Bartłomiej Warchoł 7 Napisano 31 Stycznia 2024 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2024 w Problem z Synchronizacja stanów asortymentu. Dzień Dobry, Natknąłem się na problem w sello z synchronizacją stanów asortymentu. A dokładniej to brakiem jakiejkolwiek synchronizacji. Z serwisu allegro zostały pobrane oferty internetowe. Wszystkie wraz z tekstem i zdjęciem poprawnie się zaciągnęło. W parametrach ofert internetowych ustawiłem synchronizację w następujący sposób: Do konkretnej oferty przypisałem asortyment z subiektu oraz nadałem ceche ofercie: Z innego tematu na forum do doczytałem że: " Automat wyliczający stany w ofercie uruchamiany jest po zmianie stanu bądź dostępnych (zależnie od wyboru). W najbliższej wersji mamy przewidziane dodanie mechanizmu umożliwiającego ręczne wyzwolenie takiej synchronizacji, której można właśnie użyć w momencie włączenia automatów a zanim nastąpi jakikolwiek ruch na magazynie lub zmiana w towarze. " Dla testów wrzuciłem RW na dany towar i nie zauważyłem żadnej synchronizacji. Nie było też żadnych zmian do wysłania do serwisu. Jeszcze mam pytanie ogólne do ofert internetowych - jaki magazyn jest brany pod uwagę do synchronizacji stanów i gdzie można ewentualnie te ustawienie zmienić? Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 971 Napisano 1 Lutego 2024 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2024 w Problem z Synchronizacja stanów asortymentu. 5 godzin temu, Bartłomiej Warchoł napisał: Dla testów wrzuciłem RW na dany towar i nie zauważyłem żadnej synchronizacji. Nie było też żadnych zmian do wysłania do serwisu. Z opisu wynika, że zostało zrobione wszystko co potrzeba. Rozumiem, że na dolnej zakładce ZMIANY W OFERCIE nie pojawiła się żadna zmiana ilości sztuk a zarazem nie jest ona akurat równa temu co jest w serwisie? 5 godzin temu, Bartłomiej Warchoł napisał: Jeszcze mam pytanie ogólne do ofert internetowych - jaki magazyn jest brany pod uwagę do synchronizacji stanów i gdzie można ewentualnie te ustawienie zmienić? Aktualnie jest brana pod uwaga suma stanów ze wszystkich magazynów. Możliwość ustawiania magazynów dla kont i ofert mamy w planach. Cytuj Link to postu
Bartłomiej Warchoł 7 Napisano 1 Lutego 2024 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2024 w Problem z Synchronizacja stanów asortymentu. 4 minuty temu, Bartosz Rosa napisał: Z opisu wynika, że zostało zrobione wszystko co potrzeba. Rozumiem, że na dolnej zakładce ZMIANY W OFERCIE nie pojawiła się żadna zmiana ilości sztuk a zarazem nie jest ona akurat równa temu co jest w serwisie? Dokladnie tak. Stany się nie zgadzają z tym co widać na ofercie i w zakładce zmiany na ofercie nie jest nic widoczne. a Cytuj Link to postu
Jakub Kardela 0 Napisano 1 Lutego 2024 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2024 w Problem z Synchronizacja stanów asortymentu. (edytowane) Jakie statusy mają te oferty? W obecnej wersji synchronizacja ze stanem asortymentu działa tylko dla ofert wystawionych serwisie Allegro i nie zakończonych. Edytowane 1 Lutego 2024 przez Jakub Kardela Cytuj Link to postu
Bartłomiej Warchoł 7 Napisano 1 Lutego 2024 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2024 w Problem z Synchronizacja stanów asortymentu. Wszystkie oferty jakie mam są aktywne. Nie zakańczaliśmy żadnych. Również nie ma żadnych z statusem "w przygotowaniu" i "nieaktywne" Cytuj Link to postu
Jakub Kardela 0 Napisano 1 Lutego 2024 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2024 w Problem z Synchronizacja stanów asortymentu. (edytowane) Prosiłbym o podesłanie zrzutu ekranu z widoku modułu cech ofert internetowych. Może są dwie cechy o takiej samej nazwie? Prosiłbym również o zrzut ekranu z widoku modułu automatyzacji, możliwe że automat "Synchronizacja ofert internetowych ze stanami magazynowymi" jest nieaktywny. Edytowane 1 Lutego 2024 przez Jakub Kardela Cytuj Link to postu
