Katarzyna Tubielewicz 35 Napisano 26 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2021 w Portal Biura - Płatności online i inne nowości w wersji 21.02 (edytowane) Szanowni Państwo, informujemy o ukazaniu się nowej wersji Portalu Biura. Wersja ta mocno skupiona jest wokół płatności podatkowo-składkowych. Nie są to natomiast jedyne zmiany, jakie się pojawiły. Poniżej najważniejsze z nich. Płatności online Wprowadziliśmy możliwość opłacania zobowiązań podatkowo-składkowych za pomocą płatności online prosto ze strony Start. Dzięki tej funkcjonalności klient biura na podstawie danych podatkowo-składkowych otrzymanych od biura rachunkowego w szybki i wygodny sposób może dokonać płatności. Płatności online Blue Media są gwarancją bezpieczeństwa i błyskawicznej realizacji. Aby płatność online była możliwa musza być spełnione następujące warunki: - Wszystkie dane wymagane do wykonania płatności online muszą być prawidłowo uzupełnione przez biuro rachunkowe (szczegóły, jak prawidłowo uzupełnić dane w artykule dla linii GT oraz w artykule dla linii nexo). Brak wymaganych danych jest odpowiednio komunikowany, co ułatwia kontakt z biurem w celu wyjaśnienia nieprawidłowości. - Płatności online możliwe są do kwoty 4300 zł. Po wykonaniu płatności istnieje łatwy dostęp do jej szczegółów oraz możliwość dołączenia potwierdzenia płatności (gdy jest aktywna usługa Dokumenty), które przekazywane jest automatycznie do biura rachunkowego. Dla przekazanego dokumentu generowany jest odpowiedni opis. Przeterminowane płatności Ułatwiliśmy śledzenie nieopłaconych w terminie płatności, które są odpowiednio oznaczane. Zwłaszcza dla tych płatności istnieje możliwość skorzystania z kalkulatora odsetek oraz uwzględnienia ich w dokonywanej zapłacie. Możliwość obliczenia odsetek istnieje w każdym momencie dla każdej płatności, wystarczy przejść do szczegółów. Płatności zrealizowane Jeżeli płatność nie została dokonana za pomocą szybkich płatności na stronie Portalu Biura, istnieje możliwość oznaczenia jej ręcznie jako zapłaconą. Można to zrobić z poziomu szczegółów płatności. Kwota oraz data takiej płatności mogą być dowolnie edytowane, możliwe jest również dołączenie potwierdzenia takiej płatność. A w razie pomyłki płatność można oznaczyć jako nieopłaconą. Więcej informacji o płatnościach w Portalu Biura można znaleźć w artykułach e-Pomocy. Prezentacja danych na stronie Start Na stronie Start zmieniliśmy sposób prezentowania danych oraz wprowadziliśmy szereg poprawek: - agregowanie kwoty składek ZUS dla właściciela i jego pracowników w przypadku prowadzenia jednoosobowej działalności gospodarczej; - prezentowanie kwot podatków VAT-8, VAT-9M; - prezentowanie kwot PIT-4R i PIT-8AR, gdy rozliczamy podatek dochodowy kwartalnie; - wynagrodzenia płatne w kolejnym miesiącu; - łatwiejsza nawigacja po miesiącach. Inne zmiany w Raportach - Zmiana szablonu powiadomień o publikacji danych na portalu. Od teraz szczegółowo jest opisane, jakie dane za jakie miesiące zostały opublikowane/zmienione. Zmiany znajdą się w jednym zbiorczym powiadomieniu. - Zmiana sposobu informowania o nadchodzących terminach. Powiadomienia o terminach będą wysyłane dopiero, gdy biuro rachunkowe opublikuje dane płatności za dany miesiąc. Dzięki temu klienci nie będą powiadamiani o płatnościach, które w danym miesiącu nie istnieją (np. wynoszą 0 zł). - Przywróciliśmy powiadomienie o dostarczaniu dokumentów dla klientów, którzy mają udostępnione jedynie Raporty. - Poprawiliśmy responsywność (RWD) raportów Portalu Biura, tak aby korzystanie na urządzeniach mobilnych było jeszcze wygodniejsze. - Zmieniliśmy wydruki we wszystkich widokach. - Ujednoliciliśmy eksporty do .csv i .xlsx we wszystkich widokach. Dokumenty - Podczas dodawania dokumentów do Portalu Biura sprawdzane jest, czy dokument nie jest duplikatem (sprawdzana jest suma kontrolna pliku). Jeżeli identyczny dokument został już wcześniej do Portalu Biura dodany, ostrzegamy o tym fakcie i pozwalamy klientowi zdecydować, co ma zrobić w tej sytuacji. - Zmiana sposobu wysyłania powiadomienia o odrzuconych przez biuro rachunkowe dokumentach. Nie będą wysyłane powiadomienia dla każdego odrzuconego dokumentu a będą zbierane w jednym zbiorczym powiadomieniu, jeżeli czas odrzucenia był podobny. Edytowane 9 Listopada 2023 przez Katarzyna Kolenda Link to postu
