Skocz do zawartości

Problem z dodaniem roku obrotowego i planu kont.

Polecane posty

Dzień dobry, problem jest nam znany i jest w trakcie analizy. Na ten moment mogę zalecić następujące czynności:
1. Restart SQL Servera i ponowna próba utworzenia roku obrachunkowego: Jak zresetować SQL Server? Jeśli ta operacja nie pomoże, proszę wykonać krok 2.

2. Zwiększenie timeout i ponowna próba utworzenia okresu obrachunkowego. Jeśli ta operacja nie pomoże, proszę wykonać krok 3.

3. Odbudowa statystyk i indeksów na problematycznych bazach danych i ponownie ponowienie procesu otwierania nowego roku obrachunkowego. Jeśli ta operacja nie pomoże, proszę wykonać krok 4.

4. Archiwizacja problematycznego podmiotu i dearchiwizacja do nowej nazwy, wpisując np. "TEST". Na tak utworzonym podmiocie o nazwie TEST proszę spróbować założyć nowy okres obrachunkowy. Jeżeli to nie pomoże proszę spróbować wykonać tę operację na innym komputerze po wcześniejszej instalacji programu.

 

Edytowane przez Arkadiusz Cieśla
Link to postu

Znalazłem chyba sposób na ten błąd, zakładam że osoby które tutaj się zgłaszają korzystają z Biura GT. Ja postanowiłem problematyczne podmioty uruchomić w tradycyjny sposób, czyli uruchamiając Rewizora i wybierając podmiot (bez Biura GT). Ta metoda pozwoliła mi otworzyć nowy rok z możliwością skopiowania planu kont z poprzedniego roku.

 

 

Wygląda na to że problem nie jest w bazie danych tylko w programie Biuro GT, który coś blokuje jak uruchamia się podmiot przez Biuro GT.

Edytowane przez Mariusz K.
  • Dziękuję 1
Link to postu
37 minut temu, Mariusz K. napisał:

Znalazłem chyba sposób na ten błąd, zakładam że osoby które tutaj się zgłaszają korzystają z Biura GT. Ja postanowiłem problematyczne podmioty uruchomić w tradycyjny sposób, czyli uruchamiając Rewizora i wybierając podmiot. Ta metoda pozwoliła mi otworzyć nowy rok z możliwością skopiowania planu kont z poprzedniego roku.

A ja bym na to nie wpadła.
Ale pomogło. Wszystko mi przetworzyło i mogę pracować.

Dzięki bardzo za pomoc.

1 godzinę temu, Arkadiusz Cieśla napisał:

Czy jest Pani w stanie udostępnić nam jedną z takich problematycznych baz?

Zaraz wyślę bazę, abyście mogli to sprawdzić.

Link to postu
47 minut temu, Mariusz K. napisał:

Znalazłem chyba sposób na ten błąd, zakładam że osoby które tutaj się zgłaszają korzystają z Biura GT. Ja postanowiłem problematyczne podmioty uruchomić w tradycyjny sposób, czyli uruchamiając Rewizora i wybierając podmiot (bez Biura GT). Ta metoda pozwoliła mi otworzyć nowy rok z możliwością skopiowania planu kont z poprzedniego roku.

 

 

Wygląda na to że problem nie jest w bazie danych tylko w programie Biuro GT, który coś blokuje jak uruchamia się podmiot przez Biuro GT.

 

Potwierdzam. 

Przy uruchomieniu bezpośrednio przez Rewizor jest aktywne pole "Przenieś definicje sprawozdań własnych" i zakłada się nowy rok.

Dziękuje.

 

 

Link to postu
  • 2 tygodnie później...
W dniu 3.02.2023 o 11:01, Mariusz K. napisał:

Znalazłem chyba sposób na ten błąd, zakładam że osoby które tutaj się zgłaszają korzystają z Biura GT. Ja postanowiłem problematyczne podmioty uruchomić w tradycyjny sposób, czyli uruchamiając Rewizora i wybierając podmiot (bez Biura GT). Ta metoda pozwoliła mi otworzyć nowy rok z możliwością skopiowania planu kont z poprzedniego roku.

W moim przypadku ten sposób zadziałał.

Link to postu
  • 10 miesięcy temu...
W dniu 3.02.2023 o 08:31, Arkadiusz Cieśla napisał:

Dzień dobry, problem jest nam znany i jest w trakcie analizy. Na ten moment mogę zalecić następujące czynności:
1. Restart SQL Servera i ponowna próba utworzenia roku obrachunkowego: Jak zresetować SQL Server? Jeśli ta operacja nie pomoże, proszę wykonać krok 2.

2. Zwiększenie timeout i ponowna próba utworzenia okresu obrachunkowego. Jeśli ta operacja nie pomoże, proszę wykonać krok 3.

