Skocz do zawartości

Jestem początkujący i pytam o: wydruki, bazę w sieci

Polecane posty

Witam użytkowników Sello!

 

Kiedyś testowałem Sello ale mi nie odpowiadało. Jednak z uwagi na wzrost transakcji przyłożyłem się znowu. Przekonało mnie posiadanie listy sprzedaży z kiliku kont w jednym programie. Ale...

 

Używając dwóch komputerów chciałbym mieć bazę w sieci. Czy jest potrzeba wykupienia bazy jak do sklepu internetowego, czy tylko wystarczy bazę sello skopiować na serwer ftp? Jeśli tak, to jaki plik tam mam wysłać? Jeśli nie, to jak to zrobić?

 

Inne pytanie: czy na prawdę nie ma możliwości dostosowania wydruku naklejek adresowych do rozmiarów moich naklejek? I dodania tam np. nazwy firmy, opcji priorytet? Jak sobie z tym radzicie. W tej chwili to największy mankament, w Pom. Aukcji miałem fajny edytor który pozwalał robić w tym względzie co bądź.

 

Strefa Sello: jak się tworzą strony statusu? automatycznie? czy można to jakoś "wywołać"? Np. zgrupowałem wczoraj 7 transakcji klienta, a strona się nie utworzyła (tzn. w oknie szczegółów transakcji nie ma linku do strefy sello - może i strona jest, ale gdzie znaleźć link?). W tym względzie mogę nie mieć wiedzy - proszę o pomoc.

 

Jeśli ktoś pomoże serdeczne dzięki!

Link to postu

1. kopiowanie bazy to zły pomysł. Użytkownicy używają w tym celu VPNa

2. Niebawem będą nowe wydruki z jeszcze fajniejszym edytorem :) (kwestia myślę miesiąca)

3. Strefę trzeba najpierw włączyć w oknie zarządzania kontami i licencjami. Potem strony tworzą się do każdej nowej transakcji po wywołaniu synchronizacji ze strefą. Link pojawi się wtedy na dole w podglądzie po prawej stronie.

Link to postu

podaję miesiąc, żeby w przybliżeniu określić przedział czasu a nie dokładną datę... Jakby ktoś pytał czy nowa wersja będzie za miesiąc, za 3 czy za 6, to właściwy przedział to jest za miesiąc. Być może za 2 tygodnie będzie jakaś beta, ale obiecać raczej ciężko, bo jest to całkiem nowy kawał programu, który co chwila płata figle :) i trzeba rozwiązać problemy, których nie można było przewidzieć wcześniej.

 

Uboższej się nie da, edytor działa już prawie dobrze, wydruki też. Kwestia doszlifowania jeszcze paru miejsc, tak aby wszystko działało spójnie.

Link to postu

1. kopiowanie bazy to zły pomysł. Użytkownicy używają w tym celu VPNa

2. Niebawem będą nowe wydruki z jeszcze fajniejszym edytorem :) (kwestia myślę miesiąca)

3. Strefę trzeba najpierw włączyć w oknie zarządzania kontami i licencjami. Potem strony tworzą się do każdej nowej transakcji po wywołaniu synchronizacji ze strefą. Link pojawi się wtedy na dole w podglądzie po prawej stronie.

 

Dzięki za informację. VPN-em się nie zajmowałem. Czy wtedy oba komputery muszą być włączone? Jeśli tak, to nie o to mi chodzi, raczej żeby pracować oddzielnie. Jeśli się da tak zrobić, to gdzie znaleźć szczegóły instalacji?

 

Fajnie że będą wydruki, dołączam do czeeeekaaających...

 

Strefa: rozumiem, że należy działać tak: ściągnąć nowe transkacje (zgrupować), poustawiać dane wg zamówień i wcisnąć "wyślij/pobierz / strefa sello", tak?

Link to postu

dzięki za info czekamy na betę a wiecie coś o możliwości wyboru płatności po zakończeniu aukcji? bo allegro ma to wprowadzić no i jak sello będzie z tym współpracować? będzie samo przenosiło transakcje do odpowiednich zakładek?

Będzie dodawało koszt pobrania automatycznie i przenosiło "do paczek"

 

A jeszcze czy będzie możliwość utworzenia guziczka off / on automatyczne pobieranie i czy mogło by to wejść razem z wydrukami? bo raczej nie duży projekt to nie jest.

 

Pozzdrawiam

Link to postu

3. Strefę trzeba najpierw włączyć w oknie zarządzania kontami i licencjami. Potem strony tworzą się do każdej nowej transakcji po wywołaniu synchronizacji ze strefą. Link pojawi się wtedy na dole w podglądzie po prawej stronie.

 

Znów wynikł problem - wczoraj zauważyłem, że mam starą wersję sello, zainstalowałem najnowszą pobraną od Was i przy otwieraniu mam opcję baz: 1. moja nazwa 2. moja nazwa (kopia z wersji 1.12). Od razu wybrałem opcję 1 i... przestały działać strony statusu sello. Ponadto jest problem z kodem rejestracyjnym - wciąż nie jest przyjmowany. Co zrobić w takiej sytuacji? Dodam, że program u dołu strony podaje informacje (w trakcie pobierania/wysyłania) że nowe strony nie zostały utworzone, i że wystapiły błędy.

Link to postu

Oto miejsca gdzie znalazłem informacje o błędach.

