Skocz do zawartości

OSZUSTWA ALLEGRO

Polecane posty

Witam wszystkich,

bazując na tym, co ostatnio wyprawia Allegro odświeżyłem kilka kontaktów i mogę z dumą powiedzieć, że mam możliwość przekazania wpływowej w Państwie osobie informacji dotyczących machlojek, jakich Allegro dopuszcza się na SPRZEDAJĄCYCH. Tutaj zwracam się z prośbą do was, jako, że bazując na swoim doświadczeniu jestem pewien, że i na was allegro stosowało wymuszenia i szantaże z pozycji podmiotu dominującego. Jeżeli możecie napisać o przekrętach, jakich wobec was dopuściło się Allegro, uwzględnię najciekawsze w przekazywanych informacjach.

 

UWAGA! To poważna wiadomość, jeżeli zainteresuję informacjami te osoby, istnieje realna szansa, że Allegro zostanie zmuszone przez władze Państwa do obrania łagodniejszej polityki wobec sprzedających. Czasu jest niewiele, do 20.03 muszę napisać dwie rzeczy. Pierwsza to wykaz zagadnień na stronie A4, który póki co rzeczona wcześniej, a znana wam z pewnością z imienia i nazwiska osoba na 100% przeczyta (nie będę pisał kto to, aby nie szerzyć podziałów, lecz skupić się na celu). Ten wykaz zagadnień powinien zawierać takie informacje, które będą w stanie zwrócić uwagę szerszego grona odbiorców w rządzie i okolicach. Jeżeli zainteresuję tematem mój kontakt, będę musiał przekazać mu również dokładniejsze informacje na ten temat, dlatego obszerność materiału mile widziana.

 

Jak do tej pory udało mi się zebrać następujące materiały:

 

1. Wykorzystywanie pozycji podmiotu dominującego poprzez stosowanie szantaży i zmuszanie pod groźbą blokady konta do wprowadzania zmian w treści umów, łamiąc tym samym zasadę swobody umów.

 

2. Wykorzystywanie pozycji monopolistycznej do narzucania nierealnych do spełnienia wymogów i windowanie obowiązków sprzedawców wobec kupujących ponad te określone prawem (wymuszanie blokadami sprzedaży zwracania środków ze względu na niezadowolenie kupującego, gdy towar jest jeszcze w drodze lub gdy z innych powodów pretensje kupującego nie są zasadne, wymuszanie zwracania środków kupującym w ramach odstąpienia od umowy, gdy prawo takie im nie przysługuje lub gdy nie odesłali oni towaru)

 

3. Stosowanie praktyk nieuczciwej konkurencji poprzez oferowanie na stronie Allegro.pl przez grupę Allegro towarów z opcją promowania, podświetlenia, pogrubienia, promowania na stronie działu i na stronie głównej allegro oraz w reklamach Allegro Adwords, podczas gdy inne podmioty działające na platformie muszą za te udogodnienia dodatkowo płacić

 

4. Ingerowanie w treść umów poprzez dodawanie przez allegro informacji, które zgodnie z zasadą swobody umów mogą być przez sprzedających niemile widziane, lub nawet wprowadzać w błąd (przy wyborze wysyłki towaru z zagranicy, listem poleconym priorytetowym nadal wyświetla się informacja "czas dostawy do 48 godzin", choć nie musi to być prawda, brak możliwości zmiany tej informacji)

 

5. Brak możliwości określenia w aukcji różnych miejsc wysyłki tego samego towaru (co jest logiczne w przypadku sklepów z wieloma oddziałami) i usuwanie aukcji w przypadku podania więcej niż jednej nazwy miejscowości w polu "lokalizacja", lub w przypadku podania "tylko wysyłka".

 

6. W samym styczniu na allegro zablokowanych było 30 tysięcy kont. Aktywnie działa na allegro 100 tysięcy przedsiębiorców. Jeżeli Allegro blokowałoby konta ze względu na nieuczciwość sprzedających, oznaczałoby to, że jedna trzecia przedsiębiorców posługuje się kontem, oszukując innych. Dziennie na Allegro zawierane są miliony transakcji, co biorąc pod uwagę, że na jednym koncie nie jest sprzedawany tylko jeden towar, dawałoby przynajmniej dziesiątki tysięcy oszustw na dzień. Brak zainteresowania Państwa oszustwami na tak dużą skalę może więc wynikać z przyzwolenia Państwa na kontynuowanie tego procederu, albo na stosowanie przez Allegro sankcji niesłusznie.

 

7. Stosowanie blokad kont ze względu na zbyt nagły wzrost sprzedaży (ewidentne działania nieuczciwej konkurencji)

 

8. Usuwanie aukcji, w przypadku otrzymania dwóch zgłoszeń od dwóch różnych kupujących, dotyczących naruszenia, niezależnie od tego, czy zgłoszenie było zasadne, czy nie (powoduje to dodatkowe koszty w postaci opłacenia pracownika, który musi aukcje ponownie wystawić, a także koszty utraconych korzyści z popularności oferty, która zanim zacznie przynosić zyski musi się na nowo "rozbujać"). Usunięta aukcja po wejściu na nią wyświetla komunikat "aukcja została usunięta przez pracownika allegro", co wzbudza panikę wśród kupujących, powoduje, że wystawiają oni komentarze negatywne i otwierają dyskusje, z których allegro następnie każe się tłumaczyć i blokuje konta.

 

9. W przypadku gdy serwis jest nieczynny ze względu na awarię lub przerwę techniczną, licytacje kończące się w tym czasie są przedłużane o 24 godziny. W przypadku aukcji "Kup teraz", względem których płacimy za ich widoczność w serwisie przez określony czas, aukcje te nie są przedłużane. Oznacza to, że w przypadku awarii np. ze względu na atak hakerski trwającej dwa dni, płacę za wystawienie aukcji na 30 dni, a widoczna jest ona jedynie przez 28 dni. Nie ma rekompensaty z tytułu nie wywiązania się z umowy.

 

10. Przypadek "zablokowanych na Allegro". Allegro blokuje swobodny dostęp do rynku (udział allegro w handlu internetowym w Polsce w roku 2015 wyniósł 57%) i narusza art. 15 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Oczywiście allegro twierdzi, że ta teoria jest błędna, bo przecież blokady pozbawiają allegro wpływów. Otóż nie, ponieważ gdy Allegro usunie najtańsze oferty, kupujący przyzwyczajeni do portalu będą zmuszeni kupić drożej, zwiększając dochody portalu.

