Janusz Szymański 1 Napisano 22 Września 2017 Udostępnij Napisano 22 Września 2017 w Problem z aktualizacją Sello Witam, Po aktualizacji Sello do wersji 1.24 wyskakuje poniższy problem. Czy wie ktoś jak rozwiązać sprawę? Cytuj Link to postu
etc . 19 Napisano 22 Września 2017 Udostępnij Napisano 22 Września 2017 w Problem z aktualizacją Sello przed rozpoczęciem procesu trzeba na bazie danych wykonać polecenie UPDATE pd_Parametr SET pdp_ArchDataOst = CURRENT_TIMESTAMP Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 22 Września 2017 Udostępnij Napisano 22 Września 2017 w Problem z aktualizacją Sello Tego bym nie polecał, to jest ostateczność. Na początek proponuję zrobić archiwizację z programu w poprzedniej wersji i wtedy zaktualizować wersję. Starsze wersje programu można znaleźć [ftp=ftp://ftp.insert.com.pl/pub/aktualizacje/Sello/]tutaj[/ftp]. Wtedy będzie możliwość pominięcia tworzenia kopii zapasowej. Cytuj Link to postu
Janusz Szymański 1 Napisano 22 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2017 w Problem z aktualizacją Sello Zainstalowałem wersję 1.23.4. Nadal mam ten sam błąd. Bartku, czy krok po kroku możesz opisać co mam zrobić? Jestem laikiem. Cytuj Link to postu
etc . 19 Napisano 22 Września 2017 Udostępnij Napisano 22 Września 2017 w Problem z aktualizacją Sello Tego bym nie polecał, to jest ostateczność. nawet nie pomyślałem o tym, że ktoś mógłby nie mieć/nie tworzyć codziennej kopii bazy danych na innym dysku / nośniku Cytuj Link to postu
etc . 19 Napisano 22 Września 2017 Udostępnij Napisano 22 Września 2017 w Problem z aktualizacją Sello Zainstalowałem wersję 1.23.4. Nadal mam ten sam błąd. Bartku, czy krok po kroku możesz opisać co mam zrobić? Jestem laikiem. zrób kopię plików bazy danych (wyłącz serwer MSSQL, skopiuj pliki bazy w inną lokalizację i włącz serwer) następnie wykonaj na bazie podaną komendę Cytuj Link to postu
Janusz Szymański 1 Napisano 22 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2017 w Problem z aktualizacją Sello Wpisuję polecenie w programie serwisowym Sello i nie wyrzuca on żadnego wyniku. Co robię źle? Cytuj Link to postu
etc . 19 Napisano 22 Września 2017 Udostępnij Napisano 22 Września 2017 w Problem z aktualizacją Sello nie uzywam tego programu serwisowego Sello ale chyba wszystko jest OK bo jak pamietam on zwraca odpowiedz tylko na zapytania a komendy wykonuje bez odpowiedzi Cytuj Link to postu
Janusz Szymański 1 Napisano 22 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2017 w Problem z aktualizacją Sello Teraz wyskakuje mi poniższy komunikat. Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 22 Września 2017 Udostępnij Napisano 22 Września 2017 w Problem z aktualizacją Sello Polecenie SQL które wykonałeś w programie serwisowym właśnie to powoduje. Teraz daj "Tak". Niemniej jednak wcześniej zrób chociaż ręczną archiwizację obecnej bazy, jak napisał etc zrób kopię plików bazy danych (wyłącz serwer MSSQL, skopiuj pliki bazy w inną lokalizację i włącz serwer) następnie wykonaj na bazie podaną komendę MSSQL Server wyłącza się w Usługach Windowsa (wpisz w menu start Usługi w wyszukiwaniu). Cytuj Link to postu
Janusz Szymański 1 Napisano 25 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2017 w Problem z aktualizacją Sello Dziękuję wszystkim za pomoc. Sprawę już ogarnąłem. Zrobiłem kopię bazy danych, wykonałem polecenie podane w wątku a następnie zaktualizowałem bazę danych oraz Sello do najnowszych wersji. Pozdrawiam Cytuj Link to postu
Janusz Szymański 1 Napisano 26 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2017 w Problem z aktualizacją Sello Jednak mi się nie udało. Sello z automatu zaktualizowało się jedynie do wersji 1.23 i przy pobieraniu transakcji wywala błędy związane z błędnymi parametrami pól sprzedaży. Ściągnąłem wersję 1.24.1. Po zainstalowaniu i uruchomieniu program chce zaktualizować bazę lecz wywala błąd który opisałem na początku wątku. Czy jest ktoś w stanie krok po kroku, jak przedszkolakowi, wytłumaczyć co mam zrobić by wszystko działało jak należy? Pozdrawiam Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 26 Września 2017 Udostępnij Napisano 26 Września 2017 w Problem z aktualizacją Sello Proszę również tutaj wykonać archiwizację z wersji 1.23. Przy aktualizacji bazy istotne jest aby archiwizacja była zrobiona w tym samym dniu co aktualizacja, wtedy da się ją pominąć. Cytuj Link to postu
Janusz Szymański 1 Napisano 26 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2017 w Problem z aktualizacją Sello Parametry archiwizacji mam ustawione w powyższy sposób, jak widać wywala błąd. Co robię źle? Dodam, że baza jest na serwerze (PC_2) ja zaś działam na wtyczce (PC_1). Czy archiwizację bazy Subiekta mam przeprowadzić na PC_2? Pzdr Cytuj Link to postu
