Arkadiusz Cieśla 199 Napisano 3 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2023 w Problem z dodaniem roku obrotowego i planu kont. (edytowane) Dzień dobry, problem jest nam znany i jest w trakcie analizy. Na ten moment mogę zalecić następujące czynności: 1. Restart SQL Servera i ponowna próba utworzenia roku obrachunkowego: Jak zresetować SQL Server? Jeśli ta operacja nie pomoże, proszę wykonać krok 2. 2. Zwiększenie timeout i ponowna próba utworzenia okresu obrachunkowego. Jeśli ta operacja nie pomoże, proszę wykonać krok 3. 3. Odbudowa statystyk i indeksów na problematycznych bazach danych i ponownie ponowienie procesu otwierania nowego roku obrachunkowego. Jeśli ta operacja nie pomoże, proszę wykonać krok 4. 4. Archiwizacja problematycznego podmiotu i dearchiwizacja do nowej nazwy, wpisując np. "TEST". Na tak utworzonym podmiocie o nazwie TEST proszę spróbować założyć nowy okres obrachunkowy. Jeżeli to nie pomoże proszę spróbować wykonać tę operację na innym komputerze po wcześniejszej instalacji programu. Edytowane 3 Lutego 2023 przez Arkadiusz Cieśla Link to postu
Agata Ptaszyńska 0 Napisano 3 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2023 w Problem z dodaniem roku obrotowego i planu kont. Niestety, wszystkie etapy zrobione, zero efektu 😥 Link to postu
Arkadiusz Cieśla 199 Napisano 3 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2023 w Problem z dodaniem roku obrotowego i planu kont. Czy jest Pani w stanie udostępnić nam jedną z takich problematycznych baz? W jaki sposób wysłać bazę danych do firmy InsERT? Link to postu
Mariusz K. 4 Napisano 3 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2023 w Problem z dodaniem roku obrotowego i planu kont. (edytowane) Znalazłem chyba sposób na ten błąd, zakładam że osoby które tutaj się zgłaszają korzystają z Biura GT. Ja postanowiłem problematyczne podmioty uruchomić w tradycyjny sposób, czyli uruchamiając Rewizora i wybierając podmiot (bez Biura GT). Ta metoda pozwoliła mi otworzyć nowy rok z możliwością skopiowania planu kont z poprzedniego roku. Wygląda na to że problem nie jest w bazie danych tylko w programie Biuro GT, który coś blokuje jak uruchamia się podmiot przez Biuro GT. Edytowane 3 Lutego 2023 przez Mariusz K. 1 Link to postu
Agata Ptaszyńska 0 Napisano 3 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2023 w Problem z dodaniem roku obrotowego i planu kont. 37 minut temu, Mariusz K. napisał: Znalazłem chyba sposób na ten błąd, zakładam że osoby które tutaj się zgłaszają korzystają z Biura GT. Ja postanowiłem problematyczne podmioty uruchomić w tradycyjny sposób, czyli uruchamiając Rewizora i wybierając podmiot. Ta metoda pozwoliła mi otworzyć nowy rok z możliwością skopiowania planu kont z poprzedniego roku. A ja bym na to nie wpadła. Ale pomogło. Wszystko mi przetworzyło i mogę pracować. Dzięki bardzo za pomoc. 1 godzinę temu, Arkadiusz Cieśla napisał: Czy jest Pani w stanie udostępnić nam jedną z takich problematycznych baz? W jaki sposób wysłać bazę danych do firmy InsERT? Zaraz wyślę bazę, abyście mogli to sprawdzić. Link to postu
Grzegorz Tabaczyński 2 Napisano 3 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2023 w Problem z dodaniem roku obrotowego i planu kont. 47 minut temu, Mariusz K. napisał: Znalazłem chyba sposób na ten błąd, zakładam że osoby które tutaj się zgłaszają korzystają z Biura GT. Ja postanowiłem problematyczne podmioty uruchomić w tradycyjny sposób, czyli uruchamiając Rewizora i wybierając podmiot (bez Biura GT). Ta metoda pozwoliła mi otworzyć nowy rok z możliwością skopiowania planu kont z poprzedniego roku. Wygląda na to że problem nie jest w bazie danych tylko w programie Biuro GT, który coś blokuje jak uruchamia się podmiot przez Biuro GT. Potwierdzam. Przy uruchomieniu bezpośrednio przez Rewizor jest aktywne pole "Przenieś definicje sprawozdań własnych" i zakłada się nowy rok. Dziękuje. Link to postu
Arkadiusz Cieśla 199 Napisano 3 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2023 w Problem z dodaniem roku obrotowego i planu kont. Dziękujemy za przekazywane przez Państwa obserwacje, pomogą one szybciej zlokalizować przyczynę problemu związaną z Biurem GT. 41 minut temu, Agata Ptaszyńska napisał: Zaraz wyślę bazę, abyście mogli to sprawdzić. Dziękuję. Link to postu
