Skocz do zawartości

Autotekst - opcjonalnie

Polecane posty

Dzień dobry wszystkim.

 

Zmiana bardzo prosta we wdrożeniu zatem mam nadzieje, że udałoby się ją szybko wdrożyć, może nawet i w następnej wersji?

 

Chodzi o to aby autotekst posiadał dodatkową opcje w tytule aukcji lub innych polach, które mają ograniczenie tekstowe.

 

Zatem załóżmy tytuł aukcji ma ograniczenie do 20 znaków, gdzie produkt posiada 22 znaki a w szablonie oprócz [Towar::Nazwa] jest takze [Towar::Producent], to nie dość ze aukcja się nie wystawi, bo za długa nazwa towaru, to jeszcze producent chce tam wejść. Dlatego, trzeba bedzie usunąć tyle nazwy produktu aby jeszcze zrobić miejsce na producenta. Tutaj chciałbym aby sello po prostu samoczynnie ucinało nazwę w taki sposób:

[Towar::Nazwa::Dopasuj] [Towar::Producent::Dopasuj]

 

Kiedy takie cos zostanie zdefiniowane w szablonie, nazwy producenta i/lub towaru zostaną ucięte automatycznie.

Przykład:

Parasolka o długiej skomplikowanej rączce z kości słoniowej LOGITECH

68 znaków aż. Zatem sello ucina całego producenta bo się nie mieści oraz część nazwy produktu.

 

Inny przyklad:

[Towar::Nazwa] [Towar::Producent::Dopasuj]

Parasolka o długiej skomplikowanej rączce z kości słoniowej LOGITECH

 

W takim przypadku Sello ucina tylko producenta i wywali błąd o za długiej nazwie produktu, jesli osoba skróci nazwę produktu tak aby tylko ona się zmieściła na aukcji, to producent i tak się nie wklepie.

 

Link to postu

Pozwólcie nam decydować o tym czy zmiana jest prosta czy nie :). W końcu to my wiemy jak to działa od środka :).

 

Wspomniany wyżej mechanizm wcale nie jest prosty do wykonania. Po pierwsze, trzeba rozbudować parser aby "rozumiał" słowo Dopasuj.

Po drugie, parser nie wie do jakiego pola będzie wklejał tekst i jaką ono ma długość dopuszczalną. Parser dostaje tekst i wyszukuje w nim tagi po czym podmienia ich wartości.

3. Możliwość użycia słowa Dopasuj w dowolnym tagu powoduje, że nawet gdyby parser wiedział do jakiej długości ma przyciąć wynik, to musi dodatkowo skracać tylko te tagi, które mają słowo Dopasuj - co jeśli będzie:

[Towar:Nazwa:Dopasuj][Towar:Producent]

Nie wspominając już o różnych kombinacjach tagów.

 

Nie jest to łatwe w implementacji niestety jakby się mogło wydawać ;). Pamiętajmy, że człowiek wykonując zadanie nie zdaje sobie sprawy ze złożoności bo część rzeczy wykonuje automatycznie, ale komputer trzeba oprogramować zapewniając w algorytmie obsługę wszystkich możliwości.

 

Takie docinanie (tylko od ostatniego tagu) możemy dorobić jeśli będziemy rozszerzać parser (a w zasadzie przepisywać go na nowo) o czym wspominałem ostatnio kilka razy na forum przy okazji pól własnych.

Link to postu

 

Jak już, to chyba trzeba by tą opcję wprowadzić jak powszechnie przyjęto w informatyce - UTNIJ_ZNAKI([nazwa pola][nazwa pola2],50).

Coś jak w excelu.

 

 

Mam za to inną propozycję do pól własnych, myślę, że znacznie prostszą, a jednak bardzo pomocną - wartości domyślne pola.

 

Przydatne podczas używania pól własnych jako zmiennych do HTMLa, np. ja mam w szablonie zdjęcia, z których część jest ukryta, bo nie ma tylu zdjęć na serwerze do danego produktu.

Stosuję metodę display:none, lub display:block.

 

Oczywiście mogę to robić w obecnych polach, ale jednak tych zdjęć mam domyślnie w szablonie 10, i przy każdym produkcie wpisywać po 10x block albo none, jest trochę męczące.

