Skocz do zawartości

Sello nie importuje towaru i zdjęć z subiekta

Polecane posty

Witam

Od kilku dni (chyba od czwartku 21.06.2018 ) sello nie zaciąga towaru zaznaczonego "do serwisu aukcyjnego"  warto zaznaczyć, że pojawił się też problem z exportem zdjęć do vendero. Vendero importuje tylko sam towar opis, dane itp ale bez zdjęć. Oczywiście ten problem zgłosiłem do vendero.

Macie może jakieś pomysły. Wszystko od 8 lat działało zawsze bez problemu. Może zauważył ktoś podobny problem?

Link to postu

W raporcie nie zauważyłem żadnego niepokojącego błędu. Dzieje się to raczej dla wszystkich towarów. Testowaliśmy to na nowych jak i starszych towarach ale starszych jeszcze nie zaznaczonych do sello. Zauważyłem też, że w "program serwisowy" dla subiekt GT jest bardzo dużo procesów około 250 - 300 czy to normalne? Wcześniej nie zwracałem na to uwagi ale było chyba zdecydowanie mniej. Każde stanowisko jest dublowane czyli np nazwa komputera "np1" i i ten sam nr procesu dla nazwy "51D408070b......" taka długa nazwa. Każdy z komputerów ma otwartych po kilkanaście/dziesiąt procesów z sello do subiekta.

Link to postu

Przepraszam źle to nazwałem chodziło mi o "Lista aktualnych połączeń z bazą danych" w programie serwisowym, jest ich sporo. Każde stanowisko komputerowe ma włączone sello i subiekt. Teraz zliczyłem, że jedno stanowisko ma około 82 połączenia do bazy danych  przez użytkownika z sello. Czy to normalne. Specjalnie dzisiaj rano restartowałem serwer i odłączałem ręcznie wszystkie połączenia. 

Link to postu

Proszę sprawdzić w menadżerze zadań ile procesów Sello/Subiekta jest uruchomionych na tych komputerach. W zasadzie nie powinno ich być więcej niż 1xSello + maks. 2xSubiekt + Subiekt uruchomiony niezależnie.

Jeśli jest ich więcej to proszę je pozamykać, zrestartować serwer SQL i sprawdzić czy wtedy synchronizacja z vendero/Sello przejdzie.

Link to postu

Nie znamy na razie odpowiedzi na pytanie, dlaczego procesy się nie zamykają. Sello wykonując operację na Subiekcie po jej zakończeniu zamyka Subiekta. Coś najwyraźniej musi przeszkadzać w poprawnym zamknięciu Subiekta. Czy w raporcie Sello w pełnym logu pojawiają się jakieś błędy odnośnie zamykania Subiekta?

Link to postu

W programie serwisowym nie mogę wykonać polecenia SQL ponieważ nie pokazuje bazy w programie. Chcąc ją podpiąć wyskakuje alert o używaniu bazy przez inny program.

Z tego co pamiętam baza była podpięta z poziomu serwer management. Mogę spróbować ją odpiąć w serwer management i podpiąć w programie serwisowym.

Właśnie rzuciłem okiem baza ma 58GB urosła o 50 giga od stycznia tego roku to dziwne? Pewnie też dlatego pożera nam 30 GB ramu

 

Link to postu

Podejrzane. W raporcie jest 260 mln wierszy, co wydaje się wręcz niemożliwe - zwłaszcza, że Sello czyści raport do ostatnich 10 dni. Dane te zajmują w bazie prawie 48GB. Czy na którymś z komputerów było może włączone kiedyś pełne logowanie komunikacji z Subiektem? Wtedy liczba wpisów do raportu rośnie kilkukrotnie.

 

Tak czy inaczej trzeba to wyczyścić, poniższym poleceniem:

truncate jb_Message
truncate jb__Job

Potem wykonać jeszcze polecenie kompaktowania (shrink) bazy z management studio.

image.png.2401b2e4fa5b979ebc20ea4042992a65.png

P.S. Czy robisz okresowe backupy/archiwizacje bazy danych?

 

Link to postu
35 minut temu, Dawid B. napisał:

czemu pytasz?

Bo przy tak dużej bazie to trochę trwa :) .

Pełne logowanie - jeśli w tabeli jb_Message znajdują się wpisy z * na początku treści to jest to włączone logowanie wielu dodatkowych informacji z synchronizacji z Subiektem (logowanie włączane plikiem *.reg dodającym wpis w rejestrze Windows).

Link to postu

Z założenia truncate powinien zadziałać szybciej niż delete, ale w przypadku 260mln rekordów i to może zająć trochę czasu. Lepiej by było nie pracować na bazie w trakcie wykonywania truncate, bo z jednej strony dane są kasowane z raportu a Sello dodaje nowe - być może wystąpiło tutaj jakieś zakleszczenie.

Link to postu

Wczoraj wieczorem postanowiłem powtórzyć truncate i tym razem się udało. Wyczyściło wszystko a baza zleciała z 60Gb do 5GB

Przez całą noc sello nie zaciągnęło żadnej pozycji towarowej. W szczegółowym raporcie w sello bardzo często pojawia się "Unspecified error" co koło 6 minut.

W załączniku raport po wykonaniu truncate i po upływie 12h.

Bartku czy masz jakieś pomysły jak poradzić sobie z tym problemem? Robi się to bardzo uciążliwe ponieważ codziennie mamy transakcje z nowym towarem, którego nie możemy zaciągnąć do sello a w skutek tego nie możemy obsłużyć transakcji w sello.

po_12h.csv

po_czyszczeniu.csv

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...