Bartłomiej Warchoł 7 Napisano 1 Lutego 2024 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2024 w Problem z Synchronizacja stanów asortymentu. Dorzucam zdjęcia. W sumie zastanawia mnie teraz czy do poprawnego działania sello i synchronizacji ofert jest wymagany zakup modułu automatyzacji? Na tą chwilę działam na licencji próbnej. Cytuj Link to postu
Jakub Kardela 0 Napisano 1 Lutego 2024 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2024 w Problem z Synchronizacja stanów asortymentu. (edytowane) Nie jest wymagany zakup modułu automatyzacji - jest to automat systemowy. Jednakże musi on być aktywny, a na zrzucie ekranu widać, że został dezaktywowany. Aby działała synchronizacja należy go aktywować. Edytowane 1 Lutego 2024 przez Jakub Kardela Cytuj Link to postu
Dariusz Bachurski 48 Napisano 11 Kwietnia 2024 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2024 w Problem z Synchronizacja stanów asortymentu. Jak wywołać automatyczne wysyłanie zmian do ofert zamiast ręcznego klikania Wyślij zmiany? Bo na razie Automatyzacja jedynie generuje zmiany, a muszę ręcznie uruchomić ich wysłanie. W jakiej wersji planowane jest wdrożenie zmian cen dla ofert? Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 971 Napisano 12 Kwietnia 2024 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2024 w Problem z Synchronizacja stanów asortymentu. 9 godzin temu, Dariusz Bachurski napisał: Jak wywołać automatyczne wysyłanie zmian do ofert zamiast ręcznego klikania Wyślij zmiany? Bo na razie Automatyzacja jedynie generuje zmiany, a muszę ręcznie uruchomić ich wysłanie. Funkcja automatycznego wysyłania zmian oczekujących pojawi się w wersji najbliższej (51). 9 godzin temu, Dariusz Bachurski napisał: W jakiej wersji planowane jest wdrożenie zmian cen dla ofert? Rozumiem, że chodzi o automatyczną zmianę cen, bo pojedynczo w ofertach można te ceny zmieniać od dawna. W wersji 52 planujemy dodać zmiany zbiorcze, w tym również zmiany zbiorcze cen. Automatyczna zmiana cen pojawi się nieco później, dokładnie jeszcze nie wskażę wersji, bo takie dłuższe prognozy się zazwyczaj nie sprawdzają. Natomiast tutaj planujemy mechanizm, który będzie w stanie automatycznie zmieniać nie tylko ceny, ale też dowolne parametry. Nie wiemy jeszcze czy będzie to na zasadzie cech, jak jest teraz zrobiona synchronizacja stanów, czy może będzie to jakiś inny mechanizm. Pomysłów jest kilka ale nie są jeszcze przedyskutowane. 1 Cytuj Link to postu
Dariusz Bachurski 48 Napisano 12 Kwietnia 2024 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2024 w Problem z Synchronizacja stanów asortymentu. Godzinę temu, Bartosz Rosa napisał: Funkcja automatycznego wysyłania zmian oczekujących pojawi się w wersji najbliższej (51). Czyli dobrze że spytałem, bo już zastanawiałem się czy coś źle skonfigurowałem. Przydałoby się bardziej rozbudować pomoc w tym zakresie, bo nie wszytsko dla mnie jest intuicyjne, mimo że sam tworzę różne rozwiązania. Nie znam starego sello, być może to ma też znaczenie że 'błądzę'... Godzinę temu, Bartosz Rosa napisał: Rozumiem, że chodzi o automatyczną zmianę cen, bo pojedynczo w ofertach można te ceny zmieniać od dawna. Chodzi o uzyskanie docelowo takiego samego efektu jak dla stanów, czyli że oferta dostanie cenę ze wskazanego poziomu cenowego pobranego z GT po synchronizacji z systemem sprzedaży i zmiana zostanie wygenerowana zmiana na ofertę - na początek wystarczy że można ją ręcznie wysłać, a docelowo automat. 1 Cytuj Link to postu
