Dzień dobry,
Dziękuję za odpowiedź.
Jednocześnie pragnę nadmienić, iż zaproponowane przez Państwa rozwiązanie jest nastawione typowo na końcowego użytkownika (kawiarnie, bar, restauracje, itd.). Problem natomiast leży po stornie pośredników handlujących tym asortymentem (wg. mojej opinii zdecydowana większa grupa korzystająca z oprogramowań firmy Insert) - importerzy, hurt, półhurt itd. Po zagłębieniu w treść ustawy wynika, że pośrednik musi też mieć możliwość pobrania tej opłaty od klienta - i tu w tym przypadku nie wchodzi w grę doliczanie tej opłaty do ceny - choćby na pewno dlatego, że kupujący klient który zechce tą opłatę uiścić u pośrednika będzie oczekiwał jasne informacji z faktury poświadczającej, że tą opłatę o takiej i takiej wartości uiścił. Problem dotyczy tez przeliczania wartość opłaty ponieważ większość to wspomniane już opakowania zbiorcze, a opłata dotyczy 1 szt. Sprawa wydaje się nie łatwa, proszę pamiętać, iż rynek hurtowy często korzysta z różnych kanałów sprzedaży takich jak np. B2B czy też rozwiązań indywidulanych. Wydaje się, iż mamy jeszcze dużo czasu, ale patrząc na naczynia powiązane nie jest tak do końca.
Zaproponowane oświadczenie jest rozwiązaniem dla tych którzy kupią u pośrednika i nie uiszczą u niego opłaty (potwierdzenie świadomości, iż ciężar tej opłaty leży po jego stronie).
Jestem gotowy na zejście na niższy poziom szczegółowości.