Skocz do zawartości

braki w sello 1.8

Polecane posty

Na samym początku my wysyłamy ok 200 paczek dziennie i każde dodatkowe klikanie powoduje dużą stratę czasu

 

1. nie księgujemy wpłat po info od PayU księgujemy fizyczne środki, które generowane są zestawieniami. Stąd brakuje nam oznaczenia aby oprócz czerwonego FOD-u był dodatkowy znacznik że transakcja posiada wprowadzone zmiany jedynie opłata PayU nie jest wprowadzona. W tej chwili nie wiemy czy transakcja posiada inny adres inny rodzaj wysyłki przedpłata/pobranie czy właśnie może różnica polega na tym że transakcja nie została opłacona środkami PayU

 

1a. brak powyższej funkcji powoduje że nie wiemy na której przesyłce skończyliśmy bo non stop napływają inne, w chwili obecnej musimy wymuszać akceptację fodu ale to jest bezsensu wystarczyło by aby wpłata payU nie zarejestrowana (nie wprowadzona) jest dodatkowo inaczej oznaczona tak aby nie trzeba było za każdym razem wchodzić i sprawdzać (wchodzenie do każdej i wymuszanie akceptacji wydłuża a nie skraca czas pracy nad transakcją)

 

2. zakładka formularze powinna być zakładką główną lub ewentualnie możliwość ustawienia aby otwierała się jako pierwsza, gdyż za każdym razem musimy przełączać zakładki

 

3. po ostatnich zmianach 1.7.2 -> 1.8 odbieranie e-mail jest mocno złożone bo raz zmiany wprowadzamy w jednym oknie a raz tylko w drugim a czasem nawet w jednym jak i w drugim. Uważam jednak aby była możliwość w zakładce formularz lewa strona powinna posiadać edycję tz jeśli klient po prawej wpisał jakieś głupoty ale raczej wiadomo o co mu chodzi to ręczne wprowadzenie sposobu wysyłki powinno odbywać się w tym samym miejscu bez konieczności przełączania się (dla sposobu wysyłki np lista rozwijana ze wszystkimi dostępnymi) inne pola powinny posiadać możliwość ręcznej modyfikacji tekstu ponadto jeśli modyfikuje lewą stronę to automatycznie pole to powinno być zaakceptowane bez konieczności wymuszania FODA

 

3a. przykładem takiej sytuacji jest np gdy klient przy wypełnianiu FOD wybiera opcję "koszt wpisany przez kupującego" niestety takiej opcji nie przypiszemy sobie do żadnego dostawcy więc po lewej stronie powinniśmy mieć możliwość wyboru z listy dostawcę ręcznie. Nasza firma prowadzi politykę wysyłki gratis powyżej 200 zł i w takich sytuacjach klient nie wie co ma wybrać przy wypełnianiu Foda i zdarzają się rożne kwiatki

 

3b. Panie Bartku proszę nie robić założeń że klient wszystko robi idealnie bo niestety robi ale tylko w 60% reszta to wytwory wyobraźni więc program musi być bardzo elastyczny. Wiem że był poruszany już ten temat że zakładka formularze ma tylko informować o zmianach ale myślę że ta informacja nie jest mi tak niezbędna skoro już coś takiego stworzyliście to dajcie troszkę więcej czyli edycję tej lewej strony dopasujmy się do klienta a nie odwrotnie. Program Sello ma pomóc sprzedawcy a nie ustawiać sztywne ramy ta aplikacja ma być dla nas, abyśmy mogli szybciej obsłużyć transakcje tym samy rozwijać firmę otwierać nowe konta i kupować kolejne licencje sello ;)

 

4. Informacje dla sprzedającego koniecznie wszystkie muszą być widoczne. Notatki klienta widoczne  jako suma a nie że szukamy informacji bo operując taką ilość przesyłek prędzej czy później umknie nam tak schowana wiadomość od kupującego. Jeśli to jest nie wykonalne to skoro klient wypełnił więcej niż jeden FOD to kolejne które posiadają różnice powinny być podświetlone na czerwono zakładki że występują w fodach zmiany. Teraz trzeba fody przeklikać wszystkie czy przypadkiem nie ma zmian w notatkach (informacje dla sprzedającego).

