Skocz do zawartości

Zwis NEXO (gdy używam modułu poczty) w wersji 47

Polecane posty

Ostatnimi czasy zmieniliśmy wszystkie stacje (na takie same świeżynki) tj.  i7-12700, NVME, 32GB, WIN11 PRO

oraz serwer (nie na nowy) ale całkiem współczesna maszyna też NVME.

Nexo całościowo bardzo przyspieszył itd.
 

Migracja do wersji 47 zbiegła się z wymianą w/w sprzętu więc trudno mi jednoznacznie wskazać, czy to wersja jest proplematyczna czy jednak nowy sprzęt.

Czyli w nowej rzeczywistości funkcjonujemy od około 5 dni bo migrację robiliśmy w sobotę.


1/ W tym czasie, zdarzyło się kilka razy (nie tylko na moim stanowisku), że NEXO się zwiesił i wyłączył.

Wydaje nam się mianownikiem wspólnym był moduł poczty.

Zamknięcie NEXO, każdorazowo było poprzedzone zwieszeniem/zmrożeniem widoku i następowało gdy robiliśmy jakieś czynności na poczcie.

 

2/ Na 2 stacjach mamy tak, że wpisanie w nowej wiadomości email w polu "Do" fragmentu słowa info... powoduje zwis NEXO.

Gdy to samo robię na mojej stacji, wówczas instynkt podpowiada natychmiast wiele adresów z "info" i nawet przez chwilę nie ma żadnego zwisu.

Czy mieliście coś podobnego już zgłoszone?
 

Edytowane przez Użytkownik GT/NEXO
Link to postu

Dzień dobry,

na początek proszę przeprowadzić archiwizację oraz konserwację bazy danych zgodnie z tematem:

Z tego co rozumiem, problem występuje wyłącznie podczas korzystania z funkcji związanych z pocztą? Czy dotyczy wszystkich programów?

Problem jest powtarzalny, czy występuje losowo?

Czy zawieszenie się programu każdorazowo skutkuje jego późniejszym wyłączeniem?

  • Lubię to 1
Link to postu

Najpierw zrobiłem przebuduj indeksy (po napisaniu pierwotnego posta a przed Pana odpowiedzią, porządziłem się sam :)

Następnie zrobiłem Konserwację bazy (wg Pana sugestii)

 

WNIOSKI

ad 1/ Co do zwisów samoczynnych to się nie wypowiem, bo za krótki czas.

Będę dalej obserwował bacznie zachowanie NEXO próbujac uchwycić jak najwiecej zaleznosci.

Nie ukrywam, że jak dotychczas jedynie zwróciłem uwagę, ze występuje gdy używamy poczty.

Generalnie NEXO używamy w multiprogramie, razem SU+GS+GR ale jak dotychczas zwis następował gdy miałem na ekranie moduł pocztowy.

 

ad 2/ Co do problemu numer 2 (z pierwotnego posta), to wiem więcej.

Przebudowa indesków nie pomogła i nadal gdy wpisuje do pola adresata "info", to zwiesza program na chwilę (kilka/kilkanaście sekund) po czym następuje odwieszenie.  Sprawdziłem i to się dzieje tylko i wyłącznie na konkretnych loginach/użytkownikach systemu NEXO. Czyli nie zależy od fizycznego komputera. Z kolei na moim loginie nie ma żadnego zwisu i wszystko działa perfekcyjnie.

 

PYTANIE 1

Czy Konserwacja też zawiera w sobie procedurę przebuduj indeks?

 

Pytanie 2

Napisał Pan, że oprócz konswerwacji mam zrobić archiwizacje.

To przjęzyczenie czy może czegoś nie rozumiem?

 

Pytanie 3

Czy przebuduj Instynkt, o ten: 
https://gyazo.com/64db7a5d1c85c1210adc6b1a6896e9d4

Jednocześnie przebudowuje indeskt treści?

https://gyazo.com/27e9d4bc64f4c9bb801dc96267577558 

Czy może są to 2 zupełnie niezależne mechanizmy nie mające nic wspólnego ze sobą?

 

SUGESTIA 1

Serwisant który udziela się zresztą na tym forum i specjalizuje się w bazach danych, wspominam mi kiedyś, że konserwacja bazy to bardzo pomocny mechanizm i wiele potrafi usprawnić. Pokusił się nawet o zalecenie, że przy większych bazach warto ją robić często, np. 1 raz na tydzień. Bywam na forum i widzę, że też często jako konsultanci, polecacie konserwacje.

