Skocz do zawartości

Problem z pobieraniem transakcji

Polecane posty

Proszę mieć na uwadze, że my nie mamy dostępu do programów zainstalowanych na komputerach klientów, więc nie mamy możliwość "zepsucia" np. pobierania transakcji. Większość problemów jakie pojawiają się z pobieraniem danych jest spowodowana problemami na serwisie aukcyjnym - bo tylko on w tym procesie jest zmienny i niezależny od nas.

 

W kwestii pobierania transakcji, jeśli pojawiają się luki należy w pierwszej kolejności pobrać transakcje ale WYŁĄCZAJĄC opcję pobierania na podstawie historii. W ostatnich dniach na forum webApi Allegro były zgłaszane błędy z brakiem transakcji przez użytkowników innych programów. Problem podobno został naprawiony więc w Sello należało by pobrać wszystkie transakcje (bez opcji historii).

 

Jeśli Sello samo się wyłącza to pozostawia po tym fakcie plik dmp, który można do nas przysłać w celu zbadania i poprawienia/wskazania ewentualnego problemu. Opis skąd ten plik wziąć dostępny jest w linku FAQ mojej sygnaturce poniżej.

 

Błąd. Zapis spowodowałby naruszenie integralności danych.
oznaczać może, że dane zostały zmienione w tle - chociaż nie powinno to się zdarzyć przy edycji transakcji i dodawaniu notatek. Jeśli jednak tak się dzieje, to proszę o opisanie krok po kroku jakie operacje należy wykonać aby ten błąd wystąpił. Może mieć to związek z synchronizacją, np z pobieraniem maili.

 

Link to postu
  • 2 tygodnie później...

Witam. Mój problem trwa od maja z pobieraniem transakcji.

Wyskakuje komunikat: " zdalny serwer zwrócił błąd: niepoprawna wersja kategorii lub pól sprzedaży . Proszę sprawdzić lokalne wersje i uaktualnić program."

 

Program uaktualniłem, lecz nie przyniosło to efektów.

Wczytując się na forum, spróbowałem kwestii odhaczenia " historii", lecz też bez skutków, wymuszanie pobierania - to samo.

Jakieś sugestie??

Uprzejmie proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Link to postu

To nie jest problem. Błąd ten jest "naturalnym" błędem, że się tak wyrażę, w cyklu współpracy z Allegro. Po prostu Allegro zmieniło parametry, kategorie, atrybuty i Sello musi je uaktualnić. Nowe wersje Sello po wykryciu tego błędu rozpoczynają pobieranie tych parametrów z serwisu. Po zakończeniu pobierania można już przejść do pobierania transakcji czy jakiejkolwiek interakcji z serwisem.

 

Czy pobieranie tych parametrów kończy się bez żadnych błędów?

Link to postu

http://forum.sello.pl/index.php?topic=2070.msg28574#msg28574

 

Problem z pobieraniem transakcji nie koniecznie musi być powodowany przez Sello. Proszę mieć na uwadze, że często zdarza się, zwłaszcza po przerwach technicznych i awariach Allegro, że na samych aukcjach nie widać sprzedaży (na stronach www). Skąd zatem Sello i jakikolwiek inny program korzystający z webApi miałby pobrać informacje o transakcji, skoro sam serwis jej nie udostępnia.

 

W sytuacji gdy brakuje transakcji proszę postąpić wg poniższych:

1. Pobrać transakcje ręcznie wyłączając opcję "na podstawie zmian w historii". Jeśli to nie pomoże to:

2. Sprawdzić czy w serwisie Allegro w karcie Sprzedane istnieje ta sprzedaż, oraz czy kupujący odnotowany jest na stronie aukcji.

3. Należy też mieć świadomość, że czasami transakcje pojawiają się z pewnym opóźnieniem na webApi w stosunku do faktycznej sprzedaży na aukcji. Jeśli jednak nadal nie ma transakcji wtedy prosimy o logi z pobierania danych ze wskazaniem na której aukcji są braki w transakcjach.

