Skocz do zawartości

Dalej księgujecie faktury jedną kwotą z kasy fiskalnej ? Będzie więzienie.

Polecane posty

Jupiiiiii !!!!

Subiekt 1.49

 

 

Korygowanie ewidencji VAT o sprzedaż fiskalną dla firm - wsparcie w prowadzeniu ewidencji VAT dla przypadków, w których nabywca będący podatnikiem VAT pobiera dokument fiskalny. Dodano nowy moduł Raporty fiskalne, który pozwala ewidencjonować dokumenty korygujące ewidencję VAT (Pomniejszenie raportu fiskalnego) o wartość sprzedaży paragonowej, do której wystawiono faktury VAT.

Raporty fiskalne - nowy typ dokumentu, na który można wprowadzić ręcznie wartości odczytane na przykład z raportu dobowego wydrukowanego przez urządzenie fiskalne, a następnie zadekretować za pomocą schematów importu.

 

 

Zaraz do tego siadam, ale, że dopiero teraz się za to wzięli, Ks. Robak masz tam niezłe chody w Insercie  ;D

Link to postu

Jupiiiiii !!!!

Subiekt 1.49

 

 

Korygowanie ewidencji VAT o sprzedaż fiskalną dla firm - wsparcie w prowadzeniu ewidencji VAT dla przypadków, w których nabywca będący podatnikiem VAT pobiera dokument fiskalny. Dodano nowy moduł Raporty fiskalne, który pozwala ewidencjonować dokumenty korygujące ewidencję VAT (Pomniejszenie raportu fiskalnego) o wartość sprzedaży paragonowej, do której wystawiono faktury VAT.

Raporty fiskalne - nowy typ dokumentu, na który można wprowadzić ręcznie wartości odczytane na przykład z raportu dobowego wydrukowanego przez urządzenie fiskalne, a następnie zadekretować za pomocą schematów importu.

 

 

Zaraz do tego siadam, ale, że dopiero teraz się za to wzięli, Ks. Robak masz tam niezłe chody w Insercie  ;D

 

 

Hmmm....też zainstalowałem tą wersję, ale oczywiście nie przeczytałem zmian.

Też się zaraz zabiorę za rozgrzebywanie prezentów  ;D

 

A co do Insertu ... hmmm....to chyba telepatia  ;D

Link to postu

Podoba mi się to.

 

Choć mogliby jeszcze pomyśleć nad możliwością zrobienia takiego schematu importu, aby nie wywalał błędów importu faktur, które nie mają nipów (błąd braku schematu importu).

 

Powinien być np. schemat importu typu "Importuj do /dev/null".

Wtedy by się ustawiło warunki, które mają przechodzić przez schemat aby nie było błędu, a nie importują się nigdzie.

Link to postu

Korzystacie z tych nowych dokumentów w Subiekcie ?

 

W pomocy pisze, że to zrobiono dla Rewizora.

A ja mam Rachmistrza.

 

Początkowo naiwnie założyłem, że pomniejszenie raportu fiskalnego będzie pomniejszało raport fiskalny.

 

Tymczasem po prostu się dodaje nowy dokument, który niczego nie pomniejsza.

 

Zatem wydedukowałem, że trzeba zaimportować do Rachmistrza oba dokumenty.

 

W tym celu stworzyłem nową ewidencję korygującą o nazwie "Pomniejszenia raportu fiskalnego".

 

Stworzyłem schemat importu raportu fiskalnego do ewidencji VAT "Ewidencja paragonów" oraz od razu do KPIR.

 

Importuje się w pełnej wysokości.

 

Następnie stworzyłem schemat importu dla Pomniejszenia, wybierając księgowanie w ewidencji VAT "Pomniejszenia raportu fiskalnego".

 

Ładnie się zaimportowało.

 

Ale Rachmistrz nie pozwala wybrać opcji "księguj" w schemacie importu, zatem do ewidencji VAT pomniejszenie przychodzi z opcją "Nie podlega księgowaniu".

 

A przez to nie można tego zaksięgować do KPIR.

 

Trzeba ręcznie otworzyć taki zapis i usunąć znacznik "Nie podlega księgowaniu".

Wtedy się zaksięguje.

Ale nie wpisuje do KPIR symbolu dokumentu....

 

Po prostu puste pola i liczby z minusem...

 

Czy coś przeoczyłem ?

