Skocz do zawartości

Widoczność pola Uwagi na paragonach przy fiskalizacji

Polecane posty

Dzień dobry,
Od kilku miesięcy mamy problem z którym to w żaden sposób nie możemy sobie poradzić. Chodzi o drukowanie pola Uwag na paragonach podczas fiskalizacji na drukarce fiskalnej. 
Na paragonach tworzonych poprzez Sello (załącznik nr 1) uwagi są drukowane na paragonach. Natomiast przy drukowaniu paragonów tworzonych przy pomocy integratora ze sklepem internetowym (załącznik nr 2) tego pola już nie widać. 😑
Oba paragony są tego samego typu (PA), tworzone przez tego samego użytkownika oraz drukowane na tej samej drukarce fiskalnej. Nie potrafimy więc ustalić w czym jest problem. 

nexo1.JPG

nexo2.JPG

nexo3.JPG

Link to postu

1. Ostrzeżenie - Korekta danych dokumentu [Pole własne Description zostanie pominięte. Wartość parametru Description nie spełnia następujących reguł: Dopuszczalne znaki: a-z, A-Z, 0-9, ą, ć, ę, ł, ń, ó, ś, ź, ż, Ą, Ć, Ę, Ł, Ń, Ó, Ś, Ź, Ż,  , ~, !, @, #, $, %, ^, &, *, (, ), _, +, {, }, :, ", |, <, >, ?, -, =, [, ], ;, ', \, ,, ., /, `] 

2. Informacja -  Wizytówka urządzenia: EAO 20...
Wizytówka dokumentu: 27-09-2022 11:35:00-00035

3. Informacja - Operacja powiodła się. 

 

Czyli Panie Mariuszu chyba znalazł Pan powód dla którego pole nie jest drukowane. Dziwi mnie to jedynie to Ostrzeżenie,  bo w tym polu nie ma jakichkolwiek znaków specjalnych. Jest to ciąg kilku cyfr. Na przykład w tym paragonie to jednie "33631"

Link to postu
11 minut temu, Mariusz N. napisał:
22 minuty temu, Daniel Kozłowski napisał:

Czy znak nowej linii będzie niedozwolonym znakiem

Tak.

Uwagi na dokumencie w programach InsERT mogą posiadać z założenia wiele linii, osobiście bym się skłaniał do tego, aby te znaki były usuwane / zastępowane spacjami po stronie programów InsERT.

  • Lubię to 1
Link to postu

Dopytywałem jeszcze administratorów synchronizatora w sprawie braku pola Uwag i używania znaków niedrukowalnych. Administratorzy twierdzą, że problem musi leżeć po stronie Nexo:


"Generalnie samego importu zamówienia do paragonu dokonuje sam Insert, dodatkowo w NEXO nie można dodać innych wartości niż zadeklarowane pola dodatkowe w samym NEXO, zresztą my tego na pewno nie robimy bo wszystko weryfikujemy i sprawdzamy poprawności typów danych, czyli wartość typu integer (liczba całkowita) nie może zawierać znaków ąśćżź czy nowej linii bo jest to po prostu nie możliwe.

 

Naprawdę cieżko powiedzieć co nie działa u Państwa prawidłowo i czego to jest wina. My ze swojej strony korzystamy z API NEXO, to oznacza ze nie możemy zrobić nic na co to API nie pozwoli a więc na co nie pozwoli INSERT. Skoro zamówienie się dodaje to jasnym jest że wszystko robimy prawidłowo i Insert nie może pisać bzdur, że my coś robimy źle bo jeżeli nawet robimy to oni na to pozwalają (wszystko co jest dozwolone nie jest zabronione), jak nie chcą pozwolić żeby programiści robili błędy powinni tego zabronić w NEXO."

Link to postu

Nie dość, że takich bzdur dawno nie czytałem to odpowiedź jest całkowicie nie na temat...

 

Nigdzie nie był nawet sugerowany problem niezgodności typów danych, więc nie wiem po co o tym wspominać... Jeśli dla przykładu integracja utworzy dokument zamówienia liczony od netto, a powinna od brutto, albo ustawi na na pozycji dokumentu niewłaściwą stawkę VAT - na co program Insertu naturalnie pozwoli, bo dlaczego miałby zabronić - to będzie to oznaczało, że integracja zadziałała prawidłowo, a problem leży po stronie programów InsERT ?

 

Odpowiedź w ogóle nie wyjaśnia działania integracji w obszarze, który jest podejrzany, czyli jakie dane / skąd / w jakim formacie trafiają do uwag dokumentu w Subiekcie, a o tym decyduje integracja, a nie programy InsERT...

 

Przed zadaniem pytania należało po prostu sprawdzić opisane podejrzenia - sprawdzić czy uwagi zawierają znaki nowej linii, powinno dać się je uwidocznić przesuwając strzałką kursor do końca tekstu, jeśli jest tam znak końca linii to kursor powinien przejść do nowej linii. Jeśli to nic nie wykaże to należy sprawdzić zawartość uwag poza programem.

Link to postu

Każdy sposób na sprawdzenie czy tekst w uwagach zawiera znaki niewidoczne jest dobry. Jeśli są z tym problemy proszę włączyć zapis danych diagnostycznych w konfiguracji drukarki w SUZ, wykonać wydruk paragonu (paragonów), w których wystąpi opisany problem z uwagami, a następnie przesłać te dane do naszej pomocy technicznej. Wykonamy analizę danych i będzie jasne jakie znaki trafiają do drukarki fiskalnej.

Tutaj jest dokładny opis jak przygotować takie dane.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...