Skocz do zawartości

Drukarka fiskalna


Zobacz rozwiązanie Rozwiązane przez Daniel Kozłowski,

Polecane posty

Witam,
próbuję podłączyć drukarkę fiskalną Posnet Thermal XL2 (nie online) do nexo pro i wyskakuje komunikat
"Posnet Thermal XL: Urządzenie [POSNET THERMAL XL2 13.03] nie pracuje na dedykowanym sterowniku. Sprawdź czy i kiedy to urządzenie będzie obsługiwane na naszej stronie internetowej [http://www.insert.com.pl/]."
Co dalej robić?

Link to postu
27 minut temu, Konrad Kucharski napisał:

Czy jest możliwe połączenie tej drukarki z Nexo?

Tak.

 

27 minut temu, Konrad Kucharski napisał:

Proszę o konkretną odpowiedź jak rozwiązać ten problem.

Już ją Pan otrzymał tylko z niej nie skorzystał. Nie ma Pan żadnego problemu z programem, program przecież nie zgłasza żadnego błędu i pozwala na fiskalizację. W każdym razie nie napisał Pan, ani nie pokazał, że jest inaczej.

 

27 minut temu, Konrad Kucharski napisał:

Odpowiedzi w stylu Pana Kozłowskiego proszę nie pisać. Chyba po to jest to forum, żeby pomagać...

To co Pan robi na forum ?

 

27 minut temu, Konrad Kucharski napisał:

...a nie cwaniakować.

Proszę nie mierzyć innych swoją miarą i przyjmować założenie, że ktoś próbuje Panu pomóc tylko Pan nie rozumie w jaki sposób i zastosować się lub poprosić o dodatkowe wyjaśnienia.

 

Wypadałoby po prostu przeprosić i podziękować.  

Edytowane przez Daniel Kozłowski
Link to postu
6 minut temu, Konrad Kucharski napisał:

Tak właśnie, nie działa dlatego pytam co dalej robić. 

To proszę opisać, a najlepiej pokazać co Pan robi i zamieścić komunikat błędu, z którym to "nie działa" się objawia.

 

Dlaczego nie korzysta Pan z pomocy wybranego dostawcy programów / drukarki tylko traci czas i nerwy, przez które obrywają inni ?

Edytowane przez Daniel Kozłowski
Link to postu

Przepraszam, trochę mnie poniosło.

 

Zgodnie z zacytowaną przeze mnie odpowiedzią z Insertu wynika jasno, że dana drukarka nie pracuje na dedykowanym sterowniku.

Z tego względu zadałem pytanie co robić dalej? 

Uzyskałem odpowiedź "nic".

Czyli co? Czekać, aż się pojawi sterownik? 

Nie jestem biegły w tym temacie i zapytałem na forum a uzyskałem odpowiedź "nic".

I tak zareagowałem.

Link to postu

"Nie pracuje na dedykowanym sterowniku" oznacza tylko tyle że zastosowany sterownik nie jest dedykowany do tego konkretnego modelu drukarki, a nie "na tym sterowniku ta drukarka nie będzie pracować".
Za to na każdym sterowniku wystarczy ustawić parametry transmisji w drukarce i w komputerze w sposób nie pasujący do siebie żeby nic nie chciało działać nawet na dedykowanym sterowniku.

Link to postu

Nie pracuje to znaczy nie pracuje. Nie posiadam takiej wiedzy, że jak jest napisane " nie pracuje" to znaczy, że może pracować dlatego pytam co dalej robić? I proszę tylko o odpowiedź. 

Po sprawdzeniu w SUZ połączenia drukarki z programem wyskakuje omawiany komunikat co oznacza, że nie ma połączenia.

Może od początku, 

1. W zakładce urządzenia dodaję nowe urządzenie 

2. Następuje wyszukiwanie urządzenia, nie znajduje 

3. Uruchamiam aplikację SZU

4. Wyszukiwanie automatyczne nie znajduje drukarki

5. Wybieram drukarkę ręcznie,  pojawia się ona ale z komunikatem, zrzut ekranu w załączniku 

I co dalej? 

