vexon2009 1 Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 w MASA BŁĘDÓW typu "Wystąpił błąd przy aktualizowaniu towaru w Sello:" POMOCY Witam Sello zaczęło sypać błędami typu: Wystąpił błąd przy aktualizowaniu towaru w Sello: Synchronizowanie towaru Sello: Nie można zablokować towaru: Pik 22UDUI20 Szafa 4D 2 lustra Coimbra/antracyt (HELVETIAWIER0000616) (0x80040F19) na przemian z komunikatem "Rozpoczęto wykonywanie innych operacji w zewnętrzym systemie" itp. błąd jest do tego poważny iż nie wiem co robić sello odmawia współpracy przywiesza się strasznie a błędy wywala chyba przy wszystkich produktach które są powiązane subiekt-sello. Do tego sello nie robi nic innego niż tylko próby aktualizacji towarów... nawet nie pobiera aukcji bo cały czas zajęte jest aktualizowaniem towarów i tak ma już 3 dzień. NIC nie pomaga. Sello 1.18.0 (w wcześniejszej wersji nie było problemu ale i po aktualizacji przez jakiś czas też działało normalnie) Proszę o pomoc bo nie wiem co robić. Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 w MASA BŁĘDÓW typu "Wystąpił błąd przy aktualizowaniu towaru w Sello:" POMOCY Pierwszą rzeczą, którą warto zrobić to restart komputerów z Sello oraz serwera z bazą. Jeżeli to nie pomoże trzeba będzie się zastanowić, czy może to być następstwem działań w komputerze z bazą takich jak aktualizacje, nowe programy, wirusy. A może jakiś nowy sprzęt, który zachwiał stabilnością systemu. Czy błędy pojawiają się też w innych programach ? Może są błędy na dysku ? Czy nie było w ostatnim czasie braków prądu, piorunów ? Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 778 Napisano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2015 w MASA BŁĘDÓW typu "Wystąpił błąd przy aktualizowaniu towaru w Sello:" POMOCY Do tego sello nie robi nic innego niż tylko próby aktualizacji towarów... nawet nie pobiera aukcji bo cały czas zajęte jest aktualizowaniem towarów i tak ma już 3 dzień Pobieranie aukcji jest niezależne od synchronizacji z towarami, więc proszę się upewnić, że aukcje są w ogóle pobierane (automatycznie bądź ręcznie). Proszę również zatrzymać wszelkie synchronizacje przyciskiem X jeśli trwają, i wybrać z modułu towarów synchronizację towarów, uprzednio restartując wszystkie komputery (serwer sql i klienckie jeśli są). Cytuj Link to postu
vexon2009 1 Napisano 6 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 w MASA BŁĘDÓW typu "Wystąpił błąd przy aktualizowaniu towaru w Sello:" POMOCY Witam nic z tych spraw nie miało miejsca nic nie pomaga Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 778 Napisano 7 Maja 2015 Udostępnij Napisano 7 Maja 2015 w MASA BŁĘDÓW typu "Wystąpił błąd przy aktualizowaniu towaru w Sello:" POMOCY Zaraz po restarcie komputera problem z towarami również występuje? Czy dotyczy to nieustannie tych samych towarów czy różnych? Ile instancji Sello pracuje na jednej bazie danych? Cytuj Link to postu
vexon2009 1 Napisano 19 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 w MASA BŁĘDÓW typu "Wystąpił błąd przy aktualizowaniu towaru w Sello:" POMOCY Restart nie pomaga. Instancje sello 2-10 Na użytkowników. Na tym samym komputerze - server działa 1 główna (szef) + 1-2 użytkowników ( z osobnych kont na Windowsie wszystko poprzez pulpity zalne) dodatkowo w lokalnej sieci użytkownicy z ssello na własnych PC 2-3 użytkowników Do tego mimo iż w sello synchronizacja automatyczna jest przypisana tylko do jednego użytkownika (szef) to i tak ona się pokazuje... w dolnej części programu po lewej... dla innych użytkowników tak jak by to oni robili synchronizację ... nawet w tedy gdy użytkownik (szef) nie jest zalogowany w sello.... Cytuj Link to postu
