Grzegorz Kulig 1 Napisano 31 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2021 w Jak pozbyć się błędu pytajnika podczas aktualizacji/pobierania ofert (edytowane) Mam notoryczny błąd pytajnika podczas pobierania/aktualizacji oferty jak na zdjęciu. Na ok 8000 ofert błąd wyskakuje mi w ok 30 pozycjach. W tym przypadku wysyłałem do allegro zmianę ceny, oferty aktualizują się poprawnie w allegro ale w sello zostaje stara cena. Tak samo przy aktualizacji ilości. Podczas aktualizacji ofert sello pracowało tylko na jednym komputerze, restart bazy danych nie pomaga, restart komputera tak samo. Przeglądałem inne posty z tym związane ale żaden nie przyniósł mi wyjaśnienia, oferty z błędem są aktywne, nie są powiązane z żadnym towarem, nie są zablokowane na innym stanowisku (bo tylko jedna instancja sello działa). Oferty z błędem były wystawiane przez sello wraz z innymi w paczkach po 100-150 i jakoś ten błąd wyskakuje dla losowych ofert ale jak już dla jakieś wyskoczy to nie można się go pozbyć. Sello 1.38.0 Edytowane 31 Sierpnia 2021 przez Grzegorz Kulig 1 Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 784 Napisano 1 Września 2021 Udostępnij Napisano 1 Września 2021 w Jak pozbyć się błędu pytajnika podczas aktualizacji/pobierania ofert 20 godzin temu, Grzegorz Kulig napisał: Podczas aktualizacji ofert sello pracowało tylko na jednym komputerze, restart bazy danych nie pomaga, restart komputera tak samo. Czy po takim restarcie błędy pojawiają się przy tych samych aukcjach? Czy są to różne aukcje? Czy po restarcie i wybraniu z menu kontekstowego opcji pobrania pełnych danych oferty również występuje ten błąd? Cytuj Link to postu
Dominik kidl 78 Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 w Jak pozbyć się błędu pytajnika podczas aktualizacji/pobierania ofert U nas czasem pojawiają się tego typu błędy. Zazwyczaj dzieje się tak, gdy proces Sello zawiesi się. W Menedżerze zadań są widoczne wtedy dwa procesy Sello, choć program jest uruchomiony tylko jeden. Wyłączam wtedy Sello i wymuszam zamknięcie procesu, który nadal wisi. To zazwyczaj pomaga. W ostateczności restart serwera załatwia sprawę. Sporadycznie zdarzało się, że po wspomnianych czynnościach, na tych samych ofertach błąd "?" powracał. Jeśli tak było, to często okazywało się, że pomimo wyświetlania informacji o błędzie, wszystkie aktualizacje i pobierania przeszły prawidłowo, więc po prostu usuwam informację o błędzie i o nim zapominam 1 Cytuj Link to postu
HotKey . 249 Napisano 9 Września 2021 Udostępnij Napisano 9 Września 2021 w Jak pozbyć się błędu pytajnika podczas aktualizacji/pobierania ofert Ja mam taki błąd w paczkach. Obserwuję, że pojawia się on, gdy jednocześnie robię kilka rzeczy na raz typu:'- pakowanie - fakturowanie - aktualizowanie statusów w serwisie Allegro. Takie mam wrażenie. Nie wiem skąd się biorą, ale w paczkach jak kliknę na "wyślij statusy do Allegro ponownie" to za drugim razem przechodzą. Tak jakby były to jakieś oznaczenia błędów komunikacji z serwisem Allegro, tak podejrzewam. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 784 Napisano 9 Września 2021 Udostępnij Napisano 9 Września 2021 w Jak pozbyć się błędu pytajnika podczas aktualizacji/pobierania ofert Raczej są to błędy wzajemnego blokowania się synchronizacji na dostępie do tych samych danych np transakcji lub paczki. Mechanizm blokad działa tak, że jeśli np fakturowanie zablokuje sobie na chwilę transakcję bo tworzy dokument i musi w tej transakcji odnotować numer dokumentu itd, to np pobieranie danych tej transakcji odbije się od blokady, zaczeka chwilkę, spróbuje ponownie. W takim przypadku gdy tworzenie dokumentów z jakiegoś powodu przytrzyma blokadę zbyt długo może pojawić się błąd w raporcie zwrócony przez synchronizację która jako druga próbuje uzyskać dostęp i komunikat ten jest raczej czytelny (nie można zablokować obiektu). Problem z ? pojawia się prawdopodobnie wtedy, kiedy mechanizm synchronizacji np numerów do Allegro blokuje sobie paczkę, zaś np wystawianie dokumentu blokuje sobie transakcję. Z założenia są to dwa zupełnie inne obiekty w Sello więc blokady tutaj nie kolidują ze sobą. Niestety przez zawiłość mechanizmów i powiązań pomiędzy paczkami i transakcjami okazuje się, że paczka aktualizując swój status (że numer nadawczy został wysłany do Allegro) aktualizuje pod spodem również transakcję - która jest zablokowana przez synchronizację z Subiektem. Wtedy prawdopodobnie do gry wchodzi nie tyle blokada Sello co po prostu serwer SQL nie pozwala na edycję tego samego rekordu w bazie i rzuca jakimś mało przyjaznym błędem - ten zostaje przetłumaczony jako błąd bez dodatkowych parametrów i pojawia się znak zapytania. To jest tylko najprostszy scenariusz, który niekoniecznie występuje ale przyczyna powstawania tego błędy będzie podobna. Jest to niestety trudne do poprawienia bo to są bardzo odległe od siebie mechanizmy i potrzebna jest dość duża refaktoryzacja działania całego powiązania transakcja-paczka-email. 1 Cytuj Link to postu
