Skocz do zawartości

Sello automatyczne wysyłanie faktur

Polecane posty

Witam , aktualnie od nowego roku chcemy przejść na e-faktury. W Sello skonfigurowałem generowanie faktur do pliku pdf i zapisują się pięknie na dysku sieciowym o nazwie typu FS_9999_12_2016.pdf . Wszystko w tej kwestii jest ok jednak problem jest aby dalej te faktury wysłać klientom automatycznie wszystkim za jednym zamachem. Zrobiłem w szablonach wiadomości maila z fakturą i załącznikiem i również działa i pobiera odpowiednia fakturę do klienta. Działa to jednak pojedynczo czyli ile klientów to tyle razy muszę wygenerować wiadomość na kliencie i dodać wiadomość z szablonu i wtedy jest załącznik w postaci faktury klienta. Jeżeli chce wykorzystać do tego mailing i wysłać do wszystkich to niestety załącznik nie jest dodawany. Jeżeli dodam opcje załącznika do innej wiadomości wysyłanej automatycznie np. z informacją o wysyłce to też nie załącza załącznika.. Czy ktoś może ma rozwiązanie w jaki sposób wysłać zbiorczo wszystkim faktury a nie pojedynczo każdemu z osobna. Oczywiście załącznik i faktury generują się automatycznie nadając nazwy samodzielnie. Korzystam ze ścieżki typu \\\\SERVER\K\FAKTURY\\[Transakcja::DokumKoncowy|strip=`_`|replace=`/==_`].pdf  Serdecznie dziękuje za pomoc

Link to postu

Witam , jeżeli chodzi o nieodebrane paczki to wysyłamy pobrania tylko kurierem więc max kilka dni i wiemy czy odebrał klient czy nie. Faktury będziemy wysyłać po 7 dniach od wysyłki czyli w przypadku nie odebrania paczki faktura nie zostanie wysłana do klienta.

 

W przypadku odstąpienia wystawiamy korektę tak jak do tej pory oczywiście mailowo. Jeżeli chodzi o te polecone z wysyłaniem korekt to już dobry rok temu z tego zrezygnowaliśmy. Zająłem się ustawą o VAT i wyczytałem iż nie ma obowiązku dostarczać poleconym za potwierdzeniem odbioru. Można rozliczyć korektę mając pewność że klient został o tym powiadomiony skutecznie. A jednym z takich sposobów jest wysłanie informacji mailem z prośbą o odpowiedź typu , zapoznałem się z korektą i ją akceptuje. Taki mail w zupełności wystarcza i nie potrzeba bawić się w polecone i wydawać kupę kasy na to. Potwierdziłem to z moim doradcą podatkowym. Mało tego jak klient nie ma maila to można również zaryzykować i bez maila rozliczyć korektę bo w ustawie jest nawet taka informacja iż przelanie pieniędzy klientowi tytułem zwrotu i brak odesłania nam tych pieniędzy przez klienta świadczy o tym że klient akceptuje i jest świadomy korekty bo dostał za nią przelew i nie dokonał zwrotu. Dzięki temu zaoszczędziliśmy w tym roku już kilka tysięcy złotych za polecone.

 

Wracając do tematu wątku czy macie jakiś sposób na to aby zmusić Sello do wysyłania mailingu z fakturami lub automatycznie w jakiś sposób ???

Link to postu

Jak zamierzacie rozwiązać problem nieodebranych paczek?

Albo odstąpienia od umowy ?

 

Będziecie wysyłać poleconym za potw. odbioru korektę?

 

Czy jakoś inaczej?

 

Bo właśnie przez te 7 zł dodatkowej straty nie wdrożyłem czegoś takiego u siebie.

 

Wiele firm wysyła już w ten sposób faktury. X-KOM, Allegro itd. Robiłem świąteczne zakupy i zastanawiałem się jak oni to robią. Faktura przychodziła około następnego dnia po odebraniu paki, ale na pewno nie przed odebraniem jej.