 

11. Usunięcie możliwości wystawiania komentarzy kupującym prowadzi do następującego zjawiska. Kupujący wystawiają negatywy bez powodu, bo czują się bezkarni. W efekcie allegro blokuje konto, ze względu na zbyt dużą ilość komentarzy negatywnych. Sprzedający ma więc wybór: zwrócić środki kupującemu, który wystawił komentarz negatywny, jednocześnie pozwalając mu zachować towar, albo mieć zablokowane konto i tracić dziesiątki/setki/tysiące złotych dziennie. Takie rozwiązanie prowadzi do patologii naruszeń, gdyż po pewnym czasie wystawianie komentarzy negatywnych będzie korzystne dla kupujących. Spowoduje to zabezpieczanie się sprzedających przed skutkami negatywów, za pomocą wzrostu cen. W efekcie oferta własna Oficjalnego Sklepu Allegro będzie bezkonkurencyjna, a sprzedający będą pracować za darmo na jej zyski. Nie można bowiem powiedzieć, że coś jest wyjątkowo tanie, jeżeli nie można porównać tego, do czegoś droższego.

 

12. Podmioty współpracujące w ramach programu ochrony własności intelektualnej mają możliwość automatycznego wyrzucania z Allegro ofert, w których tytule znajdzie się nazwa zarejestrowanego przez nich produktu. W związku z powyższym wystawienie zamiennych klocków hamulcowych do Opla Astry, albo wycieraczek zamienników do Forda Fiesty, etui do Samsung Galaxy Note 3, nakładek do pada od Play Station 4, albo Adidasów marki X wiąże się z ryzykiem usunięcia aukcji, na które sprzedający nie ma żadnego wpływu. Należy przy tym zaznaczyć, że produkty te nie są podróbkami, a normalnymi częściami zamiennymi lub akcesoriami, stworzonymi przez innych producentów, a dedykowanymi do tych urządzeń. Poza allegro częściami takimi handlują legalnie działające sklepy i serwisy.

 

13. Niewypłacanie dziesiątek tysięcy złotych z rachunku PayU ze względu na rozmaite powody przez miesiące, co prowadzi do utraty płynności finansowej. Brak informacji w tym zakresie (w sensie brak informacji, że środki przestały być wypłacane i są zablokowane), uwarunkowanie możliwości wypłacenia środków od konieczności doręczenia dokumentów, które nie istnieją (np. wyciąg z rejestru spółek z widocznymi danymi beneficjentów, w przypadku gdy w państwie rejestracji spółki dane te nie są jawne w żadnym rejestrze), wiąże się to z opóźnieniami, koniecznością tłumaczenia się kupującym, negatywami, a w ich efekcie z blokadą konta

 

14. Automatyczne odrzucanie wniosków o zwrot prowizji, w przypadku podania powodu "kupujący nie zapłacił". W przypadku złożenia reklamacji na odrzucenie wniosku automatycznie przychodzi informacja, że wniosek został odrzucony i apelacja nie została przyjęta. Aby odzyskać prowizję trzeba pisać w innych formularzach wiadomości, np. w pytaniach o warunki usuwania komentarzy. Wielu sprzedających o tym nie wie i ze względu na duży stopień skomplikowania procedur i pochłanianie sporej ilości czasu rezygnują ze zwracania prowizji, na czym allegro zarabia, pomimo nie dojścia transakcji do skutku.

 

15. Nie ma możliwości usunięcia komentarza negatywnego od kupującego, jeżeli kupujący napisze "brak kontaktu", choćby i kupujący nie napisał żadnej wiadomości (czyli brak kontaktu faktycznie jest, ale nie było na co odpowiadać, więc skąd pretensje?). Oczywiście zbyt duża ilość negatywów = blokada konta.

 

16. Możliwość zaznaczenia w ocenie przy wystawianiu komentarza "Czas dostawy był długi z winy poczty", co wpływa negatywnie na ocenę sprzedającego, a nie poczty. W efekcie może to prowadzić do blokady konta, ze względu na spadek ocen sprzedaży.

 

17. Brak możliwości linkowania zdjęć z zewnętrznych serwisów będzie wiązał się z koniecznością wrzucania ich na serwer allegro. Aby serwis mógł na swoim portalu zamieszczać cudze zdjęcia konieczne będzie zaakceptowanie regulaminu (jak w przypadku instagrama lub facebooka), przyznającego możliwość swobodnego korzystania ze zdjęć grupie allegro. Innymi słowy Oficjalny Sklep Allegro będzie mógł wystawiać towary ze zdjęciami stworzonymi przez innych sprzedających, bo będzie miał prawo ich używania.

 

18. Brak możliwości linkowania zdjęć z serwisów zewnętrznych spowoduje, że serwisy tworzące galerie przedmiotów i tzw. Panele Allegro nie będą mogły prowadzić działalności. W efekcie doprowadzi to do zmniejszenia zysków tych firm lub nawet pozbawienia ludzi pracy.

 

19. Brak możliwości tworzenia szablonów do aukcji zredukuje zatrudnienie w branżach takich jak technologie informacyjne czy grafika komputerowa, pozbawiając ludzi pracy.

 

20. Pozycja dominująca Allegro na rynku polskiego handlu internetowego i możliwość sprzedaży serwisu w każdym momencie z funduszu do funduszu, pompowanie go finansowo i odsprzedawanie, może doprowadzić do sprzedania serwisu jednemu z portali konkurencji zagranicznej (Ebay, Amazon, Aliexpress), który po prostu wejdzie na Polski rynek pod własną marką, a konkurencyjne Allegro zamknie. Taką operację może również przeprowadzić w każdym momencie rząd obcego Państwa, kupując Allegro i zamykając je. Przypominam, na Allegro działa 100.000 przedsiębiorców (doliczmy drugie tyle pracowników tych przedsiębiorców, choć sądzę, że jest ich więcej). Liczba osób aktywnych zawodowo w III kwartale 2016 roku wyniosła 17 293 000 osób. Od tego należy odjąć bezrobotnych: 1 333 700 osób, co daje w sumie 15 959 300 osób pracujących (http://rynekpracy.org/x/934435). W tym przypadku zamknięcie Allegro natychmiast pozbawiłoby pracy 1,25% osób pracujących w Polsce, zwiększając poziom bezrobocia o 15%, co w krótkim okresie może doprowadzić do zniszczenia polskiej gospodarki.

 

Piszcie swoje przypadki i spostrzeżenia.

Link to postu

Domaganie się przez serwis dokumentów, do których nie ma prawa: Potwierdzeń przelewów (uzyskuje informacje o nr konta kupującego), wiadomości email z nagłówkami (korespondencja przeprowadzana między zawierającymi umowę sprzedaży, Allegro jest trzecią stroną), nagrań filmów z rozpakowania przesyłek. Uzależnianie np zwrotu prowizji / odblokowania konta / usunięcia ostrzeżeń od dostarczenia w/w. Wchodzenie w rolę sądu powszechnego.