Wiem, że można kopiować pola z innych towarów z wartościami, no ale znowu w innych polach nie potrzebuję wartości skopiowanych, a wręcz jest to niewskazane, bo nie wiem które dane już uzupełniłem, np. jeśli chodzi o wymiary produktu.

 

Druga sprawa to np gwarancja.

Zwykle jest to 24 miesiące, więc tyle mogło by być wpisane na stałe.

A w przypadkach szczególnych można by to zmienić ręcznie.

 

8)

Link to postu

Stosuję metodę display:none, lub display:block.

 

Co ma to na celu? Aukcji trwających zmienić się nie da, zmiany mógłbyś wprowadzać tylko przed wystawieniem nowych aukcji.

 

Nie lepiej trzymać w jednym polu własnym kilka zdjęć i tylko w razie potrzeby dodać do owego pola kolejne zdjęcie?

 

Ma to na celu zrobienie szablonu, który da się w pewnym zakresie konfigurować.

Nigdy nie wiem ile zdjęć będzie do danego produktu.

Więc mam wsadzone 10 miejsc.

Ale żeby nie były wyświetlane puste to je wyłączam.

I to jest jedyna praca jaką muszę wykonać, aby zdjęcie się pokazało lub nie (nazwy zdjęć mam zunifikowane A, B, C, i są w katalogach o nazwie symbolu towaru).

 

Wsadzenie znaczników IMG do pola własnego i ich ręczne dodawanie i usuwanie byłoby o wiele większą pracą niż mam teraz.

I o wiele łatwiej o pomyłki.

 

 

Link to postu

Pokombinuj czy będziesz z tego pomysłu zadowolony.

 

Podam przykład:

 

Robisz szablon opisu, gdzie masz tabelkę z danymi produktu, np. jest tam 10 wierszy.

 

Na podstawie tego szablonu opisu tworzysz szablon aukcji, który jest powiązany z szablonem opisu, ale daje możliwości dowolnej ingerencji w jego treść, czyli możesz skasować 5 wierszy do produktu, który nie posiada tyle cech.

 

I teraz aktualizujesz swój szablon opisu, np. zmieniając dane do wysyłki.

I co się dzieje ?

Szablon opisu aktualizuje wszystkie szablony aukcji.

 

Znowu masz 10 wierszy tabeli i znowu musisz każdy towar edytować.

 

Wydaje mi się, że wiele szablonów opisu to jedyne wyjście.

 

Chyba, że da się ten problem rozwiązać inaczej.

Ale w tej chwili tego nie wiem.

 

Link to postu
Robisz szablon opisu, gdzie masz tabelkę z danymi produktu, np. jest tam 10 wierszy.

Nie tak, w szablonie opisu jest tylko sekcja odpowiadająca za parametry przedmiotu.

Sama tabelka znajduje się już natomiast w polu własnym i tam ustalam ile ona ma wierszy i co zawierają. Dla każdego towaru inaczej.

 

Takim sposobem mam jedno pole własne w szablonie opisu ale jego zawartość w całości definiuję w cechach towaru.

 

Szablony aukcji natomiast są stałe nic tam w opisie nie będzie zmieniane, służą tylko do ustalenia cenników, ilości, nazwy itd.

Link to postu

To jest właśnie ten power o którym pisał PanBanBan, że pola własne dają tyle możliwości, że każdy może podpasować je pod siebie.

 

Ja np. wolę HTML trzymać w szablonie opisu, a w polach własnych jedynie tekst.

HTML będzie tam się znajdował wyłącznie w razie potrzeby, np. gdy trzeba będzie pogrubić część tekstu z opisu lub dodać nieprzewidziany link.

 

Dlaczego tak wolę ?

Bo szablony aukcji projektuję w odrębnym programie.

Poza tym muszę mieć możliwość podglądu szablonu w przeglądarce zanim go wystawię, bo przecież formatka Internet Explorerowa z Sello za nic nie oddaje prawdziwego wyglądu aukcji.

 

Gdybym trzymał HTML w polach własnych, przeniesienie szablonu z pliku HTML do Sello byłoby traumą na całe życie  ;D

 

Link to postu
Poza tym muszę mieć możliwość podglądu szablonu w przeglądarce zanim go wystawię, bo przecież formatka Internet Explorerowa z Sello za nic nie oddaje prawdziwego wyglądu aukcji.

