Skocz do zawartości
Forum użytkowników
tadzimir.pl

Dwie poprawki - aktualizacja bazy i edycja aukcji

Polecane posty

Mam do zasugerowania 2 poprawki:

 

1. Aktualizacja bazy danych po zainstalowaniu nowej wersji Sello.  Warto byłoby tu dorobić pytanie, czy tworzyć backup bazy przed jej aktualizacją lub w ogóle opcję, żeby backup nie był tworzony (np. jeśli poprzedni backup był wykonany nie dawniej niż przed 15 minutami czy godziną, jeśli chcecie zabezpieczyć dane przed niezbyt rozgarniętym użytkownikiem).  Zawsze robię backup ręcznie przed instalacją nowej wersji i backup robiony przez Sello to dla mnie tylko strata czasu i zaśmiecanie dysku.

 

2. Edytor aukcji: przydatna (przynajmniej dla mnie) byłaby opcja, żeby domyślnie otwierał się edytor tekstowy (np. konfigurowana w opcjach programu lub użytkownika).  Korzystam wyłącznie z niego, co więcej szablon, który właśnie wprowadzamy przypadkowa edycja w wizualnym może uszkodzić - wolałbym utrudnić sobie czy pracownikowi popełnienie takiego błędu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu

1. Obawiam się, że jeśli damy taki wybór to tylko 3% użytkowników go zrobi, reszta nie będzie tracić czasu ;). A potem będzie problem.

 

Oczywiście taką funkcję Sello posiada, ale jest przewidziana tylko dla zaawansowanych użytkowników, to też jej uruchomienie wymaga trochę wiedzy :).

W rejestrze windows w gałęzi:

HKEY_CURRENT_USER\Software\InsERT\Sello\Archiwizator\1.0\Aktualizacja\

 

należy stworzyć klucz typu "wartość stringowa" o nazwie "BezKopiiZapasowej", a w wartości należy wpisać aktualną datę (w formacie rrrr-mm-dd np. 2014-10-08). Należy jednak mieć świadomość, że rezygnacja z backupu przy konwersji to dosyć nierozważne posunięcie. W tym przypadku jeśli backup jest tworzony ręcznie nie stanowi to problemu.

 

2. Edytor w Sello to bardzo "delikatne urządzenie". Niedługo będziemy się starać wymienić go na inny. W tym co jest raczej ograniczamy zmiany do minimum, bo programowanie kontrolki HTMLowej przysparza wiele problemów.

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu

1. Obawiam się, że jeśli damy taki wybór to tylko 3% użytkowników go zrobi, reszta nie będzie tracić czasu ;). A potem będzie problem.

Dlatego zasugerowałem ograniczenie czasowe - możliwość pominięcia backupu tylko jeśli poprzedni był zrobiony nie dawniej niż... Godzina wydaje mi się sensownym ograniczeniem.

 

W rejestrze windows w gałęzi:

HKEY_CURRENT_USER\Software\InsERT\Sello\Archiwizator\1.0\Aktualizacja\

 

należy stworzyć klucz typu "wartość stringowa" o nazwie "BezKopiiZapasowej", a w wartości należy wpisać aktualną datę (w formacie rrrr-mm-dd np. 2014-10-08). Należy

Pytanie tylko, co ta data w tym miejscu oznacza.  Jeśli datę, kiedy backup nie zostanie wykonany (czyli przed każdą aktualizacją muszę zmieniać rejestr) to rozwiązanie jest tylko połowiczne.  Tak czy inaczej dzięki za informację.

 

2. Edytor w Sello to bardzo "delikatne urządzenie". Niedługo będziemy się starać wymienić go na inny. W tym co jest raczej ograniczamy zmiany do minimum, bo programowanie kontrolki HTMLowej przysparza wiele problemów.

Gdzieś się już takie informacje przewijały, dlatego też nie sugeruję zmian w samym edytorze HTML.  Chodzi mi tylko o umożliwienie wyboru, co się uruchamia po wejściu do edycji opisu (edytor graficzny czy tekstowy), tak żebym w razie potrzeby edytora graficznego mógł w ogóle nie włączać.

Udostępnij ten post


Link to postu

Chodzi mi tylko o umożliwienie wyboru, co się uruchamia po wejściu do edycji opisu (edytor graficzny czy tekstowy), tak żebym w razie potrzeby edytora graficznego mógł w ogóle nie włączać.

W parametrach nie ma tego w sumie gdzie wpisać, to może w samych zakładkach (edytor graficzny, edycja kodu HTML, podgląd) dodać checkboxa: "uruchamiana domyślnie" lub obok pola źródło opisu dodać pole - "domyślnie uruchamiaj zakładkę: i tu te trzy opcje do wyboru."