 

W związku z powyższym - łamanie tajemnicy handlowej, korespondencji, prywatności (?), udostępnianie danych bez zgody kupującego stronie trzeciej.

 

... wg mnie, nie daję głowy czy A. jest na prawie, czy nie.

Link to postu

Bardzo wam dziękuję za odpowiedzi!

 

@ KS. Robak, w zasadzie 17 punkt jest o tym, o czym napisałeś, ale doprecyzuję to, faktycznie można tam dodać coś o braku możliwości umieszczania znaków wodnych itd.:

 

17. Brak możliwości linkowania zdjęć z zewnętrznych serwisów będzie wiązał się z koniecznością wrzucania ich na serwer allegro. Aby serwis mógł na swoim portalu zamieszczać cudze zdjęcia konieczne będzie zaakceptowanie regulaminu (jak w przypadku instagrama lub facebooka), przyznającego możliwość swobodnego korzystania ze zdjęć grupie allegro. Innymi słowy Oficjalny Sklep Allegro będzie mógł wystawiać towary ze zdjęciami stworzonymi przez innych sprzedających, bo będzie miał prawo ich używania.

 

@ lagren: wielkie dzięki! Własnie o coś takiego mi chodziło! Jest dokładnie tak jak mówisz, a ja już tak do tego przywykłem, że nawet nie zauważyłem, że jest to ewidentne naruszenie. Nikt nie ma prawa żądać udostępnienia korespondencji, o jej losach mogą decydować wyłącznie korespondenci. Ważnym dodatkiem jest tu jeszcze know how. Przecież w takich wiadomościach mogą być zamieszczone informacje o metodach kontaktu ze stronach sprzedającego, formie korespondencji która najlepiej oddziaływuje na kupujących. Taka wiedza jest cenna, ja do obecnej formy stosowanej korespondencji dojrzewałem przez lata.

 

Czy możesz sprecyzować kwestię przedstawiania nagrań filmów z rozpakowywania przesyłek? Nie spotkałem się jeszcze z czymś takim, a to może być coś!

 

Jeżeli wpadniecie na jeszcze inne pomysły, piszcie!

Link to postu
16. Możliwość zaznaczenia w ocenie przy wystawianiu komentarza "Czas dostawy był długi z winy poczty", co wpływa negatywnie na ocenę sprzedającego, a nie poczty. W efekcie może to prowadzić do blokady konta, ze względu na spadek ocen sprzedaży.

ten punkt raczej usuń, zaznaczenie tego powodu złej oceny wg informacji z Allegro nie wpływa na ocenę Sprzedającego

Link to postu

Allegro nie zwraca pobranej prowizji jeżeli transakcja nie doszła do skutku z powodu innego niż tylko i wyłącznie odstąpienie Konsumenta od transakcji,

a więc nie zwraca prowizji od transakcji nie zrealizowanych np z powodu:

- odstąpienie od transakcji zawartej pomiędzy podmiotami gospodarczymi (firmami)

- nie zrealizowania transakcji z powodu uszkodzenia towaru przed wysyłką lub braku towaru.

- Kupujący stwierdził że towar był niezgodny z opisem i transakcja została anulowana

Link to postu

- Kupujący stwierdził że towar był niezgodny z opisem i transakcja została anulowana

 

 

To właśnie jest jakaś głupota. Opieranie się na tym co subiektywnie czuje klient. Nawet nie pytają o pismo reklamacyjne klienta, ani nie sprawdzają, czy w ogóle złożył reklamację i czy została przyjęta, czy odrzucona, tylko widzi mi się klienta.

 

A że nie zwracają od transakcji między firmami to pierwsze słyszę. Tutaj w regulaminie nie było ostatnio żadnych informacji jak te zwroty są rozpatrywane (jedynie na jakiejś podstronce uszczegółowili, co moim zdaniem jest wątpliwe prawnie - zapisy powinny być w regulaminie), wygląda na "widzimisię" serwisu, nie znalazłem oficjalnych regulacji odnośnie zwrotu prowizji w regulaminie.

Link to postu

Nie wiem skąd Wy wzięliście informacje, że Allegro nie zwraca prowizji ?

 

Z tego co wiem to zwrot prowizji jest przyznawany i zależy od tego czy kupujący potwierdzi formularz, jeżeli zaneguje to zwrotu nie dostaniemy, wtedy trzeba zakładać ticket i się prosić o zwrot.

Jeżeli klient nie potwierdzi formularza to w ciągu 7dni mamy automatyczny zwrot.

Link to postu

Nie wiem skąd Wy wzięliście informacje, że Allegro nie zwraca prowizji ?

 

Z tego co wiem to zwrot prowizji jest przyznawany i zależy od tego czy kupujący potwierdzi formularz, jeżeli zaneguje to zwrotu nie dostaniemy, wtedy trzeba zakładać ticket i się prosić o zwrot.

Jeżeli klient nie potwierdzi formularza to w ciągu 7dni mamy automatyczny zwrot.

 

 

Haha.

 

Masz sklep na Allegro? Nikt nie pisze, że Allegro nie zwraca w ogóle, tylko, że są ze zwrotami prowizji jaja. Wejdź sobie na profil facebookowy allegro ile tam jest wrzut pt:

 

"oddajcie mi moją prowizję"

Link to postu

Haha.

 

Masz sklep na Allegro? Nikt nie pisze, że Allegro nie zwraca w ogóle, tylko, że są ze zwrotami prowizji jaja. Wejdź sobie na profil facebookowy allegro ile tam jest wrzut pt:

 

"oddajcie mi moją prowizję"

 

od 2009r. mam sklep i nigdy nie miałem problemów z odzyskaniem prowizji, pomijam fakt, że w pierwszym latach odzyskanie prowizji to była istna mordęga (czekać na zakończenie aukcji 30dni, wysyłać przypomnienia itp.)

 

Link to postu

 

@ lagren: wielkie dzięki! Własnie o coś takiego mi chodziło! Jest dokładnie tak jak mówisz, a ja już tak do tego przywykłem, że nawet nie zauważyłem, że jest to ewidentne naruszenie. Nikt nie ma prawa żądać udostępnienia korespondencji, o jej losach mogą decydować wyłącznie korespondenci. Ważnym dodatkiem jest tu jeszcze know how. Przecież w takich wiadomościach mogą być zamieszczone informacje o metodach kontaktu ze stronach sprzedającego, formie korespondencji która najlepiej oddziaływuje na kupujących. Taka wiedza jest cenna, ja do obecnej formy stosowanej korespondencji dojrzewałem przez lata.

