Skocz do zawartości

Błąd fiskalizacji - z czego może wynikać?

Polecane posty

Witam

Od dwóch dni, mam wrażenie, że po ostatniej aktualizacji, czyli do ver 4403 mamy co kilka paragonów problem z fiskalizacją. Nie wywala żadnego komunikatu, ale zauważyliśmy, że przy (dzisiaj) dwóch paragonach mamy błąd i nie zostały one zafiskalizowane, dwa dni temu było ich już 3-4, ale błędy dwa dni temu udało się usunąć (Operacje/usun błąd fiskalizacji)

 

W rejestrze zdarzeń drukarki mamy info o tym, że należy wykonać zaległy raport dobowy - problem w tym, że mamy wszystkie robione, sprawdzaliśmy.

Edytowane przez Rafał L
Link to postu
21 minut temu, Kacper Panek napisał:

czy korzysta Pan z drukarki fiskalnej na więcej niż jednym stanowisku?

Nie, mamy jedno stanowisko, ba, nawet jeden komp podłączony do drukarki i korzystanie z niej odbywa się jedynie na nim.

 

15 minut temu, Daniel Kozłowski napisał:

Zrzuty ekranu z konfiguracją nie zaszkodzą, mogą pomóc.

A konkretniej jakie? Od dawien dawna drukarka działała, nie było problemów, nic nie zmienialiśmy w ustawieniach, problem pojawił się wyraźnie po ostatniej aktualizacji nexo pro.

Sprawdzone raporty fizyczne/wydrukowane od początku marca, każdy dzień zakończony poprawnie raportem, wszystko się zgadza. Nie mamy żadnych zaległych raportów dobowych.

Link to postu

Z jakiej wersji Serwera Urządzeń Zewnętrznych Pan korzysta?

Proszę przejść do modułu Urządzenia, na zakładkę Rejestr zdarzeń. Czy pojawiają się tam jakieś komunikaty o błędach? Listę można zawęzić, ustawiając filtr Status na Błąd.

 

Dodatkowo proszę aktywować rejestrowanie transmisji zgodnie z artykułem:

Gdyby problem się powtórzył, proszę przesłać dane diagnostyczne.

Link to postu
5 minut temu, Kacper Panek napisał:

Z jakiej wersji Serwera Urządzeń Zewnętrznych Pan korzysta?

17.2

 

5 minut temu, Kacper Panek napisał:

Czy pojawiają się tam jakieś komunikaty o błędach?

Jak wspomniałem w pierwszej wiadomości: Błąd: wymagany raport dobowy.

Z tym, że jak mówiłem, sprawdziliśmy wydruki dobowe od 1 marca, wszystkie są, ok, a temat z błędami w fiskalizacji pojawił się dwa dni temu.

10 minut temu, Kacper Panek napisał:

Dodatkowo proszę aktywować rejestrowanie transmisji zgodnie z artykułem

ok, wykonamy, ale jutro, dzisiaj praca zakończona na stanowisku sprzedażowym, duże dostawy zjechały 🙂

Link to postu
17 godzin temu, Kacper Panek napisał:

Jaki jest dokładny model używanego urządzenia?

Elzab Zeta - temat na dzisiaj rozwiązany. Zerknąłem na wersję SUZ, była 17.2 - jeden z członków naszego Zespołu przypomniał sobie, że jakiś czas temu mieliśmy podobny problem po aktualizacji i wtedy właśnie pomogło zaktualizowanie SUZ do najwyższej wersji. Zrobiliśmy to samo dzisiaj i okazuje się, że fiskalizacji śmiga, brak problemów.

Nic więcej nie robiliśmy, czyli wniosek jest jeden, problem był raczej związany z tym, że była aktualizacji nexo pro, niestety pociągała jak widać za sobą konieczność aktualizacji SUZ. Oczywiście wczoraj jak co dzień raport dobowy poszedł, ale to nie mogło być problemem, ponieważ codziennie, na koniec dnia po zamknięciu sprzedaży robimy raport dobowy.

Mam nadzieję, że problem nie wróci.

Link to postu

Niestety, temat powrócił. Wystawiliśmy kilka paragonów dzisiaj, od jednego z nich mamy znów kłopot. Co w rejestrze zdarzeń? To co było, czyli wymagany raport dobowy, mimo, iż raport wczoraj był poprawnie wykonany.

 

Jedno co zauważyliśmy to fakt, że stało się to dlatego, że usunęliśmy z paragonu koszt wysyłki, ponieważ Klient zadzwonił i dodał 3 produkty, w następstwie czego ma darmową wysyłkę zgodnie z progami wartości zakupów w sklepie. Czy to ten problem? Nie wiem. Coś jest nie halo

 

Wysyłam raport z drukarki do Insertu.

