Skocz do zawartości

KSEF - Być może będziemy mieć problem


Zobacz rozwiązanie Rozwiązane przez Robert Schmidt,

Polecane posty

Witam.

 

Mam taką małą zagwozdkę. Nie jestem zbyt lotny, ale z tego co zrozumiałem przyjęcie faktury w systemie KSEF wiąże się z pobraniem jej z serwera US i zapisaniem w systemie. Produkty wprowadzone do systemu muszą być najpierw zmapowane. I tu mam problem. Jak zwykle posłużę się przykładem z mojej branży (metalowej) :

 

Producent od którego kupuję kołek szybkiego montażu jako jednostkę sprzedaży ma ustawone 1000 sztuk. U nas jest to index SM 6x40/1000. Jest to dla nas produkt źródłowy, ponieważ te kołki sprzedajemy w kartonach po 200 sztuk w jakich je dostajemy.

 

Stworzyliśmy nowy index SM 6x40/200 jako komplet, który w tej formie sprzedawany jest w sklepie i przez internet. Jest to dużo łatwiejsze w sprzedaży i sprawdzaniu stanów magazynowych na regałach. I tu pojawia się problem. Dla US będzie to inny towar i będzie musiał być inaczej zmapowany. 

 

Krótko mówiąc od producenta kupujemy np. 2 x 1000 sztuk, a na sklepie mamy 10 kartonów po 200 sztuk. Jak znam życie od razu będzie kontrola.

 

Myślałem, że może zrobić to inaczej. Tylko jeden index z dodatkowymi jednostkami. Tylko, że wtedy bardzo łatwo o rozjazdy w stanach. No i wsklepie internetowym głupio będzie pokazać stan magazynowy 0,8 tysiąca. Opcja zaznaczenia w Subiekcie jednostki sprzedaży KARTON też odpada, bo robi się kosmos przy synchronizacji ze sklep internetowym (ShopGold). Sprawdzałem.

 

Główne pytanie brzmi : Czy można robić kilka indeksów do jednego towaru w zależności od jego ilości (kołki z kartonu mogą być sprzedawane w sklepie stacjonarnym pojedyńczo) i nie narazić się na kontrole? Według nas wszystko jest na legalu.

Link to postu
13 minut temu, Robert Schmidt napisał:

Producent od którego kupuję kołek szybkiego montażu jako jednostkę sprzedaży ma ustawone 1000 sztuk. U nas jest to index SM 6x40/1000. Jest to dla nas produkt źródłowy, ponieważ te kołki sprzedajemy w kartonach po 200 sztuk w jakich je dostajemy.

 

Stworzyliśmy nowy index SM 6x40/200 jako komplet, który w tej formie sprzedawany jest w sklepie i przez internet. Jest to dużo łatwiejsze w sprzedaży i sprawdzaniu stanów magazynowych na regałach.

Dlaczego nie jedna kartoteka z kilkoma jednostkami miary ?

 

13 minut temu, Robert Schmidt napisał:

I tu pojawia się problem. Dla US będzie to inny towar i będzie musiał być inaczej zmapowany. 

Skąd w ogóle US będzie wiedział jak Pan wprowadził fakturę zakupu ?

 

9 minut temu, Robert Schmidt napisał:

Krótko mówiąc od producenta kupujemy np. 2 x 1000 sztuk, a na sklepie mamy 10 kartonów po 200 sztuk. Jak znam życie od razu będzie kontrola.

Proszę nie wymyślać sztucznych problemów, to powszechna praktyka - przyjmowanie towaru tak, jak jest sprzedawany, a nie jak jest kupowany.

 

10 minut temu, Robert Schmidt napisał:

Główne pytanie brzmi : Czy można robić kilka indeksów do jednego towaru w zależności od jego ilości (kołki z kartonu mogą być sprzedawane w sklepie stacjonarnym pojedyńczo)...

Proszę rozwinąć pytanie. Czy zapoznawał się z funkcjonalnościami programu w obszarze mapowania towarów na potrzeby KSeF'u ?

 

Godzinę temu, Robert Schmidt napisał:

Według nas wszystko jest na legalu.

Według mnie też. 

Link to postu

Szanowny Panie. Dziękuję za szybką odpowiedź. Nie proszę jednak o kwestie handlowe bo pracując w handlu 30 lat przerobiłem już chyba wszystkie możliwe kombinacje jednostek, przeliczników i opakowań. Wiem, co jest najwygodniejsze dla mojej firmy przy sprzedaży i zakupie.

 

Moje pytanie dotyczyło mechanizmu jaki od przyszłego roku będzie obowiązywał wszystkie firmy. Proszę mi wierzyć, że w całej mojej karierze przedsiębiorcy spotkałem się z takimi kwiatkami ze strony US i ZUS, że Bareja by się nie powstydził. Niestety za każdym razem płatnikiem byłem ja. Więc jeśli teraz czytam o KSEF'ie, że za każdą, nawet majmniejszą i niezamierzoną pomyłkę będą potężne kary to czuję lekki dyskomfort.  

