Counting Kings 12 Napisano 20 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2021 w Składki ZUS Wciąż występuje problem w wykazywaniu składek ZUS do zapłaty. Składki przedsiębiorcy są pokazywane podwójnie, w składkach pracownika oraz składkach przedsiębiorcy. Kiedy można się spodziewać rozwiązania tego problemu? (nexo 35.1.1.) Link to postu
Katarzyna Tubielewicz 35 Napisano 21 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2021 w Składki ZUS Dzień dobry, błąd został naprawiony do aktualnej wersji 35.1.2, szczegóły zmian tutaj. Link to postu
Krzysztof Piątek 4 Napisano 2 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2021 w Składki ZUS Problem występuje nadal. W przypadku gdy w firmie jest wyłącznie właściciel (bez pracowników) składki ZUS podawane są podwójnie a następnie sumowane. Poniżej screen - składki ZUS powinny wynosić 647,59 zł, firma nie ma pracowników. Proszę o informację, kiedy błąd zostanie naprawiony. Link to postu
Katarzyna Tubielewicz 35 Napisano 3 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2021 w Składki ZUS 21 godzin temu, Krzysztof Piątek napisał: Proszę o informację, kiedy błąd zostanie naprawiony. Z tym problemem w GT spotykamy się po raz pierwszy. Aby dokonać analizy, co się dzieje, potrzebujemy dokładniejszych informacji. Proszę wysłać mi w wiadomości prywatnej następujące informacje: wersję programu, na której Państwo pracują; NIP klienta, na którym występuje błąd; jakie ustawienia znajdują się we właścicielu, w zakładce Deklaracje: screen z samej deklaracji rozliczeniowej, screen z ewidencji składek właściciela. Proszę powiedzieć, czy wcześniej w firmie byli jacyś pracownicy? Czy jest to jakiś szczególny rodzaj działalności prowadzony przez firmę (ewentualnie screen zakładki Działalność z Danych Podmiotu)? Link to postu
Krzysztof Piątek 4 Napisano 4 Października 2021 Udostępnij Napisano 4 Października 2021 w Składki ZUS Otrzymałem od Pani Katarzyny Tubielewicz zapewnienie, że do końca sierpnia błąd zostanie naprawiony. Mamy październik, błąd nadal nie został naprawiony. Pani Katarzyna nie odpisuje na wiadomości prywatne. Czy jest szansa że Insert zainteresuje się tym problemem, czy jednak klienci będą cały czas widzieć błędne dane dotyczące składek ZUS? Link to postu
Katarzyna Tubielewicz 35 Napisano 8 Października 2021 Udostępnij Napisano 8 Października 2021 w Składki ZUS Brak odpowiedzi na wiadomość prywatną z mojej strony był spowodowany sprawą prozaiczną - byłam na urlopie. Odpowiedziałam już na Pana wiadomość prywatną. Link to postu
Krzysztof Piątek 4 Napisano 12 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2022 w Składki ZUS Przypominam się z powyższym zagadnieniem. Minęło 5 miesięcy a nie zrobiono nic, żeby błąd ten naprawić. Rozumiem oczywiście że macie mnóstwo pracy przez nowy ład, ksef itd. ale użytkownicy Portalu Biura również zapłacili za licencję, wobec czego powinni dostać aktualizację dla tak istotnego błędu. Tymczasem minęło prawie pół roku, a błąd nadal występuje. Link to postu
Jacek Izydorczyk 1 336 Napisano 14 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2022 w Składki ZUS W dniu 12.01.2022 o 12:32, Krzysztof Piątek napisał: ...ale użytkownicy Portalu Biura również zapłacili za licencję, wobec czego powinni dostać aktualizację dla tak istotnego błędu. A jest taki zapis w warunkach licencji, którą Pan kupił? Link to postu
Krzysztof Piątek 4 Napisano 14 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2022 w Składki ZUS Rozumiem że teraz będziemy dyskutować na temat zapisów w warunkach licencji zamiast zająć się ewidentnym błędem w oprogramowaniu, którego istnienie InsERT potwierdził? Link to postu
Jacek Izydorczyk 1 336 Napisano 14 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2022 w Składki ZUS Ja nie mogę zająć się tym błędem, więc możemy dyskutować. Upewnimy się przynajmniej, czy faktycznie zakup licencji gwarantuje otrzymanie aktualizacji. Link to postu
