Skocz do zawartości

Brak polskich znaków w programie

Polecane posty

Witam, zainstalowałam program Subiekt GT i niestety nie mam w nim polskich znaków. Wiem, że to pewnie często pojawiający się błąd, ale żadne z sugerowanych rozwiązań na które się natknęłam nie działa. Zresetowałam opcje regionalne, język jest ustawiony na Polski. Kolega polecił mi sprawdzić w: program serwisowy>  serwer> informacje  czy w polu zestawienie mam Polish_CI_AS i faktycznie tak jest. Nie mam polskich znaków w menu po lewej stronie i w samym programie, zamiast polskich znaków mam jakieś krzaczki(różne znaki, znaki zapytania itp.). Ktoś jest w stanie rozwiązać ten problem? Poniżej rysunek poglądowy problemu: 

 

image.png.6820d2957212a7632199107f94886838.png

Link to postu

Wypadałoby opisać jakie rozwiązania była stosowane... Collation serwera SQL czy bazy danych nie ma związku z interfejsem użytkownika programu... Należy ustawić polskie ustawienia regionalne: https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/2998,jak-ustawic-poprawne-opcje-regionalne-niezbedne-do-poprawnego-uruchomienia-programu.htm.,

Link to postu
Dnia 13.03.2019 o 22:04, Ewa Jung napisał:

Tak jak pisałam wyżej, zresetowałam ustawienia regionalne zgodnie z tą instrukcją, bez efektu.

Gdzie niby była informacja, że stosowała się Pani do wskazanej przeze mnie instrukcji.

 

Dnia 13.03.2019 o 22:04, Ewa Jung napisał:

Sprawdziłam wszystkie ustawienia systemowe - wszędzie ustawiony jest język polski.

Proszę spróbować zmienić język na inny i wrócić do polskiego.

 

Dnia 13.03.2019 o 22:04, Ewa Jung napisał:

Poza tym nic nie było zmieniane, program jest świeżo zainstalowany. System Windows 10

W10 jest bardzo dobrze znane z wielu problemów, również z tego.

Link to postu
  • 2 tygodnie później...

Jeżeli chodzi o same nagłówki modułów to wszystko wskazuje na błędne kodowanie pliku Subiekt.xml w katalogu "C:\programdata\InsERT\InsERT GT". Najszybciej będzie podmienić ten plik z innego komputera, który też ma zainstalowany Subiekt GT i korzysta z tej samej bazy (chociaż to potem w programie można zmienić). Można też się pokusić o konwersję tego pliku na odpowiedni zestaw znaków.

Link to postu
23 godziny temu, • maniootek • napisał:

Jeżeli chodzi o same nagłówki modułów to wszystko wskazuje na błędne kodowanie pliku Subiekt.xml w katalogu "C:\programdata\InsERT\InsERT GT". Najszybciej będzie podmienić ten plik z innego komputera, który też ma zainstalowany Subiekt GT i korzysta z tej samej bazy (chociaż to potem w programie można zmienić). Można też się pokusić o konwersję tego pliku na odpowiedni zestaw znaków.

Nie spotkałem się i nie słyszałem o takim problemie, przy każdym z wielu takich problemów pomagały czynności opisane wyżej.

Link to postu
2 minuty temu, Daniel Kozłowski napisał:

Nie spotkałem się i nie słyszałem o takim problemie, przy każdym z wielu takich problemów pomagały czynności opisane wyżej.

Tylko w tym rzecz, że ja miałem dokładnie taki sam problem i rozwiązałem go właśnie w taki sposób jak opisałem. Może więcej nie będę się udzielać na forum?

Link to postu
17 minut temu, • maniootek • napisał:
21 minut temu, Daniel Kozłowski napisał:

Nie spotkałem się i nie słyszałem o takim problemie, przy każdym z wielu takich problemów pomagały czynności opisane wyżej.

Tylko w tym rzecz, że ja miałem dokładnie taki sam problem i rozwiązałem go właśnie w taki sposób jak opisałem.

Rzecz w tym, że są "rozwiązania problemu" i "obejścia problemu", ja preferują te pierwsze, zwłaszcza przy tak dobrze znanych problemach.

 

26 minut temu, • maniootek • napisał:

Może więcej nie będę się udzielać na forum?

Chyba nie rozumiem pytania... Jak najbardziej się udzielaj i między innymi zwracaj mi uwagę jeśli się pomylę, coś przeoczę, znasz lepsze "rozwiązanie" problemu...

Link to postu
3 minuty temu, Daniel Kozłowski napisał:

Rzecz w tym, że są "rozwiązania problemu" i "obejścia problemu", ja preferują te pierwsze, zwłaszcza przy tak dobrze znanych problemach.

Forumowiczka nie poradziła sobie z rozwiązaniem problemu. Zaproponowałem obejście.

 

5 minut temu, Daniel Kozłowski napisał:

Jak najbardziej się udzielaj

Łatwo do tego zniechęcasz odpowiadając na każdy post jak "dyrektor".

Link to postu
21 godzin temu, Artur Kołodziej napisał:

 

Jeśli plik xml był edytowany i zapisany przy użyciu innego kodowania  - reset ustawień nic nie da.

Trzeba podmienić plik lub usunąć i stworzyć go na nowo.