 

Albo najlepszym wyjściem byłoby dodanie tego gdzieś tak, żeby można było danemu użytkownikowi wyłączyć możliwość przełączania zakładek, np. żeby pracownik przypadkiem nie popsuł czegoś w opisie. Ale to już wymyślam bajery... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu

Albo najlepszym wyjściem byłoby dodanie tego gdzieś tak, żeby można było danemu użytkownikowi wyłączyć możliwość przełączania zakładek, np. żeby pracownik przypadkiem nie popsuł czegoś w opisie. Ale to już wymyślam bajery... ;)

 

 

Bajer to by był gdyby w Sello były uprawnienia, np. do edycji szablonów, patrzenia jaki jest obrót miesięczny czy eksportu transformat.

Możnaby poograniczać co tępszych pracowników, tak abyśmy mogli wszystko sami robić  ;D ;D ;D

Udostępnij ten post


Link to postu

W nawiązaniu do sugestii tadzimira żeby był wybór zakładki otwieranej domyślnie jako pierwszej, to takie samo coś przydałoby się w modułach. Mówię o pierwszym kliknięciu na moduł zaraz po uruchomieniu Sello - wszystkie moduły otwierają się na pierwszych zakładkach. Zresztą to samo dotyczy zakładek w dolnym oknie czy nawet samych modułów (zawsze start) - więc jak już ustawiać domyślne zakładki to można pomyśleć o wszystkich zakładkach i modułach.

 

Na przykład moduł wiadomości zawsze otwiera się na zakładce "nieprzeczytane" ale ja wiadomości przeglądam z modułu "odebrane", w którym jest mi wygodniej i zawsze muszę się przełączać. Chyba, że dla modułów dałoby się to ustawić edytując widok podglądów, wspominane tutaj: https://forum.sello.pl/index.php?topic=7389.msg46253#msg46253. Bo w sumie nie wiem gdzie zaczyna się ta edycja widoków podglądów, a gdzie kończy...

 

 

W każdym razie podpowiadam możliwe rozwiązania wyboru domyślnej zakładki:

1. Gdzieś w parametrach - ale to złe miejsce. Lepiej żeby ten wybór był zawsze dostępny podczas codziennej pracy dla każdego użytkownika.

 

2. Checkboxy zawarte w zakładkach byłyby w tym przypadku bardziej praktyczne, bo można by w zależności od wykonywanej pracy na bieżąco ustawiać domyślne zakładki. Na przykład zazwyczaj wolę żeby moduł aukcje otwierał się na zakładce trwające bo interesuje mnie co się dzieje z aukcjami. Ale gdy szykuję aukcje do wystawienia to wtedy jak najbardziej pracuję na zakładce aukcje przygotowane.

 

3. Ppm (prawy przycisk myszy) na zakładkach i przyciskach modułów nie jest wykorzystany więc jeszcze tutaj można to wcisnąć ;)

 

4. Wariacja checboxa - w tym przypadku super sprawdziła by się "pinezka". Można by wybierać domyślnie uruchamianą zakładkę przypinając na niej pinezkę. Na przykład poprzez kliknięcie na niej ppm. Po zamknięciu Sello i ponownym uruchomieniu pozycja pinezki byłaby zapamiętywana i uruchamiając jakiś moduł zawsze mielibyśmy "zapinezkowaną" zakładkę uruchamianą jako pierwszą. Rozwiązanie takie można wcisnąć wszędzie, do każdej zakładki - taka mała pinezka mogła by być na końcu nazwy zakładki, spacja i pinezka, która zajmowałaby miejsce jednego znaku. Można też zamiast pinezki zmienić kolor napisów domyślnej zakładki, dodać ich podkreślenie itp. Opcji multum :)

W sumie to takie pinezki zastosowałbym wszędzie - nawet na przyciskach modułów. Dlaczego Sello zawsze ma się uruchamiać na module start?? Magazyniera interesuje moduł paczki. Innych pracowników - w zależności od wykonywanej pracy: transakcje, aukcje, wiadomości. A start to jest dla szefa ;) Więc i tutaj pinezki by się sprawdziły jako "domyślnie uruchamiany moduł po uruchomieniu Sello"...

 

5. W ogóle wybór domyślnej zakładki powinien być ustawiany dla konkretnego użytkownika (jak filtry) więc może gdzieś w filtrach taka opcja, np. w tej strzałce z lewej strony gdzie jest opcja "przywróć domyślne ustawienia filtrów" (aczkolwiek ta strzałka nie dotyczy wszystkich zakładek tak jak pinezka ;) ).

 

W przypadku gdy mamy podzielone obowiązki pomiędzy pracowników to na przykład ktoś kto pracuje na telefonie i odpowiada za kontakty z klientami to jego interesują tylko zakładki:

-aukcje trwające,

-transakcje wszystkie,

bo wtedy łatwiej odpowiadać na pytania klientów...

