Skocz do zawartości

Automatyczne grupowanie

Polecane posty

Poproszę o więcej szczegółów :)

Zastosowaliście jakiś skrót myślowy, który nie wiem, czy dobrze zrozumiałam. Czy chcesz KIM, żeby nie wysyłały, a nawet nie tworzyły się, strony do poszczególnych transakcji, tylko dopiero po ich zgrupowaniu? Tak, żeby user dostawał 1 adres?

 

Można to teraz zrobić:

1. Wyłączyć automatyczne WYSYŁANIE do Strefy Sello (może być ustawiona opcja tylko odbieraj).

2. Pobrać transakcje z Allegro.

3. Zaznacz nowe transakcje i wybierz funkcję Grupuj transakcję wg klienta lub zgrupij ręcznie.

4. Po zgrupowaniu wybierz Wyślij/odbierz -> Strefa Sello.

 

Efekt będzie taki właśnie, że klient dostanie 1 mail ze stroną do transakcji zgrupowanej.

 

Ten porządek psują jednak strony niezaufane (tymczasowe) :| ponieważ tam nie mamy skąd uzyskać informacji, jakie transakcje należy zgrupować.

Link to postu

Też się nad tym kiedyś zastanawiałam.

 

Problem chyba w tym, że tak na prawdę nie wiadomo kiedy klient skończy zakupy.

 

Ja robię dokładnie tak jak napisała Inga - u mnie nie ma problemu bo nie męczę klientów stronami niezaufanymi ;) Jest to uciążliwe pod tym względem, że często zanim ściągnę dane, zgrupuję transakcje (w końcu nie siedzę przed komputerem cały dzień), utworzę strony w Strefie Sello dostaję maila od klienta ze zmianą adresu.

 

Przy okazji mimo iż wysyłam maile w formacie txt, cześć klientów skarży się, że nie może otworzyć strony - ale to muszę jeszcze przetestować :)

Link to postu
  • 3 tygodnie później...

Ja to bym widział następująco:

 

Transakcje są normalnie pobierane linki do strefy normalnie wysyłane (w mailu piszemy np. że jeżeli nie zakupiono jeszcze wszystkiego zeby wstrzymac sie z wypelnianiem danych). Po pobraniu sello sprawdza czy nie ma roznych transakcji dla tego samego klienta (grupuje wg. nicka). Po czym wysyla kolejnego linka.

 

W tym wszystkim dodatkowo by sie przydala jakas informacja, jezeli mimo prosb, klient wypelnil na jednej lub kilku stronach 'skladowych' strefy jakies dane.

Link to postu

zawsze mozna dopisać WIELKIMI LITERAMI w wiadomości automatycznej z allegro do kupujacego, żeby NIE WYSYŁAŁ MAILA adresownego, tylko poczekał aż otrzyma stronę z odpowiednim formularzem :). Chyba, że minie kilka dni i nic :)

 

Tak, problem w tym, że maile czyta i stosuje się do zaleceń jakieś 2-3% kupujących :(

Od lat nie mogę na nich wymóc, żeby po 1 w korespondencji ze mną posługiwali się nickiem a nie nazwiskiem czy nr aukcji, po 2 w treści przelewu wpisywali tylko i wyłącznie swój nick

mogłabym wymieniać tak długo i długo

 

W tej chwili na 15-20 zmian adresów wysyłkowych tygodniowo - może 1 zmieniany jest  przez Strefę.

Link to postu

trzeba ostro... ostatnio dostałem mejla od sprzedającego z groźbą wręcz, że  jeśli nie podam tytułu przelewu odpowiednio wg wzorca to przesyłka przyjdzie tydzień po czasie :).

 

Co do zmian adresów nie przez Strefę.. Może trzeba walnąć w pierwszym zdaniu PROSZĘ NIE WYSYŁAĆ MEJLI I CZEKAĆ NA ADRES STRONY... blabla

 

Zakładam, że ludzie czytają informacje od sprzedającego, ale po sobie wiem, że jeśli jest to więcej niż 10 linijek to jest to męczące - aczkolwiek czytam i się stosuję do wytycznych ;D.

 

 

Link to postu

trzeba ostro... ostatnio dostałem mejla od sprzedającego z groźbą wręcz, że  jeśli nie podam tytułu przelewu odpowiednio wg wzorca to przesyłka przyjdzie tydzień po czasie :).

 

Z klientem trzeba obchodzić się delikatnie, drobnostka potrafi go spłoszyć. :-)

Ostro to można jak pieniądze znajdą się na koncie, albo odbierze przesyłkę pobraniową.

 

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 lata później...

Aby nie pisać nowego posta (niech żyje opcja szukaj), odkurzę z prochu ten temat.

Pozwolę sobie zacytować tą myśl

 

Poproszę o więcej szczegółów :)

Zastosowaliście jakiś skrót myślowy, który nie wiem, czy dobrze zrozumiałam. Czy chcesz KIM, żeby nie wysyłały, a nawet nie tworzyły się, strony do poszczególnych transakcji, tylko dopiero po ich zgrupowaniu? Tak, żeby user dostawał 1 adres?

 

Można to teraz zrobić:

1. Wyłączyć automatyczne WYSYŁANIE do Strefy Sello (może być ustawiona opcja tylko odbieraj).

2. Pobrać transakcje z Allegro.

3. Zaznacz nowe transakcje i wybierz funkcję Grupuj transakcję wg klienta lub zgrupij ręcznie.

4. Po zgrupowaniu wybierz Wyślij/odbierz -> Strefa Sello.

 

Efekt będzie taki właśnie, że klient dostanie 1 mail ze stroną do transakcji zgrupowanej.