Paweł Antoszczak 8 Napisano 16 Kwietnia 2024 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2024 w Problem z Synchronizacja stanów asortymentu. Witam, chciałbym podłączyć się do tematu synchronizacji stanów w Sello NX. Konfiguruję nowe Sello NX z Subiektem Nexo. Ustawiłem Parametry ofert internetowych uwzględniając "Dostępne". W Automatyzacji aktywowałem Synchronizację ofert internetowych ze stanami magazynowymi. Gdy po stronie Subiekta Nexo utworze ZK z pełną rezerwacją, to zmniejszy się ilość sztuk dostępnych, ale nie tworzą się zmiany oczekujące w ofertach internetowych. Dlaczego nie tworzą się zmiany oczekujące w ofertach, gdy w asortymencie zmieni się ilość sztuk w Dostępnych? Powinienem jeszcze coś ustawić? Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 971 Napisano 17 Kwietnia 2024 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2024 w Problem z Synchronizacja stanów asortymentu. W wersji 50 nexo Sello NX musi być uruchomione razem z Subiektem nexo w multiprogramie aby ta funkcja działała. W wersji 51 będzie to działać również jeśli Subiekt pracuje samodzielnie a na bazie jest uruchiomione Sello NX z włączoną funkcją pilnowania stanów. Cytuj Link to postu
Paweł Antoszczak 8 Napisano 18 Kwietnia 2024 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2024 w Problem z Synchronizacja stanów asortymentu. Dziękuję za odpowiedź. Uruchomiłem Sello NX w multiprogramie, Parametry ofert internetowych są ustawione na Dostępne, Synchronizacja ofert internetowych w Automatyzacji jest ustawiona, w wybranych ofertach mam ustawione cechy żeby stany synchronizowały się. Screeny poniżej. Tworzę nowe ZK w Subiekcie Nexo, do zamówienia dodaję produkt z odpowiednią cechą, zmienia się ilość Dostępnych dla asortymentu w Subiekcie i w Sello, ale w dalszym ciągu nie widać żadnej zmiany oczekującej w Ofertach internetowych. Czy brakuje coś jeszcze w moich ustawieniach? Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 971 Napisano 19 Kwietnia 2024 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2024 w Problem z Synchronizacja stanów asortymentu. Same ustawienia wyglądają na prawidłowe. Czy po dodaniu Sello NX do multiprogramu był wykonany restart całości? Możliwe, że pewne funkcje automatów inicjalizują się przy uruchamianiu programu, gdy program jest tylko dodawany to nie następuje całkowita inicjalizacja wszystkich modułów. No i proszę się upewnić, że ten automat jest aktywny (widać to na liście automatów). Cytuj Link to postu
Paweł Antoszczak 8 Napisano 23 Kwietnia 2024 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2024 w Problem z Synchronizacja stanów asortymentu. (edytowane) Tak, był robiony restart programy, a potem jeszcze całej maszyny. Automat do synchronizacji stanów jest też aktywny (screen poniżej). Po dodaniu do Subiekta zamówienia, zmienia się dostępność na 2 szt. (screen poniżej), ale ilość wystawionych ofert pozostaje bez zmian - 4 szt. (screen poniżej). W Sello przy testowanej ofercie nie ma też zmiany oczekującej. Jeżeli z poziomu Sello ręcznie zmienię ilość szt. w ofercie, to taka zmiana oczekująca pojawia się. Multiprogram mam ustawiony zarówno w Subiekcie Nexo Pro jak i po stronie Sello NX. Nie ma znaczenia czy uruchamiam program ze skrótu Subiekta czy Sello - dalej nie zmieniają się stany po stronie Allegro. Gdzie mógłbym jeszcze szukać rozwiązania tego problemu? Edytowane 23 Kwietnia 2024 przez Paweł Antoszczak Cytuj Link to postu