 

Czy możesz sprecyzować kwestię przedstawiania nagrań filmów z rozpakowywania przesyłek? Nie spotkałem się jeszcze z czymś takim, a to może być coś!

 

W dyskusjach są np takie wypowiedzi serwisu:

 

" Proszę Sprzedającego o dołączenie dowodu przelewu dokonanego na rzecz Kupującego. W przypadku braku reakcji, na Jego konto mogą zostać nałożone ograniczenia funkcjonalności."

 

"Dzień dobry. Proszę o informację, jak obecnie wygląda sprawa. Pozdrawiam."

 

"Dzień dobry.

 

Proszę Sprzedającego o informację, czy w jakikolwiek sposób zostało udokumentowane uszkodzenie towaru, np. poprzez spisany protokół szkody z kurierem, lub zdjęcie przedmiotu.

 

Jeżeli tak, proszę o załączenie dowodu.

 

Pozdrawiam."

 

To załączenie dowodu/zdjęcia wystąpiło u mnie raz (zagolopowałem się z tymi filmami, bo rejestrujemy na filmie każde rozpakowanie przesyłki skierowanej do nas).

zadanie-dowodow.jpg.e6f4790782e332f87a62ee12467fa2e8.jpg

Link to postu

Haha.

 

Masz sklep na Allegro? Nikt nie pisze, że Allegro nie zwraca w ogóle, tylko, że są ze zwrotami prowizji jaja. Wejdź sobie na profil facebookowy allegro ile tam jest wrzut pt:

 

"oddajcie mi moją prowizję"

 

od 2009r. mam sklep i nigdy nie miałem problemów z odzyskaniem prowizji, pomijam fakt, że w pierwszym latach odzyskanie prowizji to była istna mordęga (czekać na zakończenie aukcji 30dni, wysyłać przypomnienia itp.)

 

 

 

Zwroty prowizji aktualnie, to są "jaja".

 

Z własnego doświadczenia podaję 2 przykłady, które teraz pamiętam:

1. Klient dzwoni, że chce wymienić towar na inny rozmiar. Zgadzamy się, informując, żeby zrobił zwrot towaru i kupił nowy. Tak tez robi. Do wcześniejszego robimy zwrot prowizji. Klient chyba mało ogarnięty, nie zgadza się na zwrot. Wcześniej wystarczyło zrobić odwołanie i zwrot był przyznawany. Tymczasem allegro mi odmówiło. Zrobiłem odwołanie i z automatu odp, że kupujący przecież się nie zgodził z tym.

Podjąłem dyskusję z allegro, wstrzymując się z telefonem do klienta. Odp allegro? Wysłać im skan formularza zwrotu towaru. Odpisałem, że prawo nie wymaga formy pisemnie, klient poinformował telefonicznie. Odp allegro, że nie da rady bez formalnej wersji papierowej lub email.

Dzwonię więc do klienta, żeby to odkręcił. Ale kupujący już nie ma możliwości zmiany tego co wybrał. Poprosiłem, żeby wysłał formularz odstąpienia na maila. Tak zrobił, przesłałem do Allegro i zwrócili.

 

2. Kupujący kupuje 1 przedmiot. Zapewne coś mu się zawiesiło i za chwilę jest drugi zakup tego samego przedmiotu i robi płatność payu do drugiej transakcji. Dla sprzedawcy z allegro sprawa oczywista - pomyłka, wysyłamy 1 szt., do drugiej robimy zwrot, że "się pomylił i kupił za dużo przedmiotów". Kolejny "mądry inaczej" klika, że się nie zgadza z naszym zwrotem. Dlaczego? Nie wiem, nie zrozumiesz ;)

Więc wysyłam odwołanie, które aktualnie łatwe do znalezienia nie jest. Odpowiedź allegro, że przecież kupujący się nie zgodził. Myślę obłęd, jest słowo przeciw słowu, ale to kupujący ma rację. Więc tłumaczę im, że przecież widzą, że zakup był jeden po drugim, w przeciągu 1 min i do tylko 1 szt. jest płatność. Ale oni to mają gdzieś.

Więc znowu telefon do kupującego, wyjaśniam sytuację i żeby klienta już nie fatygować, to zrobiłem do drugiej kupionej sztuki, za którą zapłacił, że niby odstąpił od umowy. Klient już wiedział o co chodzi, więc potwierdził.

 

 

Takich sytuacji jest mnóstwo, ale już nauczyliśmy się "poruszać" w tych, bardzo specyficznie rozpatrywanych zwrotach prowizji.

 

 

 

 

 

 

 

Co do działań allegro, które uznałbym za niedopuszczalne, to:

- wprowadzanie zmian, które wymuszają większe opłaty.

Oferty na 30 dni były kiedyś - wystawiłem ofertę na 300 szt. i płaciłem 10 gr, w miesiąc czasem się sprzedało wszystko a czasem nie

Oferty do wyczerpania - trzeba było zwiększyć ilość, żeby oferta trwała dłużej i wyświetlała się historia sprzedanych przedmiotów np z 3 miesięcy, ale to już powodowało wzrost opłaty za wystawienie do np 20 gr a niektórych kategoriach i więcej.

Przy 5 tys aukcji, wzrost miesięcznej opłaty za samo wystawienie wzrastał o 500 zł.

Tylko dlatego, że wymusili na nas zwiększanie liczby przedmiotów w ofercie

 

- zawsze wkurzały mnie radykalne zmiany w allegro, do których trzeba było się dostosować. W historii mojej współpracy było kilka, gdzie musiałem 1 pracownika posadzić np na 1 miesiąc przy poprawianiu ofert, żeby dostosować się do zmian (choćby ostatnie zdjęcia). Nie interesuje ich, że dużo kosztów generuje nam ciągłe dostosowywanie się do ich pomysłów. Chodzi tu głównie o zmiany obowiązkowe.

Link to postu

Zwroty prowizji aktualnie, to są "jaja".

 

To nie są jaja, tylko normalne działania Allegro.

Jest wielu naciągaczy, którzy próbują odzyskać prowizję, np. wysyłając zwroty prowizji do klientów "niezarejestrowanych", ja sam kilkukrotnie otrzymałem abym potwierdził formularz "odstąpienia od umowy", więc nie dziwię się, że allegro ostro się za to wzięło...w końcu żyją z prowizji.

 

Niestety na wszystko musisz mieć pismo, na "gębę" z allegro nic nie załatwisz, a wychodzenie przed szereg też nie popłaca.

 

 

Link to postu

Haha.