 

4a. jeśli klient pisze niepotrzebny tekst (bardzo długi) a na samym końcu np.: podaje kolor produktu to my w momencie skopiowania notatki powinniśmy mieć możliwość wybrania(zaznaczenia)co ma się skopiować. Uważam że dobrym było by rozwiązanie że jeśli zaznaczę po prawej stronie część tekstu to tylko ta część powinna się wkleić a nie cały esej klienta. Jeśli to nie jest możliwe to wystarczy że po lewej stronie będzie okno z możliwością edycji

 

5. proszę pamiętać że klient potrafi wypełnić formularz ale zapłatę dokonuje klasycznie wpłata na konto w takiej sytuacji musimy formularz zaakceptować a księgowanie jest na pierwszej stronie. Sytuacja taka mocno opóźnia odbieranie informacji i przelewy. Gdyż w momencie księgowania klasycznych środków musimy obsłużyć pierwszą zakładkę (zarejestruj wpłatę) druga zakłada formularze (akceptacja adresu do wysyłki) 3 zakładka notatki edycja skopiowanej bo musimy ją zmodyfikować) obsługa tak przelewów z konta to niestety ale jest dłużej niż było przy poprzednim stylu pracy

 

6. Błędy odnośnie odbiorów osobistych wprowadzanych z formularzy wiem że już są zgłoszone

 

7. filtrowanie: w stanie-> do zatwierdzenia niestety nie dział i 500 oczekujących na płatność ciężko się sprawdza gdzie są nie zaakceptowane formularze gdzie może klient wybrał przesyłkę za pobraniem a ja nie wiem które są obsłużone a które nie problem ten już poruszyłem w 1 punkcie (nie nie ma jak posortować sprawdzonych od oczekujących na sprawdzenie/zakceptowanie)

 

 

Link to postu

Na samym początku my wysyłamy ok 200 paczek dziennie i każde dodatkowe klikanie powoduje dużą stratę czasu

 

1. nie księgujemy wpłat po info od PayU księgujemy fizyczne środki, które generowane są zestawieniami. Stąd brakuje nam oznaczenia aby oprócz czerwonego FOD-u był dodatkowy znacznik że transakcja posiada wprowadzone zmiany jedynie opłata PayU nie jest wprowadzona. W tej chwili nie wiemy czy transakcja posiada inny adres inny rodzaj wysyłki przedpłata/pobranie czy właśnie może różnica polega na tym że transakcja nie została opłacona środkami PayU

 

1a. brak powyższej funkcji powoduje że nie wiemy na której przesyłce skończyliśmy bo non stop napływają inne, w chwili obecnej musimy wymuszać akceptację fodu ale to jest bezsensu wystarczyło by aby wpłata payU nie zarejestrowana (nie wprowadzona) jest dodatkowo inaczej oznaczona tak aby nie trzeba było za każdym razem wchodzić i sprawdzać (wchodzenie do każdej i wymuszanie akceptacji wydłuża a nie skraca czas pracy nad transakcją)

 

 

Popieram w 100%. FOD powinien sie zatwierdzac, ale wplata to zupelnie inna sprawa i nie powinna byc powiazana z PayU.

 

Moim zdaniem wysatrczy ikonka, ze jest wplata. Ja bym ja rozdzielil na 3 kolory: zielona - pelna wplata, ktora mozna zobie zatwierdzic przez ctrl+w, czwrwona - wplata nie pelna, np niebieska - wplata rozpoczeta, ale jeszcze sie nie zrealizowala.

 

Dzieki temu zatwierdzamy foda na zielono i wiemy, ze juz do tej transakcji zagladalismy, a wplate mozemy sobie rozliczyc jak nam sie podoba.

 

Ja czekam na poprawke tego stanu rzeczy :]

 

Link to postu

1. W przypadku gdy transakcja nie została opłacona przez PayU pola nie są porównywane (jeśli wpłata z PayU = 0).

 

Moim zdaniem wysatrczy ikonka, ze jest wplata.

Taka ikonka przecież jest. Czy jest potrzeba żeby informować o wpłatach rozpoczętych, a nie zakończonych, które zdarzają się chyba dosyć często?

 

 

2. Dodamy parametr użytkownika, który będzie o tym decydował.

 

3. Te postulaty bardzo komplikują działanie zakładek w transakcji. Zobaczymy co da się zrobić, ale nie obiecuję, że wszystko da się tak zrobić.

 

6. pracujemy nad tym

 

7. To filtrowanie jest po zatwierdzeniach ze Strefy Sello. Dopisuję do sugestii aby dodać filtry działające na FODy.

 

Rozumiemy, że liczba kliknięć powinna być możliwie mała, ale jednak nie możemy umieścić wszystkiego na 1 zakładce, bo po pierwsze, nie każdy ma 2 monitory 22-calowe :), po drugie, okno będzie bardzo nieczytelne. Czekamy właśnie na taki odzew od użytkowników żeby wypracować jakiś kompromis i te najczęściej występujące trudności wyeliminować.