Link to postu

Witam , jeżeli chodzi o nieodebrane paczki to wysyłamy pobrania tylko kurierem więc max kilka dni i wiemy czy odebrał klient czy nie. Faktury będziemy wysyłać po 7 dniach od wysyłki czyli w przypadku nie odebrania paczki faktura nie zostanie wysłana do klienta.

 

W przypadku odstąpienia wystawiamy korektę tak jak do tej pory oczywiście mailowo. Jeżeli chodzi o te polecone z wysyłaniem korekt to już dobry rok temu z tego zrezygnowaliśmy. Zająłem się ustawą o VAT i wyczytałem iż nie ma obowiązku dostarczać poleconym za potwierdzeniem odbioru. Można rozliczyć korektę mając pewność że klient został o tym powiadomiony skutecznie. A jednym z takich sposobów jest wysłanie informacji mailem z prośbą o odpowiedź typu , zapoznałem się z korektą i ją akceptuje. Taki mail w zupełności wystarcza i nie potrzeba bawić się w polecone i wydawać kupę kasy na to. Potwierdziłem to z moim doradcą podatkowym. Mało tego jak klient nie ma maila to można również zaryzykować i bez maila rozliczyć korektę bo w ustawie jest nawet taka informacja iż przelanie pieniędzy klientowi tytułem zwrotu i brak odesłania nam tych pieniędzy przez klienta świadczy o tym że klient akceptuje i jest świadomy korekty bo dostał za nią przelew i nie dokonał zwrotu. Dzięki temu zaoszczędziliśmy w tym roku już kilka tysięcy złotych za polecone.

 

Wracając do tematu wątku czy macie jakiś sposób na to aby zmusić Sello do wysyłania mailingu z fakturami lub automatycznie w jakiś sposób ???

 

No właśnie. Kolejne problemy.

 

Samo wysłanie korekty mailem jest mocno dyskusyjne, zwłaszcza, że można tą formę zastosować tylko dla osób, które wyrażą zgodę na elektroniczne otrzymanie faktury.

Nie masz żadnego potwierdzenia, że mail doszedł. Masz potwierdzenie jedynie, że wysłałeś.

Zwrot pieniędzy = akceptacja korekty ?

Wątpię, aby ktokolwiek (US) uznał to za potwierdzenie korekty.

 

Taki mały cytat

W sytuacji gdy nabywca nie otrzymał w ogóle faktury, gdyż np. nie odbiera korespondencji, podatnik-sprzedawca nie ma prawa do pomniejszenia podatku należnego (por. interpretację Izby Skarbowej w Katowicach z 9 grudnia 2013 r., IBPP2/443-1022/13/RSz).

 

Jeżeli potwierdzą to inna sprawa, ale ilu Waszych kontrahentów firmowych potwierdza ? Bo z moich chyba tylko InPost. A ilu kontrahentów fizycznych potwierdzi ?

Więc bez zwrotki się nie obejdzie.

 

Co do elektronicznego wysyłania, to sklepy czy Allegro mają lepiej, bo mogą sobie wsadzić swój regulamin, a przy logowaniu czy składaniu zamówienia wymusić ptaszek "Akceptuję regulamin".

Sprzedający na Allegro nie ma takiej możliwości.

Nawet jeśli wsadzilibyśmy Nasz regulamin do jedynego możliwego miejsca czyli opisu oferty, jego zaakceptowanie przy kupowaniu jest także mocno dyskusyjne.

Bo klient nie potwierdza nigdzie, że się z nim zgada, a kupić może.

 

Tak więc pozostaje wysyłanie do każdego klienta maila z prośbą o potwierdzenie, że się na elektroniczną fakturę zgadza (i przez to na korektę).

 

Druga sprawa to moment jej wystawienia.

To prawda, że duże sklepy wysyłają fakturę po odebraniu przesyłki.

Ale paragon musi być wystawiony przed wysłaniem towaru.

 

Więc trzebaby śledzić, kto odebrał i na tej podstawie wystawić fakturę do konkretnego paragonu.

