Skocz do zawartości

Zaciąg stare zakupy, gdy klient kupi ponownie na tej samej aukcji

Polecane posty

Ponownie potrzebuję Waszej pomocy.

 

Od końca stycznia testowałem sello, teraz już przeszliśmy na "tryb zasadniczy", czyli pracujemy na sello. Ustawiłem datę pobierania transakcji od 12.02.2017 r. Niestety sello nie trzyma się tej daty. Tzn, zaciąga mi zamówienia z 10.02.2017, 11.02.2017 r. Ale spoko, tego nie było dużo, więc sobie z nimi poradziłem.

Jest jednak drugi błąd. To już kilka razy mi się trafiło, a to dopiero początki:

 

Klient kupił na akcji w listopadzie 2016 r i dziś kupił ten sam produkt na tej samej aukcji. Sello zaciągnęło oba zakupy i wpięło do jednej transakcji sumując ilość przedmiotów. Dlaczego i jak tego uniknąć? Robi tak, tylko gdy chodzi o tą samą aukcję.

 

Oczywiście transakcja świeci się na czerwono, bo jest niezgodna wartość z wpłatą, ale mimo wszystko nie o to chodzi, żeby sprawdzać takie transakcje.

 

Można jakoś zablokować w sello, żeby jednak nie pobierało żadnych transakcji starszych niż data początkowa?

 

 

Do tego dochodzi pytanie, czy sello musi sprawdzać każdą transakcję, nawet ta starszą od daty początkowej? Gdy idzie synchronizacja, przez dłuższy czas, na pasku co chwilę pojawia się komunikat "Pominięto transakcję starszą niż data początkowa". To zajmuje mu dużo czasu. Da się jakoś zablokować, żeby wgl nie "przeglądał" transakcji starszych?

 

 

Link to postu

Ponownie potrzebuję Waszej pomocy.

 

Od końca stycznia testowałem sello, teraz już przeszliśmy na "tryb zasadniczy", czyli pracujemy na sello. Ustawiłem datę pobierania transakcji od 12.02.2017 r. Niestety sello nie trzyma się tej daty. Tzn, zaciąga mi zamówienia z 10.02.2017, 11.02.2017 r. Ale spoko, tego nie było dużo, więc sobie z nimi poradziłem.

 

Ten temat był już na forum, otóż nie ma możliwości ograniczenia dat od jakiej Sello pobiera transakcje. Nie obsługuje tego API ALlegro, ale można ogranicznć zapis do bazy i nie bez powodu ta funkcja tak się nazywa. Tzn. Sello pobiera wszystkie aukcje, a zapisuje do bazy tylko tyle ile ustawisz.

Link to postu

Ponownie potrzebuję Waszej pomocy.

 

Od końca stycznia testowałem sello, teraz już przeszliśmy na "tryb zasadniczy", czyli pracujemy na sello. Ustawiłem datę pobierania transakcji od 12.02.2017 r. Niestety sello nie trzyma się tej daty. Tzn, zaciąga mi zamówienia z 10.02.2017, 11.02.2017 r. Ale spoko, tego nie było dużo, więc sobie z nimi poradziłem.

 

Ten temat był już na forum, otóż nie ma możliwości ograniczenia dat od jakiej Sello pobiera transakcje. Nie obsługuje tego API ALlegro, ale można ogranicznć zapis do bazy i nie bez powodu ta funkcja tak się nazywa. Tzn. Sello pobiera wszystkie aukcje, a zapisuje do bazy tylko tyle ile ustawisz.

 

 

Dzięki za inf. Wiesz może jeszcze co z tymi transakcjami, które jednak sello zapisało pomimo, że mają datę wcześniejszą niż ustawiona w programie? No i jeszcze te aukcje, na których jeden użytkownik kupił kilka razy jednak w różnych terminach.

Link to postu

Ponownie potrzebuję Waszej pomocy.

 

Od końca stycznia testowałem sello, teraz już przeszliśmy na "tryb zasadniczy", czyli pracujemy na sello. Ustawiłem datę pobierania transakcji od 12.02.2017 r. Niestety sello nie trzyma się tej daty. Tzn, zaciąga mi zamówienia z 10.02.2017, 11.02.2017 r. Ale spoko, tego nie było dużo, więc sobie z nimi poradziłem.

 

Ten temat był już na forum, otóż nie ma możliwości ograniczenia dat od jakiej Sello pobiera transakcje. Nie obsługuje tego API ALlegro, ale można ogranicznć zapis do bazy i nie bez powodu ta funkcja tak się nazywa. Tzn. Sello pobiera wszystkie aukcje, a zapisuje do bazy tylko tyle ile ustawisz.

 

 

Dzięki za inf. Wiesz może jeszcze co z tymi transakcjami, które jednak sello zapisało pomimo, że mają datę wcześniejszą niż ustawiona w programie? No i jeszcze te aukcje, na których jeden użytkownik kupił kilka razy jednak w różnych terminach.

 

 

Po zmianie ustawień w manu Administracja warto zamknąć program i otworzyć ponownie, gdyż może program nie załapał tych nowych ustawień.

