Skocz do zawartości

Cennik - aktualizacja asortymentu

Polecane posty

Witam, 

Czy w w subiekt nexo pro da się zrobić w cennikach tak że jak mam grupę towarową np Przedłużacze i nadam tam rabat np 15% domyślny to potem gdy dodam do tej grupy kolejny towar to on automatycznie w cenniku z racji że znalazł się w grupie Przedłużacze to też będzie miał rabat 15%? Czy trzeba za każdym razem robić to ręcznie w edycji cennika? 

 

Podobna sytuacja gdy mam grupę klientów np Hurtowi i przeniosę klienta z innej grupy do grupy Hurtowi to czy idzie ustawić by cennik Hurtowy przypisał się automatycznie do tego przeniesionego klienta z racji że znalazł się w nowej grupie.

Link to postu
  • 2 tygodnie później...

Cenniki dynamiczne. Są tworzone na podstawie cennika glownego. W cenniku dynamicznym mozemy dodac rabat na poszczegole grupy asortymentu, asotryment z okreslonymi cechami lub indywiduanie na kazda pozycje.

1 Np. okreslamy, ze w cenniku dynamicznym o nazwie Hurtowy (na podstawie cennika glownego) Towar A ma rabat 15% a Towra B ma rabat 10% wzgledem ceny w cenniku glownym.

2 Przypisujemy klientowi cennik dynamiczny w kartotece.

3 Wystawiajac dokument na klienta z cennikiem dynamicznym, subiekt podstawia cene z cennika dynamicznego a tam okreslone jest dzialanie: cennik glowny minus 15% i taka cena pojawi sie na dokumencie.

Jest to bardzo uzyteczne gdyz przy zmianie cen w cenniku glownego nie musimy martwic sie o ceny na cennikach dynamicznych. Jak sama nazwa wskazuje one wyliczaja sie dynamicznie na dokumnecie. Mozemy wiec tworzyc wiele cennikow dynamicznych na okreslone grupy klientow tak aby kazda grupa klientow miala swoje rabaty (lub inne warunki cenowe).

 

Link to postu
  • 2 tygodnie później...
W dniu 18.12.2022 o 13:56, Radosław Szachnowski napisał:

1 Np. okreslamy, ze w cenniku dynamicznym o nazwie Hurtowy (na podstawie cennika glownego) Towar A ma rabat 15% a Towra B ma rabat 10% wzgledem ceny w cenniku glownym.

W którym miejscu można to ustawić?

 

Z tego co widzę w cennikach głównych i dodatkowych dla nowej pozycji ustawia się:

1. podstawę kalkulacji dla towaru, usługi  itp... sposób 

2. Sposób wyliczenia sprzedaży (stała cena, marża, narzut, zysk) 

3. dopuszczalne i domyślne rabaty

4.  koszt dla towaru.

 

Cennik dodatkowy tworzymy na podstawie cennika głównego.

 

Mogę prosić o wskazówki jak to zrobić??

 

EDIT.

Przy tworzeniu cennika jest możliwość dodania towaru, który nabywa ceny sprzedaży z cennika głównego. Natomiast dodając nową pozycję po utworzeniu cennika cena sprzedaży jest 0 

 

Edytowane przez Krzysztof Bojakowski
Link to postu
W dniu 8.12.2022 o 12:47, Artur Dąbek napisał:

Czy w w subiekt nexo pro da się zrobić w cennikach tak że jak mam grupę towarową np Przedłużacze i nadam tam rabat np 15% domyślny to potem gdy dodam do tej grupy kolejny towar to on automatycznie w cenniku z racji że znalazł się w grupie Przedłużacze to też będzie miał rabat 15%?

Tak, służą do tego zestawy cenowe: https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/6774,subiekt-nexo-–-jak-utworzyc-zestaw-cenowy.html

Link to postu

Witam.

 

Zainteresował mnie ten temat. Używamy Subiekta od ponad dwudziestu lat. Za każdym razem przygotowujemy 3 cenniki.

  • Ceny fabryczne producenta (Detal)
  • Ceny dla wykonawców (Wykonawcy)
  • Ceny dla sklepów i hurtowni (Hurt)

Oczywiście potem przypisujemy odpowiednie ceny dla określonych grup klientów. Rozwiązania, o których tu czytam są super, ale mam pewną zagwozdkę.