vexon2009 1 Napisano 19 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 w MASA BŁĘDÓW typu "Wystąpił błąd przy aktualizowaniu towaru w Sello:" POMOCY Co do towarów czy tych samych czy nie ciężko powiedzieć bo jest ich bardzo wiele... 400-30000 kartotek towrowych nawet wtedy gdy towary nie są w subiekcie zaznaczone do aukcji... Cytuj Link to postu
vexon2009 1 Napisano 19 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 w MASA BŁĘDÓW typu "Wystąpił błąd przy aktualizowaniu towaru w Sello:" POMOCY Dodatkowo w parametrach synchronizacji jest take coś jak: Zapisuj transakcje od dnia : i mam ustawione 01.01.2015 a w błędach mimo wszysto wywala mi takie np. błedy... InsERT_Driver: Uaktualnianie dokumentu z transakcji: Dokument ZK 423/MAG/12/2013 jest zablokowany, nie można go edytować.. (0x80040F19) wiadomo ze jest zablokowany bo z roku 2013.... lub np. Towar "xxxxxx nie jest powiązany z zewnętrznym systemem sprzedaży i tego typu komunikatów też jest masa... do transakcji wszystkich od początku sello.. po co ? nie wiem.. Da się jakoś ustawić datę synchronizacji aby wszystko co starsze nie było synchronizowane Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 778 Napisano 20 Maja 2015 Udostępnij Napisano 20 Maja 2015 w MASA BŁĘDÓW typu "Wystąpił błąd przy aktualizowaniu towaru w Sello:" POMOCY Za synchronizację dokumentów dla transakcji odpowiada pole tr_InitDocDirty w tabeli tr__Transaction. Z jakiegoś powodu pole to w starszych transakcjach zostało ustawione w stan 1, co oznacza, że trzeba zaktualizować zamówienia. Pole to ustawiane jest jeśli w transakcji wykona się jedną z czynności: - zmiana kosztu wysyłki - zmiana wartości transakcji - zmiana płatności za transakcję - zmiana w towarach w transakcji Nie ma niestety kryterium aktualizacji opierającym się na dacie, jednak można spróbować wyłączyć tworzenie dokumentów początkowych dla tych starszych transakcji (zakładka cechy w transakcji, lub zmiana zbiorcza ctrl+B). Do tego mimo iż w sello synchronizacja automatyczna jest przypisana tylko do jednego użytkownika (szef) to i tak ona się pokazuje... w dolnej części programu po lewej... dla innych użytkowników tak jak by to oni robili synchronizację ... nawet w tedy gdy użytkownik (szef) nie jest zalogowany w sello.... To jest niepokojące i może być przyczyną występowania błędów z blokowaniem towaru. Proszę się upewnić, wchodząc w parametry wysyłania i odbierania na tych komputerach, że jest ustawiona synchronizacja użytkownikiem szef. Ewentualnie stworzyć nowego użytkownika o nazwie np Synchronizator i logować się na niego tylko na komputerze serwerowym. Towar "xxxxxx nie jest powiązany z zewnętrznym systemem sprzedaży To oznacza z kolei, że w transakcji jest towar jednorazowy i trzeba go wymienić na towar kartotekowy. Jeśli błąd dotyczy transakcji starszej, należy wyłączyć tworzenie dokumentów dla tej transakcji (jak wspomniałem wyżej). Cytuj Link to postu