Paweł Antoszczak 8 Napisano 23 Kwietnia 2024 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2024 w Problem z Synchronizacja stanów asortymentu. Dodam jeszcze, że: - oferty wystawiamy z poziomu Allegro, - następnie pobieramy oferty z Allegro do Sello (Pobierz oferty > Pobierz oferty z konta > tu wybieram konto), - powiązanie pobranej oferty z asortymentem w Subiekcie następuję automatycznie (Sygnatura produktu w ofercie na Allegro = Symbolowi produktu w Subiekcie). Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 971 Napisano 24 Kwietnia 2024 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2024 w Problem z Synchronizacja stanów asortymentu. Sprawdziliśmy opisany scenariusz i nie udało nam się powtórzyć problemu. Na myśl przychodzą mi takie rzeczy do sprawdzenia: synchronizacja sprawdza liczbę dostępnych, czy ZK było tworzone z rezerwacją? czy wskazana na ostatnim zrzucie oferta ma nadaną cechę Synchronizuj stany (poprzednii zrzut ekranu dotyczy innej oferty) czy w bazie nexo nie jest przypadkiem powielony towar i jest jakiś inny podłączony do oferty a inny na ZK wstawiany Najszybciej będzie chyba podesłać do nas bazę do weryfikacji https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/2756,w-jaki-sposob-wyslac-baze-danych-do-firmy-insert.html z linkiem do tego wątku oraz informacją, że o taką bazę poprosiłem. Cytuj Link to postu
Paweł Antoszczak 8 Napisano 2 Maja 2024 Udostępnij Napisano 2 Maja 2024 w Problem z Synchronizacja stanów asortymentu. (edytowane) Odpowiadam na pytania: 1) ZK było robione z "Pełną rezerwacją dostaw (R)", bo zwykła "Rezerwacja stanu (S)" nie zmienia ilości Dostępnych. 2) Wszystkie oferty mają cechę "Synchronizuj stany", zrzut dotyczył już innej oferty, bo testowałem potem na innym produkcie 3) Nie znalazłem powielonych towarów w bazie Sello, powiązania na testowanych ofertach były poprawne. Dziś zrobiłem kolejny test. Zmieniłem warunki wykonywania synchronizacji na "Niezarezerwowane" i utworzyłem w Subiekcie ZK z Rezerwacja stanu (S). Niestety i w tym przypadku nie widzę zmiany oczekującej w powiązanej z produktem ofercie internetowej. Wypełniłem formularz, bardzo proszę o weryfikację bazy. Edytowane 2 Maja 2024 przez Paweł Antoszczak 1 Cytuj Link to postu
Krzysztof Szyper 8 Napisano 7 Maja 2024 Udostępnij Napisano 7 Maja 2024 w Problem z Synchronizacja stanów asortymentu. (edytowane) Mamy wiele problemów z Sello NX ale głównym jest ten dotyczący tego wątku tj problem z aktualizacją/synchronizacją stanów. Ciekawostką dotąd było to że aktualizacja na niektórych produktach działała a na innych nie. Czasami działała, innym razem nie działała - w zasadzie nie znaliśmy przyczyny (jak się dotąd wydawało) losowych zadziałań. Ot EUREKA!!! Po lekturze tego wątku sprawa się wyjaśniła - co nie oznacza że jest rozwiązana. Synchronizacja działa ale tylko jeżeli zmiany stanów magazynowych są efektem działań użytkowników pracujących w trybie MULTIPROGRAM - Sello NX i Subiekt (Nexo Pro) oraz z ręcznym wywoływaniem "wysyłania oczekujących zmian do serwisu" Rany, toż to zakrawa na lekki skandal szanowni deweloperzy! Opis przypadku: Mam 6 licencji (użytkowników) na Subiekt'a, nie każdy obsługuje Allegro i zamówienia wysyłkowe - stąd 2 licencje na Sello NX I jaki efekt? Pracownik działu handlowego / nie pracujący w sello (nie ma zatem trybu MULTIPOGRAM) wystawiający fakturę (sprzedający towar) zmniejsza stan magazynowy - co się dzieje ze stanami towaru na allegro? NIC!!! Pracownik zaopatrzenia (oczywiście nie ma potrzeby pracy na sello - nie ma więc trybu MULTIPOGRAM bo i po co) przyjmuje towar PZ itd ... - co się dzieje ze stanami towaru na allegro ? NIC !!! Pracujący tylko na Sello - sprawa oczywista - wystawiane przez takich użytkowników dokumenty nie skutkowały żadnymi zmianami na allegro. Dopiero pracownik obsługujący allegro - działający w trybie MULTI... - jego działania na towarach skutkują synchronizacją. I tutaj bardzo ważna uwaga dla developerów: W związku z tym że aktualizacja odbywa się ręcznie (automatyczne wysyłanie zmian