Katarzyna Tubielewicz 35 Napisano 18 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2022 w Składki ZUS Panie Krzysztofie, nasze stanowisko w tej sprawie się nie zmieniło. Wciąż wszystko co jest uznawane za błędy niekrytyczne albo dotykające wąskiego grona użytkowników, a niestety tak jest w tym przypadku, musi czekać. Taka sytuacja będzie się utrzymywać dopóki nie zakończymy prac nad kluczowymi zmianami prawnymi (m.in. Polski Ład czy KSeF), które dotykają praktycznie wszystkich naszych użytkowników. Link to postu
Krzysztof Piątek 4 Napisano 15 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2022 w Składki ZUS Pani Katarzyno, dziękuję za odpowiedź. Wydawało mi się, że problem jest ogólny i dotyczy wszystkich użytkowników linii GT wraz z raportami portalu biura. A przynajmniej nie dostrzegam, abym użytkował programy w inny sposób niż standardowy, w związku z czym zdziwiony jestem stwierdzeniem o wąskim gronie użytkowników. Czy jesteście Państwo w stanie określić kiedy mniej więcej zmiany zostaną naniesione? Rozumiem obciążenie nowym ładem i ksefem i jestem pełen uznania dla Państwa pracy. Rozwiązania wprowadzone w wersji 1.70 SP1 są naprawdę świetne i bardzo ułatwią nam pracę. Zapewne jest to okupione ciężką pracą, niejednokrotnie pewnie także w godzinach niestandardowych. Gdyby jednak problem objęty tym tematem został dostrzeżony byłoby świetnie - to jest problem który dotyczy bezpośrednio naszej komunikacji na linii biuro-klient. Wolałbym aby któraś funkcjonalność nie do końca działała, ale za to żeby klient otrzymał rzetelną informację o wysokości swoich składek. Trudno nam już usprawiedliwiać błąd w programie który się ciągnie przez ponad pół roku. Link to postu
Katarzyna Tubielewicz 35 Napisano 16 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2022 w Składki ZUS 19 godzin temu, Krzysztof Piątek napisał: Czy jesteście Państwo w stanie określić kiedy mniej więcej zmiany zostaną naniesione? Rozwiązanie błędu zapisane mamy do wersji 1.71 (która ukaże się na przełomie marca/kwietnia). Link to postu
Katarzyna Tubielewicz 35 Napisano 7 Marca 2022 Udostępnij Napisano 7 Marca 2022 w Składki ZUS Problem z wysyłaniem podwójnych danych przelewów składek ZUS, w przypadku gdy w danych podmiotu i w danych wspólnika wpisany jest ten sam numer NIP, został poprawiony w najnowszej wersji GT: 1.70 SP2. Link to postu
Krzysztof Piątek 4 Napisano 14 Marca 2022 Udostępnij Napisano 14 Marca 2022 w Składki ZUS Niestety problem nie został do końca rozwiązany. Teraz portal biura pokazuje osobno składki ZUS właściciela i osobno składki ZUS za pracowników. Klient opłaca pełne składki za siebie i pracowników, jednym przelewem na jedno konto, w związku z czym, dwie kwoty są dla niego mylące. Musi sam sumować te kwoty, co niestety nie wynika z informacji wyświetlanych na portalu biura. Skutkiem tego, albo zapłaci za mało (tylko jedną kwotę) albo będzie nas męczył telefonami z dopytywaniem o co chodzi. Kiedy możemy spodziewać się poprawki? Link to postu
Katarzyna Kolenda 46 Napisano 14 Marca 2022 Udostępnij Napisano 14 Marca 2022 w Składki ZUS Problem, o którym Pan pisze jest spowodowany tym, że w programie Rachmistrz GT w dotyczących Instytucji ZUS nie został uzupełniony numer konta bankowego w przypadku Właściciela. Aby płatność w Portalu Biura widniała jako skonsolidowana, numer Rachunku bankowego w zakładce Instytucje-ZUS powinien zostać dodany dwukrotnie: dla Podmiotu (tutaj dotyczy to składek ZUS pracowników) i dla Właściciela oddzielnie . Przesyłam zrzut ekranu miejsca, o którym mowa. Link to postu
Krzysztof Piątek 4 Napisano 15 Marca 2022 Udostępnij Napisano 15 Marca 2022 w Składki ZUS Pani Katarzyno, bardzo dziękuję za wskazanie rozwiązania. Bardzo pomogło. Pozdrawiam 1 Link to postu
