Skocz do zawartości

Proporcjonalne rozliczenie zaliczki - Subiekt Nexo

Polecane posty

Mam kontrakt podzielony na  5 etapów, I etap to 40% zaliczki, kolejne etapy to dostawy np. 30% po dostawie..., 20% po dostawie... Płatność z faktury zaliczkowej ma być rozliczona z etapami dostaw. 

a)      Płatność zaliczkowa będzie rozliczana poprzez pomniejszenie kwot do wypłaty na podstawie faktur VAT, określonych w pkt. b)- e),

Doszłam jak rozliczyć zaliczkę z pierwszym etapem  - wystawiając jako zaliczkową końcową na 70% zamówienia a kolejne to faktury sprzedaży na pozostałe procenty wartości  zamówienia, ale jak mam rozliczyć płatność zaliczkową z pozostałymi 4 etapami ? Nadmienię, że tylko pierwszy etap jest zaliczkowy, kolejne nie mogą być zaliczkami, bo kontrahent oczekuje faktury VAT.

 

Link to postu

Kontrakt jest na dostawę i montaż urządzeń np. 100 000,00. Płatności rozpisane są w następujący sposób:

1.      Wynagrodzenie zapłacone zostanie w następujący sposób:

a)      Zaliczka 40 % wartości wynagrodzenia netto tj.40 000,00zł (słownie:……………) powiększona o podatek VAT – płatna na podstawie faktury proforma wystawionej przez Wykonawcę po podpisaniu niniejszej umowy i przesłanej Zamawiającemu niezwłocznie po wystawieniu, w terminie 14 dni kalendarzowych licząc od otrzymania przez Zamawiającego faktury proforma. Wykonawca zobowiązany jest w terminie 7 dni od otrzymania zaliczki wystawić i doręczyć Zamawiającemu fakturę dokumentującą otrzymanie zaliczki. Płatność zaliczkowa będzie rozliczana poprzez pomniejszenie kwot do wypłaty na podstawie faktur VAT, określonych w pkt. b)- e),

b)     30 % wartości wynagrodzenia netto tj. 30 000,00 zł (słownie:……………) powiększona o podatek VAT- płatna na podstawie faktury VAT wystawionej przez Wykonawcę po dostawie urządzeń i po podpisaniu protokołu dostawy, o którym mowa w par.2 ust. 5, w terminie 60 dni licząc od dnia wystawienia faktury VAT, z zastrzeżeniem ust.5,

c)      10 % wartości wynagrodzenia netto tj. 10 000,00 zł (słownie:……………) powiększona o podatek VAT- płatna na podstawie faktury VAT wystawionej przez Wykonawcę po wykonaniu i odbiorze przez Zamawiającego (bez uwag) prac wymienionych w ust.3a), w terminie 60 dni licząc od dnia wystawienia  faktury VAT, z zastrzeżeniem ust.5,

d)     10 % wartości wynagrodzenia netto tj. 10 000,00 zł (słownie:……………) powiększona o podatek VAT- płatna na podstawie faktury VAT wystawionej przez Wykonawcę po wykonaniu i odbiorze przez Zamawiającego (bez uwag) prac wymienionych w ust.3b), w terminie 60 dni licząc od dnia wystawienia  faktury VAT, z zastrzeżeniem ust.5,

e)      10 % wartości wynagrodzenia netto tj. 10 000,00 zł (słownie:……………) powiększona o podatek VAT- płatna na podstawie faktury VAT wystawionej przez Wykonawcę po podpisaniu protokołu odbioru końcowego Przedmiotu umowy, o którym mowa w par.4 ust. 6, w terminie 60 dni licząc od dnia wystawienia faktury VAT, z zastrzeżeniem ust.5.