Link to postu

Trochę się zagalopowałem z tym księgowaniem pomniejszenia VAT.

 

To nie powinno być księgowane, tylko w samej ewidencji VAT, czyli jest dobrze na ustawieniach defaltowych.

 

ALE:

 

-pomniejszenie wychodzi jako korekta VAT.

 

I w JPK pozycja ta jest też wykazywana, z minusem.

 

Ponadto pomniejszenie oraz raport fiskalny w JPK nie ma ani NIP, ani nazwy kontrahenta. Są same kwoty.

 

Już się obawiam, czy nie będzie to generowało pytań ze strony US i konieczności pisania comiesięcznych wyjaśnień.

 

A może coś źle skonfigurowałem ?

 

Czy ktoś się już tym tematem zajął u siebie ?

Link to postu

Tutaj ktoś się wypowiedział, że niby tak jest dobrze, że nie ma NIP

 

Po dwóch dniach dzwonienia do Ministerstwa Finansów dotarłam do kompetentnej osoby w sprawie ustalania kto jest jakim podatnikiem: uzyskałam odpowiedź, że przepis dotyczy zwolnień od obowiązku z JPK, a więc sformułowanie, że jeśli w jednym z dwóch lat zatrudniało się mniej niż 10 pracowników powoduje, że jest się mikro przedsiębiorcą (nawet jeśli w drugim roku zatrudniało się więcej niż 10 pracowników). KIP w ogóle nie chce udzielać odpowiedzi w sprawie JPK, dziwię się, że w ogóle coś na ten temat powiedzieli.. Co do zapisu z kasy fiskalnej do rejestru VAT - po kolejnych dwóch dniach dzwonienia udało mi się uzyskać taką odpowiedź: raport fiskalny wpisuje się pod dowolną nazwą, byle zmieścić się w oznaczonej ilości znaków, w miejscu NIP należy wpisać słowo "brak", faktury z paragonami należy wprowadzać - dla firm obowiązkowo, dla osób fizycznych można, ale nie trzeba. Wprowadzone faktury z paragonami zmniejszają wartość z raportu fiskalnego - można zrobić drugi zapis na minus lub od razu wprowadzić zmniejszony zapis. Dzielę się tymi informacjami, po dodzwonienie się do MF to cud. Swoją drogą ciekawe jest to, że jest jeden człowiek w całym ministerstwie, który umie odpowiedzieć na pytanie w sprawie opisu jaki należy stosować przy wpisie do JPK sprzedaży z kasy fiskalnej. W ogóle ludzie tam mają taką wybiórczą wiedzę na temat JPK, że jest to przerażające: każdy urzędnik wie tylko coś o fragmencie przepisu, natomiast my, przedsiębiorcy, mamy znać całość i to świetnie, bo inaczej 25 lat więzienia.. Kto wie, może to i dobre rozwiązanie przy czekających nas głodowych emeryturach - jeść dają, dach nad głową jest.. Pozdrawiam wszystkich tworzących JPK!

 

https://www.podatki.biz/forum/index.php?org=browse&poz=0&id=301588&foid=7

Link to postu

Pytanie numer 1:

 

- gdzie wpisujesz fakturę zakupową, do Rachmistrza, czy do SGT?

- a jeśli do Rachmistrza, to czy stany magazynowe on od razu zaktualizuje w SGT ?

 

 

 

Wszystko wpisuję do Subiekta, a potem importuje do Rachmistrza.

 

Jedyne rzeczy wpisywane bezpośrednio do Rachmistrza przeze mnie to

-do tej pory raport fiskalny, teraz już też będzie z Subiekta

-prowizje i odsetki bankowe

-straty, odszkodowania

-inne elementy kosztowe niefakturowane, np. ubezpieczenia

 

No i oczywiście remanent, który robię w Subiekcie, a potem przepisuję do Rachmistrza, bo inaczej się nie da.

Link to postu

OK a jak radzisz sobie w przypadku, gdy Sprzedawca wystawi Ci fakturę i inaczej ma poustawiane zaokrąglenia, skutkiem tego zwykle nie zgadzają się grosze na fakturach?

 

Nie wiem co z tym zrobić i jaki to będzie miało wpływ na JPK. Ja prowadzę rozliczenia stąd mam dokładnie wszystko co do grosza tak z przelewów brane, a na FV często gęsto się grosze nie zgadzają i nie wiem jak to obejść ...