Agata Ptaszyńska 0 Napisano 3 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2023 w Problem z dodaniem roku obrotowego i planu kont. 33 minuty temu, Arkadiusz Cieśla napisał: Dziękujemy za przekazywane przez Państwa obserwacje, pomogą one szybciej zlokalizować przyczynę problemu związaną z Biurem GT. Dziękuję. Przepraszam, ale baza jest za duża. Nie mogę wysłać. Link to postu
Jan Kołomański 4 Napisano 6 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2023 w Problem z dodaniem roku obrotowego i planu kont. Jak na razie jeden klient zgłasza problem. Pracuje bez Biura GT. Pomogły 3 pierwsze kroki i operacja otwierania nowego roku wykonywana na serwerze Link to postu
Krzysztof Lasko 72 Napisano 20 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2023 w Problem z dodaniem roku obrotowego i planu kont. W dniu 3.02.2023 o 08:31, Arkadiusz Cieśla napisał: Zwiększenie timeout i ponowna próba utworzenia okresu obrachunkowego. Jeśli ta operacja nie pomoże, proszę wykonać krok 3 Wyłączyłem Timeout ale Rewizor się "powiesił": Link to postu
Krzysztof Lasko 72 Napisano 20 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2023 w Problem z dodaniem roku obrotowego i planu kont. W dniu 3.02.2023 o 11:01, Mariusz K. napisał: Znalazłem chyba sposób na ten błąd, zakładam że osoby które tutaj się zgłaszają korzystają z Biura GT. Ja postanowiłem problematyczne podmioty uruchomić w tradycyjny sposób, czyli uruchamiając Rewizora i wybierając podmiot (bez Biura GT). Ta metoda pozwoliła mi otworzyć nowy rok z możliwością skopiowania planu kont z poprzedniego roku. W moim przypadku ten sposób zadziałał. Link to postu
Daniel Kozłowski 1 173 Napisano 20 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2023 w Problem z dodaniem roku obrotowego i planu kont. Problem został rozpoznany i poprawiony. Link to postu
Tomasz Cichoń 36 Napisano 17 Stycznia Udostępnij Napisano 17 Stycznia w Problem z dodaniem roku obrotowego i planu kont. W dniu 3.02.2023 o 08:31, Arkadiusz Cieśla napisał: Dzień dobry, problem jest nam znany i jest w trakcie analizy. Na ten moment mogę zalecić następujące czynności: 1. Restart SQL Servera i ponowna próba utworzenia roku obrachunkowego: Jak zresetować SQL Server? Jeśli ta operacja nie pomoże, proszę wykonać krok 2. 2. Zwiększenie timeout i ponowna próba utworzenia okresu obrachunkowego. Jeśli ta operacja nie pomoże, proszę wykonać krok 3. 3. Odbudowa statystyk i indeksów na problematycznych bazach danych i ponownie ponowienie procesu otwierania nowego roku obrachunkowego. Jeśli ta operacja nie pomoże, proszę wykonać krok 4. 4. Archiwizacja problematycznego podmiotu i dearchiwizacja do nowej nazwy, wpisując np. "TEST". Na tak utworzonym podmiocie o nazwie TEST proszę spróbować założyć nowy okres obrachunkowy. Jeżeli to nie pomoże proszę spróbować wykonać tę operację na innym komputerze po wcześniejszej instalacji programu. Dzień dobry, czy możliwe jest, że w tym roku błąd także się pojawił? Czy przyczyny mam szukać po swojej stronie? Pytam, ponieważ mam dokładnie taki sam problem jak wskazany w tym temacie, tj. zawieszanie generowania nowego roku obrotowego na etapie generowania planu kont. Ww. kroki nie pomogły z rozwiązaniem problemu. Jeśli tworzę rok bez przenoszenia planu kont, to wszystko jest ok. Wersja 1.78 HF2 (1.7802.2.5900) Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź. Link to postu
Arkadiusz Cieśla 199 Napisano 17 Stycznia Udostępnij Napisano 17 Stycznia w Problem z dodaniem roku obrotowego i planu kont. Przy rozbudowanym planie kont, ta operacja może potrwać dłużej (w niektórych przypadkach do kilku godzin). Link to postu
Tomasz Cichoń 36 Napisano 17 Stycznia Udostępnij Napisano 17 Stycznia w Problem z dodaniem roku obrotowego i planu kont. (edytowane) Godzinę temu, Arkadiusz Cieśla napisał: Przy rozbudowanym planie kont, ta operacja może potrwać dłużej (w niektórych przypadkach do kilku godzin). Nawet przy podmiotach z "małym" planem kont jest ten sam problem. W poprzednich latach, a co więcej nawet w wersji rewizora sprzed 1.78 HF2 wszystko generowało się jak należy. I trwało to co najwyżej 3 min. Edytowane 17 Stycznia przez Tomasz Cichoń Link to postu