pojawi się w wersji 51??? ! na prawdę ? - to podstawowa funkcja takiego programu - AKTUALZACJA!!!) , zmiany nie są widoczne od razu. I tak: na stanowisku z uruchomionym MULTIPOGRAMem zaktualizowały się stany, zanim jednak zostały wysłane do serwisu są oznaczone ikonami aktualizacji na "żółto", i jest to widoczne na wszystkich stanowiskach z uruchomionym Sello; jeżeli jednak zmiany zostaną ręcznie wysłane na allegro przez użytkownika bez uruchomionego multiprogramu system zaktualizuje do danych jakie ma on na swoim widoku - czyli stan jaki jest na allegro a nie ten zgodny ze stanem w magazynie - jakiś absurd - ale tak właśnie jest. Halo! Na prawdę? Sprawa się rozwiązała. Tzn znamy już powód różnych przypadków działania lub niedziałania Ale problem sam w sobie nie jest rozwiązany. A przestrzegano nas przed NX (wcześniej używaliśmy "1") ale przejście na NEXO niejako pociągnęło za sobą przejście na NX. Teraz mamy za sobą 4 miesiące walki, tłumaczenia się klientom, wnerwa (lekka wersja) załogi. Czy Sello jest tylko dla firm które mają równą ilość licencji/użytkowników z Subiektem? Czy taki był zamysł? Raczej nie. Konkluzja: 1. Synchronizacja/Aktualizacje stanów działa poprawnie tylko jeżeli zmiany stanów magazynowych (sprzeaż, zakup, PW,RW itd) oraz sama aktualizacja ofert wykonywana jest przez użytkowników w trybie MULTIPROGRAM SelloNX + Subiekt. 2. Jakiekolwiek działania na stanach magazynowych wykonywane przez użytkowników samego Subiekta lub samego Sello nx skutkują zerowymi zmianami w ilościach na allegro. 3. Używanie funkcji "wyślij oczekujące zmiany do serwisu" ze stanowisk bez trybu multipprogram skutkuje usunięciem statusu "do aktualizacji" a jednocześnie "potwierdzeniem" stanu jaki jest na allegro (bez aktualizacji z systemu) 4. I wreszcie - ostatecznie stany na allegro aktualizują się po RĘCZNYM wywołaniu funkcji "Wyśłij oczekujące zmiany do serwisu" - to nie działa samo - to już na prawdę fajna imprezka - mamy program w którym są niby automaty, niby aktualizacje, niby synchronizacje - groteska, komedia, kpina, skandal? wszystkiego po trochę. Do tej pory wydawało się ze ta funkcja służy do wysyłania bieżących zmian oferty tj ceny, parametrów, opisu itd .. ilości również ale nie że jest konieczna do ręcznego uruchomienia nawet po automatycznej synchronizacji ilości (czy ja czegoś nie pominąłem, może coś źle jednak robimy bo to na prawdę wydaje się abstrakcyjnie bzdurne) To nie jest temat na najbliższą aktualizację, która nadejdzie...kiedy? Na jesień? Miałby być w wersji 50 teraz zapowiadane na wersję 51. To jest temat do załatania na już. Synchronizacja stanów i ich aktualizacja to podstawowa funkcja programu!!! Przy okazji - rozwiązanie doraźne dla szybkiego uaktualnienia stanów" 1. Zalogujcie się na konto użytkownika posiadającego tryb MULTIPOGRAM 2. Zróbcie dowolny dokument np Przychód wewnętrzny na dowolną ilość (można to zrobić z menu operacji "Wystaw dokument" używając ilość "Ilość przy zakupie" - to wstawi wartość 1 ) dla tych towarów które macie wystawione na allegro (niestety nie ma filtra :)) , następnie ten dokument usuńcie - bez robienia dokumentu przeciwstawnego - po prostu wystarczy usunąć 3. Stany się zsynchronizują - mimo, że nie widać tego na widoku ofert 4. Oferty będą czekały na aktualizację - najlepiej wymusić zaznaczając wszystkie aktualizowane i wybrać "wyślij oczekujące zmiany do serwisu" Edytowane 7 Maja 2024 przez Krzysztof Szyper Cytuj Link to postu