Counting Kings 12 Napisano 31 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2021 w Portal Biura - Płatności online i inne nowości w wersji 21.02 Po aktualizacji informacje o składkach i podatkach wyświetlają się podwójnie: Link to postu
Katarzyna Tubielewicz 35 Napisano 31 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2021 w Portal Biura - Płatności online i inne nowości w wersji 21.02 Dziękujemy za zgłoszenie. Potwierdzamy występowanie problemu. Pracujemy nad jego rozwiązaniem. Link to postu
Katarzyna Tubielewicz 35 Napisano 31 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2021 w Portal Biura - Płatności online i inne nowości w wersji 21.02 Problem został rozwiązany. Poproszę o potwierdzenie, czy u Państwa informacje o składkach i podatkach wyświetlają się prawidłowo. Link to postu
Counting Kings 12 Napisano 31 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2021 w Portal Biura - Płatności online i inne nowości w wersji 21.02 Tak, teraz jest w porządku. 1 Link to postu
Krzysztof Piątek 4 Napisano 9 Września 2021 Udostępnij Napisano 9 Września 2021 w Portal Biura - Płatności online i inne nowości w wersji 21.02 U mnie nadal występuje problem. Link to postu
Krzysztof Lasko 69 Napisano 16 Września 2021 Udostępnij Napisano 16 Września 2021 w Portal Biura - Płatności online i inne nowości w wersji 21.02 Sprawdź w kartotece ZUS czy masz ustawiony rachunek dla Podmiotu czy dla Wspólnika. Link to postu
Jakub Kazuś 2 Napisano 24 Września 2021 Udostępnij Napisano 24 Września 2021 w Portal Biura - Płatności online i inne nowości w wersji 21.02 A czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby pokazanie składki ZUS w sposób zagregowany do wszystkich płatności (właściciel + pracownicy) i dopiero po wejściu w dana płatność pokazać do szczegółowo ? Klienci teraz pytają czemu musza robić 2 przelewy do zusu? Link to postu
Dariusz Szałucki 4 Napisano 24 Września 2021 Udostępnij Napisano 24 Września 2021 w Portal Biura - Płatności online i inne nowości w wersji 21.02 Agregujemy płatności ZUS na pulpicie jeżeli zachodzą następujące warunki: jest tylko jeden wspólnik (właściciel), składki ZUS za właściciela i za pracowników wypadają w tym samym dniu oraz numer rachunku bankowego do przelewów jest ten sam. Szczegóły takiej płatności wyglądają wtedy w ten sposób: Link to postu
Krzysztof Lasko 69 Napisano 28 Września 2021 Udostępnij Napisano 28 Września 2021 w Portal Biura - Płatności online i inne nowości w wersji 21.02 Jak należy ustawić numer rachunku bankowego w kartotece ZUS, w sytuacji jak powyżej? Jako Indywidualny rachunek dla podmiotu czy dla wspólnika? Co będzie jeśli w kartotece zdefiniowany jest ten sam numer rachunku: dla Podmiotu i dla Wspólnika? Link to postu
Dariusz Szałucki 4 Napisano 28 Września 2021 Udostępnij Napisano 28 Września 2021 w Portal Biura - Płatności online i inne nowości w wersji 21.02 Powyższy przypadek został utworzony w nexo i tam w kartotece wspólnika został zaznaczony znacznik "Mikroprzedsiębiorca posiada dodatkowo te same rachunki składek ZUS co zdefiniowane w Mojej firmie". Cytat Co będzie jeśli w kartotece zdefiniowany jest ten sam numer rachunku: dla Podmiotu i dla Wspólnika? Jak dobrze rozumiem pytanie dotyczy GT, w takim przypadku prześlą się te same wartości zarówno dla wspólnika oraz podmiotu i płatność na Portalu Biura zostanie zagregowana. Link to postu