 

Masz sklep na Allegro? Nikt nie pisze, że Allegro nie zwraca w ogóle, tylko, że są ze zwrotami prowizji jaja. Wejdź sobie na profil facebookowy allegro ile tam jest wrzut pt:

 

"oddajcie mi moją prowizję"

 

od 2009r. mam sklep i nigdy nie miałem problemów z odzyskaniem prowizji, pomijam fakt, że w pierwszym latach odzyskanie prowizji to była istna mordęga (czekać na zakończenie aukcji 30dni, wysyłać przypomnienia itp.)

 

 

 

Jeśli nie masz problemów ze zwrotem prowizji, to prawdopodobnie masz niezły porządek z papierach. U nas też nowe "zasady" zwrotów doprowadziły do uporządkowania formularzy zwrotu itd i faktycznie odkąd mamy na wszystko papierze to jest inaczej. To bardzo ważne np przy kontrolach z US aby mieć wszystko na papierze z podpisem konsumenta itd. Oczywiście kiedyś trzeba było czekać 30 dni na zwrot do zakończenia aukcji to też było straszne - zgadzam się z Tobą.

 

Problem w tym, że gdy ostatnio szukaliśmy w regulaminie zasad zwrotów, to w regulaminie nie ma tych zasad czarno na białym, jest tylko stwierdzenie "w uzasadnionych przypadkach". Dla mnie wygląda to na pełną uznaniowość z ich strony. Na innych stronach w serwisie wypisali co to są dla nich te "uzasadnione przypadki", ale to powinno być w regulaminie. Jak dla mnie regulamin do uściślenia i tyle, bo obecnie to widzimisię serwisu, zależy na kogo trafisz to masz problemy albo nie. Oczywiście trzeba mieć ostatnio na wszystko papier - na to się można zgodzić - OK.

Link to postu

Zwroty prowizji aktualnie, to są "jaja".

 

To nie są jaja, tylko normalne działania Allegro.

Jest wielu naciągaczy, którzy próbują odzyskać prowizję, np. wysyłając zwroty prowizji do klientów "niezarejestrowanych", ja sam kilkukrotnie otrzymałem abym potwierdził formularz "odstąpienia od umowy", więc nie dziwię się, że allegro ostro się za to wzięło...w końcu żyją z prowizji.

 

Niestety na wszystko musisz mieć pismo, na "gębę" z allegro nic nie załatwisz, a wychodzenie przed szereg też nie popłaca.

 

 

 

 

Czasem jednak wina jest po stronie kupującego, a sprzedający musi za to zapłacić.

Przykład:

 

Klient niezarejestrowany kupuje przedmiot za 400 zł.

Za pobraniem kurierem.

 

Dzwonię w celu potwierdzenia, a ten, że się pomylił i nie chce tego.

 

Proszę o formularz odstąpienia od umowy.

Dobrze, dobrze, ale formularz nigdy się nie pojawia.

 

Co mam wtedy zrobić ?

Wysłać aby wróciło i napisać, że nie odebrał pobraniowej ?

 

Taka wysyłka ze zwrotem to koszt ok. 30 zł.

Prowizja wychodzi podobnie, więc wyjdę i tak stratny.

 

Przy tańszych produktach koszt wysyłki jest już większy niż prowizja.

 

I co tu robić ?

Jak żyć Panie Allegro ? :D

Link to postu

Czasem jednak wina jest po stronie kupującego, a sprzedający musi za to zapłacić.

Przykład:

 

Klient niezarejestrowany kupuje przedmiot za 400 zł.

Za pobraniem kurierem.

 

Dzwonię w celu potwierdzenia, a ten, że się pomylił i nie chce tego.

 

Proszę o formularz odstąpienia od umowy.

Dobrze, dobrze, ale formularz nigdy się nie pojawia.

 

Co mam wtedy zrobić ?

Wysłać aby wróciło i napisać, że nie odebrał pobraniowej ?

 

Taka wysyłka ze zwrotem to koszt ok. 30 zł.

Prowizja wychodzi podobnie, więc wyjdę i tak stratny.

 

Przy tańszych produktach koszt wysyłki jest już większy niż prowizja.

 

I co tu robić ?

Jak żyć Panie Allegro ? :D

 

 

Zgodnie z prawem i regulaminami robisz tak:

- wysyłasz pakę, Klient jej nie odbiera

- kurier charge'uje Cię za przesyłkę w obie strony

- występujesz o prowizję do Allegro z powodu: "Klient nie odebrał przesyłki pobraniowej"

Link to postu

Wymieniłeś chyba wszystkie grzeszki jakich dopuszcza się allegro.

 

Ten spis powinien wcześnie przeredagować jakiś prawnik. Allegro z pewnością podniesie argument, że nie jest jedynym portalem na polskim rynku.

 

Niedawno byłem na indywidualnej konsultacji w sprawie ADSów i pokazali mi analizę wzrostów z 2016 roku. Amazon ma większe wzrosty udziału w rynku niż serwisy typu Ebay czy Allegro i stąd zmiany w tym kierunku.

 

Generalnie nie udało mi się wyciągnąć informacji czy wiedzą z czego dokładnie to wynika ale wydaje mi się, że analizują politykę podejścia Amazona do sprzedawców i kupujących. Amazon robi wszystko aby kupujący byli zadowoleni z przebiegu transakcji, wszystko jest zorganizowane tak aby to sprzedawca ponosił wszystkie koszty i inne obciążenia z tym związane, piszę tu np o papierkologii związanej z udowadnianiem że nie jest wielbłądem.

 

Kilka tygodni temu, zażądali przedstawienia umowy z firmą kurierską bo kupujący podniósł zarzut, że kasujemy więcej niż płacimy! Ale chyba w końcu dotarło, że umowa ma klauzulę poufności a firma kurierska nie pozwoliła jej ujawnić trzeciemu podmiotowi. Tego ostatniego nie jestem pewien bo "dyskusja" nadal trwa...

 

To jest ciekawe:

 

"13. Niewypłacanie dziesiątek tysięcy złotych z rachunku PayU ze względu na rozmaite powody przez miesiące, co prowadzi do utraty płynności finansowej. Brak informacji w tym zakresie (w sensie brak informacji, że środki przestały być wypłacane i są zablokowane), uwarunkowanie możliwości wypłacenia środków od konieczności doręczenia dokumentów, które nie istnieją (np. wyciąg z rejestru spółek z widocznymi danymi beneficjentów, w przypadku gdy w państwie rejestracji spółki dane te nie są jawne w żadnym rejestrze), wiąże się to z opóźnieniami, koniecznością tłumaczenia się kupującym, negatywami, a w ich efekcie z blokadą konta"

 

My jesteśmy w trakcie przekształcania się w spółkę z działalności, czy to oznacza, że będziemy musieli borykać się z tymi problemami ?