Gotowy kod dostajesz zawsze w aukcjach przygotowanych i można sobie go sprawdzić w innym programie. Ale to prawda opcji z polami własnymi jest wiele.

 

Oj nie chciałbym przenosić tam tysiąca różnych produktów ;P

Link to postu

Robisz szablon opisu, gdzie masz tabelkę z danymi produktu, np. jest tam 10 wierszy.

Nie tak, w szablonie opisu jest tylko sekcja odpowiadająca za parametry przedmiotu.

Sama tabelka znajduje się już natomiast w polu własnym i tam ustalam ile ona ma wierszy i co zawierają. Dla każdego towaru inaczej.

 

Takim sposobem mam jedno pole własne w szablonie opisu ale jego zawartość w całości definiuję w cechach towaru.

 

Szablony aukcji natomiast są stałe nic tam w opisie nie będzie zmieniane, służą tylko do ustalenia cenników, ilości, nazwy itd.

 

gawcio - widzę, że robimy tak samo. Dokładnie tak samo. Z poziomu jednego pola własnego edytujemy całą tabelkę.

Link to postu

Zgadza się, będzie tylko trochę babrania z przenoszeniem danych z gotowych szablonów do pól własnych ale po zrobieniu tego będzie już z górki.

 

Dokładnie tak samo! :D Ja mam jeszcze gorzej bo postanowiłem przy okazji uaktualnić, przerobić i rozbudować wszystkie towary (opisy, zdjęcia). W końcu dzięki polom własnym są większe możliwości i chcę je wykorzystać. Roboty mam na kilka miesięcy. Ale znowu dokładnie tak jak napisałeś - po zrobieniu będzie już z górki :)

 

PS

Łudzę się, że podczas mojego przenoszenia danych z aukcji do pól własnych (czyli jakieś 2-3 miesiące) Sello Team dorobi w polach własnych obsługę: kategorii, parametrów specyficznych i cenników :) I nie będę musiał tworzyć do każdego towaru osobnego szablonu aukcji tylko od razu jeden :) Oby zdążyli :)

Link to postu

Dokładnie, to by był kolejny krok na przód, brak konieczności wiązania każdego towaru z osobnym szablonem aukcji.

 

 

He, no tak, dla Was szablon aukcji jest dodatkowym problemem, bo teraz będziecie robić 3 szablony - jeden opisu, jeden aukcji i jeden w polach własnych.

 

Ja jednak jestem wygodnicki i pozostanę przy 2 - opisu i aukcji  ;D

 

Pamiętam jak były rozmowy początkowe o polach własnych, to właśnie taki był plan, żeby wszystko trzymać w polach własnych (w sensie HTML).

I wtedy mi się to podobało.

 

Jednak Bartek i jego ludzie moim zdaniem rozwiązali to znacznie lepiej.

 

W zasadzie można teraz całkowicie odizolować szablon graficzny od danych.

I to jest super. Oczywiście chciałoby się więcej, np. pętle, jakieś proste polecenia skryptowe do formatowania kondycyjnego, już ideałem byłoby gdyby Sello nabrało kiedyś możliwości systemów szablonowych jak np. PHPowego Smarty.

 

Zwłaszcza pętle byłyby pożądane, np. możliwość iterowania danego ciągu HTML według linijek w polu własnym (jeden wiersz w polu własnym to jedno przejście pętli).

Pozwoliłoby to na inteligentne tworzenie tabelek i przez to zmniejszenie ilości szablonów opisu.

Nie wiem tylko jak rozwiązać kwestię wielu kolumn w tabeli.....może wówczas po prostu dane w polu własnym byłybyby w formacie CSV - jeden wiersz to wiele zmiennych oddzielonych przecinkami, które potem byłby dostępne w pętli szablonu.

 

Powiedzcie mi tylko gdzie jest ten zysk przy trzymaniu szablonu w polach własnych ? Jak to się przełoży na dalszą pracę ?

Bo początki z pewnością będziecie mieli znacznie trudniejsze niż ja.