 

Po prostu nie wiem jak działa ten mechanizm po stronie US. Na pewno ich baza będzie opierała się na jakimś parametrze. Moim zdaniem na kodach EAN. A to oznacza, że w ich bazie będą produkty w róznych jednostkach. Mieliśmy kiedyś kontrolę z US po której prawie zapłaciliśmy mandat karno-skarbowy, bo pani ze skarbówki nie zrozumiała, że wkręty można kupić na kilogramy, a sprzedać na sztuki. 

 

Jeśli zaś chodzi o jeden index i dodatkowe jednostki to jak napisałem wykrzacza nam się synchronizacja ze sklepem internetowym. Jednostka do jednostki nie ma problemu. Jednak zaznaczenie w Subiekcie INNA JEDNOSTKA SPRZEDAŻY - KARTON (oczywiście z przelicznikiem) powoduje niezłe kwiatki ze stanami i cenami. Wolelibyśmy jednak mieć to zrobione tak jak do tej pory. Karton z kołkami sprzedawany jak karton z kołkami. Nie ma problemów, nie ma rozjazdów. 

Link to postu
Godzinę temu, Daniel Kozłowski napisał:
2 godziny temu, Robert Schmidt napisał:

Jak znam życie od razu będzie kontrola.

Proszę nie wymyślać sztucznych problemów, to powszechna praktyka - przyjmowanie towaru tak, jak jest sprzedawany, a nie jak jest kupowany.

Rozumowanie Roberta sugerowałoby, że KSeF "myśli", że produkty nigdy nie są produkowane, tylko po prostu pojawiają się z powietrza.

 

Naturalnym zjawiskiem w działalności gospodarczej jest kupowanie czegoś jako materiał i sprzedawanie czegoś wyprodukowanego/uszlachetnionego/przepakowanego na inny rynek zbytu.

 

Mapowanie zakupionych 1000 szt. jako paczka 1x1000 szt., po czym zrobienie RW 1x1000 i PW 5x200 jest absolutnie naturalnym zjawiskiem, nie różniącym się nijak od produkowania, budowania kompletów czy dosłownie rozbijania partii hurtowej na opakowania jednostkowe.

 

KSeF nie jest od śledzenia magazynu, a od śledzenia abstrakcyjnego "widoku" na dokumenty handlowe. Nie rozumiem domniemanego problemu mapowania 1 produktu jako 2 - przecież to są dosłownie 2 różne produkty (opakowanie 1000 i 200 szt.).

Edytowane przez Ernest Sadowski
Link to postu
13 minut temu, Robert Schmidt napisał:

Szanowny Panie. Dziękuję za szybką odpowiedź. Nie proszę jednak o kwestie handlowe bo pracując w handlu 30 lat przerobiłem już chyba wszystkie możliwe kombinacje jednostek, przeliczników i opakowań. Wiem, co jest najwygodniejsze dla mojej firmy przy sprzedaży i zakupie.

Moje wieloletnie doświadczenia jako wdrożeniowca są po prostu inne.

 

13 minut temu, Robert Schmidt napisał:

Moje pytanie dotyczyło mechanizmu jaki od przyszłego roku będzie obowiązywał wszystkie firmy. Proszę mi wierzyć, że w całej mojej karierze przedsiębiorcy spotkałem się z takimi kwiatkami ze strony US i ZUS, że Bareja by się nie powstydził. Niestety za każdym razem płatnikiem byłem ja. Więc jeśli teraz czytam o KSEF'ie, że za każdą, nawet majmniejszą i niezamierzoną pomyłkę będą potężne kary to czuję lekki dyskomfort.  

Niestety nie rozumiem co chciał Pa przekazać - pisze Pan o rzeczach, na które nie mamy wpływu / nie jesteśmy w stanie się uchronić przed głupotą / niekompetencją urzędników, przynajmniej przy obowiązujących przepisach. 

 

15 minut temu, Robert Schmidt napisał:

Po prostu nie wiem jak działa ten mechanizm po stronie US. Na pewno ich baza będzie opierała się na jakimś parametrze. Moim zdaniem na kodach EAN. A to oznacza, że w ich bazie będą produkty w róznych jednostkach. Mieliśmy kiedyś kontrolę z US po której prawie zapłaciliśmy mandat karno-skarbowy, bo pani ze skarbówki nie zrozumiała, że wkręty można kupić na kilogramy, a sprzedać na sztuki.

Nie rozumiem - o jakim mechanizmie Pan pisze ? Nie odpowiedział Pan na moje pytanie:

Godzinę temu, Daniel Kozłowski napisał:

Skąd w ogóle US będzie wiedział jak Pan wprowadził fakturę zakupu ?