Etapy od b) do e) nie mogą być rozliczane kolejnymi fakturami zaliczkowymi, ponieważ fakturę zaliczkową można wystawić na 30 dni przed otrzymaniem zaliczki a także z powodu tego, że będą protokoły dostaw i odbiorów częściowych

 

Link to postu

Na dokumencie FP można określić kolejne terminy płatności odpowiadające przewidywanym terminom realizacji etapów. Fakturę proforma przekazują Państwo nabywcy, nabywca wpłaca zaliczkę, następnie wystawiają Państwo fakturę zaliczkową do faktury proforma, ale tylko na pierwszą pozycję.

image.png.efd6980ee510a787bdc734712a9b0ee5.png
Kolejne etapy z tego co można wywnioskować, mają być już realizowane, fakturowane dowolnie i płatne w terminie 60 dni od faktury, więc będą Państwo realizować tę fakturę proforma zwykłymi fakturami sprzedaży, czyli jak już dostarczone zostaną maszyny z drugiego etapu i podpisany protokół odbioru mogą Państwo wystawić zwykły dokument FS do FP realizujący drugą pozycję i płatną w terminie 60 dni itd.

 

Jeśli mają Państwo wiedzę, jakie urządzenia będą montowane w 2 etapie, to oczywiście można je podpiąć pod UJ jako materiały lub wydawać dokumentami RW, które można następnie powiązać jako skojarzone z FP lub fakturami za poszczególne etapy – pełna dowolność.

 

Dodatkowo załączam informację, gdzie od 2022 r. będzie można wystawiać faktury 60 dni przed powstaniem obowiązku podatkowego:

Cytat

art. 106i w ust. 7 we wprowadzeniu do wyliczenia wyrazy „30. dnia” zastępuje się wyrazami „60. dnia”;

  • Lubię to 1
Link to postu

Dziękuję za odpowiedź, ale to nadal nie rozwiązuję problemu rozliczenia zaliczki z kolejnymi etapami, ponieważ zgodnie z pańskimi wskazówkami etap I to zaliczka, która jest wartością zamówienia i jakby się rozliczyła, w naszym przypadku  jest to 49 200,00 brutto , a przecież wartość zamówienia to 123 000,00 brutto. Kolejne etapy to faktura sprzedaży na 30% wartości zamówienia ale nie ma żadnego nawiązania do faktury zaliczkowej ani jej rozliczenia. Dotychczas, gdy nie miałam zapisu Płatność zaliczkowa będzie rozliczana poprzez pomniejszenie kwot do wypłaty na podstawie faktur VAT, określonych w pkt. b)- e), w umowie rozliczałam zaliczkę z I etapem ( w załączniku).SKMBT_C284e21111808370.pdfSKMBT_C284e21111808370.pdf

 

Link to postu

Jedyna sensowna możliwość realizacji tego w Subiekcie nexo jest taka, żeby po każdym wpływie wynagrodzenia wystawiać fakturę zaliczkową na wartość otrzymanej wpłaty. Dodatkowo, po każdej dostawie (WZ) można taką WZkę zafakturować fakturą zaliczkową do wydań, która będzie swego rodzaju dowodem na to, że dany etap ma skutek w podatku dochodowym po obu stronach*. Ta faktura będzie albo miała jakąś wartość (jeśli wartość wydanego towaru przewyższy kwotę dotychczas wpłaconej zaliczki), albo będzie zerowa (rozliczona w 100% zaliczką). Ten skutek daje właściwiej sam dokument WZ, ale to już pomijam. Ważne jest, aby już na proformie umieścić konkretne asortymenty (usługi), które będą dostarczane.

 

* - myślę, że właśnie o to chodzi zleceniodawcy. W razie potrzeby można zmodyfikować wzorzec wydruku faktury zaliczkowej do wydań, aby nie drukowało się w tytule słowo "zaliczkowa".

 

Wiem, że nie pomogłem, bo to rozwiązanie i tak nie wykluczy stosowania kolejnych faktur zaliczkowych. Nie da się bowiem w Subiekcie nexo wystawić faktury, która będzie swego rodzaju połączeniem faktury zaliczkowej do wydań i faktury zaliczkowej cząstkowej. Być może jednak zleceniodawca będzie skłonny przyjąć to rozwiązanie, bo praktycznie nic na tym nie straci. 

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...