 

Chyba, że piszesz o takich przypadkach jak te które dotyczą np kluczy do Office. Schemat działania sprzedających się ostatnio zmienił. Teraz wyszukują "martwe" spółki Z.o.O , reaktywują je w jakiś sposób i handlują na ich konto na Allegro, w znacznej większości spółki te mają adresy w wirtualnym biurze. Głupota kupujących nie ma granic i na takim procederze można spokojnie zarobić kilkaset tyś miesięcznie... gra warta świeczki! Nie dziwne, że aby utrudnić kombinatorom życie blokują wypłaty środków.

Link to postu

wydaje mi się, że analizują politykę podejścia Amazona do sprzedawców i kupujących. Amazon robi wszystko aby kupujący byli zadowoleni z przebiegu transakcji, wszystko jest zorganizowane tak aby to sprzedawca ponosił wszystkie koszty i inne obciążenia z tym związane, piszę tu np o papierkologii związanej z udowadnianiem że nie jest wielbłądem

 

 

Ja nie mam nic przeciwko, jeśli mi to zwiększy sprzedaż, bądź przywróci zyskowność jak parę kwartałów temu.

 

Jednak trzeba zwyczajnie taką politykę jakoś zakomunikować, ale na prawdę bez "prania mózgów" typu "76% hydraulików w naszej ankiecie powiedziało", czy "sprzedaż wzrośnie o 12% po zmianie zdjęć" inaczej pojawia się tu i tam na nich mnóstwo hejtu.

 

Prosto powiedzieć:

 

jesteśmy w takim punkcie, zmierzamy do takiego punktu, zmieniamy się, świat się zmienia, mamy nowego inwestora i chcemy zabezpieczyć o swoje miejsca pracy, więc przez pierwszy rok trochę Was poganiamy, ale potem będzie już ok.

Link to postu

Kilka tygodni temu, zażądali przedstawienia umowy z firmą kurierską bo kupujący podniósł zarzut, że kasujemy więcej niż płacimy! Ale chyba w końcu dotarło, że umowa ma klauzulę poufności a firma kurierska nie pozwoliła jej ujawnić trzeciemu podmiotowi. Tego ostatniego nie jestem pewien bo "dyskusja" nadal trwa...

 

Oni tak na poważnie ? Ogólnodostępny cennik kuriera nie wystarcza ? 

Link to postu

Może jestem "za cienki" w sprzedaży na allu a może mam do tej pory fuksa:

 

- zwroty prowizji wracają bezproblemowo (oprócz jednego, ale to częściowo była moja wina)

- nikt nie żąda ode mnie skanów, pism itp., choć często składam wniosek z powodu odstąpienia klienta

- nikt nie żąda ode mnie faktur i ich skanów, choć na wielu aukcjach mam ponad 1000 przedmiotów a fizycznie w magazynie zalega 10% z tego (kłania się sprawny łańcuch dostaw)

- jeden, jedyny raz usunięto 300 moich aukcji i dostałem bana, bo w lokalizacji miałem adres sklepu www. Po przeprosinach i głębokim ubolewaniu miałem przywróconą funkcjonalność konta w ciągu 4 godzin.

- jakimś fuksem łapię się co miesiąc na SA choć "klyjenty" nieraz zaniżą gwiazdkę za czas realizacji lub koszt wysyłki

- jakoś niespecjalnie czopkuję się właśnie z tymi "zaniżaczami" bo jak czytam, że ludzie piszą do klienta za co ta gwiazdka w dół bo im się żal robi, to mnie ściska

- PS. Nie płacę za ADSy, wyróżnionych mam ledwie 2 (słownie DWA) procent aukcji (czyli jakieś 60 sztuk).

Link to postu

Bardzo dziękuję wam wszystkim za odpowiedzi. Mam kilka pytań i uwag, pooddzielam je więc od siebie w jednym poście.

 

================================

 

@etc, napisałeś w sprawie punktu 16 (ocenianie sprzedawcy za przedłużenie dostawy przez pocztę):

ten punkt raczej usuń, zaznaczenie tego powodu złej oceny wg informacji z Allegro nie wpływa na ocenę Sprzedającego

 

Niestety próbowałem znaleźć informację, która potwierdzi to co napisałeś, ale nie znalazłem. Czy mogę wiedzieć skąd masz takie dane?

 

Jedyne co znalazłem to to, że w przypadku określania, czy należy ci się status STANDARD ALLEGRO,

 

Średnie wartości graficznych ocen sprzedaży uzyskanych przez Użytkownika w ciągu ostatnich 2 miesięcy, po zaokrągleniu do jednego miejsca po przecinku, na poziomie minimum:

Czas realizacji zamówienia: 5,0 punktów (oceny niższe niż 4,0 są wliczane tylko wtedy, gdy Kupujący wybierze powód „dostawa przedmiotu trwała długo z winy Sprzedającego”).

Żródło: http://allegro.pl/country_pages/1/0/standard_allegro.php

 

Zresztą nawet jeżeli oceny niższe niż 4.0 byłyby pomijane tak samo w przypadku wyświetlania ocen sprzedaży (a nie tylko określania możliwości otrzymania SA), to spróbuj mieć ocenę sprzedaży "Czas realizacji zamówienia" na poziomie 4.0 lub 4.1. Blokada konta murowana.

 

=================================

 

Drugi temat, zwroty prowizji. W moim przypakdu wygląda to tak:

 

Wysyłam wniosek o zwrot prowizji i zaznaczam jedną z trzech opcji:

 

1. Kupujący odstąpił od umowy

2. Z przyczyn niezależnych upujący zamówił w aukcji zbyt dużo przedmiotów

3. Kupujący nie zapłacił

 

Allegro obecnie nie uznaje OD RAZU prawie żadnych z tych wniosków. W konsekwencji wygląda to tak:

 

Allegro przysyła informację, że prowizję zwróciło. Częściej jednak wysyła maila "Nie otrzymałeś zwrotu prowizji do transakcji nr. XXX". W drugim przypadku sprawdzam i spisuję wszystkich kupujących z maili i UWAGA nie robię apelacji od ich decyzji! Na apelację zawsze odpowiada automat, że prowizji nie zwraca! Postępuję w następujący sposób:

 

DARMOWY KNOW HOW DLA WSZYSTKICH W PREZENCIE!

Jeżeli allegro ma na tym nie zarobić, to mogę udostępnić wyniki mojej żmudnej pracy innym.