Link to postu

OK a jak radzisz sobie w przypadku, gdy Sprzedawca wystawi Ci fakturę i inaczej ma poustawiane zaokrąglenia, skutkiem tego zwykle nie zgadzają się grosze na fakturach?

 

Nie wiem co z tym zrobić i jaki to będzie miało wpływ na JPK. Ja prowadzę rozliczenia stąd mam dokładnie wszystko co do grosza tak z przelewów brane, a na FV często gęsto się grosze nie zgadzają i nie wiem jak to obejść ...

 

Poszczególne pozycje towarowe muszą się zgadzać w każdym wierszu z fakturą.

Jeśli się nie zgadzają, to trzeba kombinować z przeliczaniem faktury wg brutto lub netto.

Czasem jednak nawet i to nie pomaga, zwłaszcza gdy sprzedawca naliczy jakoś dziwnie rabat.

Wtedy robię tak, że rozbijam jeden towar na 2 wiersze.

W jednym są wszystkie sztuki -1. A w drugim jest jedna sztuka.

I w ten sposób dopasowuję cenę zakupu tej jednej sztuki, aby suma wiersza wyszła jak z faktury.

 

Gdy wiersze Ci się zgadzają, to suma faktury też się zgodzi.

Gorzej z VATem.

Ale Subiekt umożliwia wpisanie ręczne kwoty netto i VATu, więc zawsze koryguję na to co jest w fakturze. Zwykle jest to 1 gr.

 

Co do zgadzania się krzyżowego faktur w JPK, to się to w 100% nigdy nie będzie zgadzać.

Bo np. kupujesz coś czego nie możesz wliczyć w koszty, bo jest to zakup prywatny.

Więc u siebie księgujesz mniejszą fakturę niż jest u sprzedawcy.

 

 

Link to postu
  • 2 miesiące temu...

Z czasem cienko.

 

Ale pytaj, postaram się odpowiedzieć na to co będzie w moim zasięgu   :D

 

Super dzięki, plusiki polecą  ;D

 

Słucha mam pytania praktyczne, na większość z nich można odpowiedzieć tak / nie no i będzie też wstęp do JPK. Może też wypracujemy jakieś rozwiązania ciekawe ja zaczynam z Rachmistrzem to moje kolejne podejście, program ogarnąłem, ale są niuanse jak zwykle.

 

Czyli po kolei:

 

1) jaki masz okres obrachunkowy? Ja ustawiłem sobie roczny, nie wiem co to mi da i czemu tak się robi, ale słyszałem, że będzie łatwiej pracować z Rachmistrzem.

2) jak importujesz wszystkie dokumenty z Subiekta CTRL+F9 to czy importujesz na raz wszystkie dokumenty np FV, PA, FZ, MM, RW, PZ, czy tylko selektywnie po kolei pierwszy import FV, drugi import PA, trzeci import ZW itd ...

3) ile na oko masz Schematów importu? Ja już mam conajmniej kilkanaście, czy to tak ma wyglądać? Jeden schemat dla FV krajowych, drugi schemat dla WNT, trzeci dla importu spoza UE, czy wrzucasz wszytko do jednego schematu importu ?

4) Czy robisz w Subiekcie Pomniejszenie Raportu Fiskalnego? Ja dzisiaj zrobiłem i bardzi ładnie znalazł mi wszystkie VATowców którzy byli dodatkowo zafiskalizowani, czy po prostu usuwasz jakoś ręcznie paragony w Rachmistrzu, czy jak ?

 

To na razie tyle w miarę postępów będę miał więcej pytań w poniedziałek muszę byż z tego obryty i gotowy na JPK  ;D ;D ;D

Link to postu

Z czasem cienko.

 

Ale pytaj, postaram się odpowiedzieć na to co będzie w moim zasięgu   :D

 

Super dzięki, plusiki polecą  ;D

 

Słucha mam pytania praktyczne, na większość z nich można odpowiedzieć tak / nie no i będzie też wstęp do JPK. Może też wypracujemy jakieś rozwiązania ciekawe ja zaczynam z Rachmistrzem to moje kolejne podejście, program ogarnąłem, ale są niuanse jak zwykle.

 

Czyli po kolei:

 

1) jaki masz okres obrachunkowy? Ja ustawiłem sobie roczny, nie wiem co to mi da i czemu tak się robi, ale słyszałem, że będzie łatwiej pracować z Rachmistrzem.