Krzysztof Lasko 69 Napisano 17 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2023 w Składki ZUS W dniu 14.03.2022 o 12:47, Katarzyna Kolenda napisał: Problem, o którym Pan pisze jest spowodowany tym, że w programie Rachmistrz GT w dotyczących Instytucji ZUS nie został uzupełniony numer konta bankowego w przypadku Właściciela. Aby płatność w Portalu Biura widniała jako skonsolidowana, numer Rachunku bankowego w zakładce Instytucje-ZUS powinien zostać dodany dwukrotnie: dla Podmiotu (tutaj dotyczy to składek ZUS pracowników) i dla Właściciela oddzielnie . Przesyłam zrzut ekranu miejsca, o którym mowa. A jak to wygląda w Nexo? U moich klientów, którzy prowadzą JDG z pracownikami, w kartotece MF mam podane rachunki bankowe ZUS i US. W kartotece WS mam zaznaczoną opcję Na PB w sekcji Właściciel > Podatki i ZUS jest pusto: Link to postu
Katarzyna Kolenda 46 Napisano 18 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2023 w Składki ZUS To co zostanie wyświetlone w Portalu Biura zależy od ustawień w programie nexo w konfiguracji Moja firma i definicji wspólnika. Wspólnik ustawiony jako właściciel w konfiguracji Moja Firma, w definicji wspólnika ustawione RZA/RCA. W takim przypadku po wystawieniu Deklaracji ZUS wszystkie dane zostają połączone już w programie księgowym i w Portalu Biura trafia w jedno miejsce Pracownicy/Podatki i ZUS. Wspólnik nie jest ustawiony jako właściciel w konfiguracji Moja Firma, w definicji wspólnika ustawione RZA/RCA. Wspólnik ustawiony jako właściciel w konfiguracji Moja Firma, w definicji wspólnika ustawione DRA. W przypadku 2 i 3 w Programie księgowym powstaną oddzielne deklaracje ZUS dla właściciela i dla pracownika. W Portalu Biura zostaną one wyświetlone na pulpicie jako jedna płatność, ale w szczegółach płatności i w widokach Raportów zostaną rozdzielone na ZUS właściciela i ZUS pracowników. Link to postu
Krzysztof Lasko 69 Napisano 18 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2023 w Składki ZUS 3 minuty temu, Katarzyna Kolenda napisał: Wspólnik nie jest ustawiony jako właściciel w konfiguracji Moja Firma, w definicji wspólnika ustawione RZA/RCA. W takim przypadku będzie błędnie wygenerowany plik JPK dla płatników VAT. 6 minut temu, Katarzyna Kolenda napisał: Wspólnik ustawiony jako właściciel w konfiguracji Moja Firma, w definicji wspólnika ustawione DRA. Nie jest to możliwe w przypadku zatrudniania pracowników, a taki przypadek rozważamy. 4 minuty temu, Katarzyna Kolenda napisał: Wspólnik ustawiony jako właściciel w konfiguracji Moja Firma, w definicji wspólnika ustawione RZA/RCA. W takim przypadku po wystawieniu Deklaracji ZUS wszystkie dane zostają połączone już w programie księgowym i w Portalu Biura trafia w jedno miejsce Pracownicy/Podatki i ZUS. Czy biorą państwo pod uwagę rozwiązanie tego problemu? Klienci często pytają jakie są składki za wspólnika a jakie za pracowników. Muszę im to ręcznie obliczać i wysyłać. Ten sam problem pojawia się przy generowaniu Informacji zbiorczej. Link to postu
Katarzyna Kolenda 46 Napisano 20 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2023 w Składki ZUS Przypadki opisane przeze mnie to możliwości jakie daje program księgowy i opis tego jakie dane w konsekwencji zostaną wyświetlone w Portalu Biura. Rozpatrując przypadek jednoosobowej działalności z zatrudnionymi pracownikami do ZUS wysyłane jest jedno DRA i jeden zbiorczy przelew na konto ZUS. W związku z tym tak też jest to pokazywane w Portalu Biura. W dniu 18.04.2023 o 15:41, Krzysztof Lasko napisał: Czy biorą państwo pod uwagę rozwiązanie tego problemu? Klienci często pytają jakie są składki za wspólnika a jakie za pracowników. Muszę im to ręcznie obliczać i wysyłać. Ten sam problem pojawia się przy generowaniu Informacji zbiorczej. Chciałabym dopytać jaki jest cel wprowadzenia tej funkcjonalności? W jakim celu klienci potrzebują tej informacji? Link to postu
Krzysztof Lasko 69 Napisano 20 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2023 w Składki ZUS W dniu 18.04.2023 o 15:41, Krzysztof Lasko napisał: Klienci często pytają jakie są składki za wspólnika a jakie za pracowników Klienci o to pytają. Link to postu
Krzysztof Lasko 69 Napisano 21 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2023 w Składki ZUS (edytowane) Gdyby to było rozbite w PB i na informacji zbiorczej nie musiałbym klientowi tłumaczyć. Edytowane 21 Kwietnia 2023 przez Krzysztof Lasko Link to postu
Polecane posty