 

Należy napisać do allegro za pomocą linku:

 

https://pomoc.allegro.pl/kontakt/#subjectId=b8db781a-5b90-4299-8b3c-b58a39813e15

 

Temat wiaodmości jest oczywiście błędny celowo, bo na ten wątek odpowiadają ludzie, a nie automat.

Jeżlei allegro ma nas za głupków, to trzeba z tego korzystać i robić z siebie głupków tam, gdzie możemy na tym zyskać. W takiej wiaodmości piszę:

 

"Dotyczy zwrotów prowizji dla:

<nazwa użytkownika>  <nr aukcji>

<nazwa użytkownika>  <nr aukcji>

<nazwa użytkownika>  <nr aukcji>

<nazwa użytkownika>  <nr aukcji>

(...)

Transakcja nie doszła do skutku, podtrzymuję swój wniosek proszę o zwrócenie prowizji."

 

Wówczas otrzymuję odpowiedź, jedną z następujących, w zależności od tego, jaki powód zwrotu wybrałem:

 

Ad.1. Żądają potwierdzenia, że kupujący odstąpił od umowy (i ew. potwierdzenia zwrotu środków, jeżeli zamówienie było opłacone). Przesyłam im wówczas email lub SMS, w którym kupujący wskazuje, że rezygnuje z umowy. Jeżeli jest żądanie potwierdzenia zwrotu środków, trzymam ten email oflagowany  do momentu kiedy otrzymam towar spowrotem i zwrócę środki. Czasami działam do maila po miesiącu, prowizję zwracają. Jeżlei chodzi o rozmowy telefoniczne, działanie na Allegro uświadomiło mi, że należy z nich zrezygnować, bo za dużo komplikują. Allegro postrzega działanie sprzedających tak, jak i oni działają. Do nich tlefonu nie ma, więc z góry zakładają, że sprzedawcy też nie powinni mieć z tym problemu, a odstąienia realizować przez email, sms lub listownie.  Dlatego teraz u mnie możliwy jest wyłącznie kontakt przez email i sms. Dla ułatwienia karta do smsów jest w modemie, więc nawet nie da się na nią zadzwonić.

 

Ad.2. Zwracają prowizję bez mrugnięcia, jeżeli mają w PayU wpłatę za mniejszą liczbe sztuk.

 

Ad 3. Zwracają prowizję bez mrugnięcia, jeżeli nie mają wpłaty przez PayU.

 

Mam nadzieję, że przynajmniej niektórym się to przyda :)

 

=============================

 

Powyższe nie zmienia faktu, że na podstawie waszych odpowiedzi i własnych przemyśleń (tego co mi się przypomniało) dopisuję do listy:

 

1. Brak zwrotu prowizji w przypadku, gdy odstąpienie zostało złożone w formie rozmowy telefonicznej

2. Brak zwrotu prowizji w przypadku, gdy kupujący odesłał towar w ramach odstąpienia od umowy, bo mu się nie podobał

3. Brak zwrotu prowizji w przypadku, gdy okazało się, że towar zaginął po drodze (kiedyś było, obecnie nie widzę, o tym z chwilę)

4. Brak zwrotu prowizji w przypadku polubownego anulowania transakcji pomiędzy podmiotami gospodarczymi

5. Automatyczne odrzucanie apelacji od odmowy zwrotu prowizji, jeżlei kupujący nie potwierdził powodu.

6. Brak możliwości zwrotu prowizji ze względu na zwrot w ramach odstąpienia/reklamacji lub gdy przesyłka nie dotrze, w przypkdu gdy dostawa (np. z zagranicy, lub przedmiotu na zamówienie) trwa więcej niż 45 dni (bo nie można już złożyć wniosku).

7. Jeżeli złożymy wniosek o zwrot prowizji, bo kupujący nie zapłacił, a kupujący szybko dokona wpłaty przez Payu i następnie wniosek odrzuci, to Allegro naturalnie prowizji nie zwróci i jest to logiczne. Niestety gdy kupujący odeśle towar w ramach odstąpienia od umowy lub reklamacji, albo gdy towar nie dotrze, nie złożymy wniosku o zwrot prowizji, bo jeden już był i został odrzucony.

8. Jeżeli wyślemy wniosek o zwrot prowizji pisząc "kupujący odstąpił od umowy", a mieliśmy na myśli "kupujący nie zapłacił", tylko omyłkowo źle kliknęliśmy, ŻEGNAJ PROWIZJO. Nie da się jej w żaden sposób odzyskać.

 

 

Rozumiem, że w przypakdu reklamacji towaru, nie macie w formularzu zwrotów prowizji opcji "Zwrot towaru w ramach reklamacji lub odstąpienia od umowy"?

 

 

==============================

 

@lagren, dzięki, dopisuję do listy:

"Żądanie przedstawienia materiału dowodowego z otwarcia przesyłki reklamacyjnej, celem osądzenia czy reklamacja powinna być uznana czy nie." Takiego osądu nie ma prawa dokonywać nikt poza sprzedającym i wymiarem sprawiedliwości, a tym bardziej nie ma prawa na podstawie pozyskanego szantażem materiału dowodowego decydować o blokadzie konta sprzedającego, lub jej braku.

 

 

===============================

 

@kidl

 

Co do działań allegro, które uznałbym za niedopuszczalne, to:

- wprowadzanie zmian, które wymuszają większe opłaty.

Oferty na 30 dni były kiedyś - wystawiłem ofertę na 300 szt. i płaciłem 10 gr, w miesiąc czasem się sprzedało wszystko a czasem nie

Oferty do wyczerpania - trzeba było zwiększyć ilość, żeby oferta trwała dłużej i wyświetlała się historia sprzedanych przedmiotów np z 3 miesięcy, ale to już powodowało wzrost opłaty za wystawienie do np 20 gr a niektórych kategoriach i więcej.

Przy 5 tys aukcji, wzrost miesięcznej opłaty za samo wystawienie wzrastał o 500 zł.

Tylko dlatego, że wymusili na nas zwiększanie liczby przedmiotów w ofercie

 

Z tego co wiem, obecnie wygląda to tak, że możesz sobie wystawić mniejszą ilość, a później tą ilość dalej zwiększyć. Ponadto popularnoć obecnie i tak wyświetla się jedynie z ostatniego miesiąca, więc teraz ten punkt już raczej nie przejdzie, a będą jeszcze mieć argument że stale się poprawiają. Zresztą nie od dzisiaj wiadomo, że takie akcje robione są po to, aby im płacic więcej.