 

Narzędzi do tego chyba nie ma. A przynajmniej nie słyszałem.

 

???

 

Link to postu

Nawet jeśli wsadzilibyśmy Nasz regulamin do jedynego możliwego miejsca czyli opisu oferty, jego zaakceptowanie przy kupowaniu jest także mocno dyskusyjne.

Bo klient nie potwierdza nigdzie, że się z nim zgada, a kupić może.

 

To nie jest aż tak skomplikowane. Wsadzasz w regulamin Sklepu, że Klient zgadza się na akceptację faktury zamiast paragonu. Każdy Sklep musi mieć regulamin, to gdzie on jest to inna sprawa, ma być po prostu dostępny. Wydaje mi się, że wiele było na google na ten temat pisane, problemy są raczej techniczne, niż prawne.

http://www.rp.pl/artykul/1168878-E-sklep-wybiera-czy-wyda-klientowi-fakture-czy-paragon.html#ap-1

 

 

http://www.podatki.biz/artykuly/dokumentowanie-sprzedazy-w-sklepie-internetowym-faktura-zamiast-paragonu_14_32100.htm

 

 

Ja w większości przypadków korekty faktur robię skan + mail. Nie spotkałem się do tej pory z ani jednym przypadkiem problemu z załatwieniem korekty możliwości jest wiele:

 

...Akceptowalnymi przez fiskus formami otrzymania potwierdzenia odbioru faktury korygującej przez nabywcę są:

list polecony ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru,

odesłanie faktury korygującej z podpisem oraz datą odbioru,

pisemne potwierdzenie odbioru,

elektroniczne potwierdzenie odbioru faktury korygującej,

fax potwierdzający odbiór korekty....

 

 

 

http://poradnik.wfirma.pl/-potwierdzenie-odbioru-faktury-korygujacej-a-prawo-do-obnizenia-podstawy-opodatkowania

 

 

Dalej do potwierdzenia korekty wcale kontrahent nie musi jej przyjmować wystarczy awizo + potwierdzenie zdroworozsądkowe, iż kontrahent wie o warunkach korekty:

 

 

...Potwierdzenie odbioru faktury korygującej  przez nabywcę nie jest wymagane zgodnie z art. 29a ust. 15 ustawy o podatku od towarów i usług, w przypadku gdy (...) podatnik nie uzyskał potwierdzenia, mimo udokumentowanej próby doręczenia faktury korygującej i z posiadanej dokumentacji wynika, że nabywca towaru lub usługobiorca wie, że transakcja została zrealizowana zgodnie z warunkami określonymi w fakturze korygującej....

 

Jednak ja nigdy z aż tak wydumanymi problemami się nie spotkałem, dopóki nie otrzymam podpisanej korekty nie wysyłam firmom pieniędzy kontrahenci sami biegają za korektami, na marginecie dodam, że nie trzeba przyjmować zwrotów od Przedsiębiorców, także to Sprzedawca robi tutaj łaskę Klientom, którzy dostają przelew po dopełnieniu odesłania podpisanej korekty.

 

Teraz przydałaby się możliwość pakowania faktur w Mailingu w Sello :D

 

 

 

Link to postu

Nawet jeśli wsadzilibyśmy Nasz regulamin do jedynego możliwego miejsca czyli opisu oferty, jego zaakceptowanie przy kupowaniu jest także mocno dyskusyjne.

Bo klient nie potwierdza nigdzie, że się z nim zgada, a kupić może.

 

To nie jest aż tak skomplikowane. Wsadzasz w regulamin Sklepu, że Klient zgadza się na akceptację faktury zamiast paragonu. Każdy Sklep musi mieć regulamin, to gdzie on jest to inna sprawa, ma być po prostu dostępny. Wydaje mi się, że wiele było na google na ten temat pisane, problemy są raczej techniczne, niż prawne.

 

 

W sklepie tak. W Allegro już gorzej.