Miałem również podobno sytuacje (z tym że sam edytowałem plik i zapisałem go w złym kodowaniu :)

Chciałem spytać jakim cudem mogło się zmienić kodowanie pliku, ale już sam wyjaśniłeś ;)

Link to postu
22 godziny temu, • maniootek • napisał:
22 godziny temu, Daniel Kozłowski napisał:

Rzecz w tym, że są "rozwiązania problemu" i "obejścia problemu", ja preferują te pierwsze, zwłaszcza przy tak dobrze znanych problemach.

Forumowiczka nie poradziła sobie z rozwiązaniem problemu. Zaproponowałem obejście.

Skąd takie założenie, przecież tego nie wiemy, nie raczyła odpisać czy rozwiązała problem czy też nie (wskazałem operację, której nie ma w temacie e-pomocy) ? Dla mnie brak odpowiedzi sugeruje, że problem udało się rozwiązać.

Link to postu
35 minut temu, Daniel Kozłowski napisał:

Chciałem spytać jakim cudem mogło się zmienić kodowanie pliku

U mnie na świeżo zainstalowanym Windows 10 taki problem od początku występował.

 

31 minut temu, Daniel Kozłowski napisał:

Dla mnie brak odpowiedzi sugeruje, że problem udało się rozwiązać.

skąd takie założenie, przecież tego nie wiemy, nie raczyła odpisać czy rozwiązała problem czy też nie (wskazałem rozwiązanie, które u mnie zadziałało, chyba wnosiło coś do tematu?)

Link to postu
13 godzin temu, • maniootek • napisał:
13 godzin temu, Daniel Kozłowski napisał:

Chciałem spytać jakim cudem mogło się zmienić kodowanie pliku

U mnie na świeżo zainstalowanym Windows 10 taki problem od początku występował.

To przecież oczywiste i nikt tego nie kwestionuję, ale skoro problem stanowił Windows to należało próbować rozwiązać go u źródła, czyli ustawić poprawne ustawienia regionalne.

 

13 godzin temu, • maniootek • napisał:
13 godzin temu, Daniel Kozłowski napisał:

Dla mnie brak odpowiedzi sugeruje, że problem udało się rozwiązać.

skąd takie założenie, przecież tego nie wiemy, nie raczyła odpisać czy rozwiązała problem czy też nie

Proszę Cię, czytaj ze zrozumieniem, bo wygląda to już na prawdę bardzo słabo - odpowiedź na Twoje pytanie znajduje się w cytowanym fragmencie - założyłem tak na podstawie braku odpowiedzi - niestety bardzo często użytkownicy piszą tylko wtedy kiedy mają problem, a jak już rozwiążą swój problem to już nie raczą o tym wspomnieć.

 

13 godzin temu, • maniootek • napisał:

(wskazałem rozwiązanie, które u mnie zadziałało, chyba wnosiło coś do tematu?)

Jak napisałem nie uważam tego za "rozwiązanie"... Poza tym zrób w oddzielnym wątku ankietę - jaki użytkownik poradzi sobie z Twoim rozwiązaniem - jakie jest kodowanie błędne, jakie poprawne, za pomocą jakiego rozwiązania wykonać konwersję...

Link to postu
14 minut temu, Daniel Kozłowski napisał:

ustawić poprawne ustawienia regionalne.

Ustawienia regionalne były prawidłowe. 

 

20 minut temu, Daniel Kozłowski napisał:

niestety bardzo często użytkownicy piszą tylko wtedy kiedy mają problem

albo użytkownicy dostają taką odpowiedź po której się poddają

 

23 minuty temu, Daniel Kozłowski napisał:

Jak napisałem nie uważam tego za "rozwiązanie"

No w porządku. U mnie zadziałało i uważam to za jakąś alternatywę rozwiązania problemu jeżeli ktoś dalej sobie nie mógł poradzić. No chyba, że na tym forum liczy się tylko Twoje zdanie.

Link to postu
  • 9 miesięcy temu...
Dnia 13.03.2019 o 22:01, Daniel Kozłowski napisał:

Wypadałoby opisać jakie rozwiązania była stosowane... Collation serwera SQL czy bazy danych nie ma związku z interfejsem użytkownika programu... Należy ustawić polskie ustawienia regionalne: https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/2998,jak-ustawic-poprawne-opcje-regionalne-niezbedne-do-poprawnego-uruchomienia-programu.htm.,

Witam

U mnie to rozwiązanie nie działa. Wydruki z Gratyfikanta bez polskich znaków, dla mnie to duży problem.
Robiłam wg instrukcji kilka razy i zero efektów.
To po prostu uniemożliwia pracę na programie.
Odpowiedź, że WIN10 z tego słynie to odpowiedź poniżej krytyki.

Edytowane przez Elżbieta B
Link to postu
  • 2 lata później...
W dniu 4.01.2020 o 23:02, Daniel Kozłowski napisał:

Proszę ocenić również swoje postępowanie i wypowiedź.

Proszę ocenić swoje.
Jeśli kupi Pan mercedesa za 100 tyś. i co chwila będzie Pan z nim jeździł do serwisu, bo będzie miał małe uciążliwe usterki,
dostanie Pan odpowiedź od serwisanta  " Mercedes już tak ma" to ciekawa jestem czy byłby Pan zadowolony z takiej obsługi,
bardzo wątpię. Jeśli nie umie Pan rzeczowo i grzecznie odpowiadać, to proszę tego nie robić i zastanowić się nad sobą,
trochę pokory jeszcze nikomu nie zaszkodziło.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...