 

 

Link to postu

rozumiem że to większość ma decydujący głos zatem kto czyta ten post zapraszam do wypowiedzi a nie tylko czytania

 

ponawiam prośbę aby wpłata payU jeśli jest pobrana a nie zarejestrowana to fod świeci się na czerwono a nie powinien skoro adres jest po lewym jak i prawym oknie ten sam

 

p.s. nie mam 22 calowych ;)

Link to postu

1. W przypadku gdy transakcja nie została opłacona przez PayU pola nie są porównywane (jeśli wpłata z PayU = 0).

 

Moim zdaniem wysatrczy ikonka, ze jest wplata.

Taka ikonka przecież jest. Czy jest potrzeba żeby informować o wpłatach rozpoczętych, a nie zakończonych, które zdarzają się chyba dosyć często?

 

 

Bartku chyba nie zabardzo wiesz o czym piszesz bo na chodzi o to aby już pobrana wpłata PayU ale nie zarejestrowana przeniesiona opłacona czy inaczej  (nie wiem jak to nazwać) innymi słowy nie zaakceptowana przez użytkownika.

 

W takiej sytuacji ikonka FOD świeci się na czerwono czy nie możesz np dodać czerwonej ikonki centa a FOD zostawić zielony  jeśli adres i forma przesyłki i notatki się zgadzają dzięki takiej kombinacji nie musimy sprawdzać transakcji gdyż wszystko jest ok jedynie co to tylko wpłaty brakuje.

 

np coś takiego

 

ikony.bmp

 

 

Link to postu

Bartku o to właśnie chodzi tyle że tam są da dolary ten po lewej ja proponuje że można zaksięgować wpłatę ale to użytkownik decyduje czy ma zaksięgować

 

a ten drugi dolar to niech będzie jak jest: czyli zielony jeśli się kwoty zgadzają czerwony jeśli klient wpłacił inaczej niż powinien

 

O to chodzi! Popieram.

 

Link to postu
ten po lewej ja proponuje że można zaksięgować wpłatę ale to użytkownik decyduje czy ma zaksięgować

a ten drugi dolar to niech będzie jak jest: czyli zielony jeśli się kwoty zgadzają czerwony jeśli klient wpłacił inaczej niż powinien

 

Ten po prawej tak właśnie działa, natomiast ten po lewej oznacza status zaksięgowania (opłacona czy nie). W zasadzie z prawego dolara wynika czy można zaksięgować czy nie (zgadza się kwota, albo się nie zgadza). Nie wiem co tu miało by być zmienione w znaczeniu tych ikon.

 

 

a dałoby się do tej struktury dopisać jeszcze adres e-mail

używam sello nie tylko do obsługi allegro, wtedy całość danych klienta przy transakcjach wprowadzanych z ręki byłby w jednym oknie

adres e-mail nie zmienia się tak często jak numer telefonu. Trzeba pamiętać, że dodawanie kolejnych danych do struktury adresowej, która występuje średnio 4 razy na 1 klienta/transakcję powoduje większe zużycie miejsca w bazie.

 

Lepsza obsługa transakcji wprowadzane z ręki będzie w jednej z najbliższych wersji, tak aby wszystkie potrzebne dane były w jednym miejscu.

Link to postu

Lepsza obsługa transakcji wprowadzane z ręki będzie w jednej z najbliższych wersji, tak aby wszystkie potrzebne dane były w jednym miejscu.

 

A ja sie pytam kiedy wazna funkcja, chyba latwa do zrboienia, a jej brak bardzo upierdliwy... mam namysli utworz transakcje dla klienta, czyli wybieramy klineta z listy (np odszukalismy po mailu) i tworzymy dla niego transakcje.

 

W tej chwili jak juz klient jest w bazie i o tym wiemy, nie jest latwo mu zrobic transkacji.

 

Przydala by sie jeszcze jedna rzecz (ale to wiem ze latwo nie pojdzie), a mianowcie grupowanie klientow. O co chodzi? Czesto jest tak, z eklient kupi cos na allegro, potem przez tel, a potem jeszcze mailem i tym sposobem mamy 3 razy tego samego klienta w bazie i ewentualnie jakies male roznice w danych. Przydala by sie mozliwosc zgrupowanie tego do jednego klienta, tak zeby mozna bylo zobaczyc transakcje, paczki dla calosci.