 

Dalej jeśli program multiplikuje Ci płatności w różnych transakcjach kupionych przez jednego Klienta w różnych terminach - to jest to błąd programu - czekamy na jego naprawienie.

Link to postu

Wynika to ze sposobu pobierania transakcji. Funkcja API wykorzystywana w tym algorytmie zwraca dane zagregowane. Kiedyś dawniej problem był pomijalny, bo aukcje były wznawiane najpóźniej co miesiąc.

 

Nowy algorytm pobierania mamy w planach, jednak obecnie Allegro wprowadza nowe API, w którym być może pojawi się jeszcze nowszy sposób pobierania transakcji. Dlatego też prace nad nowym mechanizmem pobierania przerwaliśmy jakiś czas temu w nadziei, że pojawi się wkrótce nowy sposób w nowym REST API. Póki co jednak nie widać żadnych ruchów w tym kierunku.

 

Postaramy się jednak rozwiązać ten problem w najbliższych wersjach. Póki co, trzeba zwracać uwagę na te czerwone FODy.

Link to postu

Wynika to ze sposobu pobierania transakcji. Funkcja API wykorzystywana w tym algorytmie zwraca dane zagregowane. Kiedyś dawniej problem był pomijalny, bo aukcje były wznawiane najpóźniej co miesiąc.

 

Nowy algorytm pobierania mamy w planach, jednak obecnie Allegro wprowadza nowe API, w którym być może pojawi się jeszcze nowszy sposób pobierania transakcji. Dlatego też prace nad nowym mechanizmem pobierania przerwaliśmy jakiś czas temu w nadziei, że pojawi się wkrótce nowy sposób w nowym REST API. Póki co jednak nie widać żadnych ruchów w tym kierunku.

 

Postaramy się jednak rozwiązać ten problem w najbliższych wersjach. Póki co, trzeba zwracać uwagę na te czerwone FODy.

 

 

Dzięki za odpowiedź.

Link to postu
  • 3 miesiące temu...

Nowy algorytm pobierania mamy w planach, jednak obecnie Allegro wprowadza nowe API, w którym być może pojawi się jeszcze nowszy sposób pobierania transakcji. Dlatego też prace nad nowym mechanizmem pobierania przerwaliśmy jakiś czas temu w nadziei, że pojawi się wkrótce nowy sposób w nowym REST API. Póki co jednak nie widać żadnych ruchów w tym kierunku.

 

Bartek jakieś perspektywy na ten nowy mechanizm pobierania, ewentualnie jakaś modyfikacja obecnego tak aby transakcja miała swoje odzwierciedlenie w formularzu pozakupowym ?

 

Wczoraj przez dwie godziny jeden klient kupował ten sam produkt i za każdym razem wypełniał fod. Nie byłoby z tym problemu gdyby to była pomyłka, ale to były przemyślane zakupy gdzie każda sztuka szła na inny adres.

Sello po pobraniu zsumowało te produkty do trzech transakcji, straciłem na to ponad godzinę na ręczne zakładanie transakcji, przepisywanie adresów z maili.

 

Po prostu koszmar, oczywiście bez pomyłki się nie obeszło i do jednego klienta poszły dwie paczki.

 

Ewentualnie jakby było można podpinać formularze do transakcji dodanej ręcznie to zdecydowanie ułatwiłoby to życie.

Link to postu
  • 1 rok później...

problem jest tez w tym mjak klient kupi produkt i przerwie płatność status płatnosci wchodzi na anulowaną
za dwa dni klient sie budzi i zamiast ponowic płatność kupuje produkt ponwonie i płaci za niego
obie transakcje przechodzą do zakłdki do paczek jako zapłacone
jeżeli pomiędzy nimi jest 500 transakcji jest duże prwadopodobieństwo że wysyłamy klientowi 2 paczki

Link to postu
14 godzin temu, Mirela Pardo napisał:

problem jest tez w tym mjak klient kupi produkt i przerwie płatność status płatnosci wchodzi na anulowaną
za dwa dni klient sie budzi i zamiast ponowic płatność kupuje produkt ponwonie i płaci za niego
obie transakcje przechodzą do zakłdki do paczek jako zapłacone
jeżeli pomiędzy nimi jest 500 transakcji jest duże prwadopodobieństwo że wysyłamy klientowi 2 paczki

niestety częsta sytuacja. Klienci przy nieudanej płatności zaczynają całą transakcję od nowa. Allegro powinno klientowi wyświetlać alert "Dokonałeś już zakupu w tej ofercie. Aby dokończyć płatność kliknij tutaj. Aby zwiększyć liczbę sztuk kliknij tutaj". Zredukowałoby to ilość FZP na oko o 25%.

Link to postu
  • 3 tygodnie później...

Ale Allegro wyświetla taki komunikat i to na kilka różnych sposobów. Ostatnio to przechodziłem od strony kupującego i na prawdę nie wiem jak można tego nie zauważyć. Po prostu albo klienci są tak leniwi, że nie czytają dużej i wyraźnej informacji na środku ekranu albo mają tak słaby Internet, że strona ładuje się minutę i coś im się nie wyświetla we właściwy sposób.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...