Jeżeli kupujemy towar od producenta A i u niego mamy rabat np. 20%, a u drugiego producenta B np. 30% to jak mam przypisać w cenniku dynamicznym różne rabaty dla różnych producentów lub grup towarowych?

W naszej firmie handlujemy między innymi kołkami np. ramowymi. Znajdują się one w jednej grupie : Mocowania ramowe. Mamy wiele pozycji od różnych producentów. Jak rozwiązać taki problem?

Gdyby udało się to jakoś zrealizować to byłoby to super ułatwienie do późniejszej synchronizacji z internetowym Shopgoldem.

 

Panie Jacku. Liczę na Pana. Reputacją przebił Pan kolegę Daniela :) więc liczę też na Pana Daniela :) 

Link to postu

No właśnie. Może to jest temat, który warto byłoby pociągnąć. Moim zdaniem logika jest dość oczywista.

 

Nawet jeżeli będziemy mieli sto cenników to i tak konkretny towar kupujemy za konkretną cenę. Jeżeli więc dostajemy od producenta nowy cennik to w Nexo powinno być coś w rodzaju zakładki, gdzie będzie tabela z towarami (oczywiście z filtrami) i tam na zasadzie obsługi excella wprowadzamy sobie z palca lub automatycznie aktualne ceny. Następnie robimy "aktualizację" cen i we wszystkich cennikach mamy poprawione ceny. Proste i szybkie.

 

W tej chwili trzeba albo wejść na każdy pojedynczy towar i tam kliknąć milion razy, albo wejść w cennik, zmienić podstawę kalkulacji, następnie zapisać cennik. Potem musimy "przepisać cenę kalkulacji jako cenę ewidencyjną", a na końcu kliknąć "Aktualizuj". To bez sensu.

 

Może dobrym rozwiązaniem byłoby ustawienie "Deklarowanej ceny" jako ceny ewidencyjnej i na tej podstawie po tylko jednej zmianie ceny, automatycznie była ona aktualizowana we wszystkich cennikach. W cennikach przecież nie ma możliwości uwzględnienia tej ceny w "Sposobie wyliczenia podstawy kalkulacji".

 

Jeśli ktoś ma bazę kilkuset towarów to może nie jest to wielki problem. W naszej bazie wpisanych jest już kilkanaście tysięcy, a co tydzień dochodzą nowe.

Link to postu
8 godzin temu, Robert Schmidt napisał:

No właśnie. Może to jest temat, który warto byłoby pociągnąć. Moim zdaniem logika jest dość oczywista.

 

Nawet jeżeli będziemy mieli sto cenników to i tak konkretny towar kupujemy za konkretną cenę. Jeżeli więc dostajemy od producenta nowy cennik to w Nexo powinno być coś w rodzaju zakładki, gdzie będzie tabela z towarami (oczywiście z filtrami) i tam na zasadzie obsługi excella wprowadzamy sobie z palca lub automatycznie aktualne ceny. Następnie robimy "aktualizację" cen i we wszystkich cennikach mamy poprawione ceny. Proste i szybkie.

 

W tej chwili trzeba albo wejść na każdy pojedynczy towar i tam kliknąć milion razy, albo wejść w cennik, zmienić podstawę kalkulacji, następnie zapisać cennik. Potem musimy "przepisać cenę kalkulacji jako cenę ewidencyjną", a na końcu kliknąć "Aktualizuj". To bez sensu.

 

Może dobrym rozwiązaniem byłoby ustawienie "Deklarowanej ceny" jako ceny ewidencyjnej i na tej podstawie po tylko jednej zmianie ceny, automatycznie była ona aktualizowana we wszystkich cennikach. W cennikach przecież nie ma możliwości uwzględnienia tej ceny w "Sposobie wyliczenia podstawy kalkulacji".

 

Jeśli ktoś ma bazę kilkuset towarów to może nie jest to wielki problem. W naszej bazie wpisanych jest już kilkanaście tysięcy, a co tydzień dochodzą nowe.

Dzień dobry, proszę o doprecyzowanie opisywanego scenariusza, wykorzystując przy tym np. przykładowe dane (ceny, towary, dokumenty).

Edytowane przez Arkadiusz Cieśla
Link to postu

Dzień dobry.