Link to postu

Ta opcja wchodzi w skład szybkiego tworzenia transakcji. Do końca w tej chwili nie wiemy jak będzie to wyglądać ale tworzenie transakcji dla klienta itp będzie.

 

Co do grupowania klientów, to patrząc przez pryzmat grupowania transakcji widzę, że może to nie być najprostsza funkcjonalność.

 

Zaciąganie dokumentów z Subiekta do Sello też jest fajnym pomysłem i być może coś takiego będzie (nie w najbliższej wersji).

 

Link to postu

ten po lewej ja proponuje że można zaksięgować wpłatę ale to użytkownik decyduje czy ma zaksięgować

a ten drugi dolar to niech będzie jak jest: czyli zielony jeśli się kwoty zgadzają czerwony jeśli klient wpłacił inaczej niż powinien

 

Ten po prawej tak właśnie działa, natomiast ten po lewej oznacza status zaksięgowania (opłacona czy nie). W zasadzie z prawego dolara wynika czy można zaksięgować czy nie (zgadza się kwota, albo się nie zgadza). Nie wiem co tu miało by być zmienione w znaczeniu tych ikon.

 

kurcze Bartek ale chodzi o to że ikona fod świeci się na czerwono nawet jeśli adresy się zgadzają więc my daliśmy propozycje aby dodać po lewej dolara czerwonego aby było wiadomo że dokonał wpłaty a formularz już jest przyjęty jedynie co to tylko brakuje zaksięgowania którego my jeszcze nie zaakceptowaliśmy bo szanowne PAyU nie zrealizowało jeszcze wypłaty środków które nie są tak szybko realizowane jak generowanie e-maila że sprzedający otrzymał bo owszem otrzymał ale euro gąbki a nie środki na konto ;)

Link to postu

kolejny szczególik to jeśli klienta dodaje ręcznie to tam jest nowe pole nr tel czy nie może to pole wklejać się automatycznie do karty klienta pole kontakty

 

fajnie że dodaliście to pole ale jeśli je wypełnię a pole kontakty nr tel jest puste to w momencie nadawania etykiet przez webmobile7 (kurier7) nr telefonu nie jest exportowany

Link to postu

Witam

 

Wracam do kwestii zgrupowanych transakcji.

Taki przypadek:

Klient kupuje 3 rzeczy i wypełnia 3 formularze. W każdym z nich w wiadomości dla sprzedającego podaje kolor produktu. Są więc 3 zakupy i 3 różne kolory (3 wiadomości dla sprzedającego). Niestety każda zatwierdzona następna wiadomość usuwa poprzednią. Kończy się tym, że te 3 kolory trzeba wstukać ręcznie, bo uwaga może być tylko jedna (przy akceptowaniu pól formularza).

Wniosek: może rozważyć dodanie uwagi, jak formularzy jest więcej, a nie zastąpienie obecnej tą zatwierdzaną ?

 

 

W zakładce Paczki/ do wysłania w wiadomościach nie ma żadnej korespondencji, tylko w zakładce Paczki/ wysłane są jedynie maile automatyczne "wysyłamy paczkę". To błąd czy celowe ?

A tak ogólnie to jest bosko, wreszcie o połowę mozolnej pracy mniej :-)

 

Pozdrawiam

nakina

Link to postu

fajnie że dodaliście to pole ale jeśli je wypełnię a pole kontakty nr tel jest puste to w momencie nadawania etykiet przez webmobile7 (kurier7) nr telefonu nie jest exportowany

 

Hehehe... dzis tez to tesowalem :D

Zadzownilem do przedstawiciela i powiedzialem mu, ze ma dzwonic do IT i kazac im porpawiac ta ich smieszna poperdulke :D

taaa, powodzenia... Jak kiedyś pytałem ich naczelnych informatyków o import etykiet ze sklepu na silniku osc to dowiedziałem się, że to nie możliwe bo się nie da... /to już sugerowało, że albo im się nie chce albo nie wiedzą jak...

 

Po jakimś czasie przy okazji kolejnej rozmowy odnośnie rozwiązań jak wspomniałem, że automat do etykiet ze sklepu śmiga to zaczęli wypytywać jak to udało się rozwiązać - czyli nie wiedzieli jak... Może poprawią ale przy takim poziomie umiejętności ten dosyć banalny problem do rozwiązania może potrwać...

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...