Choć, czytając regulamin Allegro

 

OFERTA

   propozycja zawarcia umowy sprzedaży Towaru na warunkach określonych przez Sprzedającego, w szczególności zawierających cenę i opis oferowanego Towaru, przy wykorzystaniu i za pomocą funkcjonalności dostępnych w ramach Allegro.

 

zawarcie w opisie aukcji regulaminu oferty wydaje się możliwe.

 

 

Ja w większości przypadków korekty faktur robię skan + mail. Nie spotkałem się do tej pory z ani jednym przypadkiem problemu z załatwieniem korekty możliwości jest wiele:

 

...Akceptowalnymi przez fiskus formami otrzymania potwierdzenia odbioru faktury korygującej przez nabywcę są:

list polecony ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru,

odesłanie faktury korygującej z podpisem oraz datą odbioru,

pisemne potwierdzenie odbioru,

elektroniczne potwierdzenie odbioru faktury korygującej,

fax potwierdzający odbiór korekty....

 

 

Dalej do potwierdzenia korekty wcale kontrahent nie musi jej przyjmować wystarczy awizo + potwierdzenie zdroworozsądkowe, iż kontrahent wie o warunkach korekty:

 

 

Jeżeli nie odbierze to musisz wysłać jeszcze raz, dopiero wtedy można uznać, że dochowałeś staranności co do dostarczenia korekty.

 

A co do wiedzy o warunkach korekty - trzeba mieć na to dowód.

Bo np. zamawiam 3 towary, a dochodzą 2.

Piszę, że chcę aby mi dosłali brakujący 1 towar.

A oni mi wysyłają korektę na ten 1 towar, której nie odbieram.

Czy w takiej sytuacji można mówić, że wiem o treści korekty i sprzedający może ją uwzględnić w swoich rozrachunkach?

 

 

 

 

Jednak ja nigdy z aż tak wydumanymi problemami się nie spotkałem, dopóki nie otrzymam podpisanej korekty nie wysyłam firmom pieniędzy kontrahenci sami biegają za korektami,

 

 

Możesz się kiedyś przejechać na takim zachowaniu.

Korekta jak i sama faktura jest tylko dokumentem potwierdzającym zdarzenie.

Nie wywołują one skutków umownych.

Podpisanie korekty nie ma znaczenia w stosunku do zobowiązań.

Jeżeli klient zwrócił towar i powstała na jego rzecz nadpłata, lub jeżeli Ty się pomyliłeś i musisz zwrócić klientowi nadpłatę, po Twojej stronie zobowiązanie istnieje niezależnie od wystawienia/doręczenia/podpisania korekty.

Klient mógłby iść do sądu i wygrałby.

 

 

Teraz przydałaby się możliwość pakowania faktur w Mailingu w Sello :D

 

 

Samo pakowanie to za mało.

 

Musiałoby powstać zdarzenie (nowa wiadomość automatyczna), aktywowane wypełnieniem pola "Doręczono" w paczce, które wystawiałoby fakturę do paragonu z danej transakcji w Subiekcie, a następnie pobierało tą fakturę z Subiekta i wysyłało do klienta.

Oczywiście pojawią się tutaj problemy typu:

-"a co gdy paczka dotyczy części transakcji", albo

-"A co gdy klient zamówił 30-tego, a dziś jest już 15, a paczka leży ciągle na poczcie ? Czy wystawić fakturę, czy powiadomić użytkownika aby podjął decyzję, czy też olać i czekać na wymierzenie użytkownikowi kary za przestępstwo skarbowe? "

 

Link to postu

Musiałoby powstać zdarzenie (nowa wiadomość automatyczna), aktywowane wypełnieniem pola "Doręczono" w paczce, które wystawiałoby fakturę do paragonu z danej transakcji w Subiekcie, a następnie pobierało tą fakturę z Subiekta i wysyłało do klienta.