Arkadiusz Cieśla 199 Napisano 17 Stycznia Udostępnij Napisano 17 Stycznia w Problem z dodaniem roku obrotowego i planu kont. Proszę jeszcze o informację czy ostatecznie rok obrotowy się zakłada? Link to postu
Tomasz Cichoń 36 Napisano 17 Stycznia Udostępnij Napisano 17 Stycznia w Problem z dodaniem roku obrotowego i planu kont. 5 minut temu, Arkadiusz Cieśla napisał: Proszę jeszcze o informację czy ostatecznie rok obrotowy się zakłada? Nie. Program się zawiesza, a nowy rok się nie pojawia. Link to postu
Arkadiusz Cieśla 199 Napisano 17 Stycznia Udostępnij Napisano 17 Stycznia w Problem z dodaniem roku obrotowego i planu kont. 10 minut temu, Tomasz Cichoń napisał: Nie. Program się zawiesza, a nowy rok się nie pojawia. W takim razie poprosimy o przesłanie jednej bazy danych do analizy. Może to być baza z "małym planem kont", w której zakładanie roku obrotowego powinno trwać krócej. Bazę proszę wysłać korzystając z numeru zgłoszenia INS-24126888. W jaki sposób wysłać bazę danych do firmy InsERT? Link to postu
Daniel Kozłowski 1 173 Napisano 17 Stycznia Udostępnij Napisano 17 Stycznia w Problem z dodaniem roku obrotowego i planu kont. Właśnie otworzyłem rok 2024 na testowym podmiocie demo, operacja zajęła kilka sekund i wykonała się bez problemu, czyli nie powtarzam problemu i szukałbym w miejscu występowania problemu. Link to postu
Anna Pozorska 0 Napisano 5 Lutego Udostępnij Napisano 5 Lutego w Problem z dodaniem roku obrotowego i planu kont. Przy otwieraniu nowego roku 2024, podczas procesu - zatrzymuje się generowaniu planu kont. Dokładnie taki sam komunikat jak powyżej u p.Tomasza Cichoń. Udało się utworzyć nowy rok, bez przenoszenia planu kont - właściwie od ręki. Przy czym teraz nie można tego roku usunąć (mimo braku zapisów księgowych). Pojawia się komunikat "Wymagany jest wyłączny dostęp do podmiotu. Zamknij inne aplikacje podłączone do bazy danych podmiotu" Praca na zdalnym pulpicie, nie widać żadnych osób podłączonych. W firmie działają 2 systemy - Rewizor oraz Subiekt GT. Czy jest możliwe, że wspólna baza rozrachunków uniemożliwia usunięcie tego 2024 roku? Link to postu
Daniel Kozłowski 1 173 Napisano 5 Lutego Udostępnij Napisano 5 Lutego w Problem z dodaniem roku obrotowego i planu kont. (edytowane) W dniu 5.02.2024 o 19:00, Anna Pozorska napisał: Przy otwieraniu nowego roku 2024, podczas procesu - zatrzymuje się generowaniu planu kont. Należy sprawdzić czy rzeczywiście program przestał pracować, czy jednak pracuje tylko zajmuje mu to dużo więcej czasu. Dodam, że nie trafiłem jeszcze w tym roku na problem z otwieraniem nowego roku obrotowego. W dniu 5.02.2024 o 19:00, Anna Pozorska napisał: Dokładnie taki sam komunikat jak powyżej u p.Tomasza Cichoń. Ja nie widzę żadnego komunikatu programu tylko informację o postępie. W dniu 5.02.2024 o 19:00, Anna Pozorska napisał: Udało się utworzyć nowy rok, bez przenoszenia planu kont - właściwie od ręki. Przy czym teraz nie można tego roku usunąć (mimo braku zapisów księgowych). Pojawia się komunikat "Wymagany jest wyłączny dostęp do podmiotu. Zamknij inne aplikacje podłączone do bazy danych podmiotu" Praca na zdalnym pulpicie, nie widać żadnych osób podłączonych. To znaczy, że nie sprawdza Pani połączeń z bazą danych podmiotu we właściwy sposób, mogą to być połączenia lokalne z innych stanowisk lub aplikacje działające w tle, do sprawdzenia można wykorzystać program serwisowy i przygotowanie do konwersji. W dniu 5.02.2024 o 19:00, Anna Pozorska napisał: W firmie działają 2 systemy - Rewizor oraz Subiekt GT. Czy jest możliwe, że wspólna baza rozrachunków uniemożliwia usunięcie tego 2024 roku? Program wskazał konkretną przyczynę, proszę się zastosować. Edytowane 6 Lutego przez Daniel Kozłowski Link to postu
Anna Pozorska 0 Napisano 6 Lutego Udostępnij Napisano 6 Lutego w Problem z dodaniem roku obrotowego i planu kont. Dziękuję za odpowiedź. Wszystko działa. Link to postu
Polecane posty