Skocz do zawartości

Wysyłka za pobraniem - różni kurierzy

Polecane posty

Dzień dobry, proszę o pomoc w ustawieniu Sello razem z integracją z Subiektem w kwestii wysyłek za pobraniem.

Obecnie mamy skonfigurowane to tak, że jeśli ktoś kupi od nas za pobraniem poprzez wysyłkę GLS, DPD, Pocztex czy Inpost to zawsze na dokumencie końcowym pokazuje się "Pobranie GLS" jako forma płatności.

Potrzebuję to skonfigurować w taki sposób, że jeśli ktoś zamówi przez DPD pojawi się "Za pobraniem DPD", jeśli Inpost to będzie "Za pobraniem Inpost" itd. Jest to dla nas konieczne do rozliczeń. To musi się pojawiać normalnie jako forma płatności a nie np. w polu własnym czy uwagach.

Będę wdzięczny za informację jak tego dokonać.

Link to postu

Obecnie nie ma takiej możliwości - czyli można dodać tylko jedną usługę z Subiekta, która będzie zawierała kwotę dostawy. Możliwość przypisania różnych usług do dostaw pojawi się w jednej z najbliższych aktualizacji.

Jedynym rozwiązaniem jest dodanie sposobu wysyłki w uwagach na dokumencie, poprzez tagi [Transakcja::Dostawca] i [Transakcja::Dostawa]. Można je umieścić w konfiguracji połączenia z Subiektem na zakładce DOKUMENTY w polu Uwagi.

Link to postu

Nie wiem czy na pewno dobrze się zrozumieliśmy dlatego jeszcze potwierdzę, nie zawsze jest w ogóle forma dostawy na paragonie bo dostawa przez Smart jest gratis, również ta za pobraniem albo w przypadku przekroczenia pewnej kwoty.

 

Chodzi o sekcję samego pobrania - potrzebuję mieć jakby zapisane na dokumencie kwotę pobrania i u jakiego kuriera to pobranie jest płacone - rozumiem, że to będzie dodane za jakiś czas w aktualizacjach i będzie np. pobranie 20zł GLS to pojawi się "Za pobraniem GLS" a jak będzie inny przewoźnik np. DPD to wydrukuje się "Za Pobranie DPD" ?

Link to postu
  • 3 tygodnie później...
W dniu 10.12.2020 o 14:30, Arkadiusz Grabowski napisał:

Kiedy będzie wprowadzone takie rozwiązanie ?


Przy pełnej księgowości jest to duży problem, że pobranie zawsze wpada jako jedno pobranie a nie rozróżnione z kurierami DPD, GLS, Inpost, Poczta Polska.

Można tą sprawę rozwiązać za pomocą programu s2sgt od LC Soft:

https://prostapaczka.pl/synchronizator-sello-do-subiekt-gt-s2sgt/

 

Korzystamy z tego programu od kilku lat. Po utworzeniu ZK z Sello do SGT, program ustawia wybrane dane zgodnie z tym co jest w Sello/Transakcje. M.in. ustawia sposób zapłaty "Za pobranie". Jeśli masz kilka firm kurierskich, to ustawi Ci osobną metodę dla Pobranie DPD, Pobranie GLS, Pobranie UPS, Pobranie InPost itd. Jeśli masz serwer lub komputer działający 24h na dobę, to włączasz go i pracuje w tle. Sprawdza co określony czas, czy pojawiły się nowe dokumenty.

Za pomocą tego samego programu ustawiamy:

  1. Sposób wysyłki w Polu własnym - mamy listę wybieralną metod wysyłki w polu własnym, s2sgt ustawia odpowiednią metodę
  2. Rodzaj dokumentu (PAi, FS, FSd) - również wrzucamy do Pola własnego
  3. Montuje komplety - jeśli sprzedał się jakiś komplet, to w kartotece towarowej od razu montuje go, żeby zrobić rezerwację. Jeśli braknie składników, to wrzuca do uwag dokumentu informacje o tym czego zabrakło
  4. Ustawia sposoby wysyłki (przelew, za pobraniem, gotówka, kredyt kupiecki) - sposób płatności Za pobraniem może ustawiać na konkretnego kuriera. W najbliższych tygodniach pojawi się też możliwość ustawiania cesji płatności dla przedpłat, żeby zamiast "Jana Kowalskiego" w rozrachunkach do dokumentu przypisana była firma PayU lub Przelewy24, która pośredniczy w przelewie. Tutaj podobnie jak w przypadku COD, to właśni oni mają zwrócić środki za konkretny dokument. Przydatne rozwiązanie przy pełnej księgowości.
  5. Może wrzucać niemal dowolne dane z transakcji do Uwag lub Pól własnych. Sello może część danych przenosić ale tylko do Uwag. Dzięki temu programowi wrzucamy np adres Punktu odbioru do Pola własnego zamiast do Uwag, co też znacznie ułatwia pracę.
  6. Ustawia odpowiednia kategorię dokumentu odpowiadającą statusowi zamówienia: "Gotowe do wysyłki", "Brak towaru", "Do weryfikacji" itd.