 

Link to postu
Powiedzcie mi tylko gdzie jest ten zysk przy trzymaniu szablonu w polach własnych ? Jak to się przełoży na dalszą pracę ?

Bo początki z pewnością będziecie mieli znacznie trudniejsze niż ja.

 

Ja widzę tu duże możliwości, w szablonie opisu mogę sobie wstawić mnóstwo pól własnych, które w towarach nawet nie będę musiał wykorzystywać, mogę wykorzystać tylko te, które są potrzebne dla danego towaru.

 

Zmiany natomiast to już jest bajka, wystarczy edytować konkretne pole własne w jednym miejscu. Zmiana samego szablonu to również jest bajka bo jest tylko jeden i można sobie go modyfikować do woli.

Link to postu

 

Zmiany natomiast to już jest bajka, wystarczy edytować konkretne pole własne w jednym miejscu. Zmiana samego szablonu to również jest bajka bo jest tylko jeden i można sobie go modyfikować do woli.

 

Przy zmianie wyglądu szablonu trzeba będzie przez cały proces przechodzić od nowa.

Bo będziesz miał HTML i dane w jednym polu. Zmian zbiorczych nie da się zrobić na tych polach. Jedyne co będziesz mógł zmienić zbiorczo to dane ogólne jak np. terminy wysyłki, a więc takie które nie zawierają danych dotyczących konkretnego przedmiotu.

 

U mnie zmiana wyglądu aukcji będzie miała miejsce tylko w jednym miejscu i to jeden raz - w szablonie opisu. No, przesadziłem z tym jednym razem, bo będę miał wiele szablonów opisu, ale i tak będzie ich mniej niż sprzedawanych przedmiotów.

Poszczególne towary zaktualizują się "same" :D

 

Nie chcę nikogo przekonywać do lepszości mojego założenia, po prostu wykładam narzucające się mi plusy i minusy każdego rozwiązania ;D

Najważniejsze to podjąć decyzję świadomym wszystkich aspektów.

 

Link to postu
Przy zmianie wyglądu szablonu trzeba będzie przez cały proces przechodzić od nowa.

Bo będziesz miał HTML i dane w jednym polu. Zmian zbiorczych nie da się zrobić na tych polach. Jedyne co będziesz mógł zmienić zbiorczo to dane ogólne jak np. terminy wysyłki, a więc takie które nie zawierają danych dotyczących konkretnego przedmiotu.

 

Dlaczego? W polu własnym mam:

<DIV class=bold1>W skład zestawu wchodzi:</DIV>
<UL>
<LI>1x cos tam
<LI>1x cos tam
</UL>

 

Przy zmianie szaty to i tak zostaje, nawet jak coś będę chciał zmienić to i tak mam to w stylu do zmiany a nie w polu własnym.

 

Ale tak jak mówisz, każdy ma swoje priorytety i swoją wizje :D

Link to postu

Nie chcę nikogo przekonywać do lepszości mojego założenia, po prostu wykładam narzucające się mi plusy i minusy każdego rozwiązania ;D

Najważniejsze to podjąć decyzję świadomym wszystkich aspektów.

 

Napiszę Ci to bo Cię lubię :) - osobiście uważam, że niepotrzebnie przekombinowujesz... :)

i to Ty będziesz miał dużo pracy :)

 

Zastanawiałem się nad wieloma modelami pracy z polami własnymi i ten który opisał Ci gawcio jest moim zdaniem najwygodniejszy. Nawet jeśli chcesz dla każdej grupy towarowej stworzyć osobny szablon to i tak wystarczyłoby wykorzystać te same pola własne. Nie ma potrzeby dorabiać do każdej grupy towarów oddzielnej grupy pól własnych. Dodatkowo wstępnie widzę, że ja będę wykorzystywał około 200 pól własnych - ale w każdym są inne typy danych. U Ciebie będzie powiedzmy po 20 pól własnych do opisania jednej grupy towarowej razy 50 szablonów (bo powiedzmy tyle masz grup towarowych) to jest 1000 !!! pól opisujących to samo.

 

Nie ma też potrzeby dorabiać do pól własnych żadnych pętli i innych słówek, których znaczenia nie znam ;) bo już wszystko działa pięknie, a będzie jeszcze lepiej.