Instrukcję logowania można otrzymać wysyłając maila na sello@insert.com.pl, podając wątek którego problem dotyczy lub opisując pokrótce problem.

Link to postu
  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Wczoraj sprzedałem przedmiot na allegro (przyszło powiadomienie gg), jednak nie ma maila "Sprzedałeś przedmiot", nie ma też transakcji w Sello. Przy wystawianiu aukcji nie mam też maili, że wystawiłem przedmiot. Czy to są problemy z Allegro? Czy jeśli wszystko wróci do normy to brakująca transakcja wskoczy do programu?

 

Zapewne masz skrzynkę gmail lub interia, allegro po raz kolejny zostało zablokowane i maile na te skrzynki nie dochodzą lub dochodzą z opóźnieniem.

Więcej szczegółów znajdziesz na forum allegro http://allegro.pl/phorum/read.php?f=301&i=213164&t=213164

 

Co do transakcji w sello to odznacz w parametrach "Tylko na podstawie zmian w historii"

Link to postu
  • 2 tygodnie później...

WItam.

 

My mamy taki niestandardowy i dziwny problem tj. Sello wybiórczo nie pobiera niektórych transakcji np:

- potrafi pobrać dane klienta ale już żadnej transakcji itd

- pobierze klienta który kupił o 22:15a tego o 22:16 już nie

 

Tak się zaczęło dziać od zeszłego tygodnia. Ignorowałem to gdyż była to 1 transakcja góra 2 na dzień. Wczoraj było to już ponad 15 w ciągu 2 godzin czasu a dzisiaj kolejne 8. Po wymuszeniu pobrania kategorii i ręcznym odznaczeniu historii udaje się w końcu pobrać klientów ale wymusza to na nas sprawdzanie wszystkiego z mailami od klientów "mail po mailu" żeby nie przegapić żadnego klienta.

 

Proszę o pomoc.

Link to postu

Pobieranie bez historii pobiera wszystkie dostępne informacje o sprzedaży, więc w zasadzie powinno wystarczyć (w sensie nie trzeba pobierać kategorii). Zdarza się, zwłaszcza po przerwach technicznych na Allegro, że pobieranie na podstawie historii nie zwraca niektórych transakcji. Z czego to wynika, w tej chwili nie wiemy. Na forum webApi bywały zgłoszenia od innych użytkowników webApi, że po prostu nie pojawiają się te transakcje w tzw. dzienniku zdarzeń (po sellowemu "na podstawie historii"). Zatem profilaktyczne pobranie wszystkich transakcji co jakiś czas powinno pobrać ewentualne brakujące transakcje.

Link to postu
  • 2 miesiące temu...

Witam

Uważajcie bo sello ostatnio nie pobiera wszystkich formularz pozakupowych oraz wpłąt z Payu. Dziś się już o tym przekonałem 2 klientów kurierów wnerwionych za pobraniem oraz opłąconych z góry. Fizycznie na mailu znajdują się informacje o formularzu i wpłacie.

Oczywiście robię codziennie na wszelki wypadek pobieranie odznaczając "historie i dziennik".

Wersja 1.8.4 od poniedziałku.

 

Ktoś ma podobny problem?

 

Link to postu

Używamy Sello od kilku lat i nie było problemów. Po ostatniej aktualizacji program przestał pobierać z jednego konta wszystkie aukcje (na drugim koncie jest OK).

 

Problem dokładniej polega na tym, że Sello pobiera transakcję tylko z kilkoma przedmiotami. Klient kupuje np. 50 sztuk różnych towarów a Sello pobiera, że sprzedano tylko 10. Klient z Allegro otrzymuje potwierdzenie transakcji prawidłowe i płaci za wszystko. Sello podlicza tylko to co pobrał z serwisu czyli za 10 sztuk.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...