 

Widzę to tak. 

 

Pierwszy sposób to dodanie obligatoryjnie CENNIKA ZAKUPU. Przychodzi do mnie przedstawiciel handlowy i ogłasza radosną nowinę o podwyżkach. Otwieram CENNIK ZAKUPU i z palca, albo z kopiuj-wklej z excella wprowadzam nowe ceny. Oczywiście można tu pomyśleć o wprowadzeniu możliwości pól wyboru np. w kolumnach CENNIK A -  licz marżę, narzut lub kwotę itd.

Po wprowadzeniu cen zakupu klikamy zapisz i cały proces wprowadzania nowych cen zakupu trwa kilkanaście minut. Odpowiednie ustawienia w kartotekach przeliczają resztę.

1768936774_Cennikzakupu.thumb.png.dff7277f2aa1fd909f873358df81e7a9.png

 

Drugi sposób to wejście w kartotekę konkretnego dostawcy. Tam w zakładce Handel mamy wykaz towarów jakie od niego kupujemy. Wprowadzamy nowe ceny zakupu (Deklarowana cena), które od razu są cenami kartotekowymi. Oczywiście dany towar może być dostarczany przez kilku dostawców. Wtedy wchodząc na kartotekę Dostawcy X przypisujemy cenę zakupu od Dostawcy X, a w kartotece Dostawcy Y przypisujemy cenę zakupu od Dostawcy Y. Jeżeli w kartotece zdefiniowano kilku dostawców to towar powinien pojawić się w kartotece każdego z nich (Sprawdziłem). 

Taki mechanizm "nie gryzłby" się z innymi mechanizmami np. wyborem najtańszego dostawcy podczas składania zamówienia.

2007952871_Cennikzakupuperdostawca.thumb.png.2ace8032982e53ccdfa9d152972c1268.png

 

 

Pozdrawiam, Prezes Bercik

 

 

Link to postu

Dzień dobry

 

Używamy Waszych programów od ponad dwudziestu lat, w obu naszych firmach. Chociaż je uwielbiamy być może po prostu nie znamy pewnych mechanizmów.

 

Proszę zatem podpowiedzieć najprostszą Państwa zdaniem metodę na wprowadzenie kilkunastu tysięcy cen dla trzech poziomów cenników. Niestety ostatnimi czasy u prawie wszystkich dostawców zmiany cen zdarzają się kilka razy w roku. 

 

My po prostu przedstawiliśmy dwa sposoby, które nie dość, że byłyby najprostsze to jednocześnie najszybsze. Nawet jeżeli z jakiegoś powodu użycie excella jest niemożliwe w tych przypadkach, to dla wprawnego użytkownika wklepanie z palca dużej ilości danych bez patrzenia na klawiaturę jest bardzo proste i szybkie.

Być może programistycznie jest to trudne do wykonania, a być może rzeczywiście coś robimy źle. Może jednak takie zmiany ułatwiłyby pracę wielu użytkownikom i uatrakcyjniły Nexo dla nowych klientów.

 

Odpowiadając bezpośrednio na Pana pytanie o potrzebę : ułatwienie i przyspieszenie pracy.

 

Pozdrawiam, Prezes Bercik

Link to postu
1 godzinę temu, Robert Schmidt napisał:

Proszę zatem podpowiedzieć najprostszą Państwa zdaniem metodę na wprowadzenie kilkunastu tysięcy cen dla trzech poziomów cenników. Niestety ostatnimi czasy u prawie wszystkich dostawców zmiany cen zdarzają się kilka razy w roku. 

Mogę zaproponować utworzenie nowego cennika głównego, który może być źródłem podpowiadanych cen na fakturze zakupu.

cennik.thumb.png.307622ac26a1b8177fb67e622084677b.png

Link to postu

Dziękuję za odpowiedź. Przetestowałem Pańską propozycję i niestety albo nie kumam mechanizmu, albo to nie jest to.

 

Wybrałem sobie towar. Specjalnie wprowadziłem inną cenę ewidencyjną i inną deklarowaną przez producenta (dostawcę). Podczas próby przyjęcia faktury zakupu pojawiło mi się okienko jak w załączniku. 484213118_cenazakupu.thumb.png.ae5b23b11f31e9230d241f5fec9d7671.png

 

Cena zakupu zaciągana jest według mnie prawidłowo (2 zł) podczas wprowadzania faktury. Tylko jak to się ma do ceny ewidencyjnej? Przecież to ona chyba jest brana pod uwagę przy obliczaniu cen sprzedaży i generowaniu na tej podstawie ofert i cenników?