 

Też nie przekonuję Cię do mojego rozwiązania bo każdy może sobie zorganizować pola własne wg własnego pomysłu i to jest w nich piękne :)

 

PS

Musiałbym sklecić jakiś dokładny poradnik pokazujący jak mam zamiar te pola własne wykorzystać ale przez najbliższe kilka miesięcy raczej nie znajdę czasu na to. Chyba, że znowu spontanicznie kiedyś mnie najdzie... :)

Link to postu

U Ciebie będzie powiedzmy po 20 pól własnych do opisania jednej grupy towarowej razy 50 szablonów (bo powiedzmy tyle masz grup towarowych) to jest 1000 !!! pól opisujących to samo.

 

Wow, teraz to się rozbujałeś  ;D ;D ;D

Będę miał po 20 pól do każdego towaru i te 20 pól będę tylko wypełniał.

A one będą przedstawiane na 50 sposobów  ;D

Tysiąca tu nigdzie nie ma, a przynajmniej ja nie będę robił tego po 1000x, tylko moje kochane Sello :D :D :D

 

Nie ma też potrzeby dorabiać do pól własnych żadnych pętli i innych słówek, których znaczenia nie znam ;) bo już wszystko działa pięknie, a będzie jeszcze lepiej.

 

Moje szablony w większości będą się różnić tabelką przedstawiającą cechy towarów.

To dlatego pętle byłby pożądane, bo wówczas możnaby załatwić temat z mniejszą ilością szablonów.

 

 

Życie pokaże, który system jest lepszy.

 

Jak zrobisz tutorial, to będę wiedział dokładnie jak ten sposób wygląda, co dokładnie będziesz trzymał w polach i wtedy będę mógł powiedzieć, że jednak mój system jest lepszy  ;D ;D ;D ;D ;D

Żartuję, nie ma lepszego czy gorszego. To po prostu opcje wyboru.

 

Powiem tylko jedno:

Kiedyś robiłem swoją stronę internetową.

Uaktualniałem ją już 3x, a dokładnie zmieniałem jej wygląd.

Za pierwszym razem robiłem tak, że w pliku HTML był jedynie taki grid, wielkie miejsca, gdzie miała być jakaś treść.

Treść pobierała się z Mysqla wraz z formatowaniem tej treści.

Przy drugiej aktualizacji myślałem, że sobie włosy powyrywam, gdy musiałem rozdzielać treść od wyglądu (HTMLa), bo przecież te moje stare formatowania nie pasowały do nowego wyglądu.

Więc przesiadłem się na szablony, a dokładnie na Smarty.

Trzecia przesiadka była lekka i przyjemna. W zasadzie ograniczała się do zaprojektowania wyglądu, bo treść już była gotowa, wystarczyło tylko wskazać gdzie co ma być.

 

Więc tutaj tego samego błędu nie popełnię, zwłaszcza, że Sello mi na to pozwala ;D

 

 

Pamiętam jak na początku tematu pól własnych sugerowałeś, że będziesz miał wiele pól powsadzanych do szablonu, które będą martwe, będą czekały aż zaczną kiedyś być potrzebne.

Teraz nie trzeba tego robić - wystarczy w razie konieczności zmienić szablon.

 

Więc co trzymać w tych 200 polach, które planujesz ?

 

Link to postu
już ideałem byłoby gdyby Sello nabrało kiedyś możliwości systemów szablonowych jak np. PHPowego Smarty.

To był pierwowzór pomysłu aby rozszerzyć możliwości tagów w Sello.

 

Jeśli chodzi o podejścia, to nie wnikając w szczegóły, dobrym wyjściem jest oddzielenie jak najbardziej danych od prezentacji. Nie zawsze daje to zysk, aczkolwiek na pewno w razie zmian zmniejszy nakład pracy :). Dlatego w HTMLu stosuje się CSS, zamiast pisać style inline w każdym elemencie.

Co do szablonów Smarty, to również ich używałem, w sumie nadal używam w cmsie z którego korzystam ;), miałem też przyjemność używać TWIGa - jest on w niektórych miejscach lepiej rozwiązany (obsługuje np dziedziczenie szablonów). Ale z tego co widzę, to smarty chyba pożyczył sobie dziedziczenie od twiga ;).

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...