 

 

Zdecydowanie roczny.

Rachmistrz ma pewne głupie ograniczenia przy końcach okresów.

Np. gdy wprowadzisz fakturę grudniową w styczniu (data otrzymania), w kpir faktura zaksięguje się w grudniu, ale vat będzie do odliczenia w styczniu.

Gdy będziesz chciał coś zmienić, np. usunąć tą fakturę, to Rachmistrz ci tego nie pozwoli, bo musisz operacje przeprowadzać na tym samym okresie obrachunkowym, co w tej sytuacji jest niemożliwe.

 

Rozwiązaniem jest zmiana jednej z dat przed usunięciem faktury, tak aby wszystkie daty były w jednym okresie.

Gdyby to było co miesiąc to można by się wściec  :D

 

 

 

 

2) jak importujesz wszystkie dokumenty z Subiekta CTRL+F9 to czy importujesz na raz wszystkie dokumenty np FV, PA, FZ, MM, RW, PZ, czy tylko selektywnie po kolei pierwszy import FV, drugi import PA, trzeci import ZW itd ...

 

 

Wszystkie na raz.

Na szczęście Rachmistrz pamięta ostatnie zaznaczenie, więc nie trzeba zaznaczać wszystkiego za każdym razem.

 

No i nie importuję dokumentów magazynowych, bo Rachmistrz nie bardzo wie co z tym zrobić.

Tak samo jak nie importuję paragonów, tylko raporty miesięczne i pomniejszenia raportów.

 

 

3) ile na oko masz Schematów importu? Ja już mam conajmniej kilkanaście, czy to tak ma

wyglądać? Jeden schemat dla FV krajowych, drugi schemat dla WNT, trzeci dla importu spoza UE, czy wrzucasz wszytko do jednego schematu importu ?

 

Tak to ma wyglądać.

Import dokumentów jest nieco mało dopracowany.

Brakuje np. importu  "nie importuj".

 

Przez to wszystkie faktury bez nip i tak się chcą zaimportować, a brak schematu dla nich wywala za każdym razem błąd importu.

 

 

 

 

4) Czy robisz w Subiekcie Pomniejszenie Raportu Fiskalnego? Ja dzisiaj zrobiłem i bardzi ładnie znalazł mi wszystkie VATowców którzy byli dodatkowo zafiskalizowani, czy po prostu usuwasz jakoś ręcznie paragony w Rachmistrzu, czy jak ?

 

Tak, robię.

 

Przed zaimportowaniem i zrobieniem pomniejszenia, warto sprawdzić ptaszki przy fakturach, bo nie wszystkie z Sello są prawidłowe od razu.

Sprawdzam tym zestawieniem do Subiekta, które było tu podane.

 

 

 

To na razie tyle w miarę postępów będę miał więcej pytań w poniedziałek muszę byż z tego obryty i gotowy na JPK  ;D ;D ;D

Link to postu

Zdecydowanie roczny.

Super. Też tak ustawiłem.

 

 

No i nie importuję dokumentów magazynowych, bo Rachmistrz nie bardzo wie co z tym zrobić.

 

A jak ich nie importować? Czy wystarczy poprostu, że nie będziesz miał do takich dokumentów odpowiedniego schematu importu?

 

 

Do tego jak importuję PRF (pomniejszenie raportu fiskalnego, to ma odznaczone "księguj" i nie pojawia się w KPiR tylko w rejestrze VAT, muszę zawsze pamiętać, aby go ręcznie zaksięgować.

 

 

 

 

Kolejna sprawa, to czy w każdym miesiącu porównujesz raporty sprzedaży i zakupów z Subiekta i Rachmistrza w celu sprawdzenia, czy na pewno wszystko się zaimportowało? Jakoś nie mam na początku zaufania do tych schematów importu, dużo nowych rzeczy i tak sobie myślę, że warto chyba by mimo wszystko je sprwdzać czy wszystkie kwoty chociaż przeszły, bo inaczej to nie mam komfortu pewności, że jest wszystko.

 

 

Kolejna sprawa, czy importujesz faktury tylko same podsumowania, czy razem ze wszystkimi pozycjami? Fajnie byłoby tylko same podsumowania importować, no bo po co zaśmiecać bazkę ...