vexon2009 1 Napisano 25 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 w MASA BŁĘDÓW typu "Wystąpił błąd przy aktualizowaniu towaru w Sello:" POMOCY Cytuj Do tego mimo iż w sello synchronizacja automatyczna jest przypisana tylko do jednego użytkownika (szef) to i tak ona się pokazuje... w dolnej części programu po lewej... dla innych użytkowników tak jak by to oni robili synchronizację ... nawet w tedy gdy użytkownik (szef) nie jest zalogowany w sello.... To jest niepokojące i może być przyczyną występowania błędów z blokowaniem towaru. Proszę się upewnić, wchodząc w parametry wysyłania i odbierania na tych komputerach, że jest ustawiona synchronizacja użytkownikiem szef. Ewentualnie stworzyć nowego użytkownika o nazwie np Synchronizator i logować się na niego tylko na komputerze serwerowym. Co do tego to nie bardzo rozumiem skoro sello to program sieciowy to nie wystarczy w jednym miejscu ustawić parametrów synchronizacji ?? tylko na każdym kliencie osobno?? Jednak mimo wszystko ustawienia są ok. Nawet jak odetnę wszystkich od sello zostanie tylko ja to i tak wali błędami typu: Wystąpił błąd przy aktualizowaniu towaru w Sello: Synchronizowanie towaru Sello: Nie można zablokować towaru: DE-LUX JERSEY 140x200 (MBFMAT0000000000086) (0x80040F19) Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 778 Napisano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2015 w MASA BŁĘDÓW typu "Wystąpił błąd przy aktualizowaniu towaru w Sello:" POMOCY Co do tego to nie bardzo rozumiem skoro sello to program sieciowy to nie wystarczy w jednym miejscu ustawić parametrów synchronizacji ?? tylko na każdym kliencie osobno?? Wystarczy, ustawienia są wspólne dla bazy danych do której łączą się aplikacje klienckie. Proszę jeszcze sprawdzić czy na komputerach nie ma wiszących procesów Sello.exe za pomocą menadżera programów. Cytuj Link to postu
vexon2009 1 Napisano 12 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2015 w MASA BŁĘDÓW typu "Wystąpił błąd przy aktualizowaniu towaru w Sello:" POMOCY Witam po ciężkich męczarniach przestałem włączań klienta sello na windows server... i jest ciut lepiej na windows serwer tam gdzie jest baza sql procesy selo działały w tle mimo iż tak naprawdę sello nie było włączone... do tego procesu subiektgt też były w tle mimo że ich nie powinno być... jednak teraz synchronizacja idzie z komputera lokalnego z win 7 i co ciekawsze sello podczas pobierania parametrów z allegro samo się wyłącza ... procesy w tle też są... a skoro sello jest zamknięte to ich nie powinno być. Cytuj Link to postu
PanBanBan Marcin 185 Napisano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2015 w MASA BŁĘDÓW typu "Wystąpił błąd przy aktualizowaniu towaru w Sello:" POMOCY Dla błędu z wyłączaniem Sello proszę zapoznać się z FAQ Bartka i przesłać do ST pliki ze zrzutami pamięci. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 778 Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 w MASA BŁĘDÓW typu "Wystąpił błąd przy aktualizowaniu towaru w Sello:" POMOCY Czy jest zainstalowana poprawka 1.18.1? Cytuj Link to postu
vexon2009 1 Napisano 24 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2015 w MASA BŁĘDÓW typu "Wystąpił błąd przy aktualizowaniu towaru w Sello:" POMOCY Nowy / stary błąd. dołanczam foto w którym miejscu występuje.. Dodam że zainstalowałem nową czystą baze sello błąd ten sam Zainstalowałem nową instanncje sql a wniej nową baze sello (bez danych testowych) i ten sam błąd. po instalacji sello po przeprowadzeniu konfiguracji czyli wpisaniu loginu i hasała do allegro. daje zakończ i tyle sello nie włącza się... tylko wysypuje się podczas włączania.. co robić Cytuj Link to postu