 

Poza tym stworzenie kolejnego cennika (taka była moja propozycja :) ) jeżeli nie uprościcie mechanizmu przeliczania nic nie zmienia, ponieważ nadal chodzi o sposób wprowadzania i aktualizowania nowych cen. Jak już kiedyś rozmawialiśmy na forum nasza firma i pewnie większość firm dostaje od różnych producentów różne rabaty. Nie ma więc możliwości stworzenia cenników dla różnych grup klientów (u nas trzech) na podstawie jednego głównego. Powiedzmy cena hurtowa : 20% od cennika głównego. Od jednego dostawcy mamy rabat 20%, a od innego 40%. 

 

Więc jeszcze raz powtórzę. Oczywiście mogę się mylić, ale gdybyście w mechanizmie wyliczania cen dodali możliwość wyboru "Na podstawie deklarowanej ceny" przelicz wszystkie cenniki to wystarczyłoby tylko wejść w kartotekę dostawcy, w zakładce "Handel" wprowadzić nowe ceny podane przez dostawcę i kliknąć przycisk Aktualizuj. Parametry zdefiniowane w kartotekach towarowych "wiedziałyby", że dla konkretnego towaru (uwzględnione rabaty od głównego cennika dostawcy) trzeba przeliczyć taką, a taką marżę dla różnych poziomów (cenników).

 

Link to postu
14 godzin temu, Robert Schmidt napisał:

484213118_cenazakupu.thumb.png.ae5b23b11f31e9230d241f5fec9d7671.png

 

Cena zakupu zaciągana jest według mnie prawidłowo (2 zł) podczas wprowadzania faktury. Tylko jak to się ma do ceny ewidencyjnej? Przecież to ona chyba jest brana pod uwagę przy obliczaniu cen sprzedaży i generowaniu na tej podstawie ofert i cenników?

Cena ewidencyjna w tym miejscu jest poglądowa.
 

14 godzin temu, Robert Schmidt napisał:

Cena zakupu zaciągana jest według mnie prawidłowo (2 zł) podczas wprowadzania faktury. Tylko jak to się ma do ceny ewidencyjnej? Przecież to ona chyba jest brana pod uwagę przy obliczaniu cen sprzedaży i generowaniu na tej podstawie ofert i cenników?

 

14 godzin temu, Robert Schmidt napisał:

Poza tym stworzenie kolejnego cennika (taka była moja propozycja :) ) jeżeli nie uprościcie mechanizmu przeliczania nic nie zmienia, ponieważ nadal chodzi o sposób wprowadzania i aktualizowania nowych cen. Jak już kiedyś rozmawialiśmy na forum nasza firma i pewnie większość firm dostaje od różnych producentów różne rabaty. Nie ma więc możliwości stworzenia cenników dla różnych grup klientów (u nas trzech) na podstawie jednego głównego. Powiedzmy cena hurtowa : 20% od cennika głównego. Od jednego dostawcy mamy rabat 20%, a od innego 40%. 

To zależy jaką podstawę kalkulacji wskaże Pan w cenniku sprzedaży. Oczywiście może to być cena ewidencyjna, jednakże polecam zapoznać się z możliwościami programu w tym zakresie. 

 

Dopytam jeszcze, czy otrzymuje Pan od dostawców cennik obowiązujący od np. następnego m/ca (np. jako excel) i chce Pan zaktualizować dane o cenach deklarowanych w kartotece Asortymentu, albo ewentualnie w cenniku z cenami zakupu. Czy może na podstawie wprowadzanych już dokumentów zakupu? 