 

 

 

 

Z góry dzięki, plusiki kliknięte  ;D

Link to postu

 

No i nie importuję dokumentów magazynowych, bo Rachmistrz nie bardzo wie co z tym zrobić.

 

A jak ich nie importować? Czy wystarczy poprostu, że nie będziesz miał do takich dokumentów odpowiedniego schematu importu?

 

 

W Rachmistrzu nie importowanie oznacza, że się nie zaznacza pewnych grup dokumentów do importu  :D

 

Jest to trochę mało eleganckie i przemyślane, ale tak to zrobili :D

 

 

 

Do tego jak importuję PRF (pomniejszenie raportu fiskalnego, to ma odznaczone "księguj" i nie pojawia się w KPiR tylko w rejestrze VAT, muszę zawsze pamiętać, aby go ręcznie zaksięgować.

 

 

https://forum.sello.pl/index.php?topic=10070.msg72793#msg72793

 

 

 

 

 

Kolejna sprawa, to czy w każdym miesiącu porównujesz raporty sprzedaży i zakupów z Subiekta i Rachmistrza w celu sprawdzenia, czy na pewno wszystko się zaimportowało? Jakoś nie mam na początku zaufania do tych schematów importu, dużo nowych rzeczy i tak sobie myślę, że warto chyba by mimo wszystko je sprwdzać czy wszystkie kwoty chociaż przeszły, bo inaczej to nie mam komfortu pewności, że jest wszystko.

 

 

To czy wszystkie dokumenty przeszły do KPIR będziesz widział nadając numerację dokumentom na koniec miesiąca.

Jeżeli zostanie Ci jakaś faktura, której nie nadałeś numeru, znaczy, że nie przeszła do Rachmistrza.

Trzeba zbadać dlaczego i poprawić.

 

Ale prawdę mówiąc nie pamiętam kiedy miałem taką sytuację ostatni raz.

 

W zasadzie w KPIR masz 4 typy dokumentów:

-raport fiskalny

-faktury zakupu

-wyciągi bankowe

-zwroty

 

Plus od czasu do czasu inne dokumenty jak dowody wewnętrzne czy polisy.

 

Ale one wszystkie wiążą się z fizycznym dokumentem, na który musisz nanieść numer.

Więc pod koniec miesiąca wszystko się samo weryfikuje.

Ja np. często zapominam zaksięgować zwrotów, pomimo ich zaimportowania.

Ale jako, że one są i tak na końcu księgowane, to nie ma problemu, aby ten błąd szybko naprawić.

 

Ja nadaję numerację na wszystkie dokumenty, także te otrzymane elektronicznie.

W zasadzie nie wiem czy można robić inaczej.

W rozporządzeniu jest nadal

"Kolumna 1 jest przeznaczona do wpisania kolejnego numeru zapisów do księgi. Tym samym

numerem należy oznaczyć dowód stanowiący podstawę dokonania zapisu."

 

Tak więc chyba wydrukowanie elektronicznej faktury to nadal jedyne wyjście.

 

Można jedynie nie drukować księgi.

 

 

 

 

Kolejna sprawa, czy importujesz faktury tylko same podsumowania, czy razem ze wszystkimi pozycjami? Fajnie byłoby tylko same podsumowania importować, no bo po co zaśmiecać bazkę ...

 

 

Pozycje trzymam tylko w Subiekcie.

W Rachmistrzu trzymam tylko to co jest w KPIR, a tam nie ma pozycji.

 

 

 

 

 

Z góry dzięki, plusiki kliknięte  ;D

 

:D :D :D

Link to postu

 

No dobra, tylko czy sprawdzałeś czy w deklaracji VAT-7 się potem te PRF jakoś pokazują? Bo mi wydawało się, że pokazały się dopiero po ich przeniesieniu do KPiR, bez tego nie zgadzała mi się sprzedaż, ale może to w takim razie w innym okienku deklaracji VAT-7 te PRF powinienem tych PRF szukać?

 

Pisałeś:

-pomniejszenie wychodzi jako korekta VAT.

 

Więc gdzie tego pomniejszenia PRF szukać w deklaracji VAT-7 ?