--

19 minut temu, Robert Schmidt napisał:

Jeśli zaś chodzi o jeden index i dodatkowe jednostki to jak napisałem wykrzacza nam się synchronizacja ze sklepem internetowym. Jednostka do jednostki nie ma problemu. Jednak zaznaczenie w Subiekcie INNA JEDNOSTKA SPRZEDAŻY - KARTON (oczywiście z przelicznikiem) powoduje niezłe kwiatki ze stanami i cenami. Wolelibyśmy jednak mieć to zrobione tak jak do tej pory. Karton z kołkami sprzedawany jak karton z kołkami. Nie ma problemów, nie ma rozjazdów.

Ciągle nie rozumiem (lubię rozumieć, nie lubię domysłów i niedomówień) - dlaczego próbował Pan skorzystać z innej jednostki sprzedaży niż podstawowa ? Poza tym skoro wybrana integracja działa błędnie to może jej autor poczuje się do poprawy tego błędu.

 

Link to postu
59 minut temu, Ernest Sadowski napisał:

Rozumowanie Roberta sugerowałoby, że KSeF "myśli", że produkty nigdy nie są produkowane, tylko po prostu pojawiają się z powietrza.

 

Naturalnym zjawiskiem w działalności gospodarczej jest kupowanie czegoś jako materiał i sprzedawanie czegoś wyprodukowanego/uszlachetnionego/przepakowanego na inny rynek zbytu.

 

Mapowanie zakupionych 1000 szt. jako paczka 1x1000 szt., po czym zrobienie RW 1x1000 i PW 5x200 jest absolutnie naturalnym zjawiskiem, nie różniącym się nijak od produkowania, budowania kompletów czy dosłownie rozbijania partii hurtowej na opakowania jednostkowe.

 

KSeF nie jest od śledzenia magazynu, a od śledzenia abstrakcyjnego "widoku" na dokumenty handlowe. Nie rozumiem domniemanego problemu mapowania 1 produktu jako 2 - przecież to są dosłownie 2 różne produkty (opakowanie 1000 i 200 szt.).

Dziękuję Panie Erneście. Widzę, że Pan zrozumiał o co mi chodzi. Jeżeli będzie tak jak Pan pisze, to chyba nie będzie problemów. Oczywistym jest przyjmowanie produktów w jednej jednosce, a następnie kompletowanie innej jednostki. Tak robiliśmy np. dostarczając towar do Leroy Merlin w blistrach. Pana wytłumaczenie do mnie trafiło. Jeszcze raz dziękuję. 

Link to postu
  • Rozwiązanie
59 minut temu, Daniel Kozłowski napisał:

Moje wieloletnie doświadczenia jako wdrożeniowca są po prostu inne.

 

Niestety nie rozumiem co chciał Pa przekazać - pisze Pan o rzeczach, na które nie mamy wpływu / nie jesteśmy w stanie się uchronić przed głupotą / niekompetencją urzędników, przynajmniej przy obowiązujących przepisach. 

 

Nie rozumiem - o jakim mechanizmie Pan pisze ? Nie odpowiedział Pan na moje pytanie:

--

Ciągle nie rozumiem (lubię rozumieć, nie lubię domysłów i niedomówień) - dlaczego próbował Pan skorzystać z innej jednostki sprzedaży niż podstawowa ? Poza tym skoro wybrana integracja działa błędnie to może jej autor poczuje się do poprawy tego błędu.

 

Panie Danielu. Z całym szacunkiem dla Pana wiedzy i doświadczenia. Nie musi być Pan lekarzem, żeby być dyrektorem szpitala. Oczywiście dobrze, gdyby Pan był. Być może jest Pan najlepszym wdrożeniowce w Polsce, ale wielu z nas zjadło zęby na handlowaniu. Naprawdę szczerze doceniam i analizuję większość Pana porad na forum. Dużo z nich korzystam. Moim zdaniem jest Pan jednym z kilku najlepszych fachowców na tym forum. Jak rozumiem zostało ono wymyślone po to, żeby pomagać trochę mniej rozgarniętym użytkownikom jak ja. Więc nie zniżajmy się do poziomu naszych polityków i miejmy do siebie troszkę szacunku. Nie wszystkie tematy muszą być tak proste dla nas jak dla Pana. Także proszę o trochę empatii i wyrozumiałości dla nas malućkich. 

A jeśli chodzi o naszych, jak to Pan określił włodarzy, to zgadzam się w stu procentach. Właśnie dlatego się zabezpieczam, bo ich niekompetencja i moje frajerstwo kosztowało mnie kilkaset tysięcy i kilka lat pracy w UK.

Zamykam temat jako rozwiązany. Tym razem wygrał Pan Ernest. Pozdrawiam.

  • Lubię to 1
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...