Wypisałem tylko te najistotniejsze. Ogólnie jest bardzo dużo możliwości, które skracają czas obsługi zamówienia, wykluczają ewentualne ludzkie pomyłki przy przenoszeniu danych.

 

  • Dziękuję 1
Link to postu

Dziękuje za sugestię.

 

Czy ten program będzie mapował to w ten sposób, że samo zmieni formę płatności na dokumencie końcowym tzn:

zakup dpd za pobraniem - "Kurier DPD Pobranie"

zakup gls za pobraniem - "Kurier GLD Pobranie"

 

Chodzi o to, że nie może to być pole własne, musi ten program zmienić samemu formę płatności - jest to możliwe ? Bez zmiany formy płatności w samych uwagach czy polu własnym nie pomoże w rozliczaniu poprzez Homebanking.

Link to postu
Godzinę temu, Arkadiusz Grabowski napisał:

Dziękuje za sugestię.

 

Czy ten program będzie mapował to w ten sposób, że samo zmieni formę płatności na dokumencie końcowym tzn:

zakup dpd za pobraniem - "Kurier DPD Pobranie"

zakup gls za pobraniem - "Kurier GLD Pobranie"

Program ustawia pozycje kredytu  formach w płatności zamówienia (ZK). Dokument sprzedaży jest wystawiany albo w Subiekcie GT, albo przez ProstąPaczkę (przy wystawianiu listu z ZK Subiekta GT - wtedy przepisywane są formy płatności ustawione w zamówieniu.


Jeżeli dokumenty sprzedaży wystawiane są przez mechanizmy Sello to zakładam że Sello samodzielnie ustawia formy płatności na podstawie swoich ustawień i nie patrzy na formy płatności ZK - nie sprawdzaliśmy tego więc to jest tylko założenie.

Link to postu
2 godziny temu, Arkadiusz Grabowski napisał:

Dziękuje za sugestię.

 

Czy ten program będzie mapował to w ten sposób, że samo zmieni formę płatności na dokumencie końcowym tzn:

zakup dpd za pobraniem - "Kurier DPD Pobranie"

zakup gls za pobraniem - "Kurier GLD Pobranie"

 

Chodzi o to, że nie może to być pole własne, musi ten program zmienić samemu formę płatności - jest to możliwe ? Bez zmiany formy płatności w samych uwagach czy polu własnym nie pomoże w rozliczaniu poprzez Homebanking.

Słusznie wyżej Pan Piotr zwrócił uwagę, że ten program ustawia odpowiednią metodę płatności w Zamówieniu od klienta i to z ZK trzeba będzie wystawić dokument końcowy. Tutaj można mapować po konkretnych firmach kurierskich.

Sello na ta chwilę nie ma takiej możliwości. Rok temu gdzie na forum pojawiła się informacja, że jest to w planach.

Link to postu
  • 3 miesiące temu...

Na Allegro klient wybiera płatność FEDEX pobranie. W Sello w zakładce do paczek filtrujemy dokumenty zawierające płatność fedex pobranie i generujemy grupowo dokumenty końcowe. W fakturach/paragonach pojawia się niewłaściwy opis płatności. Jak ustawić (gdzie jest możliwa konfiguracja) żeby na dokumentach końcowych pojawił się w takim przypadku opis np. "fedex pobranie gotówki od klienta".

Link to postu

Obecnie każda dostawa na dokumencie jest opisywana jedną tylko wybraną usługą. Ewentualne dodatkowe informacje np o dostawcy można przekazać w uwagach na dokumencie, modyfikując w Ustawienia => Parametry => Parametry systemu sprzedaży => zakładka DOKUMENTY -> pole z szablonem uwag. Można tam skorzystać z tagów Sello i przekazać pożądane dane.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...