 

Ten porządek psują jednak strony niezaufane (tymczasowe) :| ponieważ tam nie mamy skąd uzyskać informacji, jakie transakcje należy zgrupować.

 

Mam kilka pytań co autor maiła na myśli pisząc "Ten porządek psują jednak strony niezaufane (tymczasowe) :"

 

Oraz czy zostało to jakoś obmyślane aby jak autor powiedział "Czy chcesz KIM, żeby nie wysyłały, a nawet nie tworzyły się, strony do poszczególnych transakcji, tylko dopiero po ich zgrupowaniu? Tak, żeby user dostawał 1 adres?"

 

Robiąc zakupy na Allegro klikam "Kup Teraz" i mam opcje albo "Dalej" klikam "Kontynuuj zakupy" i kupuje jeszcze 3 inne przedmioty.

 

Kończę zakupy i na liście mam towary które kupiłem zaznaczam je dajemy "Dalej" i mamy formularz do wypełnienia...

 

Kiedy klient dokończy zakup dostaje e-mail co kupił, wtedy importuje aukcje do Sello które już są zgrupowane klient dostaje link do Strefy.

 

Jeśli coś domówi OK ręcznie dokładam do poprzedniego zamówienia, albo realizuje jako osobne...

 

Wiem że jest to możliwe, bo spotkałem się system sklepu internetowego który przy imporcie zamówienia z Allegro, łączy pozycje pod klienta jeśli ten zamwił na kilku aukcjach.

 

Miłego dnia 

Link to postu

To niestety nie działa w ten sposób. Transakcja w Sello może się pojawić już po pierwszym naciśnięciu Kup Teraz. Nie da się pobrać transakcji zgrupowanych. Można jedynie pobrać Formularz opcji dostaw i płatności do transakcji, który zawiera listę aukcji za które zapłacił klient.

 

Jedyne co tu można zrobić to właśnie grupować automatycznie transakcje na podstawie informacji z formularza i taką funkcję planujemy wprowadzić.

Link to postu
  • 2 lata później...

Odgrzewam kotleta.

 

Planuję na dwa tygodnie zostawić sello praktycznie bez opieki, w związku z tym przydałoby się automatyczne grupowanie transakcji wg. klienta.

W ostateczności będę się posiłkować programem do makr/automatyzacji np. vTask Studio w związku z tym mam pytanie:

 

Czy jest możliwość sprawdzenia czy w danej chwili trwa synchronizacja (znacznik w bazie danych) ?

 

Link to postu

raz się mi się zdarzyło, że klient kupił kilka przedmiotów które miały zostać wysłane na różne adresy, niestety funkcja grupuj wg. formularza poległa (https://forum.sello.pl/index.php?topic=7158.0), więc dla mnie priorytet to grupowanie wg. klienta, ale jakby już to mile widziany wybór w parametrach sello co do procedury grupowania.

 

Ponawiam pytanie: Jak można sprawdzić czy obecnie trwa jakaś synchronizacja ?

 

Jedynie co przychodzi mi do głowy to sprawdzenie w tabeli jb__Job statusu w polu lg_Result dla ostatniego rekordu ww. tabeli (lg_Result musi być <> od null) ?

 

 

Link to postu

raz się mi się zdarzyło, że klient kupił kilka przedmiotów które miały zostać wysłane na różne adresy, niestety funkcja grupuj wg. formularza poległa (https://forum.sello.pl/index.php?topic=7158.0),

 

 

Hmm...

Dla mnie prawidłowe  byłoby utworzenie 2 transakcji w takim wypadku.

Bo przecież i tak będą 2 paczki.

Na moją logikę grupowanie wg formularza byłoby działające.

Link to postu

Bezpośredniej informacji o trwającej synchronizacji w bazie nie ma. Co do lg_Result to bez dokładnego prześledzenia tego mechanizmu niestety nie potwierdzę, że można to wykorzystać.

Wczoraj sprawdzałem  i rzeczywiście do końca nie można się opierać na tej tabeli.

 

Hmm...

Dla mnie prawidłowe  byłoby utworzenie 2 transakcji w takim wypadku.

Bo przecież i tak będą 2 paczki.

Na moją logikę grupowanie wg formularza byłoby działające.

 

W tamtym wątku wszystko napisałem:

Powinny być 4 paczki (4 formularze z różnymi adresami do wysyłki)

Link to postu

 

W tamtym wątku wszystko napisałem:

Powinny być 4 paczki (4 formularze z różnymi adresami do wysyłki)

 

Tak, ale w tym wypadku grupowanie wg klienta też by nie zadziałało.

 

Jak by nie patrzeć wg formularzy jest bardziej prawidłowe w większości przypadków, no a wypadki takie jak ten który opisałeś tylko potwierdzają, że bez ręcznej kontroli nie da rady :P

Link to postu

Tak, ale w tym wypadku grupowanie wg klienta też by nie zadziałało.

Ale ja nie twierdzę, że to ma zadziałać, ja po prostu chcę aby wszystkie transakcje były zgrupowane pod jedną grupą czyt. klientem (kontrola ręczna i tak wykaże ile paczek ma zostać wysłanych) obecnie miałem takie dwie sytuacje więc jest to marginalne.

 

Grupowanie wg. formularzy wykorzystuję czasami do zlokalizowania czego klient tak naprawdę nie zaznaczył - opłacił (tak aby wysłać mu niedopłatę ze wskazaniem na konkretny towar)

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...