 

 

Jeśli chodzi o PRF, ok wywalam je z KPiR, zobaczymy czy księgowa mi tak samo zrobi  ;D ;D ;D

 

 

Genaralnie program jest fantastyczny, nie sądziłem, że w jeden dzień da się z nim zacząć prackę, bo bym już dawno go uruchomił, zamiast sprawdzać swojąk księgówkę licząc na kartce papieru można to zrobić porządniej no i VAT-7 nie będę już musiał ręcznie wypisywać, bo program zrobi to za mnie !!!

 

 

 

Kolejna sprawa jak generuję dokument:

zaliczka miesięczna PIT to mi nie wypełnia pola 22 i pokazuje błąd, czy to trzeba ręcznie zawsze wpisywać, czy coś mam źle ustawione? Jaka kwota powinna być wpisaa za styczeń 2018 ? Ja zgaduję 846,91 zł.

 

 

 

 

 

deklaracja%20miesi%C4%99czna.png?raw=1

Link to postu

Jedyne rzeczy wpisywane bezpośrednio do Rachmistrza przeze mnie to

-do tej pory raport fiskalny, teraz już też będzie z Subiekta

-prowizje i odsetki bankowe

-straty, odszkodowania

-inne elementy kosztowe niefakturowane, np. ubezpieczenia

 

No i oczywiście remanent, który robię w Subiekcie, a potem przepisuję do Rachmistrza, bo inaczej się nie da.

 

 

Remanent mi się bardzo ładnie zaimportował automatycznie.

 

 

 

Czy jest jakaś metoda masowego odznaczania niechcianych dokumentów magazynowych MM, WZ, PZ ? Są tego setki, odhaczasz to ręcznie?

 

 

import.png?raw=1

 

Dalej - Jak księgujesz WNT i import spoza UE i z jaką walutą (ja widzę w Rachmistrzu tylko PLN...)?

 

Trzeba takie FV chyba wpisywać 3x ?

Raz w Subiekcie przyjęcie na magazyn, potem dwie faktury wewnętrzne FWO i FWN i te dwie tylko FWO i FWN importować do Rachmistrza ?

 

 

 

I jeszcze jedno, czy w parametrach KPiR, ustawiłeś sobie typ księgi w 2018 na "17 kolmn (BR)"?

 

 

A i czy do prowadzenia kadr to używasz czegoś z Insertu, czy ręcznie, Płatnika też sam obsługujesz ?

Link to postu

 

No dobra, tylko czy sprawdzałeś czy w deklaracji VAT-7 się potem te PRF jakoś pokazują? Bo mi wydawało się, że pokazały się dopiero po ich przeniesieniu do KPiR, bez tego nie zgadzała mi się sprzedaż, ale może to w takim razie w innym okienku deklaracji VAT-7 te PRF powinienem tych PRF szukać?

 

Pisałeś:

-pomniejszenie wychodzi jako korekta VAT.

 

Więc gdzie tego pomniejszenia PRF szukać w deklaracji VAT-7 ?

 

 

 

PRF jest brane do ustalenia wysokości VAT i pomniejsza prawidłwo kwotę w VAT 7.

 

Oczywiście importujesz PRF do osobnej ewidencji korygującej ?

 

 

 

 

 

Kolejna sprawa jak generuję dokument:

zaliczka miesięczna PIT to mi nie wypełnia pola 22 i pokazuje błąd, czy to trzeba ręcznie zawsze wpisywać, czy coś mam źle ustawione? Jaka kwota powinna być wpisaa za styczeń 2018 ? Ja zgaduję 846,91 zł.

 

 

Hmmmm.....

Jeżeli zaksięgowałeś składki, to program nie weźmie ich ponownie do obliczenia zaliczki, bo możesz je rozliczać tylko w jeden sposób.

Być może to jest ten problem.

 

No i oczywiście, aby cokolwiek rozliczyć, trzeba mieć zysk :D

 

846,91 zł to kwota prawidłowa.

Link to postu

 

Hmmmm.....

Jeżeli zaksięgowałeś składki, to program nie weźmie ich ponownie do obliczenia zaliczki, bo możesz je rozliczać tylko w jeden sposób.

Być może to jest ten problem.

 

No i oczywiście, aby cokolwiek rozliczyć, trzeba mieć zysk :D

 

846,91 zł to kwota prawidłowa.