3. Odbudowa statystyk i indeksów na problematycznych bazach danych i ponownie ponowienie procesu otwierania nowego roku obrachunkowego. Jeśli ta operacja nie pomoże, proszę wykonać krok 4.

4. Archiwizacja problematycznego podmiotu i dearchiwizacja do nowej nazwy, wpisując np. "TEST". Na tak utworzonym podmiocie o nazwie TEST proszę spróbować założyć nowy okres obrachunkowy. Jeżeli to nie pomoże proszę spróbować wykonać tę operację na innym komputerze po wcześniejszej instalacji programu.

 

Dzień dobry,

czy możliwe jest, że w tym roku błąd także się pojawił? Czy przyczyny mam szukać po swojej stronie?

 

Pytam, ponieważ mam dokładnie taki sam problem jak wskazany w tym temacie, tj. zawieszanie generowania nowego roku obrotowego na etapie generowania planu kont.

Ww. kroki nie pomogły z rozwiązaniem problemu.

 

Jeśli tworzę rok bez przenoszenia planu kont, to wszystko jest ok.

 

Wersja 1.78 HF2 (1.7802.2.5900)

 

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź.

 

image.thumb.png.83841b5be1cb39eb155daf8516d76e9c.png

Link to postu
Godzinę temu, Arkadiusz Cieśla napisał:

Przy rozbudowanym planie kont, ta operacja może potrwać dłużej (w niektórych przypadkach do kilku godzin).

Nawet przy podmiotach z "małym" planem kont jest ten sam problem.

W poprzednich latach, a co więcej nawet w wersji rewizora sprzed 1.78 HF2 wszystko generowało się jak należy.

I trwało to co najwyżej 3 min.

Edytowane przez Tomasz Cichoń
Link to postu
10 minut temu, Tomasz Cichoń napisał:

Nie. Program się zawiesza, a nowy rok się nie pojawia.

W takim razie poprosimy o przesłanie jednej bazy danych do analizy. Może to być baza z "małym planem kont", w której zakładanie roku obrotowego powinno trwać krócej. Bazę proszę wysłać korzystając z numeru zgłoszenia INS-24126888. 

Link to postu
  • 3 tygodnie później...

Przy otwieraniu nowego roku 2024, podczas procesu - zatrzymuje się generowaniu planu kont. Dokładnie taki sam komunikat jak powyżej u p.Tomasza Cichoń. 

Udało się utworzyć nowy rok, bez przenoszenia planu kont - właściwie od ręki. Przy czym teraz nie można tego roku usunąć (mimo braku zapisów księgowych). 

Pojawia się komunikat "Wymagany jest wyłączny dostęp do podmiotu. Zamknij inne aplikacje podłączone do bazy danych podmiotu" 

Praca na zdalnym pulpicie, nie widać żadnych osób podłączonych. 

W firmie działają 2 systemy - Rewizor oraz Subiekt GT. Czy jest możliwe, że wspólna baza rozrachunków uniemożliwia usunięcie tego 2024 roku?

 

Link to postu
W dniu 5.02.2024 o 19:00, Anna Pozorska napisał:

Przy otwieraniu nowego roku 2024, podczas procesu - zatrzymuje się generowaniu planu kont.

Należy sprawdzić czy rzeczywiście program przestał pracować, czy jednak pracuje tylko zajmuje mu to dużo więcej czasu. Dodam, że nie trafiłem jeszcze w tym roku na problem z otwieraniem nowego roku obrotowego.

 

W dniu 5.02.2024 o 19:00, Anna Pozorska napisał:

Dokładnie taki sam komunikat jak powyżej u p.Tomasza Cichoń. 

Ja nie widzę żadnego komunikatu programu tylko informację o postępie.

 

W dniu 5.02.2024 o 19:00, Anna Pozorska napisał:

Udało się utworzyć nowy rok, bez przenoszenia planu kont - właściwie od ręki. Przy czym teraz nie można tego roku usunąć (mimo braku zapisów księgowych). 

Pojawia się komunikat "Wymagany jest wyłączny dostęp do podmiotu. Zamknij inne aplikacje podłączone do bazy danych podmiotu" 

Praca na zdalnym pulpicie, nie widać żadnych osób podłączonych. 

To znaczy, że nie sprawdza Pani połączeń z bazą danych podmiotu we właściwy sposób, mogą to być połączenia lokalne z innych stanowisk lub aplikacje działające w tle, do sprawdzenia można wykorzystać program serwisowy i przygotowanie do konwersji.

 

W dniu 5.02.2024 o 19:00, Anna Pozorska napisał:

W firmie działają 2 systemy - Rewizor oraz Subiekt GT. Czy jest możliwe, że wspólna baza rozrachunków uniemożliwia usunięcie tego 2024 roku?

Program wskazał konkretną przyczynę, proszę się zastosować.

Edytowane przez Daniel Kozłowski
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...