Dominik kidl 78 Napisano 9 Września 2021 Udostępnij Napisano 9 Września 2021 w Jak pozbyć się błędu pytajnika podczas aktualizacji/pobierania ofert 34 minuty temu, Bartosz Rosa napisał: Problem z ? pojawia się prawdopodobnie wtedy, kiedy mechanizm synchronizacji np numerów do Allegro blokuje sobie paczkę, zaś np wystawianie dokumentu blokuje sobie transakcję. Z założenia są to dwa zupełnie inne obiekty w Sello więc blokady tutaj nie kolidują ze sobą. Niestety przez zawiłość mechanizmów i powiązań pomiędzy paczkami i transakcjami okazuje się, że paczka aktualizując swój status (że numer nadawczy został wysłany do Allegro) aktualizuje pod spodem również transakcję - która jest zablokowana przez synchronizację z Subiektem. Wtedy prawdopodobnie do gry wchodzi nie tyle blokada Sello co po prostu serwer SQL nie pozwala na edycję tego samego rekordu w bazie i rzuca jakimś mało przyjaznym błędem - ten zostaje przetłumaczony jako błąd bez dodatkowych parametrów i pojawia się znak zapytania. A w przypadku ofert? W jakich przypadkach może się pojawiać błąd ze znakiem zapytania? Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 784 Napisano 9 Września 2021 Udostępnij Napisano 9 Września 2021 w Jak pozbyć się błędu pytajnika podczas aktualizacji/pobierania ofert Tutaj takiego mocnego powiązania jak pomiędzy transakcją i paczką nie ma, chyba, że chodzi o e-mail podpięty do aukcji, ale to musiałaby następować jakaś operacja na mailu, typu powiązywanie go z czymś innym, albo jest to wynik innego problemu (ten wiszący proces Sello). Cytuj Link to postu
HotKey . 249 Napisano 10 Września 2021 Udostępnij Napisano 10 Września 2021 w Jak pozbyć się błędu pytajnika podczas aktualizacji/pobierania ofert 23 godziny temu, Bartosz Rosa napisał: (ten wiszący proces Sello). W topologii z Serwerem Sello - często Sello się zawiesza na serwerze. Niestety do dzisiaj nie znana jest przyczyna. Z moich obserwacji zawieszenia następują w okolicach pobierania i wysyłania danych do zewnęrznych systemów. W czasie zawieszenia się Sello kliknięcie na przycisk RAPORTY nie otwiera okna raportów, a wszyskie "wiatraczki" kręcą się jakby się wszystko synchronizowało w nieskońconość. Wówczas mam często znaki zapytania w Transakcjach. Wylogowuję wówczas użytkownika z serwera oraz loguję się ponownie. Jak ręką odjął. Zaś znaki zapytania w PACZKACH pojawiają się odkąd używamy WzA codziennie. Cóż, ten typ tak ma. Resetowanie serwera jest niezwykle kłopotliwe jak admin serwera np. gania się z kurierami pod paczkomatem i w tym czasie zawiesi się Sello, to jest kłopot, wiele transakcji się nie aktualizuje i są znaki zapytania pakowacze nie mogą niektorych transakcji spakować. Cytuj Link to postu
HotKey . 249 Napisano 12 Września 2021 Udostępnij Napisano 12 Września 2021 w Jak pozbyć się błędu pytajnika podczas aktualizacji/pobierania ofert W dniu 10.09.2021 o 12:52, HotKey . napisał: W topologii z Serwerem Sello - często Sello się zawiesza na serwerze. Niestety do dzisiaj nie znana jest przyczyna. Z moich obserwacji zawieszenia następują w okolicach pobierania i wysyłania danych do zewnęrznych systemów. W czasie zawieszenia się Sello kliknięcie na przycisk RAPORTY nie otwiera okna raportów, a wszyskie "wiatraczki" kręcą się jakby się wszystko synchronizowało w nieskońconość. Wówczas mam często znaki zapytania w Transakcjach. Wylogowuję wówczas użytkownika z serwera oraz loguję się ponownie. Jak ręką odjął. Zaś znaki zapytania w PACZKACH pojawiają się odkąd używamy WzA codziennie. Dokładnie znów tak samo miałem przed chwilą. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 784 Napisano 13 Września 2021 Udostępnij Napisano 13 Września 2021 w Jak pozbyć się błędu pytajnika podczas aktualizacji/pobierania ofert Jak często ustawione są poszczególne synchronizacje? Może spróbować zmniejszyć trochę ich częstotliwość? Cytuj Link to postu
HotKey . 249 Napisano 14 Września 2021 Udostępnij Napisano 14 Września 2021 w Jak pozbyć się błędu pytajnika podczas aktualizacji/pobierania ofert OK, sprawdzę, możliwe, że im rzadziej tym faktynie mniej Sello się wiesza. Obecnie jest częstotliwość maks. tzn. chyba co minutę. Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.