No okej, skoro pomaga często i jest tak zalecana, to może dajcie jakąś opcje aby wykonywała się w automacie, np. raz na 1 tydzień.

Klienci będą bardziej zadowoleni a Wy będziecie mieć mniej pracy, skoro ona czasem rozwiązuje problemy.

 

SUGESTIA 1

To samo do przebuduj Instynkt. 

Skoro to pomaga i te przebudowy trzeba robić cyklicznie to zróbcie je w tle i tyle.

 

Edytowane przez Użytkownik GT/NEXO
Link to postu

 

3 godziny temu, Użytkownik GT/NEXO napisał:

No okej, skoro pomaga często i jest tak zalecana, to może dajcie jakąś opcje aby wykonywała się w automacie, np. raz na 1 tydzień.

Klienci będą bardziej zadowoleni a Wy będziecie mieć mniej pracy, skoro ona czasem rozwiązuje problemy.

Bardzo dobra sugestia. Podpinam się pod nią :)

 

Link to postu

Dzień dobry,

W dniu 27.10.2023 o 17:13, Użytkownik GT/NEXO napisał:

Czy Konserwacja też zawiera w sobie procedurę przebuduj indeks?

Zgadza się, zostało to opisane na początku przesłanego artykułu e-Pomocy technicznej:

Cytat

Podczas Konserwacji bazy danych wykonują się dwie operacje:

  • Przebudowanie indeksów bazy danych – porządkuje strukturę indeksów, zmniejszając ich fragmentacje.
  • Aktualizacja statystyk tabel – która wspiera optymalizacje wykonywanych zapytań SQL.

 

W dniu 27.10.2023 o 17:13, Użytkownik GT/NEXO napisał:

Napisał Pan, że oprócz konswerwacji mam zrobić archiwizacje.

Archiwizacja w tym przypadku miała posłużyć jako kopia zapasowa. 

 

W dniu 27.10.2023 o 17:13, Użytkownik GT/NEXO napisał:

Czy może są to 2 zupełnie niezależne mechanizmy nie mające nic wspólnego ze sobą?

Przebudowa InsTYNKTu ma wpływ na całą bazę danych. Indeksowanie treści to mechanizm dotyczący wiadomości. 

 

W dniu 27.10.2023 o 17:13, Użytkownik GT/NEXO napisał:

to może dajcie jakąś opcje aby wykonywała się w automacie, np. raz na 1 tydzień.

Sugestię dodania możliwości uruchamiania konserwacji według harmonogramu mamy zapisaną. Na ten moment bez określonego terminu implementacji.

 

Link to postu

1/ Wysłałem dane diagnostyczne.

 

2/ Zgłoszono mi jeszcze jeden problem, od czasu do czasu konwersja oferty do PDF, powodowała, że powstający plik nie miał zawartości (biała kartka) i tym samym wielkość pliku 0kB. Zdarzyło nam się to na 2 różnych loginach, na 2 różnych komputerach. Każdorazowo podczas generacji oferty.

Korzystaliśmy wtedy z tego mechanizmu: 
https://gyazo.com/c6eec6befd35d6549ab5eb6b7bb5308b
 

Edytowane przez Użytkownik GT/NEXO
Link to postu

W piątek robiłem konserwację a zwisł wystąpił przed chwilą więc nie pomogło.

1/ Przyszedł na jedną ze skrzynek mail.

2/ Wyskoczyło powiadomienie wiec pracownik je kliknął i go przerzuciło do skrzynki

3/ Kliknął Odpowiedz

4/ W ty momencie nastąpił zwis (biała strona, kulki)

5/ Po około  5 sekundach Nexo się wyłączył.

 

Link to postu

Dzień dobry,

nie wprowadzaliśmy zmian w tym obszarze.

Jeżeli po aktualizacji problem nadal występuje, to po wystąpieniu błędu proszę rzucić okiem do menedżera zadań Windows. Jeżeli jest tam widoczny proces nexo, proszę kliknąć go PPM i wybrać Utwórz plik zrzutu. 

image.png.854057de7c846678e9dce05a2d1315ad.png

Wygenerowany w ten sposób plik proszę przesłać przez formularz kontaktowy pod numerem zgłoszenia INS-23629064.

Link to postu

1/ Zainstalowałem 47.0.1 i dziś, pisząc wiadomość, NEXO się zwiesił, tzn. zaczęło się kręcić kółeczko, i po mniej więcej 10 sekundach NEXO się wyłączył.