Paweł Antoszczak 8 Napisano 8 Maja 2024 Udostępnij Napisano 8 Maja 2024 w Problem z Synchronizacja stanów asortymentu. Problem chyba jest bardziej złożony, bo odnosząc się do mojego przypadku: - pracujemy w Multiprogramie (3 licencje Subiekta Nexo Pro i 1 licencja Sello NX), - zalogowany użytkownik ma pełne uprawnienia w Subiekcie i Sello, - ZK w Subiekcie jest tworzone w Multiprogramie na wyżej wspomnianym użytkowniku, ilość niezarezerwowanych produktów na karcie Asortyment w Sello zmienia się zgodnie z ZK, a mimo to nie pojawiają się zmiany oczekujące w ofercie internetowej Allegro dla konkretnie testowanego produktu. Dodam, że testowana oferta jest powiązana z asortymentem w Subiekcie Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 971 Napisano 8 Maja 2024 Udostępnij Napisano 8 Maja 2024 w Problem z Synchronizacja stanów asortymentu. 16 godzin temu, Krzysztof Szyper napisał: Synchronizacja działa ale tylko jeżeli zmiany stanów magazynowych są efektem działań użytkowników pracujących w trybie MULTIPROGRAM - Sello NX i Subiekt (Nexo Pro) oraz z ręcznym wywoływaniem "wysyłania oczekujących zmian do serwisu" Rany, toż to zakrawa na lekki skandal szanowni deweloperzy! Zgadza się. Bijemy się w pierś. Nie powinno tak być. Na usprawiedliwienie nasze mam tylko tyle, że korzystamy z pewnych mechanizmów niezależnych zupełnie od naszego zespołu (całe nexo tworzy wiele zespołów) i problem wystąpił głęboko w tych niebędących pod naszą opieką. Nasz błąd, że nie wyłapaliśmy tego problemu w testach. Diagnoza tego problemu trochę czasu zajęła ale będzie on poprawiony w najbliższej wersji (51). 16 godzin temu, Krzysztof Szyper napisał: automatyczne wysyłanie zmian pojawi się w wersji 51??? ! na prawdę ? - to podstawowa funkcja takiego programu - AKTUALZACJA!!!) Na temat podstawowych funkcji już się wypowiadałem w zeszłym tygodniu. Wiemy, rozumiemy, natomiast każdy użytkownik ma swój zestaw tych podstawowych funkcji a my ich w sumie do realizacji mamy kilkaset. Dla jednego jest podstawowa, dla innego nie jest. Wszystkiego natomiast nie jesteśmy w stanie zrealizować jednocześnie - więc z wersji na wersję dodajemy te, naszym zdaniem najważniejsze i te które możemy już dodać (czasami wymagają pewnych przygotowań). Mamy świadomość, które to są funkcje, stąd też powstał ten wątek: 16 godzin temu, Krzysztof Szyper napisał: zanim jednak zostały wysłane do serwisu są oznaczone ikonami aktualizacji na "żółto", Dopisanie zmian i oznaczenie ich na żółto powoduje, że wyślą się one do serwisu. Tak ten mechanizm działa. Najpierw zmiana jest zapisywana na liście zmian i oznaczona na żółto, dalej dopiero mechanizm ręczny, automatyczny czy wprost z okna taką zmianę będzie mógł wysłać do serwisu. Tutaj trzeba mieć świadomość, że aktualizacja ofert jest procesem w którym udział bierze też serwis zewnętrzny i nie dzieje się natychmiast i wiele rzeczy tutaj może pójść nie tak. Dlatego taki model działania aktualizacji. Bez obecności zmiany przypisanej do oferty, Sello niczego samo nie zmienia w ofertach - jest tutaj pełna transparentność, co niejednokrotnie przydało się przy diagnozowaniu przypadków, w których niby to Sello coś samo zrobiło z ofertami w serwisie. A to był zawsze jakiś inny program, sklep internetowy czy inny synchronizator. 16 godzin temu, Krzysztof Szyper napisał: jeżeli jednak zmiany zostaną ręcznie wysłane na allegro przez użytkownika bez uruchomionego multiprogramu system zaktualizuje do danych jakie ma on na swoim widoku - czyli stan jaki jest na allegro a nie ten zgodny ze stanem w magazynie - jakiś absurd - ale tak właśnie jest. Halo! Na prawdę? Ale wtedy również będą zapisane zmiany w ofercie, gdzie widać jaka zmiana i z jakiej wartości na jaką została przeprowadzona. Po wysłaniu zmiany do serwisu Sello aktualizuje tę ofertę lokalnie w bazie, pobierając dane z serwisu. I na każdym stanowisku nowe wartości są dostępne - natomiast widoki użytkownika nie są odświeżane jeśli na innym stanowisku ktoś dokonał takiej operacji. Będą odświeżone dopiero jak użytkownik wejdzie w taką ofertę, przejdzie na inną zakładkę czy moduł albo ręcznie odświeży dane w module klawiszem F5. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, czy o to chodzi. Natomiast mechanizm aktualizacji stanów nie bazuje na tym co widzi użytkownik tylko na tym co jest zapisane w bazie danych, a użytkownik może widzieć stan danych z ostatniego odświeżenia widoku. Tak działają wszystkie nasze programy w każdym aspekcie a i sporo innych. Oferta wyświetlona w Allegro wyedytowana z drugiej zakładki też się sama nie odświeży w przeglądarce. Widoki muszą być okresowo odświeżane w taki czy inny sposób bo programy na różnych stanowiskach nie komunikują się ze sobą wzajemnie. Jeśli jeden zrobi jakąkolwiek zmianę to na drugim stanowisku będzie ona widoczna dopiero po odświeżeniu tego widoku (można też wejść w podgląd/edycję oferty - wtedy wczytają się świeże dane z bazy a nie z widoku). 16 godzin temu, Krzysztof Szyper napisał: Teraz mamy za sobą 4 miesiące walki, tłumaczenia się klientom, wnerwa (lekka wersja) załogi. Czy Sello jest tylko dla firm które mają równą ilość licencji/użytkowników z Subiektem? Czy taki był zamysł? Raczej nie. Oczywiście, że nie taki był zamysł, ale w chwili obecnej tak jest, są ograniczenia - o czym pisałem wyżej. 16 godzin temu, Krzysztof Szyper napisał: 3. Używanie funkcji "wyślij oczekujące zmiany do serwisu" ze stanowisk bez trybu multipprogram skutkuje usunięciem statusu "do aktualizacji" a jednocześnie "potwierdzeniem" stanu jaki jest na allegro (bez aktualizacji z systemu) Tutaj, jak pisałem wyżej, wydaje mi się, że to jest kwestia nieodświeżenia widoku, który sam się nie odświeża. Status do aktualizacji nie jest usuwany, tylko proszę spojrzeć na dolną listę ZMIANY W OFERCIE, jest on zmieniany na wysłano do serwisu. Po wysłaniu do serwisu Sello pobiera najświeższe dane dotyczące tej oferty i je aktualizuje. Może się zdarzyć taka sytuacja, że widok na innym komputerze został odświeżony w momencie gdy zmiany poszły do serwisu ale jeszcze nie wykonało się zadanie związane z pobraniem tych zaktualizowanych ofert do Sello i wystąpi taka sytuacja, że zmiana niby poszła, ale widać stary stan. Ale to jest kwestia asynchroniczności komunikacji z serwisami i te synchronizacje chwilę trwają. Natomiast po zakończeniu synchronizacji i odświeżeniu widoku stan ten powinien się wyrównać i być zgodny. 16 godzin temu, Krzysztof Szyper napisał: 4. I wreszcie - ostatecznie stany na allegro aktualizują się po RĘCZNYM wywołaniu funkcji "Wyśłij oczekujące zmiany do serwisu" - to nie działa samo - to już na prawdę fajna imprezka - mamy program w którym są niby automaty, niby aktualizacje, niby synchronizacje - groteska, komedia, kpina, skandal? Ja bym to podsumował jako brak czasu na realizację tego w wersji wcześniejszej. Gdy do realizacji jest 250 zadań, każde z nich ważne a czasu wystarczy na realizację 120 w danej wersji no to musimy to kroić i rozdzielać realizację funkcji na kolejne wersje programu - to jest nieuniknione i bazując na porównaniu Sello1 vs Sello NX, które podlinkowałem wyżej, tak - w tej chwili Sello NX nie jest programem, który sprosta potrzebom wszystkich użytkowników/firm. W kolejnych wersjach dodajemy nowe funkcje, zwłaszcza brakujące, ale na niektóre możliwości trzeba jeszcze zaczekać. 17 godzin temu, Krzysztof Szyper napisał: ilości również ale nie że jest konieczna do ręcznego uruchomienia nawet po automatycznej synchronizacji ilości (czy ja czegoś nie pominąłem, może coś źle jednak robimy bo to na prawdę wydaje się abstrakcyjnie bzdurne) Faktycznie, nazwa funkcji automatycznej sychronizacji ilości wprowadza w błąd, to już zauważyliśmy i też będzie poprawione w najbliższym czasie. De facto funkcja ta automatycznie generuje zmiany stanu a nie synchronizuje je z serwisem. Po wygenerowaniu zmiany resztą zajmuje się mechanizm aktualizacji, który w wersji 50 nie ma jeszcze możliwości wysyłania tych zmian automatycznie. To są dwa odrębne klocki programu, jeden ma mylącą nazwę, drugi nie ma jeszcze wszystkich zaplanowanych możliwości. 