vexon2009 1 Napisano 25 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2015 w MASA BŁĘDÓW typu "Wystąpił błąd przy aktualizowaniu towaru w Sello:" POMOCY Częściowe rozwiązanie problemu które wydaje się działać... udało się a dokładniej przynajmniej wydaje się że działa 10 na 10 uruchomień jest OK Uruchamiamy aplet System, Start => Uruchom => sysdm.cpl Przechodzimy na zakładkę Advanced (Zaawansowane). W sekcji Performance (Wydajność) wybieramy Settings (Ustawienia). Przechodzimy na zakładkę Data Execution Prevention (Zapobieganie wykonywaniu danych). Do listy wyjątków dodajemy program sello.exe dla spokojów i innych dodaje też subiekt.exe a w pomocy pomógł post https://forum.sello.pl/index.php?action=printpage;topic=4842.0 o którym widać że wszyscy zapomnieli... Przesłanie plików dump nie wiele dało jednak pomogło w znalezieniu rozwiązania w sieci... Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 25 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2015 w MASA BŁĘDÓW typu "Wystąpił błąd przy aktualizowaniu towaru w Sello:" POMOCY Tak na prawdę to nie jest rozwiązanie problemu a jedynie jego maskowanie. Problem gdzieś jest. Normalnie Sello powinno działać z włączonym DEP. DEP powstało po to, aby wirusy nie mogły się uruchamiać w segmencie pamięci przeznaczonym na dane. Więc albo macie wirusa, albo problem z pamięcią. Proponuję przeskanować system z płyty DVD, oraz zapuścić Memtest na co najmniej 2 pełne cykle. Cytuj Link to postu
Krystian Kolasa 84 Napisano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2015 w MASA BŁĘDÓW typu "Wystąpił błąd przy aktualizowaniu towaru w Sello:" POMOCY a próbowałeś backup bazy, przed aktualizacją, czysta instalacja sello na innym sprzęcie i wykonanie tam aktualizacji?? Cytuj Link to postu
vexon2009 1 Napisano 7 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 w MASA BŁĘDÓW typu "Wystąpił błąd przy aktualizowaniu towaru w Sello:" POMOCY Ogólnie na nowiutkim sprzęcie z czystą instalacją jest to samo.. sello jest po prostu do D.. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 778 Napisano 7 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 w MASA BŁĘDÓW typu "Wystąpił błąd przy aktualizowaniu towaru w Sello:" POMOCY Jaki to sprzęt? Jaki system operacyjny? Jaka konfiguracja pracy (lokalnie, vpn, zdalny pulpit). Z systemami Windows Server zdarzają się problemy co wynika często z różnic w bibliotekach systemowych w stosunku do systemów desktopowych. Również w grę może wchodzić brak aktualizacji na "świeżym" systemie. Na co dzień przeprowadzamy testy na systemach Windows 8.1 , Windows 7 oraz XP jeśli jest taka potrzeba. Cytuj Link to postu
vexon2009 1 Napisano 13 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2015 w MASA BŁĘDÓW typu "Wystąpił błąd przy aktualizowaniu towaru w Sello:" POMOCY Sprzęt jest ok z windowsem 7 wszystkie aktualizacje itp.. Co lepsze to zdarza się że proces (w tle działą 8h albo i 40h i za każdym razem trzeba je zabijać ręcznie bo nic się nie da zrobić.. Ręce mi opadły i wydaje się że sello polec do kosza za niedługo lub zostanie tylko do wystawiania aukcji.. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 778 Napisano 14 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2015 w MASA BŁĘDÓW typu "Wystąpił błąd przy aktualizowaniu towaru w Sello:" POMOCY To nie jest codzienny problem, który występuje u każdego. Ewidentnie jest to kwestia danego komputera, środowiska i sposobu pracy. Gdyby takie rzeczy działy się od pierwszej instalacji na świeżej maszynie to program nie przeszedł by testów i nie pojawiłby się na rynku. Dlatego prosimy o dokładne opisanie sposobu pracy bo to da nam szansę odtworzyć środowisko i spróbować powtórzyć problem. Rozmowa w stylu, program jest do d i poleci do kosza nie pomoże nam w niczym i nie rozwiąże problemu - a chyba po to jest to forum, żeby pomóc. Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.