Sebastian Bast Napisano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 w Błąd z kwotą transakcji w formularzu (edytowane) Dzień dobry; Sello 1.30.1 (1.30.1.2743) Subiekt Nexo Pro 23.0.0 (2830) Mamy błąd z kwotą transakcji w formularzu. Problem dotyczy aukcji z opcji "KUP W ZESTAWIE" Sello uznaje to jako błąd. Nie rozróżnia, że zakup był prawidłowy i jest upust na towarze przy zakupie w opcji "KUP W ZESTAWIE" Dane w zakładce "DANE Z FORMULARZY POZAKUPOWYCH" są prawidłowo zrzucane do Sello. Natomiast w zakładce "DANE W TRANSAKCJI" zrzut nr 6, kwoty są pobierane osobno z towarów bez uwzględnienia upustu. To powoduje błąd. Proszę o naprawienie błędu lub pomoc w poprawnym skonfigurowaniu systemu. Dodatkowe pytanie, dlaczego w zakładce zrzut nr 7 "TRANSAKCJE ZGRUPOWANE" przy każdym produkcie jest osobno dodawany koszt wysyłki? Dodatkowo załączam zrzut nr 8. Tutaj Sello błędnie zlicza kwoty także. Sello wykrywa kwotę po rabacie i mnoży to razy ilość pozycji. Jest to błędny algorytm. Prawidłowo powinno być: kwota za produkt x ilość pozycji produktu bez rabatu + kwota za produkt po rabacie. Pozdrawiam S. Edytowane 9 Stycznia 2019 przez Sebastian Bast dodatek Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 778 Napisano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 w Błąd z kwotą transakcji w formularzu To jest znany nam problem, który jest wynikiem kompromisu pomiędzy nowym algorytmem pobierania transakcji i formularzy a architekturą programu. Docelowo cały ten algorytm będzie przepisany na nowe API. Jednak w związku z licznymi problemami dotyczącymi nieprawidłowych powiązań formularzy z transakcjami w wersjach Sello poniżej 1.30 zdecydowaliśmy o przepisaniu tylko fragmentu starego rozwiązania, tak aby powiązania działały poprawnie. Niestety opatrzone jest to problemem, że domyślny koszt transakcji nie uwzględnia rabatów i oznacza wtedy transakcje na czerwono (bo w transakcji jest domyślny koszt inny niż kwota wpłacona w formularzu). W zasadzie po zweryfikowaniu można oznaczyć formularz przyciskiem zatwierdź pomimo różnic albo przenieść dane jednym z przycisków [<] do transakcji. 2 godziny temu, Sebastian Bast napisał: Dodatkowe pytanie, dlaczego w zakładce zrzut nr 7 "TRANSAKCJE ZGRUPOWANE" przy każdym produkcie jest osobno dodawany koszt wysyłki? Nie jest dodawany, ten widok pokazuje po prostu transakcje, które są pod spodem grupy. Mają one naliczone koszty zgodnie z ustawieniami domyślnymi z ustawień transakcji, zaś grupa transakcji ma już jeden koszt, wynikający z wyboru przy grupowaniu/z formularza Allegro. 2 godziny temu, Sebastian Bast napisał: Sello wykrywa kwotę po rabacie i mnoży to razy ilość pozycji. Jest to błędny algorytm. Sello nie widzi w ogóle tego rabatu, bierze aktualną cenę jaka znajduje się na aukcji. W dzienniku zdarzeń z którego pobierane są transakcje nie ma tych danych. Sięgnięcie po te dane na etapie pobierania transakcji (jeszcze przed formularzami) jest mocno kłopotliwe bo nie pasuje zupełnie do obecnej architektury - stąd pisałem o pewnym kompromisie. Dane o rabacie pojawiają się w Sello dopiero wraz z formularzem i stąd Sello pokazuje różnice. Moglibyśmy automatycznie przepisywać kwotę z formularza, ale nie wiem czy nie będzie to doprowadzać do nadużyć w drugą stronę. Cytuj Link to postu
Kamil Kamil 15 Napisano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2019 w Błąd z kwotą transakcji w formularzu Czy ten problem będzie naprawiony ? W tym momencie musimy ręcznie ustawiać transakcje czy jest jakiś sposób aby automatycznie się cena wyrównywała ? Cytuj Link to postu
Szymon G 2 Napisano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2019 w Błąd z kwotą transakcji w formularzu Panie Bartoszu temat znany chyba zespołowi sello, celowo zepsuliście funkcjonalność programu i nawet nie poinformowaliście w opisie wersji że, wprowadzona została taka wada. Każdy ma sobie szukać na forum dlaczego dostaje negatywy a przy każdej aktualizacji zastanawiać się co tym razem pójdzie nie tak? Mamy już kilkunastu klientów którzy dostali paczki z wyższym pobraniem. Jak się zacznie sezon będziemy mieli około 200 takich transakcji z rabatem, i co wtedy? zatrudnić dodatkowego pracownika który będzie ręcznie poprawiał ceny w sello? Konkurencja nawet nie musi się wysilać z marketingiem, bo każdy który pracuje z sello zacznie szukać alternatywy. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 778 Napisano 22 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2019 w Błąd z kwotą transakcji w formularzu 22 godziny temu, Kamil Grzyb napisał: Czy ten problem będzie naprawiony ? Będzie, w zasadzie już jest po części naprawiony. Poprawka będzie w przyszłym tygodniu najpewniej. 19 godzin temu, Szymon Górecki napisał: celowo zepsuliście funkcjonalność programu i nawet nie poinformowaliście w opisie wersji że, wprowadzona została taka wada. Oj nie posuwałbym się tak daleko we wnioskach. Jaki mielibyśmy interes w celowym psuciu czegokolwiek. Przecież to tylko więcej pracy dla Was i dla nas. Po prostu nie doceniliśmy przeciwnika, ale rozumiemy problem i pracujemy nad jego rozwiązaniem. Cytuj Link to postu
