Marcin Stefanowski 25 Napisano 12 Marca 2021 Udostępnij Napisano 12 Marca 2021 w kolejność pozycji w części ewidencyjnej JPK_V7M Według czego Subiekt nexo pro dokonuje ułożenia dokumentów zakupowych w części ewidencyjnej JPK_V7M ? Klient nie ma ani rewizora ani rachmistrza i wprowadza dokumenty zakupu towarów handlowych jako FZ. Nadawane są kolejne nr wg daty otrzymania i kolejności wprowadzenia. W momencie kiedy jest tworzony JPK_V7M wewn. i wysyłany do biura rachunkowego te stwierdza, że dokumenty są ułożone w pliku nie po kolei. Podczas sprawdzania faktycznie w ramach dnia są one wg jakiegoś klucza inaczej ustawiane w JPK niż wynika to z kolejności wprowadzenia jak i numeracji FZ. Poniżej faktyczna kolejność wprowadzania: a tymczasem w JPK: Co jest przyczyną takiego "rozjazdu" uszeregowania i jak temu zaradzić ? Nawet jak na ekranie przeglądam JPK i kliknę w sortowanie wg daty wpływu to zapisy nie są układane po kolei (a w zakładce faktur zakupu wg daty otrzymania są prawidłowo - pierwszy screen). Link to postu
Marcin Stefanowski 25 Napisano 16 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2021 w kolejność pozycji w części ewidencyjnej JPK_V7M Ktoś ma może jakieś wyjaśnienie tego tematu ? Link to postu
Przemysław Werner 395 Napisano 16 Marca 2021 Udostępnij Napisano 16 Marca 2021 w kolejność pozycji w części ewidencyjnej JPK_V7M Z czym wiąże się ten problem z wtórnym uszeregowaniem, bo nie do końca rozumiem problemu ze strony BR? W pliku JPK zapisy są sortowane po dacie uzyskania prawa do odliczenia dla zakupu i dacie obowiązku podatkowego dla sprzedaży. Link to postu
Marcin Stefanowski 25 Napisano 17 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2021 w kolejność pozycji w części ewidencyjnej JPK_V7M Problem jest taki, że biuro otrzymując dokumenty w oryginale (papierowe) ułożone wg kolejności wprowadzenia nie może ich w prosty sposób sposób zweryfikować i opisać porównując z otrzymanym plikiem jpk ponieważ kolejność w nim już nie jest zgodna z kolejnością wprowadzenia. Ja rozumiem że pierwszym kryterium jest data uzyskania prawa do odliczenia - zerknijmy na powyższy przykład - wszystkie dokumenty z datą wpływu 03.02 mają tą samą datę uzyskania prawa do odliczenia jednak dlaczego w ramach tej samej daty dokumenty nie są dalej uporządkowane wg kolejności wprowadzenia (wtedy zapewne byłoby wszystko ok) tylko wg jakiegoś innego kryterium ? W pierwszym momencie tez pomyślałem że biuro się czepia niemniej stawiając się w ich sytuacji opisanie dokumentów i ich weryfikacja robi się mega żmudną pracą. Co ciekawe jeśli zrobi się dokument JPK_FA to ułożenie dokumentów zakupu wydaje się być prawidłowe - niemniej klient nie chce aby niepotrzebne dane związane z pozycjami poszczególnych dokumentów były przekazywane do biura bez wymogu ze strony KAS. Czy można to w jakiś sposób poprawić ? Ja mam już podobną sytuację u 3 klientów z różnych biur. Link to postu
Przemysław Werner 395 Napisano 18 Marca 2021 Udostępnij Napisano 18 Marca 2021 w kolejność pozycji w części ewidencyjnej JPK_V7M Na ten moment nie jest to w żaden sposób parametryzowane. Temat został przekazany do Działu Weryfikacji Oprogramowania celem oceny możliwości zmian w tym zakresie w przyszłości. Link to postu
Piotr Owczarek 1 Napisano 19 Marca 2021 Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 w kolejność pozycji w części ewidencyjnej JPK_V7M Witam Również mamy ten sam problem. Proszę o wdrążenie takiej możliwości w najbliższych aktualizacjach programu NEXO. Link to postu
Krzysztof Syta 101 Napisano 20 Marca Udostępnij Napisano 20 Marca w kolejność pozycji w części ewidencyjnej JPK_V7M Dzień dobry, czy jest już to w jakiś sposób konfigurowalne? Link to postu
Kacper Panek 139 Napisano 25 Marca Udostępnij Napisano 25 Marca w kolejność pozycji w części ewidencyjnej JPK_V7M Dzień dobry, na ten moment nie ma takiej możliwości. Sugestię mamy zapisaną na przyszłe wersje programu, bez konkretnej daty realizacji. Link to postu
Polecane posty