Edytowane przez Arkadiusz Cieśla
Link to postu

Wiem, że dużo pracy włożyliście w cenniki i mają one duże możliwości, ale poziom skomplikowania jest bardzo duży. Szczególnie przy wielu dostawcach i różnych grupach rabatowych w ramach jednego dostawcy. Proszę o opublikowanie scenariusza jak skonfigurować cenniki zakupu od dostawy A gdzie są rabaty np. 20%, 25% , 30 % Dostawca B rabaty: 17%, 22%, 32%  z czego dostawca B oferuje cennik tylko w EURO. I jak to zrobić żeby po aktualizacji za pomocą schowka z excela wgrać do cennika zakupu i zaktualizować cenniki sprzedaży detaliczny i hurtowy w krótkim czasie. Jeśli jest to trudne, to znaczy, że cenniki są do poprawy bo 9/10 użytkowników nie umie skorzystać z możliwości.

Link to postu

W sprawie automatycznego wyliczania cen sprzedaży po zmianie SRP dostawcy:

 

1. W cennikach przydałby się plugin wyliczania podstawy kalkulacji na podstawie deklarowanej ceny podstawowego dostawcy.

2. Przydałaby się również możliwość aktualizacji cen deklarowanych na podstawie faktury zakupu, jak również wklejanie pozycji z Excela do tabel z deklarowanymi cenami.

3. W zestawach cenowych przydałoby się filtrowanie po podmiocie podstawowego dostawcy.

 

Obecnie można dla każdego dostawcy utworzyć cennik główny i w nim uzupełniać SRP poszczególnych produktów (produkty pozostałych dostawców ustawić na 0). Następnie w dynamicznym cenniku sprzedaży utworzyć zestawy cenowe gdzie za pomocą grup/cech można przypisać konkretny cennik SRP i rabat do poszczególnych zestawów. Tym sposobem, przypisując poszczególnym asortymentom cechy "Dostawca A", "Dostawca B" oraz grupy można osiągnąć automatyczne wyliczanie cen sprzedaży na podstawie SRP konkretnego dostawcy i grupy.

Link to postu

Dziękuję za wszystkie przekazane informacje.

W dniu 7.01.2023 o 19:47, Jacek Izydorczyk napisał:

1. W cennikach przydałby się plugin wyliczania podstawy kalkulacji na podstawie deklarowanej ceny podstawowego dostawcy.

 

W dniu 4.01.2023 o 18:22, Robert Schmidt napisał:

Więc jeszcze raz powtórzę. Oczywiście mogę się mylić, ale gdybyście w mechanizmie wyliczania cen dodali możliwość wyboru "Na podstawie deklarowanej ceny" przelicz wszystkie cenniki to wystarczyłoby tylko wejść w kartotekę dostawcy, w zakładce "Handel" wprowadzić nowe ceny podane przez dostawcę i kliknąć przycisk Aktualizuj. Parametry zdefiniowane w kartotekach towarowych "wiedziałyby", że dla konkretnego towaru (uwzględnione rabaty od głównego cennika dostawcy) trzeba przeliczyć taką, a taką marżę dla różnych poziomów (cenników).

Zapisaliśmy tę sugestię, aczkolwiek bez określonego terminu realizacji. 

W dniu 7.01.2023 o 19:47, Jacek Izydorczyk napisał:

2. Przydałaby się również możliwość aktualizacji cen deklarowanych na podstawie faktury zakupu, jak również wklejanie pozycji z Excela do tabel z deklarowanymi cenami.

Zapisaliśmy również te sugestie.

W dniu 7.01.2023 o 19:47, Jacek Izydorczyk napisał:

3. W zestawach cenowych przydałoby się filtrowanie po podmiocie podstawowego dostawcy.

 

Mamy już odnotowaną taką potrzebę.

W dniu 5.01.2023 o 20:58, Paweł Socha napisał:

Proszę o opublikowanie scenariusza jak skonfigurować cenniki zakupu od dostawy A gdzie są rabaty np. 20%, 25% , 30 % Dostawca B rabaty: 17%, 22%, 32%  z czego dostawca B oferuje cennik tylko w EURO

Do wprowadzania tego typu informacji są przeznaczone odpowiednie pola w kartotece asortymentu.


dostawca.thumb.png.6a090292a3e9a78466edca181830e481.png

W dniu 5.01.2023 o 20:58, Paweł Socha napisał:

I jak to zrobić żeby po aktualizacji za pomocą schowka z excela wgrać do cennika zakupu i zaktualizować cenniki sprzedaży detaliczny i hurtowy w krótkim czasie. 

Proszę opisać, jaką czynność w programie ma Pan na myśli pisząc "aktualizacja".

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...