Skocz do zawartości

Obsługa KSeF w księgowościach dla biur i dla firm

Polecane posty

Większość programów do OCR zewnętrznych albo do zarządzania biurem rachunkowym ma ksef za darmo (wliczone w cenę). Wiem bo sam taki mam, ale używam go do zarządzania biurem, gdyż w portalu biura OCR działa lepiej - wyświetla się mi konkretną faktura już w programie (jej skan). Jednakże jeśli teraz tych dokumentów będzie tak dużo (bo wszystko w ksef) i koszt obsługi Klienta nagle wzrośnie (gdzie inne biura będą korzystać z rozwiązań konkurencji tańszych) to trzeba będzie to bardzo przemyśleć, bo może być tak że przez ceny insert będą odchodzić Klienci. Dobrze że mam alternatywę na ksef już u siebie. 

Link to postu

Zgadzam się z poprzednikami.
Płacenie kilka lub kilkanaście tysięcy zł rocznie za coś co u konkurencji będzie w cenie sprawia, że konkurencyjność oprogramowania Insert znacznie spadnie.
Biura będą musiały przerzucić to obciążenie na klientów, którzy już i tak słabo znoszą kolejne podwyżki, a biura korzystające z oprogramowania konkurencyjnego, które ma to w cenie nie zbędą zmuszone tych kosztów przerzucać, co będzie znowu sprawiać, że korzystające z Państwa oprogramowania biura będą mniej konkurencyjne od pozostałych.
Biorąc pod uwagę, że i tak występują dodatkowe moduły, za które trzeba płacić, jak raporty, automatyzacje, dokumenty itd. to wprowadzenie kolejnego obciążenia nie wydaje się zbyt rozsądne.
Portal biura pozostawia wiele do życzenia, większość użytkowników pewnie z niego korzysta tylko ze względu, że jest on od razu zintegrowany z programem księgowym oraz bezpośrednio przenosi dane. 
Rozumiałbym, gdyby jeszcze Państwo posiadali jakieś koszty z tego tytułu, że program odbiera i wysyła dane do KSeF.
Jedyne co przychodzi mi na myśl, to raz kiedyś jakaś aktualizacja, a za aktualizacje oprogramowania i tak płacimy osobno..

Link to postu

Chciałbym zwrócić jeszcze uwagę na bardzo istotną kwestię, szczególnie przy prowadzeniu PKPiR. Płatność ma być pobierana za każdy dokument pobrany z KSeF. Co w sytuacji jeśli dany klient przekazuje do biura rachunkowego obecnie np. 50 dokumentów miesięcznie, a na jego działalność jest ich wystawiane 300 miesięcznie, tylko nie wszystkie są związane z jego działalnością gospodarczą? Zdaję sobie sprawę, że taka sytuacja zgodnie z przepisami nie powinna występować, ale znam też realia gospodarcze w Polsce. Skoro planują Państwo stworzenie Portalu, który będzie pośredniczył w przekazywaniu dokumentów z KSeF do programów finansowo-księgowych, to moim zdaniem decydując się na opłaty za taką usługę, powinny być one pobierane za dokumenty wprowadzone do programu finansowo-księgowego, a nie pobrane z KSeF.

Pozdrawiam

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...

To prawda. Mam jednak nadzieję, że w związku z odroczeniem KSeF Insert nie odroczy terminu pokazania nam nowego Portalu Biura. Liczę na to że będę teraz miał faktycznie czas na testy. 

Dwa zastanowiłbym się na miejscu Insert co do pobierania opłat z KSeF. Szczególnie dotyczy to Biur Rachunkowych, które mają możliwość skorzystania z innych programów do KSEF za darmo dla swoich Klientów. 

My dla przykładu mam już taki program do KSEF wdrożony (tam Ksef jest darmowy do pobierania, wysyłania i akceptowania faktur), bo korzystamy z niego jeszcze dla innych funkcjonalności. Czekam teraz na Insert żeby porównać KSeF tu i tam i zobaczymy, co będzie ciekawszym rozwiązaniem. Jeśli Insert zrobi mi jakąś super wizualizację, albo mega automatyzację to spoko można nawet płacić, ale jeśli będzie to zwyły portal do obierania i akceptowania faktur przez Klienta i za to tylko trzeba będzie płacić to programy wspierające pracę BR (z których można importować do Insert) mają to za darmo, więc wniosek nasuwa się jeden. 

  • Lubię to 1
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...