 

sello1.jpg

sello2.jpg

sello3.jpg

sello4.jpg

 

I jeszcze chyba ważna informacja. Mam 3 konta z allegro. 2 na jedną firmę. Trzecie rejestrowałem na inną firmę (dostałem maila z kodem ale bez kodu - było puste miejsce). Może to coś namieszało?

Link to postu

proszę wysłać na sello@insert.com.pl nazwę(y) firm(y) wraz z NIP-ami i nazwami kont, wtedy wyślemy identyfikatory rejestracji i po wprowadzeniu problemy powinny ustąpić

 

Dane wysłane. Kiedy mogę liczyc na pomoc. Właśnie mi przestało pobierac transakcje. ?

Link to postu

co do transakcji to proszę zajrzeć tutaj, zapewne chodzi o uaktualnienie kategorii

http://forum.sello.pl/index.php?topic=1115.0

 

Zadziałało, dzięki. W ogóle fajne to forum. Admini się wypowiadają dość szybko. Podoba mi się tu :)

Otrzymałem też odpwiedź z sello na temat rejestracji - jeszcze coś muszę sprawdzić ale generalnie jestem zadowolony z poziomu obsługi.

 

W tym temacie jeszcze jedno pytanko: mimo poprawnych rejestracji i działania stron sello (w konfiguracji stan z sello zgadza się z moim lokalnym) jednak w raportach występuje często komunikat "otwieranie nowych stron - błąd". Z czego to się bierze? Nie wiem, gdzie jeszcze poszukać i czym skutkuje ten błąd. Czy po zgrupowaniu transakcji można wcisnąć "strefa sello" i zsynchronizować (ja tak robię), czy należy to zrobić po pobraniu transkacji (przed grupowaniem)? Czy to może mieć znaczenie?

Link to postu

A co jest napisane w szczegółach tego błędu przy tworzeniu stron w Strefie? Jeśli jest tam coś w stylu  HTTP_SOAP_ERROR to są to problemy z połączeniem. W godzinach południowych nasz serwer może być dosyć obciążony co może generować takie błędy. W każdym bądź razie nie jest to nic groźnego i zazwyczaj w kolejnej synchronizacji strona się utworzy.

 

Synchronizację ze strefą można robić w zasadzie w dowolnym momencie (np automatyczna synchronizacja robi to co zadany okres czasu). W każdym bądź razie jeśli powstały nowe transakcje, lub zmieniły się istniejące to synchronizacja utworzy nowe strony lub zmieni dane na tych stronach. Jeśli synchronizacja robiona jest ręcznie, to najrozsądniej synchronizować po wykonaniu serii operacji w Sello, typu grupowanie, paczkowanie etc, żeby nie tworzyć niepotrzebnie stron do transakcji które za chwilę znikną (bo zostaną zgrupowane).

Link to postu

A co jest napisane w szczegółach tego błędu przy tworzeniu stron w Strefie?

 

Co do synchronizacji dzięki za sugestie.

 

Jeśli chodzi o błędy to na przykład (u dwóch klientów tak było):

Otwieranie strony w Strefie Sello nie powiodło się:

dotyczy: Grupa transakcji

klient: xxxxxxx:

Co najmniej jeden z argumentów jest nieprawidłowy.

Serwer zwrócił błąd: : Duplicate auction bid 1-458 622 217-6765512

 

Dodam że: odnalazłem transakcję powodującą błąd i wyłączyłem dla niej strefę. Teraz nie pokazuje błędów. Ale swoją drogą ciekawe co oznacza pow. błąd?

 

Kolejny błąd:

Wysyłanie danych do transakcji nie powiodło się:

IDispatch error #3354

 

 

Link to postu

pierwszy błąd faktycznie, pojawia się w nowej strefie (Sello 1.2) gdy, w grupie transakcji pojawią się dwie transakcje jednego klienta do tej samej aukcji przy otwieraniu nowej strony. Jest to już poprawione, w kolejnej wersji nie powinno się pojawić.

 

Czy ten IDispatch error #3354 powtarza się za każdym razem (przy każdej synchronizacji)?

Link to postu

Czy ten IDispatch error #3354 powtarza się za każdym razem (przy każdej synchronizacji)?

 

Nie, wczoraj popołudniu i dziś już się nie pojawiał. Wcześniej coś było, ale nie zaglądałem w logi. Teraz jest czysto.

 

Generalnie program działa OK, już mi dość pomógł (choć jest trochę droższy od konkurencji, ale za to dobry kontakt z biurem i na forum). W aktualnym okresie sprzedaży zabawek i ilości transkcji przewagą Sello jest to, że mam wszystko na jednej liście (można też dodać zamówienia telefoniczne, lub reklamacje). Łatwiej nad tym zapanować. Z rejestracją też już jest wszystko OK, rady pomogły. W zasadzie poza nielicznymi błędami w raportach (nie wiem, czym skutkują dla klientów - jeden z nich raz dostał linka do transakcji innego klienta!), wszystko OK. No może poza drukowaniem mini mini naklejek adresowych...

Link to postu

ten pomylony adres wystąpił w wersji 1.2 czy wcześniejszej? Bo w 1.2 nie miał prawa wystąpić.

 

Tak, chyba w starszej. Kilka dni temu instalowałem najnowszą wersję i chyba to była transakcja sprzed tej instalacji. Potem nikt tego nie sygnalizował.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...