A Sello zawsze uruchamia w każdym module pierwszą zakładkę. No i codziennie taka osoba musi ustawiać sobie zakładki po swojemu. Trzeba pamiętać, że generalnie w zależności od tego co aktualnie robimy w Sello to tylko takie zakładki nas interesują. Co innego interesuje nas gdy szykujemy aukcje do wystawienia, co innego gdy obsługujemy klientów, co innego w bieżącej pracy, itd. Gdyby dało się ustawić wybór domyślnych zakładek dla konkretnego użytkownika to można by sobie założyć kilku użytkowników w zależności od wykonywanej pracy, np.:

-jan kowalski,

-jan kowalski - obsługa klienta,

-jan kowalski - edycja aukcji,

-jan kowalski - magazynier, itd.

 

Ha :) Ile nawymyślałem możliwych rozwiązań zgłoszonej sugestii - nic tylko wybierać i wprowadzać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Pytanie tylko' date=' co ta data w tym miejscu oznacza.  Jeśli datę, kiedy backup nie zostanie wykonany (czyli przed każdą aktualizacją muszę zmieniać rejestr) to rozwiązanie jest tylko połowiczne.  Tak czy inaczej dzięki za informację.[/quote']

Oznacza datę w której następuje aktualizacja. Czyli za każdym razem trzeba tą datę zmieniać. Można po prostu uruchomić plik reg w którym będzie ona podmieniana.

 

Co do uruchamiania domyślnie innej zakładki w podglądzie, pewnie nie będzie to skomplikowane, ale to niestety już wkracza na ten grząski grunt, bo jak znam ten kod, to się zaraz okaże, że odpalenie innej zakładki przysporzy jakieś problemy ;). Zakładki te są pomiędzy sobą mocno powiązane, bo operują na jednym kodzie html i trybach edycyjnym i poglądowym kontrolki HTMLowej.

 

Co do innych zakładek, to taki mały TIPs dla zaawansowanych użytkowników :).

C:\ProgramData\Insert\Sello\Sello.xml - W pliku tym prócz wiadomych danych dotyczących logowania znajduje się też konfiguracja modułów, zakładek, ich kolejność oraz to czy mają się wyświetlać czy nie.

Innymi słowy Sello na podstawie tego pliku ładuje odpowiednie zakładki w odpowiednie moduły.

 

Traktowałbym to raczej jako undocumented feature, ponieważ przydatność tej konfiguracji nigdy nie była przez nas testowana. Na szybko jednak sprawdziłem to da się ukryć i zmienić kolejność zakładek.

Można pokusić się również o stworzenie kilku plików SelloXXX.xml i skonfigurowanie widoków na potrzeby konkretnych pracowników.

Można utworzyć wtedy na pulpicie skróty do pliku Sello.exe z parametrami /kon

sello.exe /kon plik_startowy.xml 

i będą wczytywać się odpowiednie dla użytkownika konfiguracje Sello.

Pamiętajcie tylko o wcześniejszym backupie tego pliku.

 

Smacznego :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu

 

Co do innych zakładek, to taki mały TIPs dla zaawansowanych użytkowników :).

C:\ProgramData\Insert\Sello\Sello.xml - W pliku tym prócz wiadomych danych dotyczących logowania znajduje się też konfiguracja modułów, zakładek, ich kolejność oraz to czy mają się wyświetlać czy nie.

Innymi słowy Sello na podstawie tego pliku ładuje odpowiednie zakładki w odpowiednie moduły.

 

 

Potwierdzam, u nas na magazynie chłopaki mają tylko zakładkę towary i działa elegancko ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Dnia 8.10.2014 o 09:59, Bartosz Rosa napisał:

Oczywiście taką funkcję Sello posiada, ale jest przewidziana tylko dla zaawansowanych użytkowników, to też jej uruchomienie wymaga trochę wiedzy :).

W rejestrze windows w gałęzi:

HKEY_CURRENT_USER\Software\InsERT\Sello\Archiwizator\1.0\Aktualizacja\

 

należy stworzyć klucz typu "wartość stringowa" o nazwie "BezKopiiZapasowej", a w wartości należy wpisać aktualną datę (w formacie rrrr-mm-dd np. 2014-10-08). Należy jednak mieć świadomość, że rezygnacja z backupu przy konwersji to dosyć nierozważne posunięcie. W tym przypadku jeśli backup jest tworzony ręcznie nie stanowi to problemu.

 

Przepraszam za wykopaliska, ale czy jest podobne rozwiązanie dla subiekta GT? Ewentualnie znane jest miejsce zapisu daty ostatniej archiwizacji? Niestety dla Insert'a GT nie ma w ogóle takiej gałęzi w rejestrze jak w Sello.

GT.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu

×