Niestety pliku zrzutu nie zrobiłem - bo domyślam się, że trzeba go zrobić w czasie gdy NEXO wisi?

 

2/ Nadal mamy tak, że na moim loginie gdy wpisuje info@ (w nowej wiadomości, pole "do") wówczas wyniki mam natychmiast.

Gdy wpisuje (w nowej wiadomości, pole "do") na innym loginie (ale ten sam komputer) wówczas przywiesza okno na 20 sekund.

Robiłem konserwacje.

 

 

Edytowane przez Użytkownik GT/NEXO
Link to postu

Dzień dobry,

niestety na podstawie przesłanego pliku zrzutu nie udało się zdiagnozować przyczyny problemu – przesłany zrzut świadczy o problemie z połączeniem z bazą, które mogło być spowodowane przez uśpienie.

 

Zrzut pliku proszę wykonać dopiero wtedy, gdy zwis wystąpi podczas pracy z programem, a następnie przesłać go pod podanym numerem zgłoszenia:

W dniu 8.11.2023 o 14:01, Kacper Panek napisał:

Wygenerowany w ten sposób plik proszę przesłać przez formularz kontaktowy pod numerem zgłoszenia INS-23629064.

Link to postu

OKEJ.

Jeśli będzie kolejne zdarzenie zwisu, to zrobię nowy zrzut.

 

Pytanie w takim razie inne:
NEXO nie jest w zasadzie wyłączany, tzn. gdy kończymy pracę komputer przechodzi w stan uśpienia.

Czy taki sposób użytkowania oprogramowania jest oficjalnie dopuszczalny przez Insert?

Zmierzam z pytaniem do tego, że jeśli nawet problemy które doświadczamy wynikają z faktu usypiania komputera, to czy teoretycznie po ich usunięciu, NEXO powinno być "odporne" na usypianie? 
 

 

Link to postu

Dzień dobry,

w standardowym scenariuszu nexo powinno poradzić sobie z uśpieniem i późniejszym wybudzeniem komputera, lecz mogą występować wyjątki. 

Wśród potencjalnych przyczyn problemów można wymienić SQL, którego wybudzenie trwa dłużej niż nexo, wobec czego mogą występować problemy z połączeniem, oraz ewentualne wycieki pamięci – jeżeli takowe występują w programie, to przy dłuższym działaniu będą miały większy wpływ na system.

Co więcej, ze względu na to, iż nasze sesje aplikacyjne są usuwane po 6 minutach, w sytuacji, gdy stacja kliencka zostanie uśpiona np. podczas wystawiania dokumentu FS, to po wybudzeniu zapisanie dokumentu prawdopodobnie będzie niemożliwe.

Biorąc pod uwagę powyższe, mimo że w idealnym scenariuszu uśpienie nie będzie miało negatywnych skutków, warto od czasu do czasu zrestartować system nexo, czy nawet stacje, na których odbywa się praca. 
 

Dodam, iż w ramach kontroli warto rzucić okiem na zużycie pamięci przez nexo. Jeżeli nie przekracza 1,5 GB, można uznać, że mieści się w normie.

Link to postu

Dziś znów wystąpił zwis.

Kółeczko/kursor zaczęło się nagle kręcić i klikanie w aplikacje nic nie powodowało, tak powisiał kilkadziesiąt sekund i się wyłączył.

Komputer odpaliłem (z uśpienia) około 9, NEXO pracował bez przerwy do 15, aż nagle pojawił się zwis, pracowałem akurat na poczcie.

Między 9-tą a 15-tą (wydaje mi się) że nie dokonywałem restartu i w tym czasie NEXO pracował płynnie. 
 

Plik zrzutu ma 2,5GB czyli wg Informacji od Pana coś jest nie tak.

Wysyłam go do Was pod podany numer zgłoszenia.

Link jest ważny tylko 7 dni, wiec zaciągnijcie ten zrzut od ręki.

 

Edytowane przez Użytkownik GT/NEXO
Link to postu

Dzień dobry,

potwierdzam otrzymanie formularza. 

Przy okazji chciałbym sprostować, że w tym fragmencie:

23 godziny temu, Kacper Panek napisał:

Dodam, iż w ramach kontroli warto rzucić okiem na zużycie pamięci przez nexo. Jeżeli nie przekracza 1,5 GB, można uznać, że mieści się w normie.

chodziło o zużycie zasobów komputera przez nexo, nie o rozmiar wykonanego zrzutu pliku.

 

Przesłany plik został przekazany do analizy.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...