Oczywiście pojawią się tutaj problemy typu:

-"a co gdy paczka dotyczy części transakcji", albo

-"A co gdy klient zamówił 30-tego, a dziś jest już 15, a paczka leży ciągle na poczcie ? Czy wystawić fakturę, czy powiadomić użytkownika aby podjął decyzję, czy też olać i czekać na wymierzenie użytkownikowi kary za przestępstwo skarbowe? "

 

Nowa akcja przy odbiorze - bardzo dobry pomysł ! Idzie wówczas mailing z fakturą.

 

Zaś odnośnie Twoich wątpliwości podatkowych - ja bym tutaj na prawdę nie komplikował. To są pytania do księgowej, choć ja akurat znam na nie odpowiedzi - to chyba nie to forum.

Skoro pytasz więc:

W przypadku pobrania nieodebranego 15go następnego miesiąca nie ma spełnionego świadczenia, stąd nie musisz fakturować nic. Jeśli wpłata zaś jest PAYU można śmiało od razu walić faktury mailingiem, jednak póki co nam to nie działa. W normalnym sklepie zwroty to 2% przypadków, a komplikacje zwrotów to zupełnie promil jakiś, stąd nie ma co przesadzać. Życie jest wystarczająco skomplikowane przyjdzie czas będzie rada. Póki co musimy wysyłać faktury mailami pojedynczo, bo hurtowy mailing nie działa, to jest problem aktualny i ma on charakter wyłącznie techniczny.

Ale nie rozdrabniajmy się już w niuanse prawno - proceduralno - formalno - podatkowe, tutaj poświęciłem wiele czasu i wiem co i jak, to na prawdę nie jest problem, problem jest to, że trzeba faktury wysyłać pojedynczo 10 000x w ciągu miesiąca PPM  ---> "NOWA WIADOMOŚĆ" bo tylko to nam załącza załączniki i na tym poległem (nie na niuansach prawnych) i nie znamy rozwiązania jak coś tu puścić hurtem, bo mailing w Sello nie wysyła nam załączników i nie wiemy jak zmusić program do załączania załączników w Mailingu.

Link to postu

Panowie bo odeszliśmy od mojego pytania i temat wszedł na tematy skarbowe. Jeżeli chodzi o ten cały mechanizm faktur , pobierania , załączania to on przecież jest już i działa w Sello. Nie potrzeba do tego teraz Subiekt. Wystawiając w Sello fakturę do transakcji oczywiście łączy się z Subiekt jednak odrazu Sello zapisuję kopie do PDF. Potem tą kopie możemy wysłać z Sello do klienta też automatycznie i Sello sam wie która to faktura i sam ją pięknie dołącza do wiadomości. Jednak problem w tym że do pojedynczej i trzeba maila tworzyć ręcznie , wybierając oczywiście wiadomość szablonową i działa. Załącznik się dodaje. Jednak jeżeli ten sam kod załącznika dodamy do wiadomości automatycznych załącznika nie ma. Jeżeli zaznaczymy mailing do klientów to też załącznika nie ma mimo iż to wszystko działa w pojedynczej wiadomości. Może tutaj ktoś zna rowiązanie

Link to postu

 

Skoro pytasz więc:

W przypadku pobrania nieodebranego 15go następnego miesiąca nie ma spełnionego świadczenia, stąd nie musisz fakturować nic.

 

Ale dlaczego nieodebranego ?

 

Klient kupuje 30, ja wysyłam 31.

Dochodzi 4, leżakuje 14 dni, czyli do 18.

17 klient odbiera.

Fakturę trzeba wystawić ;D

 

Jeśli wpłata zaś jest PAYU można śmiało od razu walić faktury mailingiem, jednak póki co nam to nie działa. W normalnym sklepie zwroty to 2% przypadków

 

Zależy co się sprzedaje.

Mam znajomą prowadzącą lumpex. Zwroty są non stop. Aż wprowadziła kartkę "Rzeczy można wymieniać tylko 1 raz".

Podobnie w marketach budowlanych - podejdź kiedyś do POK i nie zastań kolejki ;D

 

Podobnie jest online w odzieży, butach i pewnie wielu innych branżach.