Krzysztof Lasko 69 Napisano 29 Września 2021 Udostępnij Napisano 29 Września 2021 w Portal Biura - Płatności online i inne nowości w wersji 21.02 Proszę o informację czy moje przypuszczenia są poprawne (w GT): 1. Jednoosobowa działalność gospodarcza, bez pracowników, rachunek ZUS oznaczamy jako rachunek Wspólnika, mikrorachunek (US) oznaczamy jako rachunek wspólnika. Oba rachunki generujemy na podstawie numeru NIP wspólnika. 2. Jednoosobowa działalność gospodarcza, zatrudniająca pracowników, rachunek ZUS oznaczamy jako rachunek Podmiotu, mikrorachunek (US) oznaczamy jako rachunek Podmiotu. Oba rachunki generujemy na podstawie numeru NIP wspólnika. 3. Jednoosobowa działalność gospodarcza, bez pracowników ale więcej niż jeden wspólnik. Dla każdego wspólnika, rachunek ZUS oznaczamy jako rachunek Wspólnika, mikrorachunek (US) oznaczamy jako rachunek wspólnika. Oba rachunki generujemy na podstawie numeru NIP wspólnika. W przypadku gdy ta działalność (spółka cywilna) jest płatnikiem VAT, generujemy dodatkowo mikrorachunek dla Podmiotu na podstawie NIP spółki. 4. Jednoosobowa działalność gospodarcza, zatrudniająca pracowników ale więcej niż jeden wspólnik. Dla każdego wspólnika, rachunek ZUS oznaczamy jako rachunek Wspólnika, mikrorachunek (US) oznaczamy jako rachunek wspólnika. Oba rachunki generujemy na podstawie numeru NIP wspólnika. W przypadku gdy ta działalność (spółka cywilna) jest płatnikiem VAT, generujemy dodatkowo mikrorachunek dla Podmiotu na podstawie NIP spółki. Dodatkowo generujemy rachunek ZUS na podstawie NIP spółki. Link to postu
Dariusz Szałucki 4 Napisano 30 Września 2021 Udostępnij Napisano 30 Września 2021 w Portal Biura - Płatności online i inne nowości w wersji 21.02 1. Rachunek ZUS może być oznaczony jako rachunek wspólnika. Mikrorachunek US powinien być utworzony zarówno dla wspólnika (zaliczki PIT), jak i dla podmiotu (VAT). 2. W tym wypadku należy wskazać dwa rachunki ZUS de facto te same, jeden na poczet pracowników drugi na poczet właściciela. Mikrorachunek US to sytuacja taka jak powyżej. 3. Tak 4. Tak Link to postu
Iwona Kowalska 1 Napisano 16 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2022 w Portal Biura - Płatności online i inne nowości w wersji 21.02 Dzień dobry, proszę o pomoc, bo zwariuję za chwilę: Rachmistrz GT wersja programu 1.70 SP1 - korzystam z raportów od tygodnia a z programu od wielu lat - wszystko zrobiłam zgodnie z instrukcją: jednoosobowa działalność gospodarcza, bez pracowników, na kartotece wspólnika zaznaczone "generuj deklarację - tylko DRA", na kartotece instytucja ZUS oznaczony rachunek Wspólnika, a cały czas występuje problem podwójnego pokazywania się składki ZUS na stronie startowej oraz w związku z tym sumowania do wyliczeń podatkowych razem. I tak mam u wszystkich tego rodzaju klientów. Czy coś powinnam jeszcze zmienić / dodać / poprawić w ustawieniach? Dodam, że w spółkach handlowych oraz w jednoosobowej działalności z pracownikami (korzystanie z Gratyfikanta, dla wspólnika zaznaczone jest "generuj RCA", a ZUS rachunek dla podmiotu) jest OK. Link to postu
Katarzyna Tubielewicz 35 Napisano 16 Lutego 2022 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2022 w Portal Biura - Płatności online i inne nowości w wersji 21.02 Dzień dobry, 4 godziny temu, Iwona Kowalska napisał: Czy coś powinnam jeszcze zmienić / dodać / poprawić w ustawieniach? Według Pani opisu wygląda na to, że wszystko jest ustawione prawidłowo. 4 godziny temu, Iwona Kowalska napisał: cały czas występuje problem podwójnego pokazywania się składki ZUS na stronie startowej oraz w związku z tym sumowania do wyliczeń podatkowych razem Prawdopodobnie jest to znany nam problem z wyliczeniem Raportu Przelewów. W związku z licznymi zmianami prawnymi, naprawą błędu zajmiemy się w wersji 1.71, która pojawi się na przełomie marca/kwietnia. Link to postu
Iwona Kowalska 1 Napisano 16 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2022 w Portal Biura - Płatności online i inne nowości w wersji 21.02 bardzo dziękuję za odpowiedź, w takim wypadku będę cierpliwie czekać na aktualizację Pozdrawiam 🙂 1 Link to postu
Polecane posty