Screenshot_20230514_150807_AnyDesk.jpg

Link to postu
2 godziny temu, Konrad Kucharski napisał:

Zgodnie z zacytowaną przeze mnie odpowiedzią z Insertu wynika jasno, że dana drukarka nie pracuje na dedykowanym sterowniku.

Z tego względu zadałem pytanie co robić dalej? 

Uzyskałem odpowiedź "nic".

Nie prawda, nie tak brzmiała moja odpowiedź, cytat:

3 godziny temu, Daniel Kozłowski napisał:

W związku z zacytowaną informacją - nic.

a innych informacji, przede wszystkim tej o problemach z wyborem sterownika i braku komunikacji przecież Pan nie podał.

 

2 godziny temu, Konrad Kucharski napisał:

Czyli co? Czekać, aż się pojawi sterownik? 

Nie, należy skorzystać z innego, kompatybilnego sterownika.

 

2 godziny temu, Konrad Kucharski napisał:

Nie jestem biegły w tym temacie i zapytałem na forum a uzyskałem odpowiedź "nic".

Skoro wiedział Pan, że nie jest biegły w obsłudze programów InsERT i urządzeń fiskalnych to dlaczego nie zamówił Pan urządzenia z usługą instalacji ?

 

Co do forum to jak często powtarzam trzeba się trochę postarać i dokładnie opisać, w tym często pokazać (zrzuty ekrany) problem, aby zostać dobrze zrozumianym i mieć szansę na otrzymanie pomocy.

 

2 godziny temu, Konrad Kucharski napisał:

Po uruchomieniu SUZ, aplikacja nie wyszukuje mojej drukarki. 

Dlaczego w ogóle SUZ miałaby ją znaleźć ? Przecież SUZ wyszykuje tylko urządzenia widoczne w systemie operacyjnym jako port COM - czy drukarka jest widoczna w systemie operacyjnym ? Czy program serwisowy producenta drukarki nawiązuje połączenie ? Jeśli drukarka zostanie podłączona po sieci do SUZ jej nie znajdzie.

 

2 godziny temu, Konrad Kucharski napisał:

Dodaję ją ręcznie ale na liście ona nie występuje.

Technicznie to kompletnie żadna informacja - nie napisał Pan jak została skonfigurowana drukarka, a jakie parametry połączenia podał Pan w SUZ.

 

2 godziny temu, Konrad Kucharski napisał:

Jest Thermal xl, xl2 online a xl2 nie ma.

Wybieram więc sterownik xl...

 Dobrze, ten sterownik powinien być działać.

 

2 godziny temu, Konrad Kucharski napisał:

...i po sprawdzeniu połączenia wyskakuje wyżej cytowany komunikat, które mówi jasno, że urządzenie nie pracuje na tym sterowniku. 

Komunikat jasno mówi, że nie ma żadnego błędu, jest to jedynie informacja, którą w tym przypadku można zignorować.

 

Jeśli nie ma innych komunikatów - nie pokazał ich Pan - to sugeruje, że wszystko jest w porządku, nie ma problemu.

Link to postu
2 minuty temu, Konrad Kucharski napisał:

Nie pracuje to znaczy nie pracuje. Nie posiadam takiej wiedzy, że jak jest napisane " nie pracuje" to znaczy, że może pracować dlatego pytam co dalej robić?

To co zawsze - proszę najzwyczajniej w świecie w końcu sprawdzić czy "drukarka pracuje" - proszę wydrukować paragon.

Link to postu
5 minut temu, Konrad Kucharski napisał:

Po sprawdzeniu w SUZ połączenia drukarki z programem wyskakuje omawiany komunikat co oznacza, że nie ma połączenia.

No nie, nie, nie, to przecież jasno i wyraźniej oznacza, że ma połączenie z ostrzeżeniem - ikona statusu jest przecież "pomarańczowa", a nie "czerwona", analogicznie do sygnalizacji drogowej.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...