Skocz do zawartości

Nexo Pro zaczął wolno działać

Polecane posty

Witam wszystkich. Mam dość ciekawą zagwozdkę. Otóż od ponad roku posiadam Nexo PRO. Program pracuje na kilku stanowiskach w sieci lokalnej. Do dnia wczorajszego nie miałem praktycznie żadnych problemów z wydajnością. Niestety od wczoraj program zaczął strasznie zamulać, ale tylko w jednej kwestii. Przy wchodzeniu w zakładkę asortyment program jakby zawiesza się i trzeba czekać nawet około minuty aby wyświetlił kartotekę asortymentu. Nic nie można zrobić. Ani przełączyć na inną zakładkę ani wejść w jakiekolwiek inne menu. Trzeba czekać aż program "zakończy" ładowanie kartoteki asortymentu. I wtedy dopiero wszystko wraca do normy. Dodam jak wyżej, że do dnia wczorajszego nie miałem z tym problemu. Otwarcie kartoteki asortyment trwało nie dłużej niż 2-3 sekundy. W bazie mam około 25 tys. pozycji towarowych. I tak było praktycznie od początku zainstalowania programu, z drobnymi zmianami rzędu kilku tysięcy na przestrzeni całego roku. W programie nic nie było zmieniane ani w konfiguracji ani w żadnych ustawieniach. Sieć też jest cały czas ta sama na kablach ethernet. Zresztą dzieje się to nie tylko na komputerach klienckich, ale również na serwerze.

Konfiguracja serwera:

PROCESOR: Intel(R) Core(TM) i5-10210U CPU @ 1.60GHz (8 CPUs), ~2.1GHz

PAMIĘĆ: 16GB

DYSK: SSD 500GB

SYSTEM: Windows 11 Home 64-bit

WERSJA NEXO: 41.1.2 (5665)

WERSJA SERWERA: Microsoft SQL Server 2019 (RTM) - 15.0.2000.5 (X64) 

 

Czy znalazłby się ktoś kto podpowie mi jakie mogą być przyczyny takiego zachowania i jak się z tym uporać? Dodam, że nie posiadam abonamentu i nie aktualizuję NEXO. Od samego początku mam tą samą wersję programu.

Link to postu

Jak ma Pan kopie zapasowe jakieś, to na start bym wczytał bazę sprzed X dni i sprawdził czy problem jest replikowalny gdy go "jeszcze nie było".

 

Jeżeli nie jest, to faktycznie coś z bazą/nexo i można się skupić na tym.

Skoro to problem tylko z Asort. to może dobiliście do jakiegoś limitu i macie brak zasobów.

Link to postu
2 godziny temu, Rafał Pasionek napisał:

Witam wszystkich. Mam dość ciekawą zagwozdkę. Otóż od ponad roku posiadam Nexo PRO. Program pracuje na kilku stanowiskach w sieci lokalnej. Do dnia wczorajszego nie miałem praktycznie żadnych problemów z wydajnością. Niestety od wczoraj program zaczął strasznie zamulać, ale tylko w jednej kwestii. Przy wchodzeniu w zakładkę asortyment program jakby zawiesza się i trzeba czekać nawet około minuty aby wyświetlił kartotekę asortymentu

To nie ciekawostka, to normalna sytuacja.

 

2 godziny temu, Rafał Pasionek napisał:

W programie nic nie było zmieniane ani w konfiguracji ani w żadnych ustawieniach.

Co by się stało na przykład z samochodem, gdyby przy nim nic nie było robione, gdyby nie był serwisowany ? ;) Niestety z programami jest podobnie, cały czas wprowadza Pan zmiany, który wpływają na wydajność programu, zmiany te to nowe dane, które są wprowadzane do programu.

 

2 godziny temu, Rafał Pasionek napisał:

Czy znalazłby się ktoś kto podpowie mi jakie mogą być przyczyny takiego zachowania i jak się z tym uporać?

Problemy wydajnościowe i możliwości ich rozwiązania wiele razy były już opisywane na forum, ogólnie nie są to problemy do analizowania i rozwiązywania przez użytkowników programów tylko przez doświadczonych serwisantów czy bezpośrednio przez producenta, aby ich unikać należy świadomie dobierać infrastrukturę, modernizować ją i konserwować bazę danych programu (o konserwacji pisał Andrzej). Jako użytkownik programu może Pan sprawdzić obciążenie procesora podczas problematycznej operacji, w zależności od tego czy obciążenie generuje serwer SQL czy Subiekt będzie można zastanawiać się nad dalszymi krokami. Proszę też zwrócić uwagę, czy nie włączył Pan jakiegoś nowego filtru, można też sprawdzić zachowanie programu na innym użytkowniku programu. 

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...