 

- zawsze wkurzały mnie radykalne zmiany w allegro, do których trzeba było się dostosować. W historii mojej współpracy było kilka, gdzie musiałem 1 pracownika posadzić np na 1 miesiąc przy poprawianiu ofert, żeby dostosować się do zmian (choćby ostatnie zdjęcia). Nie interesuje ich, że dużo kosztów generuje nam ciągłe dostosowywanie się do ich pomysłów. Chodzi tu głównie o zmiany obowiązkowe.

 

Również mnie to wkurza. Albo podobnie, jak wyrzucą Ci klikanaście / kilkadziesiąt aukcji, bo:

 

"na miniaturce był przedstawiony strój w dwóch kolorach, a może być przedstawiony tylko w jednym. W przeciwnym razie kupujący mógłby uznać, że kupuje dwie sztuki w dwóch innych kolorach za tą cenę".

 

Problem w tym, że teraz kupujący uzna, że kupuje strój razem z modelką.

 

================================

 

Problem regulaminu i allegrowego "widzi mi się".

Przykład pierwszy, miniaturki nie są opisane w regulaminie. Regulamin zaś jasno stanowi:

 

W przypadku, gdy działania Użytkownika naruszają postanowienia Regulaminu, Grupa Allegro, w zależności od rodzaju, skali i okoliczności naruszenia, może:

a.

upomnieć Użytkownika za pośrednictwem poczty elektronicznej,

b.

udzielić Użytkownikowi ostrzeżenia za pośrednictwem poczty elektronicznej,

c.

ograniczyć na czas określony lub nieokreślony funkcjonalność Konta Użytkownika w zakresie dostępu do poszczególnych usług świadczonych w ramach Allegro,

d.

uzależnić korzystanie z Allegro od potwierdzenia przez Użytkownika faktu wywiązania się z umowy zawartej w wyniku Transakcji,

e.

zawiesić na czas określony lub nieokreślony jedno, kilka bądź wszystkie Konta tego Użytkownika. Zawieszenie Konta może nastąpić w szczególności w wyniku notorycznego naruszania zasad opisanych w Załącznikach nr 1 i 2 do Regulaminu.

 

Inaczej mówiąc, wszystko co jest opisane w FAQ, jeżeli ktokolwiek się do tego nie stosuje, nie powinno być brane pod uwagę jako naruszenie regulaminu (bo FAQ to nie regulamin, a w regulaminie nie ma nic o naruszaniu postanowień FAQ).

 

Innymi słowy odpadają:

 

1. Blokady konta za miniaturki

2. Nieuznania zwrotów prowizji, bo nie ma do nich zasad w regulaminie

3. Blokady konta za nieprawidłowe lokalizacje. Swoją drogą ciekawa sprawa w przypakdu wysyłki z zagranicy, kiedyś Allegro w ogóle nie opisywało co oznacza pole "lokalizacja", nawet w FAQ. Jedni wpisywali tam "Polska" inni "tylko wysyłka", a inni miasto siedziby, nawet gdy towar był wysyłany z zagranicy. W efekcie Allegro wywalało aukcje i blokowało konta, a jako podstawę regulaminową wskazywało puntt 10.1:

 

10.1.

Wszelkie działania podejmowane przez Użytkownika w ramach Allegro powinny być zgodne z dobrymi obyczajami oraz obowiązującymi przepisami prawa, w tym dotyczącymi ochrony praw konsumenta. Użytkownik nie może podejmować działań, które negatywnie wpływają na bezpieczeństwo funkcjonowania Allegro lub szkodzą Użytkownikom.

 

================================

 

@Ks. Robak, problem z brakiem opcji w przypadku zwrotu prowizji gdy kupujący nie chce przesyłki pobraniowej, dopisuję do listy. To jest ewidentny kwiatek bez wyjścia. Tutaj jednak głównie winne jest prawo, bo poza Allegro udostępniając opcję wysyłki za pobraniem miałbyś ten sam problem, niższy jedynie o wartość prowizji. Niemniej jednak na tych zasadach można np. Zalando w rok posłać na bruk, jak zbierze się kilkaset niezadowolonych klientów. Po prostu wszyscy zamawiają regularnie co tydzień paczkę z opcją zwrot gratis, potem ją zwracają (gratis) i zalando nie jest w stanie pokryć kosztów przesyłek i zwrotów, oraz zwrotnych przelewów.

 

================================

 

@Gonz

Ten spis powinien wcześnie przeredagować jakiś prawnik.
Mógłby, ale to za wiele nie zmieni. Dlatego spis zostanie przekazany osobie, mającej posłuch i wpływ na opinię publiczną. Sprawa jest na tyle ewidentna, że możnaby ją po prostu przekazać w ręce UOKIK i to byłoby przecież za darmo, ale oni akurat do tego pierwszego "K" w nazwie się za bardzo nie przyznają. Przedsiębiorcom nękanym przez podmioty dominujące, które wkraczają na ten sam rynek (Oficjalny Sklep Allegro) mówią po prostu "proszę się zgłosić z tym do adwokata".

 

My jesteśmy w trakcie przekształcania się w spółkę z działalności, czy to oznacza, że będziemy musieli borykać się z tymi problemami ?

 

Nie, ten przykład dostarczenia dokumentów dotyczył spółki ze Stanów. PayU wymagało wyciągu z rejestru, który w Stanach nie istnieje :) Najgorszy był podobno strach, że oni tych pieniędzy nie wypłaca w ogóle (a było to 17 tysięcy, niewielkia firma kilkuosobowa, więc obrót z połowy okresu okołoświątecznego, w tym wypłaty za cały miesiąc; podobną historię miał też jednak człowiek, któremu allegro zablokowało w ten sposób na dwa miesiące ponad 100 tys. PLN). Ze spółką w PL nie będzie problemu, choć tak i tak mogą Ci zablokować nagle wypłaty, bo zawsze mogą się zasłonić  ustawą o zwalczaniu terroryzmu i praniu pieniędzy.

 

Podpunkt o żądaniu do wglądu poufnej umowy z kurierem dodaję do listy.

 

================================

 

Poza tym dodaję do listy również:

 

1. Parametr trafność, który nie wiadomo jak działa i co do którego nigdzie nie są podane metody działania, aby sprzedający mogli realizować jak najlepiej postawione im wymagania, dążąc do zwiększenia jakości obsługi kupujących i dostarczania im produktu w najlepszy sposób. Ukrywanie tego przez allegro nie ma w mojej ocenie żadnego innego racjonalnego wytłumaczenia jak to, że są podmioty uprzywilejowane, które o tych metodach działania wiedzą i te, które się doi. Ma ktoś jakieś pomysły, dlaczego sposób działania tego mechanizmu nie jest ujawniony?

 

 

Strasznie długi post wyszedł, może ktoś go przeczyta :)

 

 

 

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...