane posty

Pytanie dotyczące jednorazowej usługi wraz z materiałami (kosztorys). Fajnie to działa i wpisywałoby się dobrze w scenariusz, w którym końcowy ma otrzymać fakturę z jedną pozycją usługi bez wyszczególnienia poszczególnych materiałów. Dla potrzeb magazynu jednak konieczny jest wydruk Wz z materiałami aby było wiadomo co ma zostać rozchodowane. Czyli wydruk FS ustawiamy bez materiałów (i działa) a wydruk Wz .... no właśnie brak jest opcji wydruku materiałów ? Czyli nigdy na Wz nie można ustawić wydruku materiałów ? Czy jakiś błąd w sztuce ?

Link to postu

No to proszę sprawdzić, jak wygląda wydruk bezpośrednio z dokumentu WZ.

Ustalmy jedną rzecz, czy Pan oczekuje na wydruku WZ osobnej tabeli z materiałami, tak jak ma to miejsce na wydruku FS? Znacznik „Pokaż materiały” w edycji wzorca WZ odpowiada za wyświetlanie materiałów w głównej tabeli z pozycjami asortymentu, odznaczając, pozycje MT zostają pominięte.

image.png.62fdd92f0317e58338a27c5a3e1dec6d.png

image.png.12d6f4a0ba9c43d12be83accae671fa8.png

 

  • Dziękuję 1
Link to postu

ok. już wszystko jasne. Na dokumencie było dużo pozycji i szukałem cały czas oddzielnej tabeli z materiałami jak jest na na FS, a tymczasem działa to tak, że na Wz materiały pojawiają się wśród pozostałych towarów. Jak dla mnie ok. i nawet lepiej bo jest możliwość wyłączenia rubryki z cenami (co często przy WZ jest używane). Dzięki za wyjaśnienie i sorry, że sam tego nie zauważyłem.

Link to postu

Wrócę jeszcze raz do tego tematu bo już wiem co jest na rzeczy.  Zauważyłem dziwny przypadek. Jeśli mam stworzoną fakturę FS zawierającą UJ i kosztorys z materiałami; dodatkowo mam stworzone dwa wzorce wydruku WZ (jeden z materiałami drugi bez) i wykonuje następującą czynność: stojąc na FS nacisnę Ctrl +P wybiorę format Wz bez materiałów i następnie lupą podgląd - pokaże bez materiałów (jest OK), ale jeśli następnie zamknę ten wydruk (ale nie wycofam się z otwartego okna wydruku) i zmienię format na Wz materiałami to on cały czas będzie pokazywał bez materiałów.

Dopiero jak zamknę okno wydruku i ponownie nacisnę CTRL + P i wybiorę format WZ z materiałami to pokaże prawidłowo. Czyli zmiana Wzorca wydruku będąc w oknie wydruku nie powoduje zmiany ujęcia materiałów lub nie zgodnie ze wzorcami aż do momentu wycofania się z wydruku.

Link to postu
  • 3 miesiące temu...

Nie chciałbym zakładać nowego wątku skoro już tu rozpisaliśmy się o kosztorysach. Zauważyłem pewien błąd z nimi związany a mianowicie raport sprzedaży wg okresów nieprawidłowo liczy koszt magazynowy i całkowity. Proszę zerknąć poniżej - wystawiłem celowo jeden dokument w dniu którego jeszcze nie ma (jutro) z usługą jednorazową na wartość 1 pln netto i do niej kosztorysem dodałem materiał o wartości netto 0,08 pln. W widoku sprzedaży wszystko jest prawidłowo:

err1.thumb.png.86c7db68c4f2744ee07ebb768da9d09d.png

ale już w raporcie sprzedaży wg okresów koszt jest powielony i wynosi nie 0,08 pln ale 0,16 pln. Nie wiem jak w pozostałych raportach bo nie sprawdzałem:

err2.thumb.png.392031af477a1644fc3c23f4422e5497.png

proszę zerknąć czy mam rację ?

 

 

 

 

Link to postu

Koszt usługi z materiałami liczony jest jako suma kosztów materiałów, dlatego w tym przypadku można sobie poradzić na 3 sposoby:

  1. Przejść do Konfiguracja - Parametry sprzedaży/Subiekta i wyłączyć wyliczanie kosztu usługi.
  2. W raporcie odfiltrować materiały w filtrze Rodzaj asortymentu.
  3. W raporcie zmienić filtr Koszt magazynowy usługi na Zerowy.

W pierwszym sposobie nie będzie jednak możliwości, aby wyliczyć na dokumencie czy koszt usługi nie jest większy od jej wartości, dlatego najlepszą opcją będzie ostatni sposób. 

  • Dziękuję 1
Link to postu

ok. faktycznie przy trzecim wariancie wynik raportu jest ok - dziękuję za doraźne rozwiązanie.

Tylko takie pytanie nie powinno być tak, że jeśli koszt usługi jest liczony jako suma kosztów materiałów to raport powinien sumować identycznie jak to jest w widoku w dokumencie ? Czyli sumuje koszt materiałów, przenosi to jako koszt usługi niemniej podsumowanie całości jest prawidłowe i nie powiela zapisu:

err3.thumb.png.7302d0877aad62f95791514fcd439508.png

Link to postu

Teoretycznie się zgadza, ale w praktyce gdyby podsumowanie w raporcie pomijałoby materiały, to nie byłoby możliwości łatwego wyliczenia sumarycznego podsumowania kosztów samych materiałów. Właśnie po to został dodany filtr Koszt magazynowy usługi, żeby wszystko się zgadzało.

Domyślnie filtr jest ustawiony na Zerowy, więc musiał Pan w to wcześniej ingerować.

Link to postu
  • 1 rok później...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...