HotKey . 249 Napisano 26 Września 2017 Udostępnij Napisano 26 Września 2017 w Problem z aktualizacją Sello Też to mam było chyba na forum, nie można na pulpit zgrywać, czy co, weź zrób sobie folder: C:\TEST i podziałaj na tym, u mnie przechodzi, ten sam problem jest chyba w Subiekcie. Zaś w zakładce ZABEZPIECZENIA ustaw backup bez hasła. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 26 Września 2017 Udostępnij Napisano 26 Września 2017 w Problem z aktualizacją Sello Proszę spróbować wybrać inne ścieżki dla archiwum oraz folderu roboczego, np na dysku D: jeśli taki jest w komputerze - wyeliminuje to problem z uprawnieniami do zapisu. Również proszę wykonać aktualizację na komputerze gdzie jest baza, nie na końcówce. W przeciwnym wypadku serwer SQL będzie próbował zapisać pliki tymczasowe na komputerze klienckim co mu się na pewno nie uda, bo zazwyczaj trzeba taki folder udostępnić i nadać odpowiednie uprawnienia. Cytuj Link to postu
Janusz Szymański 1 Napisano 26 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2017 w Problem z aktualizacją Sello Ok, troszkę mi się sytuacja rozjaśnia. Bartku, czy da się wykonać kroki o których piszesz jeśli Na PC_2 jest Baza Subiekta i nie ma w ogóle Sello Na PC_1 - jest końcówka do Subiekta oraz jest zainstalowane Sello. Pozdrawiam Cytuj Link to postu
HotKey . 249 Napisano 26 Września 2017 Udostępnij Napisano 26 Września 2017 w Problem z aktualizacją Sello Również proszę wykonać aktualizację na komputerze gdzie jest baza, nie na końcówce. U mnie problem jest typowo na serwerze, zaś dysk D pokazuje mi, że nie mam uprawnień, zatem zrobiłem: D:\TEST Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 26 Września 2017 Udostępnij Napisano 26 Września 2017 w Problem z aktualizacją Sello Generalnie zasada jest taka, żeby aktualizację konkretnego programu robić najpierw na komputerze na którym jest serwer z bazą danych dane programu. Wtedy nie powinno być problemów z uprawnieniami. Dotyczy to Sello jak i Subiekta, bo mechanizmy aktualizacji są zbliżone. Cytuj Link to postu
HotKey . 249 Napisano 26 Września 2017 Udostępnij Napisano 26 Września 2017 w Problem z aktualizacją Sello Generalnie zasada jest taka, żeby aktualizację konkretnego programu robić najpierw na komputerze na którym jest serwer z bazą danych dane programu. Wtedy nie powinno być problemów z uprawnieniami. Dotyczy to Sello jak i Subiekta, bo mechanizmy aktualizacji są zbliżone. Problem dotyczy chyba archiwizacji do plików profilu użytkownika w systemie operacyjnym typu: c:\users\ ... ...pulpit ...moje dokumenty, a nawet ...dropbox i onedrive. Szkoda mam więcej roboty. Cytuj Link to postu
Janusz Szymański 1 Napisano 27 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2017 w Problem z aktualizacją Sello Ja już z aktualizacją się poddałem... Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 27 Września 2017 Udostępnij Napisano 27 Września 2017 w Problem z aktualizacją Sello A jaki teraz jest problem? Cytuj Link to postu
Janusz Szymański 1 Napisano 27 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2017 w Problem z aktualizacją Sello Można powiedzieć, że cały czas kręcę się w kółko. Nie wiem czy dobrze stosuję się do waszych porad. Może najlepiej będzie wypisać w punktach co do tej pory zrobiłem: 1. odinstalowałem najnowsze Sello 2. Zainstalowałem starszą wersję by mogła ona pominąć archiwizację bazy (zrobiłem to manualnie, kopiując cały folder MSSQL uprzednio zatrzymując usługi serwera SQL). 3. Po instalacji najnowszej wersji Sello nadal mam problem z błędem dotyczącym wersji bazy. Sello pyta czy aktualizować. Pozdrawiam Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 27 Września 2017 Udostępnij Napisano 27 Września 2017 w Problem z aktualizacją Sello Trzeba zrobić archiwizację z programu w starszej wersji i tego samego dnia zainstalować nową wersję i przeprowadzić aktualizację. Będzie się dało wtedy pominąć wykonywanie kopii zapasowej. Samo skopiowanie folderów nie pomoże, bo Sello o tym nie wie. Cytuj Link to postu
Alwin Kolano 143 Napisano 27 Września 2017 Udostępnij Napisano 27 Września 2017 w Problem z aktualizacją Sello a tych kombinacji z instalacją starszej wersji nie można pominąć dokonując odpowiedniego wpisu do rejestru ? PS. Oczywiście piszę z pełną świadomością, że takie działanie może zaszkodzić w przypadku niepowodzenia i braku archiwizacji, ale takie archiwum można zrobić np. bezpośrednio z SQL. Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.