Link to postu

Kolejny dzień, oczywiście raport wczoraj wykonany, od rana paragoniki lecą bez problemu. Mało tego, zrobiony próby paragon i po usunięciu wysyłki, która była - wszystko działa, fiskalizuje, drukuje. Ba, nawet błędy fiskalizacji bez problemu z wczorajszego dnia usunęliśmy, co wczoraj było poprostu niemożliwe.

Zatem mamy jasną sytuację, to coś po stronie nexo nie może być inaczej

Czekamy na oddzew Insertu po analizie naszego raportu z drukarki fiskalnej.

Edytowane przez Rafał L
Link to postu

Mamy drukarkę jedynie na jednym stanowisku, ale wszystko co napisałeś dokładnie się zgadza...Dlatego, a dodatkowo po sprawdzeniu kilku wariantów, stawiam, że to kłopot po ostatniej aktualizacji.

 

ps. informacje na bieżąco: wystawiliśmy dzisiaj od rana ok 40 paragonów już, wszystko gra, zarówno fiskalizacja jak i realizacja bez błędów.

Edytowane przez Rafał L
aktualiZacja
Link to postu
W dniu 29.03.2023 o 08:37, Michał Szymoniak napisał:

zauwazylem tez takie cos u klienta zGT, drukarka Novitus, dzieje sie to na stanowisku gdzie jest fiziycznie podlaczaona po kilku paragonach to stanowisko ma komunikat o wymaganym raporcie dobowym. Z innych stanowisk mozna drukowac...GT i sterowniki ostatnie

na dzisiaj problem próbują rozwiązać w Insert, niestety bez powodzenia, szukają, podsyłam kolejne pliki/foldery do analizy, bo jak stwierdzono mój przypadek jest odosobniony, a w zasadzie jedyny 😞

ps. wczoraj i dzisiaj problemu fiskalizacji ni ema

Link to postu
W dniu 29.03.2023 o 08:37, Michał Szymoniak napisał:

zauwazylem tez takie cos u klienta zGT, drukarka Novitus, dzieje sie to na stanowisku gdzie jest fiziycznie podlaczaona po kilku paragonach to stanowisko ma komunikat o wymaganym raporcie dobowym. Z innych stanowisk mozna drukowac...GT i sterowniki ostatnie

Niestety w ogóle nie opisał Pan konfiguracji u klienta - w jaki sposób kilka stanowisk korzysta z jednej drukarki ?

 

8 godzin temu, Rafał L napisał:

bo jak stwierdzono mój przypadek jest odosobniony, a w zasadzie jedyny 😞

Jak wiać nikt inny na forum nie zgłosił takiego problemu, na innych forach jak również u naszych klientów też się nie spotkałem z takim problemem. Wspomnę też o oczywistym obejściu - kontrolę raportu dobowego można wyłączyć, to parametr konfiguracji urządzenia.

 

43 minuty temu, Szef Szef napisał:

Mamy podobny problem- SUZ nie widzi drukarki etykiet,

I nigdy nie zobaczy, SUZ nie obsługuje drukarek etykiet, takie drukarka musi zostać zainstalowana w systemie operacyjnym i będzie obsługiwana jak drukarka graficzna.

 

45 minut temu, Szef Szef napisał:

...drukarki fiskalnej...

Jaka to drukarka (producent, model), w jaki sposób ma się odbywać komunikacja między komputerem a drukarką fiskalną (sieć, USB).

 

46 minut temu, Szef Szef napisał:

Ktoś się na tym zna by pomóc?

Powinien wybrany przez Pana dostawca programów InsERT i/lub wybrany przez Pana dostawca sprzętu, w tym drukarki fiskalnej (najlepiej, aby była to jedna firma, która będzie odpowiadać za wszystko).

Inni serwisanci programów InsERT: https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/znajdz_punkt_serwisowy/mapa/nexo.html

Link to postu
15 godzin temu, Szef Szef napisał:

drukarki fiskalnej...

ja bym najpierw (zanim komuś zapłącisz za proste czynności) spróbował na nowo dodać drukarkę, sprawdzić czy z COMami wszystko ok. Następnie wył oszczędzanie energii na głównym koncentratorze USB i powinno być ok.

 

ps. u mnie Insert szuka, szuka, na dzisiaj nie wiedzą w czym problem...ja podejrzewam, że to problem ze zmianą czasu był, ale pożyjemy, sprawdzimy przez tydzień

Link to postu

Podbijam. Miał ktoś z Was lub ma podobny problem? Parę dni spokoju i znów mamy problem z tym, że po zafiskalizowaniu kilkunastu paragonów od tak Subiekt się obraził i da rady zafiskalizować kolejnych. Musimy czekać na zamknięcie dnia raportem dobowym i w dniu jutrzejszym od rana musimy fiskalizować te, które dzisiaj się zablokowały.