 

przyjdzie czas będzie rada.

 

 

 

Być może dlatego się nigdy nie dorobię, że zawsze zanim coś zrobię, muszę mieć już radę. :P :P

 

 

Póki co musimy wysyłać faktury mailami pojedynczo, bo hurtowy mailing nie działa, to jest problem aktualny i ma on charakter wyłącznie techniczny.

Ale nie rozdrabniajmy się już w niuanse prawno - proceduralno - formalno - podatkowe, tutaj poświęciłem wiele czasu i wiem co i jak, to na prawdę nie jest problem, problem jest to, że trzeba faktury wysyłać pojedynczo 10 000x w ciągu miesiąca PPM  ---> "NOWA WIADOMOŚĆ" bo tylko to nam załącza załączniki i na tym poległem (nie na niuansach prawnych) i nie znamy rozwiązania jak coś tu puścić hurtem, bo mailing w Sello nie wysyła załączników.

 

Tak, ale zważ, że Ty masz swoją sytuację przemyślaną i wiesz kiedy można iść do więzienia, a kiedy nie (rządowy program więzienie +),

ale gdy to będzie w Sello, przeciętny użytkownik to po prostu włączy.

I potem będzie - dlaczego poszedłem do więzienia przez Sello ?  ;D

 

Choć nie przeczę, że kilku świadomych użytkowników Sello oczywiście jest, i dla nich taka funkcjonalność byłaby przydatna.

 

Ale póki co Sello nawet nie ustawia prawidłowej daty zakończenia dostawy na fakturze :D

 

Link to postu

Tak się zastanawiam czy moje założenie o konieczności wystawienia faktury do 15 kolejnego miesiąca jest słuszne.

 

Bo chyba jednak przy wystawianiu faktury do paragonu nie ma ograniczeń czasowych ???

 

Inną kwestią jest natomiast czy możemy np. wysłać fakturę klientowi następnego dnia po odbiorze.

 

Bo zdaje się, że dokument zakupu powinien być doręczony klientowi razem z towarem.

 

No i pozostają kwestie aktualności danych na śledzeniu.

InPost ma z tym notoryczne problemy.

Poczta nie wiem, bo nie sprawdzam.

 

DPD działa dość dokładnie.

 

Ale trzeba brać pod uwagę także to, że na śledzeniu paczka może nigdy nie być jako doręczona, a faktycznie została doręczona.

Co wtedy ?

 

Weryfikować każdą taką paczkę telefonicznie z klientem lub z kurierem i dopiero wtedy wystawiać fakturę ?

 

 

Link to postu
  • 7 miesięcy temu...
  • 4 lata później...

Niestety z mailingiem problem jest dość skomplikowany - wymaga przebudowy mechanizmu. Ale w najbliższej aktualizacji planujemy dodać wysyłanie dokumentów do Allegro, w związku z tym, że Allegro zaczyna mniej przychylnie patrzeć na własne maile wysyłane z dokumentami.

 

P.S. Na naszej stronie https://www.sello.pl/o-programie/lista-zmian/ można rozwinąć całą listę i skorzystać z wyszukiwarki w przeglądarce aby wyszukać czy coś było zmieniane w aktualizacjach po słowach kluczowych.

  • Lubię to 2
Link to postu
22 minuty temu, Katarzyna D. napisał:

Potrzebna by była funkcjonalność że jak klient wybierze podczas zamawiania w allegro że chce FV elektronicznie (bo takie info pojawia się w formularzu "...klient wybrał....") to system po wystawieniu FV generuje / przesyła do allegro FV do tego zamówienia.

20 minut temu, Kamil Kamil napisał:

W punkt.

Oczywiście, zgadzam się. Tyle tylko, że ten wątek nie dotyczy problemu z wysyłaniem faktur do Allegro, odgrzebałeś temat z 2017 i sądziłem, że chodzi ci o mailing.

  • Zmieszany 1
Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...