17 godzin temu, Krzysztof Szyper napisał: To nie jest temat na najbliższą aktualizację, która nadejdzie...kiedy? Na jesień? Miałby być w wersji 50 teraz zapowiadane na wersję 51. To jest temat do załatania na już. Synchronizacja stanów i ich aktualizacja to podstawowa funkcja programu!!! Temat jest grubszy, jak wspominałem, zahacza o sprawy licencyjne i będzie w wersji 51 w czerwcu. Na jesień planujemy wersję 52. I jeszcze raz proszę o wyrozumiałość. Doskonale rozumiemy różne potrzeby różnych sprzedawców i dla każdego termin podstawowa funkcja programu to jest zupełnie inny worek funkcji. My widzimy tych worków wiele, z których wybieramy pewien zakres funkcji do realizacji na kolejne wersje. Można lobbować w różnych wątkach co podnosi priorytet realizacji. Na prawdę nie ma potrzeby wypominać nam tego na różne sposoby, często podważając sensowność i kompetencje . Wystarczy zaznaczyć swoją obecność i dołożyć swój głos, że dana funkcja jest potrzebna - zwłaszcza jeśli sam problem jest znany. 23 minuty temu, Paweł Antoszczak napisał: a mimo to nie pojawiają się zmiany oczekujące w ofercie internetowej Allegro dla konkretnie testowanego produktu. Dodam, że testowana oferta jest powiązana z asortymentem w Subiekcie Czy oferta jest również oznaczoną odpowiednią cechą? Bo na tym bazuje mechanizm generowania zmian stanów. Cytuj Link to postu
Paweł Antoszczak 8 Napisano 8 Maja 2024 Udostępnij Napisano 8 Maja 2024 w Problem z Synchronizacja stanów asortymentu. 2 godziny temu, Bartosz Rosa napisał: Czy oferta jest również oznaczoną odpowiednią cechą? Bo na tym bazuje mechanizm generowania zmian stanów. Tak, jest oznaczona. W między czasie zmieniłem nazwę cechy, utworzyłem nowe ZK dla innego produktu z cechą - i dalej to samo. Czy dobrze rozumiem, że jeżeli zmieni się ilość niezarezerwowanych w testowanym produkcie, który jest powiązany z ofertą internetową i jednocześnie oferta ta ma przypisaną odpowiednią cechę, to przy ofercie powinna pojawić się na żółto oznaczona zmiana oczekująca? A czy udało się Wam zajrzeć do wysłanej bazy? Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 971 Napisano 10 Maja 2024 Udostępnij Napisano 10 Maja 2024 w Problem z Synchronizacja stanów asortymentu. W dniu 8.05.2024 o 16:23, Paweł Antoszczak napisał: Czy dobrze rozumiem, że jeżeli zmieni się ilość niezarezerwowanych w testowanym produkcie, który jest powiązany z ofertą internetową i jednocześnie oferta ta ma przypisaną odpowiednią cechę, to przy ofercie powinna pojawić się na żółto oznaczona zmiana oczekująca? Tak mówi teoria . Można też zajrzeć na dolną listę ZMIANY W OFERCIE, bo może to też być kwestia nieodświeżonego widoku ofert. Na liście zmian powinna pojawić się zmiana oczekująca na wysłanie z żółtą ikonką. W dniu 8.05.2024 o 16:23, Paweł Antoszczak napisał: A czy udało się Wam zajrzeć do wysłanej bazy? Musi jeszcze chwilę poczekać, ze względu na priorytety. Zajmiemy się nią na początku przyszłego tygodnia. 1 Cytuj Link to postu
Paweł Antoszczak 8 Napisano 27 Maja 2024 Udostępnij Napisano 27 Maja 2024 w Problem z Synchronizacja stanów asortymentu. Czy zmiany oczekujące w Ofertach internetowych w Sello są wysyłane automatycznie do serwisu Allegro, czy może trzeba je ręcznie uruchamiać przez opcję pod PK "Wyślij oczekujące zmiany do serwisu"? Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.