Non toper: Błąd związany z informacją o konieczności raportu dobowego. Mimo, że jak codziennie, do upartego powtarzając wczoraj ostatni raport zrobiony.

Link to postu
10 minut temu, Rafał L napisał:

Musimy czekać na zamknięcie dnia raportem dobowym i w dniu jutrzejszym od rana musimy fiskalizować te, które dzisiaj się zablokowały.

A "kontrolę raportu dobowego" macie włączoną czy wyłączoną w konfiguracji połączenia z drukarką?

Link to postu
18 godzin temu, Andrzej Kubik napisał:

A "kontrolę raportu dobowego" macie włączoną czy wyłączoną

szczerze powiem, że nawet nie sprawdzałem...tylko co to zmieni? Błąd z jakiegoś powodu nadal powstanie, prawda? Poza tym, z tego co wyczytałem, to ta kontrola, którą wprowadzono w którymś SUZ ma na celu blokadę druku już pierwszego paragonu, jeśli dobowy raport z poprzedniego dnia nie wyleciał. A u nas i jest, są codzienne raporty i pierwsze kilka-kilkanaście paragonów się fiskalizuje.

Edytowane przez Rafał L
Link to postu
1 godzinę temu, Rafał L napisał:

szczerze powiem, że nawet nie sprawdzałem...tylko co to zmieni? Błąd z jakiegoś powodu nadal powstanie, prawda?

A skąd Pan wie?

Wygląda na to że albo program źle odczytuje statusu raportu dobowego, albo jest błąd przy dalszej obróbce tej informacji.

Jeśli wyłączymy tę opcji jest bardzo duża szansa że nie będzie się objawiał.

Z Pana punktu widzenia wszystko jedno czy nie ma błędu sprawdzania statusu czy też błędnie odczytany status nie jest dalej przetwarzany.

 

Link to postu
7 minut temu, Andrzej Kubik napisał:

A skąd Pan wie?

Wygląda na to że albo program źle odczytuje statusu raportu dobowego, albo jest błąd przy dalszej obróbce tej informacji.

Jeśli wyłączymy tę opcji jest bardzo duża szansa że nie będzie się objawiał.

Z Pana punktu widzenia wszystko jedno czy nie ma błędu sprawdzania statusu czy też błędnie odczytany status nie jest dalej przetwarzany.

 

Wyłączenie funkcji kontroli raportów dobowych, z poziomu konfiguracji urządzenia w SUZ spowoduje, że nie będzie zgłaszany błąd o konieczności wykonania zaległego raportu dobowego.
Jednak nie zalecamy takiego rozwiązania. Pan Rafał w takim przypadku traci możliwość korzystania z tej funkcji, która ma za zadanie chronić użytkowników przed kontynuowaniem sprzedaży, jeżeli raport za poprzedni dzień nie został wystawiony.

Pracujemy na rozwiązaniem tego problemu, badamy każdą informacje, która do nas dociera. Wyłączenie tej funkcji spowoduje brak możliwości rozwiązania tego błędu.

Link to postu
2 minuty temu, Maciej Lizak napisał:

Jednak nie zalecamy takiego rozwiązania. Pan Rafał w takim przypadku traci możliwość korzystania z tej funkcji, która ma za zadanie chronić użytkowników przed kontynuowaniem sprzedaży, jeżeli raport za poprzedni dzień nie został wystawiony.

A to już Pan Rafał musi zdecydować czy woli być chroniony przed taką sytuacją czy sprzedawać.

Link to postu
23 godziny temu, Rafał L napisał:

Podbijam. Miał ktoś z Was lub ma podobny problem?

U mnie bez zmian:

W dniu 30.03.2023 o 18:01, Daniel Kozłowski napisał:

Jak wiać nikt inny na forum nie zgłosił takiego problemu, na innych forach jak również u naszych klientów też się nie spotkałem z takim problemem.

a mamy klientów, którzy fiskalizują po kilka tysięcy paragonów na raz, tylko nie na Zetkach, na innych urządzeniach.

Link to postu

Na dzisiaj czekam na pomoc ze strony Insertu. nie będę dezaktywował tej możliwości w SUZie, choć dla mnie to i tak w ogóle nie jest potrzebne, bo zawsze, codziennie, jak mantra - skończona sprzedaż, raport załatwiony. Mamy w ten sposób bezpieczeństwo. Do tego raport z drukarki jest zrywany dopiero następnego dnia, przed rozpoczęciem sprzedaży.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...