 

 

OK naprowadziłeś mnie chyba - nie naliczyłem składek za poprzedni okres (grudzień 2017), tylko za bieżący, naliczyłem teraz składki za grudzień 2017 i mi przepisało te wartości w pole 22 (niestety za grudzień 2017 tzn. 815,94zł, nie zaś 846,91zł) ... no nie kumam jeszcze tych okresów dokładnie, ale po woli rozgryzam. Wywaliłem też naliczenia z KPiR. Dzięki.

a Tobie który okres przepisuje z pole 22 deklaracji za styczeń 2018 naliczenie zus za grudzień 2017, czy naliczenie zus za styczeń 2018 ?

 

 

 

Dalej - Jak księgujesz import z UE i import spoza UE i z jaką walutą (ja widzę w Rachmistrzu tylko PLN...)?

Trzeba takie FV chyba wpisywać 3x ? Raz w Subiekcie przyjęcie na magazyn, potem dwie faktury wewnętrzne FWO i FWN i te dwie tylko FWO i FWN importować do Rachmistrza ?

Link to postu

 

Hmmmm.....

Jeżeli zaksięgowałeś składki, to program nie weźmie ich ponownie do obliczenia zaliczki, bo możesz je rozliczać tylko w jeden sposób.

Być może to jest ten problem.

 

No i oczywiście, aby cokolwiek rozliczyć, trzeba mieć zysk :D

 

846,91 zł to kwota prawidłowa.

 

 

OK naprowadziłeś mnie chyba - nie naliczyłem składek za poprzedni okres (grudzień 2017), tylko za bieżący, naliczyłem teraz składki za grudzień 2017 i mi przepisało te wartości w pole 22 (niestety za grudzień 2017 tzn. 815,94zł, nie zaś 846,91zł) ... no nie kumam jeszcze tych okresów dokładnie, ale po woli rozgryzam. Wywaliłem też naliczenia z KPiR. Dzięki.

a Tobie który okres przepisuje z pole 22 deklaracji za styczeń 2018 naliczenie zus za grudzień 2017, czy naliczenie zus za styczeń 2018 ?

 

 

 

Hmmm....

Czekaj bo już mnie zakręciłeś. ;D ;D

 

Jak robisz zaliczkę za styczeń, to powinno brać składki za grudzień.

Bo możesz uwzględnić w podatku to co zapłaciłeś w danym miesiącu. A nie za dany miesiąc.

 

Możesz to sobie jednak zmienić, jeżeli chcesz inaczej, kliknij we wspólnikach danego wspólnika i tam na zakładce "składki" będzie z którego miesiąca ma brać do zaliczki PIT.

 

Tak samo jak księgujesz ZUS, to także nie w miesiącu, za który płacisz składki tylko w tym miesiącu, w którym je płacisz.

 

Ja dla jasności rozliczeń księguje je w tym dniu, w którym je zapłaciłem.

 

 

Dalej - Jak księgujesz import z UE i import spoza UE i z jaką walutą (ja widzę w Rachmistrzu tylko PLN...)?

Trzeba takie FV chyba wpisywać 3x ? Raz w Subiekcie przyjęcie na magazyn, potem dwie faktury wewnętrzne FWO i FWN i te dwie tylko FWO i FWN importować do Rachmistrza ?

 

 

Tu nie pomogę, bo nie mam importu ani eksportu.

Ale w rachmistrzu jest tylko PLN, bo tylko w PLN można prowadzić księgę.

 

???

 

Link to postu

Hmmm....

Czekaj bo już mnie zakręciłeś. ;D ;D

 

Jak robisz zaliczkę za styczeń, to powinno brać składki za grudzień.

Bo możesz uwzględnić w podatku to co zapłaciłeś w danym miesiącu. A nie za dany miesiąc.

 

 

No to by się zgadzało, do pola 22 w deklaracji za styczeń 2018 przepisuje mi zatem płatność wykonaną w styczniu 2018, ale ona była należna za grudzień 2017 (815,94zł). Czyli jednak kwota to 815,94zł. Zaś w deklaracji za luty 2018 ładnie mi podstawia już wartość jaką zapłacę w marcu 2018 czyli 846,91zł, co jst składką należną za luty 2018 chyba Ty też tak powinieneś mieć  ;D ;D ;D

 

 

 

 

I jeszcze jedno, czy w parametrach KPiR, ustawiłeś sobie typ księgi w 2018 na "17 kolmn (BR)"? Podobno od 2017 tylko ten układ jest poprawny, czy możesz potwierdzić / zaprzeczyć ?

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...