Szymon G 2 Napisano 22 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2019 w Błąd z kwotą transakcji w formularzu 4 godziny temu, Bartosz Rosa napisał: Oj nie posuwałbym się tak daleko we wnioskach. Jaki mielibyśmy interes w celowym psuciu czegokolwiek. Przecież to tylko więcej pracy dla Was i dla nas. Po prostu nie doceniliśmy przeciwnika, ale rozumiemy problem i pracujemy nad jego rozwiązaniem. Może "celowo" to złe słowo ale świadomie, nie wierze że nie wychwyciliście tego podczas testów, bo zakupy z rabatem to nie jest jakiś margines na allegro. Na kiedy jest planowane wprowadzenie nowego API? Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 778 Napisano 23 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2019 w Błąd z kwotą transakcji w formularzu Po prostu z klocków, które były dostępne na daną chwilę mogliśmy złożyć to co zdążyliśmy przed świętami. Obsługa nowego API nie jest jeszcze zrobiona, trudno mi obecnie podać konkretną datę, bo przy tego typu zmianach jakiekolwiek szacunki są bardzo niedokładne. Informacja bardziej dokładna pojawia się w mojej sygnaturce na forum, gdy już jesteśmy w stanie podać bardziej precyzyjny termin. Póki co szykujemy wersję 1.30.2 z poprawkami rabatów, przecen (w oparciu o aktualne, stare API) oraz z obsługą nowych odbiorów osobistych, które zapowiedziało Allegro w ostatnim czasie. Cytuj Link to postu
M. K. 29 Napisano 24 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2019 w Błąd z kwotą transakcji w formularzu Dnia 21.01.2019 o 13:27, Szymon Górecki napisał: Mamy już kilkunastu klientów którzy dostali paczki z wyższym pobraniem. Na liście powinno świecić symbol formularza powinien świecić na czerwono wskazując na rozbieżność między danymi w transakcji a formularzem. To oczywiście leczenie objawów a nie przyczyny, ale pomaga wyłapać takie problemy przed wysyłką. Cytuj Link to postu
Piotr Niewiński 2 Napisano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2019 w Błąd z kwotą transakcji w formularzu Dnia 23.01.2019 o 08:03, Bartosz Rosa napisał: Póki co szykujemy wersję 1.30.2 z poprawkami rabatów, przecen (w oparciu o aktualne, stare API) oraz z obsługą nowych odbiorów osobistych, które zapowiedziało Allegro w ostatnim czasie. Bartek a jest szansa że ta wersja przekaże numer PNI przy punkcie odbioru do subiekta ? Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 778 Napisano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2019 w Błąd z kwotą transakcji w formularzu W poprawkowej wersji naprawiamy tylko błędy i problemy wynikłe w danej wersji oraz dodajemy konieczne poprawki. Wersja już jest na etapie testowania, więc nie dorzucimy nic więcej. Tym bardziej, że aby dodać pole do Subiekta trzeba by dodatkowo ruszać jeszcze mechanizm tagów co najmniej. To już wymaga i dużo więcej pracy programistycznej i zakres testów będzie musiał być o wiele szerszy. Cytuj Link to postu
Szymon G 2 Napisano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2019 w Błąd z kwotą transakcji w formularzu 21 godzin temu, M. K. napisał: Na liście powinno świecić symbol formularza powinien świecić na czerwono wskazując na rozbieżność między danymi w transakcji a formularzem. To oczywiście leczenie objawów a nie przyczyny, ale pomaga wyłapać takie problemy przed wysyłką. To wiem, ale czerwony formularz też wskazuje wiele innych rzeczy, teraz sprawdzaj dziennie 100-200 czerwonych formularzy zamiast 10-20 gdzie faktycznie było coś nie tak z formularzem. Sello podrożało a użytkownikom pracy jeszcze przybyło... Cytuj Link to postu
M. K. 29 Napisano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2019 w Błąd z kwotą transakcji w formularzu z dwojga złego lepsze to sprawdzanie czerwonych formularzy, niż podpinanie tej płatności payu do dwóch transakcji tego samego klienta, przez co łatwo mogłeś wysłać dwie paczki klientowi który wpłacił raz 1 1 Cytuj Link to postu
Kamil Kamil 15 Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 w Błąd z kwotą transakcji w formularzu Dnia 25.01.2019 o 20:01, M. K. napisał: z dwojga złego lepsze to sprawdzanie czerwonych formularzy, niż podpinanie tej płatności payu do dwóch transakcji tego samego klienta, przez co łatwo mogłeś wysłać dwie paczki klientowi który wpłacił raz Szczerze to nie zdarzyło mi się to nigdy. Sprawdzałem transakcje ręcznie z naciskiem na sprawdzenie płatności w momencie, gdy była czerwona lub rozgrupowana. Nie posiadają Państwo Księgowości wtórnej, która wychwytuje błędy systemu ? My sprawdzamy ręcznie jeszcze raz wszystko w osobnym własnym systemie działania. Panie Bartoszu czekamy z niecierpliwością na nową wersję, gdyż ułatwi to nam pracę. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 778 Napisano 29 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2019 w Błąd z kwotą transakcji w formularzu Już niebawem. Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.